Аналіз регуляторного впливу проекту наказу Фонду державного майна України «Про затвердження форм кваліфікаційних свідоцтв оцінювачів»
від 13 січня 2013 р.
Аналіз регуляторного впливу проекту наказу Фонду державного майна України «Про затвердження форм кваліфікаційних свідоцтв оцінювачів»
1. Опис проблем, які передбачається розв’язати шляхом державного регулювання
З набранням чинності 07 вересня 2001 року Закону України «Про оцінку майна, майнових прав та професійну оціночну діяльність в Україні» (далі - Закон про оцінку), відповідно до вимог частини першої статті 15 Закону про оцінку, Фонд державного майна України (ФДМУ) був зобов’язаний розробити форми кваліфікаційних свідоцтв оцінювачів за наступними напрямами оцінки майна:
оцінка об'єктів у матеріальній формі;
оцінка цілісних майнових комплексів, паїв, цінних паперів, майнових прав та нематеріальних активів, у тому числі прав на об'єкти інтелектуальної власності.
Наказом ФДМУ від 19 грудня 2001 року № 2359 були затверджені єдині форми кваліфікаційних свідоцтв оцінювачів за вищезазначеними напрямами оцінки майна.
Під час останньої перевірки ФДМУ у 2012 році, працівниками Міністерства юстиції України, у робочому порядку, було звернуто увагу на те, що вказаний наказ має бути зареєстрований в Міністерстві юстиції України, відповідно до вимог Порядку подання нормативно - правових актів на державну реєстрацію до Міністерства юстиції України та проведення їх державної реєстрації, затвердженого наказом Міністерства юстиції України від 12 квітня 2005 року № 34/5 (із змінами).
З урахуванням вищезазначеного, ФДМУ підготував проект наказу «Про затвердження форм кваліфікаційних свідоцтв оцінювачів», який не змінює раніше встановлених єдиних форм цих документів, а лише враховує рекомендації Міністерства юстиції України щодо необхідності його державної реєстрації.
2. Головні цілі державного регулювання
Метою прийняття даного проекту наказу є приведення його у відповідність до чинного законодавства.
3. Визначення та оцінка альтернативних способів досягнення
зазначених цілей
Першою альтернативою може бути залишення без змін чинного нормативно-правового акта. У зв’язку з цим виникають порушення вимог Порядку подання нормативно - правових актів на державну реєстрацію до Міністерства юстиції України та проведення їх державної реєстрації, затвердженого наказом Міністерства юстиції України від 12 квітня 2005 року № 34/5 (із змінами).
Оптимальною є друга альтернатива - врегулювання порушених проблемних питань шляхом прийняття відповідного проекту наказу.
4. Нормативно - законодавча база
У даній сфері правовідносини регулюються такими нормативно-правовими актами:
Законом України «Про оцінку майна, майнових прав та професійну оціночну діяльність в Україні»;
Положенням про порядок роботи Екзаменаційної комісії, затвердженим наказом ФДМУ від 13 листопада 2002 року № 1997, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 28 листопада 2002 року за № 925/7213;
Порядком подання нормативно - правових актів на державну реєстрацію до Міністерства юстиції України та проведення їх державної реєстрації, затвердженим наказом Міністерства юстиції України від 12 квітня 2005 року № 34/5 (із змінами).
5. Опис механізмів та заходів для вирішення проблеми
Предметом регулювання проекту наказу є процедура, яка забезпечує приведення нормативно - правового акту у відповідність до діючого законодавства.
6. Обґрунтування можливостей досягнення поставлених цілей у разі прийняття регуляторного акта
Впровадження зазначеного проекту наказу дасть можливість затвердити єдині форми кваліфікаційних свідоцтв оцінювачів за напрямами оцінки, передбаченими Законом України «Про оцінку майна, майнових прав та професійну оціночну діяльність в Україні». Оцінка можливостей запровадження акта та дотримання оцінювачами та суб’єктами господарювання його положень висока. Запровадження даного акта забезпечить високу вірогідність досягнення поставлених цілей.
7. Очікувані результати прийняття акта
Об'єкт впливу | Вигоди | Витрати |
Держава | Приведення нормативно-правових актів у відповідність до вимог чинного законодавства. | Витрати державного та місцевого бюджетів відсутні |
Суб'єкти господарювання | Приведення нормативно-правових актів у відповідність до вимог чинного законодавства. | Витрати, пов'язані із запровадженням наказу, у суб'єктів господарювання відсутні |
Громадяни | Приведення нормативно-правових актів у відповідність до вимог чинного законодавства. | Витрати, пов'язані із запровадженням наказу, у громадян відсутні |
Негативні результати прийняття регуляторного акта відсутні.
8. Обґрунтування строку чинності регуляторного акта
Строк дії розробленого наказу Фонду державного майна України не обмежений у часі.
9. Показники результативності регуляторного акта
Прогнозні значення якісних та кількісних показників результативності регуляторного акта не розроблялись у зв’язку з тим, що даний акт регламентує виключно вимоги до форм кваліфікаційних свідоцтв оцінювачів.
Підготовлений наказ Фонду державного майна України «Про затвердження форм кваліфікаційних свідоцтв оцінювачів» не справлятиме негативного впливу на ринкове середовище, не порушуватиме законних прав та інтересів суб’єктів господарювання, громадян та держави.
10. Заходи, за допомогою яких буде здійснюватися відстеження результативності регуляторного акта
Стосовно регуляторного акта не буде здійснюватись базове, повторне та періодичне відстеження у межах строків, установлених статтею 10 Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності» у зв’язку з тим, що зазначений акт не змінює раніше розроблені форми кваліфікаційних свідоцтв оцінювачів, а має бути приведений у відповідність до вимог Порядку подання нормативно - правових актів на державну реєстрацію до Міністерства юстиції України та проведення їх державної реєстрації, затвердженого наказом Міністерства юстиції України від 12 квітня 2005 року № 34/5 (із змінами).
Заступник Голови Фонду І. Хотей