Аналіз регуляторного впливу проекту наказу Фонду державного майна України «Про втрату чинності наказом Фонду державного майна України від 08 травня 2002 року № 791»
від 17 січня 2013 р.
1. Опис проблем, які передбачається розв’язати шляхом державного регулювання Наказом Фонду державного майна України від 08 травня 2002 року № 791 «Про затвердження Порядку роботи Наглядової ради з питань оціночної діяльності», зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 04 червня 2002 року за № 477/6765 був затверджений Порядок роботи Наглядової ради з питань оціночної діяльності з метою організаційного забезпечення виконання Наглядовою радою з питань оціночної діяльності її повноважень. Вищезазначений наказ був розроблений на виконання вимог статті 21 Закону України «Про оцінку майна, майнових прав та професійну оціночну діяльність в Україні», яку виключено відповідно до вимог пункту 45 Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України (щодо діяльності Міністерства аграрної політики та продовольства, Міністерства соціальної політики, інших центральних органів виконавчої влади, діяльність яких спрямовується та координується через відповідних міністрів)». На сьогодні чинним є Закон України «Про Фонд державного майна України». Згідно з підпунктом п’ятим статті 5 Закону України «Про Фонд державного майна України» Фонд державного майна України має утворити відповідно до Закону України «Про центральні органи виконавчої влади» наглядову раду з питань оціночної діяльності з числа представників Фонду державного майна України, представників, делегованих іншими органами державної влади, представників громадських організацій, науковців, фахівців у сфері оціночної діяльності та організувати її роботу. 2. Головні цілі прийняття акта Метою прийняття даного проекту наказу є приведення наказу Фонду державного майна України від 08 травня 2002 року № 791 «Про затвердження Порядку роботи Наглядової ради з питань оціночної діяльності», який був зареєстрований в Міністерстві юстиції України 04 червня 2002 року за № 477/6765 у відповідність до вимог чинного законодавства. 3. Визначення та оцінка альтернативних способів досягнення зазначених цілей Першою альтернативою може бути залишення без змін чинного нормативно - правового акта. У зв’язку з цим виникають певні протиріччя, оскільки стаття 21 Закону України «Про оцінку майна, майнових прав та професійну оціночну діяльність в Україні» втратила чинність, а згідно з вимогами підпункту п’ятого статті 5 Закону України «Про Фонд державного майна України» встановлено нову процедуру формування сладу наглядової ради з питань оціночної діяльності та організації її роботи. Отже, оптимальною є друга альтернатива - врегулювання порушених проблемних питань шляхом прийняття відповідного проекту наказу. 4. Нормативно - законодавча база У даній сфері правовідносини регулюються такими нормативно-правовими актами: Законом України «Про оцінку майна, майнових прав та професійну оціночну діяльність в Україні»; Законом України «Про Фонд державного майна України»; Законом України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України (щодо діяльності Міністерства аграрної політики та продовольства, Міністерства соціальної політики, інших центральних органів виконавчої влади, діяльність яких спрямовується та координується через відповідних міністрів)». 5. Опис механізмів та заходів для вирішення проблеми Предметом регулювання проекту наказу є процедура, яка забезпечує визнання нормативно-правового акта таким, що втратив чинність, та приведення у відповідність до діючого законодавства нормативних актів. 6. Обґрунтування можливостей досягнення поставлених цілей у разі прийняття регуляторного акта Впровадження зазначеного наказу дасть можливість усунути дублювання існуючих нормативно-правових актів. 7. Очікувані результати прийняття акта Об'єкт впливу Вигоди Витрати Держава Приведення нормативно-правових актів у відповідність до вимог чинного законодавства. Витрати державного та місцевого бюджетів відсутні Суб'єкти господарювання Приведення нормативно-правових актів у відповідність до вимог чинного законодавства. Витрати, пов'язані із запровадженням наказу, у суб'єктів господарювання відсутні Громадяни Приведення нормативно-правових актів у відповідність до вимог чинного законодавства. Витрати, пов'язані із запровадженням наказу, у громадян відсутні Негативні результати прийняття регуляторного акта відсутні. 8. Обґрунтування строку чинності регуляторного акта Строк дії наказу Фонду державного майна України «Про втрату чинності наказом Фонду державного майна України від 08 травня 2002 року № 791» необмежений у часі. 9. Показники результативності регуляторного акта Прогнозні значення якісних та кількісних показників результативності регуляторного акта не розроблялись у зв’язку з тим, що він скасовує дію наказу Фонду державного майна України від 08 травня 2002 року № 791 «Про затвердження Порядку роботи Наглядової ради з питань оціночної діяльності», зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 04 червня 2002 року за № 477/6765. Підготовлений наказ Фонду державного майна України «Про втрату чинності наказом Фонду державного майна України від 08 травня 2002 року № 791» не справлятиме негативного впливу на ринкове середовище, не порушуватиме законних прав та інтересів суб’єктів господарювання, громадян та держави. 10. Заходи, за допомогою яких буде здійснюватися відстеження результативності регуляторного акта Стосовно регуляторного акта не буде здійснюватись базове, повторне та періодичне відстеження у межах строків, установлених статтею 10 Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності» у зв’язку з тим, що він скасовує дію наказу Фонду державного майна України від 08 травня 2002 року № 791 «Про затвердження Порядку роботи Наглядової ради з питань оціночної діяльності», зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 04 червня 2002 року за № 477/6765. Заступник Голови Фонду І.Хотей