Аналіз регуляторного впливу проекту наказу Фонду державного майна України "Про затвердження Порядку ведення Державного реєстру оцінювачів та суб'єктів оціночної діяльності"
від 28 лютого 2012 р.
Аналіз регуляторного впливу проекту наказу Фонду державного майна України "Про затвердження Порядку ведення Державного реєстру оцінювачів та суб'єктів оціночної діяльності"
1. Опис проблем, які передбачається розв'язати шляхом державного регулювання
У зв'язку із набранням чинності Закону України "Про Фонд державного майна України" та Закону України "Про внесення змін до деяких законів України з питань приватизації щодо реалізації положень Державної програми приватизації на 2012 - 2014 роки" необхідно розробити та привести у відповідність із зазначеними Законами власні нормативно-правові акти.
Відповідно до пункту 5 статті 5 Закону України "Про Фонд державного майна України" до повноважень Фонду державного майна України у сфері оцінки майна, майнових прав та професійної оціночної діяльності належить ведення у визначеному порядку Державного реєстру оцінювачів та суб'єктів оціночної діяльності, які здійснюють оцінку майна, майнових прав та професійну оціночну діяльність за відповідними напрямами (спеціалізаціями), а також за окремим напрямом (спеціалізацією) для цілей оподаткування та нарахування і сплати інших обов'язкових платежів, які справляються відповідно до законодавства, для включення (виключення) таких суб'єктів оціночної діяльності до Переліку суб'єктів оціночної діяльності - суб'єктів господарювання, як органів, уповноважених здійснювати оцінку для випадків, встановлених Податковим кодексом України і таких, що мають право здійснювати оцінку для цілей оподаткування та нарахування і сплати інших обов'язкових платежів, які справляються відповідно до законодавства (у тому числі правочинів, що підлягають нотаріальному посвідченню та/або державній реєстрації.
Відповідно до статті 4 розділу ІІ "Прикінцеві положення" Закону України "Про внесення змін до деяких законів України з питань приватизації щодо реалізації положень Державної програми приватизації на 2012 - 2014 роки" оцінка майна, майнових прав для цілей оподаткування та нарахування і сплати інших обов'язкових платежів, які справляються відповідно до законодавства (у тому числі правочинів, що підлягають нотаріальному посвідченню та/або державній реєстрації), здійснюється відповідно до законодавства з питань оціночної діяльності з урахуванням пункту 5 статті 5 Закону України "Про Фонд державного майна України" суб'єктами оціночної діяльності - суб'єктами господарювання приватної форми власності, виключним видом діяльності яких є оцінка для цілей оподаткування.
У зв'язку з цим виникла необхідність прийняття наказу Фонду державного майна України "Про затвердження Порядку ведення до Державного реєстру оцінювачів та суб`єктів оціночної діяльності".
2. Головні цілі державного регулювання
Прийняття Порядку ведення Державного реєстру оцінювачів та суб'єктів оціночної діяльності, зумовить виконання пункту 4 розділу V "Прикінцеві положення" Закону України "Про Фонд державного майна України" в частині приведення у тримісячний строк нормативно-правових актів у відповідність із вказаним Законом.
3. Визначення та оцінка альтернативних способів досягнення зазначених цілей
Альтернативних способів досягнення зазначених цілей не визначено.
4. Опис механізмів і заходів, які забезпечать вирішення проблем
- Конституція України від 28.06.1996 року.
- Податковий кодекс України від 02.12.2010 р. № 2755-VI.
- Цивільний кодекс України від 16.01.2003 р. № 435-IV.
- Закон України "Про Фонд державного майна України" від 09.12.2011 р. № 4107-VI.
- Закон України "Про внесення змін до деяких законів України з питань приватизації щодо реалізації положень Державної програми приватизації на 2012 - 2014 роки" від 13 січня 2012 року N 4336-VI.
- Закон України "Про центральні органи виконавчої влади" від 17 березня 2011 року N 3166-VI.
- Закон України "Про оцінку майна, майнових прав та професійну оціночну діяльність в Україні" від 12.07.2001 р. N 2658-III.
5. Опис механізмів і заходів для вирішення проблеми
Прийняття Порядку ведення Державного реєстру оцінювачів та суб'єктів оціночної діяльності забезпечить:
- функціонування дієвого механізму повного автоматизованого обліку оцінювачів, які в установленому порядку отримали кваліфікаційні свідоцтва (документи) оцінювачів, та суб'єктів господарювання, які в установленому порядку отримали сертифікат суб'єкта оціночної діяльності;
- моніторинг розвитку інфраструктури оцінки майна в Україні та створення конкурентного середовища серед оцінювачів та суб'єктів оціночної діяльності;
- доступність інформації про оцінювачів та суб'єктів оціночної діяльності в межах законодавства для суб'єктів господарювання та фізичних осіб, а також органів державної влади, органів місцевого самоврядування, громадських організацій, їх об'єднань, та інших зацікавлених осіб;
- узагальнення інформації про оцінювачів та суб'єктів оціночної діяльності, у тому числі за напрямами оцінки та спеціалізаціями у межах таких напрямів;
- моніторинг дотримання оцінювачами та суб'єктами оціночної діяльності вимог законодавства з питань оцінки майна, майнових прав та професійної оціночної діяльності, у тому числі дотримання системи зовнішнього контролю якості.
6. Вірогідність досягнення поставлених цілей
Прийняття Порядку ведення Державного реєстру оцінювачів та суб'єктів оціночної діяльності забезпечить ефективний та повний моніторинг інформації про оцінювачів, які отримали кваліфікаційні свідоцтва (документи) оцінювачів, та суб'єктів оціночної діяльності - суб'єктів господарювання, які отримали сертифікати суб'єктів оціночної діяльності.
8. Показники результативності регуляторного акта
Регуляторний акт обов'язковий для виконання Фондом державного майна України, суб'єктами оціночної діяльності, оцінювачами, навчальними закладами та іншими учасниками ринку оціночних послуг.
У разі прийняття проекту наказу буде приведено у відповідність нормативно-правові акти Фонду державного майна України у відповідність до Закону України "Про Фонд державного майна України" від 09.12.2011 р. № 4107-VI та Закону України "Про внесення змін до деяких законів України з питань приватизації щодо реалізації положень Державної програми приватизації на 2012 - 2014 роки".
Розподіл вигод і витрат для суб'єктів регуляторного акта у зв'язку з прийняттям запропонованого акта наведено у таблиці.
Суб'єкти | Вигоди | Витрати |
---|---|---|
Держава | Приведення нормативно-правового акта у відповідність із Законом України "Про Фонд державного майна України". | Жодних |
Суб'єкти господарювання | Ліквідація правових прогалин у регулюванні процесу створення правових засад для належного функціонування сфери оціночної діяльності та застосування сучасних інструментів з питань оцінки майна і майнових прав | Жодних |
Громадяни | Ліквідація правових прогалин у регулюванні процесу створення правових засад для належного функціонування сфери оціночної діяльності та застосування сучасних інструментів з питань оцінки майна і майнових прав | Жодних |
Рівень поінформованості суб'єктів господарювання з основних положень регуляторного акта високий.
9. Заходи, за допомогою яких буде здійснюватися відстеження результативності регуляторного акта
Стосовно регуляторного акта здійснюється базове, повторне та періодичне відстеження у межах термінів, встановлених статтею 10 Закону України "Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності".
Базове відстеження здійснюється до дня набрання чинності регуляторним актом або більшістю його положень з метою оцінки стану суспільних відносин, на врегулювання яких спрямована дія акта.
Повторне відстеження здійснюється через рік після набрання чинності актом або більшістю його положень, але не пізніше ніж через два роки, якщо рішенням регуляторного органу, який прийняв цей акт, не встановлено більш ранній строк, з метою оцінки ступеня досягнення цим актом визначених цілей. Установлені кількісні та якісні значення показників результативності акта порівнюються із значеннями аналогічних показників, що встановлені під час базового відстеження.
Періодичне відстеження здійснюється раз на три роки починаючи з дня виконання заходів з повторного відстеження, в тому числі у разі, коли дію акта, прийнятого на визначений строк, було продовжено з метою оцінки ступеня досягнення актом визначених цілей. Установлені кількісні та якісні значення показників результативності акта порівнюються із значеннями аналогічних показників, що встановлені під час повторного відстеження.
Аналіз регуляторного впливу підготовлено Управлінням з питань оціночної діяльності Департаменту координації розробки та виконання програмних документів, оцінки та розпорядження об'єктами державної власності Фонду державного майна (вул. Кутузова, 18/9, м. Київ 133, 01601, телефон 200-36-43, факс 200-35-86).
Голова Фонду | О. Рябченко |
"__"_______________ 2012 р.