A A A K K K

Про внесення змін до Закону України "Про закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти" та інших законодавчих актів України (Витяг)

№ 3205-IV від 14 грудня 2005 р.

ЗАКОН УКРАЇНИ

Про внесення змін до Закону України "Про закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти" та інших законодавчих актів України
(Витяг)

Верховна Рада України ПОСТАНОВЛЯЄ:

I. Внести зміни до таких законодавчих актів України:

1. У Законі України "Про закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти" (Відомості Верховної Ради України, 2000 р., N 20, ст. 148; 2003 р., N 14, ст. 98; 2004 р., N 5, ст. 27, N 8, ст. 67, N 13, ст. 181; 2005 р., N 4, ст. 103, N 5, ст. 110, N 11, ст. 198, N 31, ст. 420):

1) абзац другий преамбули викласти в такій редакції:

"Метою цього Закону є створення конкурентного середовища у сфері державних закупівель, а також запобігання проявам корупції у цій сфері, забезпечення прозорості процедур закупівель товарів, робіт і послуг за державні кошти та досягнення оптимального і раціонального їх використання";

2) у статті 1:

абзац третій доповнити словами "державні, казенні, комунальні підприємства та господарські товариства, в яких державна частка акцій перевищує 50 відсотків";

абзац п'ятий після слів "які спричинили втрату працездатності" доповнити словами "гуманітарна допомога в грошовій формі, кошти державних, казенних, комунальних підприємств та господарських товариств, в яких державна частка акцій перевищує 50 відсотків"...

... 3) у статті 2:

частину другу викласти в такій редакції:

"2. Умови здійснення процедур закупівель товарів, робіт і послуг за рахунок державних коштів можуть встановлюватися або змінюватися виключно цим Законом.

Зміни до цього Закону вносяться не пізніше ніж за три місяці до початку нового бюджетного року"...

... 4) статтю 21 доповнити абзацами такого змісту:

"запобігання проявам корупції;

сприяння захисту інтересів вітчизняного виробника, зокрема сільськогосподарського товаровиробника, при організації та здійсненні закупівель;

вільного доступу, відкритості та доступності інформації з питань закупівель, у тому числі для громадян України та громадських організацій";

5) частину другу статті 22 викласти в такій редакції:

"2. Примірник річного плану, який затверджується замовником не пізніше ніж у місячний строк після затвердження кошторису (програми, плану використання державних коштів), зміни до нього надсилаються уповноваженому органу у випадках і в порядку, що визначені цим органом, та оприлюднюються шляхом розміщення принаймні в одній інформаційній системі в мережі Інтернет протягом 15 календарних днів з дати його затвердження"...

... 15) частину першу статті 15 викласти в такій редакції:

"1. Замовник може вимагати від учасників надання ними підтвердженої документально інформації про відповідність кваліфікаційним вимогам. Такими вимогами можуть бути:

наявність дозволу або ліцензії на провадження відповідної діяльності (у випадках, передбачених законодавством);

наявність обладнання, а також працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід;

сплата податків і зборів (обов'язкових платежів), передбачених законодавством;

провадження учасниками господарської діяльності відповідно до положень їх статутів;

відсутність рішення про визнання учасника в установленому порядку банкрутом чи порушення проти нього справи про банкрутство";

16) у статті 17:

... частину другу викласти в такій редакції:

"2. З метою запобігання порушенням чинного законодавства, під час оплати за договорами, укладеними за результатами процедур закупівель, замовник до звіту про результати здійснення процедури закупівлі обов'язково додає:

копії оголошення про заплановану закупівлю (запрошення до участі у процедурі торгів), оголошення про результати торгів, що були опубліковані у спеціалізованому друкованому засобі масової інформації, завірені цим друкованим засобом, та в інформаційному бюлетені, що видає Тендерна палата України, завірені Тендерною палатою України;

копію документа, що підтверджує розміщення документів, передбачених статтею 41 цього Закону, завірену інформаційною системою в мережі Інтернет.

Під час оплати за договорами, укладеними державними, казенними, комунальними підприємствами та господарськими товариствами, в яких державна частка акцій перевищує 50 відсотків, банки перевіряють наявність звіту про результати здійснення процедури закупівлі та інших документів, що підтверджують виконання такими підприємствами та господарськими товариствами вимог цього Закону.

Звіт про результати процедури закупівлі (крім інформації, що містить державну таємницю) протягом 10 календарних днів з дати його затвердження оприлюднюється замовником в інформаційній системі у мережі Інтернет"...

... 23) у статті 23:

... частину четверту доповнити реченням такого змісту: "Учасники процедур закупівлі – бюджетні установи та організації можуть подавати тендерне забезпечення у будь-якій прийнятній для них та замовника формі, що не суперечить чинному законодавству"...

... 31) у статті 34:

частину першу доповнити словами "згідно з цим Законом";

у частині другій:

після абзацу першого доповнити новим абзацом такого змісту:

"Дія договору про закупівлю може продовжуватися на строк, достатній для проведення процедури закупівлі в наступному бюджетному періоді, на суму коштів не більше 15 відсотків вартості договору, укладеного в попередній бюджетний період, що не перевищує відповідного призначення в попередньому бюджетному періоді".

У зв'язку з цим абзаци другий і третій вважати відповідно абзацами третім і четвертим;

доповнити абзацом п'ятим такого змісту:

"У разі укладення договору про закупівлю за результатами процедури торгів із зменшенням ціни (редукціону) в договорі за згодою сторін може зазначатися кількість товару чи обсяг послуг, що не перевищують запланованої вартості закупівлі за ціною акцептованої тендерної пропозиції. При цьому зміна умов і вимог технічної специфікації, зазначених у тендерній документації, не допускається"...

... 7. Статтю 51 Закону України "Про банки і банківську діяльність" (Відомості Верховної Ради України, 2001 р., N 5 – 6, ст. 30) доповнити частиною сьомою такого змісту:

"Під час оплати за договорами, укладеними державними, казенними, комунальними підприємствами та господарськими товариствами, в яких державна частка акцій перевищує 50 відсотків, банки перевіряють наявність звіту про результати здійснення процедури закупівлі та інших документів, що підтверджують виконання такими підприємствами та господарськими товариствами вимог Закону України "Про закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти".

8. У Законі України "Про поставки продукції для державних потреб" (Відомості Верховної Ради України, 1996 р., N 3, ст. 9; 2000 р., N 4, ст. 28; 2003 р., N 30, ст. 247):

1) назву викласти в такій редакції:

"ЗАКОН УКРАЇНИ
Про державне замовлення для задоволення пріоритетних державних потреб";

2) преамбулу після слів "для задоволення" доповнити словом "пріоритетних";

3) у статті 1:

у частині першій:

абзац перший викласти в такій редакції:

"1. Пріоритетні державні потреби – це потреби України в товарах, роботах і послугах, необхідних для розв'язання найважливіших соціально-економічних проблем, підтримання обороноздатності країни та її безпеки, створення і підтримання на належному рівні державних матеріальних резервів, реалізації державних і міждержавних цільових програм, забезпечення функціонування органів державної влади, що утримуються за рахунок Державного бюджету України";

в абзаці другому слова "продукції, необхідної для державних потреб" замінити словами "товарів, робіт і послуг, необхідних для забезпечення пріоритетних державних потреб";

в абзаці третьому слова "державні організації та установи, визначені законом про Державний бюджет України, а також державні організації та установи, уповноважені Кабінетом Міністрів України укладати державні контракти з виконавцями державного замовлення" замінити словами "державні організації та інші установи – головні розпорядники коштів державного бюджету";

абзац четвертий викласти в такій редакції:

"Виконавці державного замовлення – суб'єкти господарювання усіх форм власності (резиденти або нерезиденти), які виготовляють чи поставляють товари (роботи, послуги) для задоволення пріоритетних державних потреб"...

... 4) у статті 2:

назву викласти в такій редакції:

"Стаття 2. Формування державного замовлення і здійснення контролю за його виконанням";

у частині другій:

в абзаці першому слова "визначає центральні органи виконавчої влади, які координують роботу державних замовників щодо розміщення поставок продукції для державних потреб, доводять до державних замовників збалансовані з фінансовими ресурсами обсяги поставок продукції для укладення державних контрактів з виконавцями державного замовлення, якщо інше не встановлене законом" замінити словами "визначає і затверджує перелік державних замовників, обсяги та склад державного замовлення";

абзац другий викласти в такій редакції:

"Порядок формування державного замовлення та пріоритетні державні потреби затверджуються Кабінетом Міністрів України";

у частині третій:

в абзаці другому слова "для укладення з ними державних контрактів шляхом проведення конкурсного відбору" замінити словами "у порядку, встановленому Законом України "Про закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти"...

... 5) статті 3 і 4 викласти в такій редакції:

"Стаття 3. Стимулювання виконання вітчизняними виробниками (резидентами) поставок товарів, робіт і послуг для пріоритетних державних потреб

1. Стимулювання та захист вітчизняного виробника (резидента) товарів, робіт і послуг – виконавця державного замовлення здійснюються відповідно до Закону України "Про закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти".

Стаття 4. Фінансове забезпечення виконання державного замовлення

1. Фінансове забезпечення виконання державного замовлення здійснюється за рахунок коштів Державного бюджету України";

6) Доповнити статтями 5 і 6 такого змісту:

"Стаття 5. Відповідальність за нецільове використання коштів державного бюджету

1. Відповідальність за нецільове використання коштів державного бюджету, передбачених для забезпечення виконання державного замовлення, несуть відповідні посадові особи згідно із законодавством.

Стаття 6. Звітність та оприлюднення інформації про виконання державного замовлення

1. Складання та подання звітності про виконання державного замовлення здійснюються у порядку, визначеному Законом України "Про закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти".

2. Державні замовники зобов'язані оприлюднити інформацію про виконання державного замовлення та ефективність використання коштів державного бюджету в порядку, встановленому Законом України "Про закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти".

II. Прикінцеві положення

1. Цей Закон набирає чинності з дня його опублікування...

... 6. До приведення інших нормативно-правових актів у відповідність з нормами цього Закону вони діють у частині, що не суперечить цьому Закону.

Президент УкраїниВ. ЮЩЕНКО

м. Київ
15 грудня 2005 року
N 3205-IV