Фонд державного майна змінює підходи до адміністрування питань, пов`язаних із задоволенням потреб державних органів в офісних приміщеннях у Києві
Фонд державного майна України надав можливість органам державної влади та іншим державним установам самостійно вивчати реєстри вільних для оренди приміщень у місті Києві для розміщення їхніх офісів і обирати ті, які максимально відповідають їх потребам.
Раніше, щоб отримати в оренду приміщення для своїх офісів, державні органи зверталися до Фонду державного майна. Фонд пропонував їм варіанти для розміщення з урахуванням наданих ними параметрів. Разом з тим, Фонд використовув як дані з відкритого реєстру потенційних об'єктів оренди (був розміщений на сайті Фонду), так і інформацію від різних державних органів щодо вільних для розміщення органів влади приміщень у Києві, яка акумулювалася Фондом на виконання завдання Уряду і не публікувалась у відкритому доступі.
Протягом останніх 5 років (з 2015 року) з центральними органами державної влади та їх територіальними підрозділами в Києві було укладено 270 договорів оренди, однак лише 107 із них були укладені щодо приміщень, інформація щодо яких державними органами надавалася до Фонду. Однак, більшість договорів оренди були укладені щодо приміщень, які державні органи знаходили самостійно, без посередництва Фонду.
Така статистика свідчить, що інформація про об’єкти нерухомості, придатні для розміщення нових органів і установ, поширюється через різноманітні канали, і Фонд державного майна прагне розширити можливості швидкого доступу до цієї інформації зацікавленим державним відомствам.
Відтак, щоб більш ефективно інформувати державні органи про можливості для оренди вільних приміщень і у такий спосіб значно спростити для них завдання з пошуку таких приміщень, Фонд відкриває інформацію щодо вільних об’єктів нерухомості у Києві, яка узагальнювалась саме для задоволення потреб органів влади у розміщенні їх співробітників, у зручному для користувачів форматі таблиць Excel.
Цей реєстр доступний за посиланням – https://bit.ly/33IJpI5.
Державні органи та установи матимуть можливість самостійно підібрати собі приміщення. Для отримання приміщення необхідно подавати заявки до Регіонального відділення Фонду по місту Києву з проханням включити цікаві для них об’єкти нерухомості до Переліку другого типу і укладати договори оренди без проведення аукціонів.
До слова, рішення регіонального відділення щодо задоволення заявок від органів влади та інших державних установ буде відображено в Переліку другого типу на сайті Фонду в режимі реального часу.
Крім того, Фонд запрошує державні органи вивчати Переліки об’єктів першого типу (це перелік приміщень у державній власності, які згідно з законом шукають своїх орендарів за процедурою аукціону). Регіональні відділення Фонду за місцезнаходженням об’єктів мають право приймати рішення про виключення об’єкта нерухомості із Переліку першого типу і включати його до Переліку другого типу, щоб задовольнити заявки від державних органів, які мають потребу в розміщенні своїх службовців та співробітників (пункт 120 Порядку передачі в оренду державного та комунального майна).