A A A K K K

Увага! ОФІЦІЙНА ЗАЯВА!

Через поширення інформації щодо передачі земель сільськогосподарського призначення, які перебувають у віданні НААН загальною площею 135,2 тис. га, у користування державному підприємству “Резерв” з метою їх подальшої прозорої передачі в суборенду через систему «Прозорро.Продажі», бачимо гостру необхідність пояснити:
 
Жодного «заволодіння» землею не відбувається.
Мова йде виключно про передачу частини земель, які не використовуються або використовуються неефективно, до державного підприємства «Резерв» для прозорого управління. 
Ці землі не продаються, не приватизуються й не вилучаються з державної власності.
 
Що таке  ДП «Резерв»?
Державне підприємство «Резерв» — це другий оператор проєкту «Земельний банк», створений для того, щоб ефективно передавати державні землі в користування на конкурентних засадах через систему Prozorro.продажі. Його створення передбачене державною стратегією, адже ТОВ «Державний земельний банк», як державне товариство, не може отримати такі землі в постійне користування. За законом це може зробити тільки державне підприємство. В майбутньому ДП «Резерв» буде об’єднано з аналогічними структурами в єдиний державний земельний банк — прозорий і підзвітний.
 
Ми — за збереження і розвиток аграрної науки, але проти маніпуляцій.
Вилучення не стосується тих площ, які реально використовуються для польових досліджень, селекції, тваринництва чи підготовки кадрів. Також не йдеться про земельні ділянки, що належать закладам освіти. Мова лише про землі, які перебувають у користуванні, але не мають підтвердження щодо їхнього наукового призначення.
 
Продуктивність — не в гектарaх, а в результаті.
За офіційними даними, на 276 тис. га землекористування НААН за 2024 рік отримано 3,4 млрд грн виручки. Це в рази нижче показників ефективного приватного сектору. При цьому велика частина прибутку формується не завдяки науці, а за рахунок комерційного землеробства, яке іноді не має жодного відношення до досліджень.
 
Земля — це національний ресурс, і вона має працювати в інтересах держави.
Сьогодні, коли країна веде війну, потребує кожної гривні до бюджету, кожного зайнятого гектара, кожної робочої руки — ми не можемо дозволити собі утримувати тисячі гектарів під «наукову потребу», яка не підтверджується об’єктивною діяльністю.
 
Ми відкриті до діалогу та спільної роботи.
Ми закликаємо НААН до прозорості та діалогу. ФДМУ після аналізу земель НААН визначила для передачі до «Земельного банку» 1 736 ділянок загальною площею 135 тис. га. Ще 69 тис. га мають нерухомість або є непридатними для інвестування.
 
У травні 2024 року НААН передали ці дані для уточнення, які ділянки реально використовуються для науки. За 10 місяців — лише одна відповідь із пропозицією передати 65 тис. га, з яких 50 тис. га в окупації, а реально придатні — 7 тис. га.
 
Через відмову НААН від конструктивної співпраці ухвалено рішення включити в проєкт «Земельний банк» усі ділянки без нерухомості — щоб припинити тіньове використання земель, які не приносять користі державі.
 
НААН має надати чіткий та аргументований список підприємств і ділянок, які їм справді потрібні. Наразі ж їх протидія виглядає, як спроба зберегти контроль над занедбаними активами під гаслами “наука і розвиток”.
 
Земельний банк — не супротивник науки. Ми союзник ефективності.
Наша мета — зробити державну землю джерелом наповнення бюджету, створення робочих місць, підтримки армії та реформ.
Ми будуємо нову інституцію управління стратегічними ресурсами України. Впорядковану, підзвітну і відкриту. І запрошуємо НААН розділити цей державницький підхід.