Аналіз регуляторного впливу проекту наказу Фонду державного майна України «Про внесення змін до деяких нормативно-правових актів Фонду державного майна України »
від 22 липня 2014 р.
15.04.2014 був прийнятий Закон України № 1206-IV «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо спрощення порядку відкриття бізнесу», яким запроваджується спрощення процедури відкриття бізнесу, зокрема, відмова від обов’язкового виготовлення і використання суб’єктами господарювання печатки. Законодавством України та іншими нормативно-правовими актами з питань оцінки майна і професійної оціночної діяльності визначаються правові засади здійснення оцінки майна, майнових прав та професійної оціночної діяльності в Україні, визначаються поняття принципів оцінки, методичних підходів та особливостей проведення оцінки відповідного майна залежно від мети оцінки, порядок рецензування звітів про оцінку майна (актів оцінки майна) та вимоги до їх змісту. Так, однією із вимог до оформлення звіту про оцінку майна є підписання його оцінювачами, які безпосередньо проводили таку оцінку, та обов’язковим скріплення печаткою та підписом керівника суб'єкта оціночної діяльності звіту про оцінку. З огляду на зазначене та на виконання доручення Кабінету Міністрів України від 14.05.2014 № 16779/1/1-14, Фонд державного майна України забезпечив перегляд власних нормативно-правових актів з питань оціночної діяльності та розробив відповідні зміни, внесення яких забезпечить приведення їх положень у відповідність із зазначеним законом. 2. Головні цілі державного регулювання З метою приведення деяких нормативно-правових актів Фонду державного майна України у відповідність із Законом України від 15.04.2014 № 1206-IV «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо спрощення порядку відкриття бізнесу» пропонується внести зміни до деяких актів Фонду державного майна України з питань оціночної діяльності, які забезпечать правові підстави для необов’язкового використання суб’єктами оціночної діяльності печатки під час оформлення звіту про оцінку майна та інших документів, включаючи договори на проведення оцінки майна. 3. Визначення та оцінка альтернативних способів досягнення зазначених цілей Під час розробки проекту наказу було розглянуто такі альтернативні способи досягнення визначених вище цілей. 1. Залишити деякі акти Фонду державного майна України з питань оцінки майна і оціночної діяльності в Україні без змін. У такому випадку вимога щодо обов’язкового використання печатки суб’єктом оціночної діяльності залишиться обов’язковою, що не відповідає положенням, визначеним Законом України від 15.04.2014 № 1206-IV «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо спрощення порядку відкриття бізнесу». 2. Внести зміни до деяких актів Фонду державного майна України, що дасть змогу привести їх у відповідність із Законом України від 15.04.2014 № 1206-IV «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо спрощення порядку відкриття бізнесу». Нормативно-правовою базою, що регулює питання оформлення звіту про оцінку майна, є Національний стандарт № 1 «Загальні засади оцінки майна і майнових прав», затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 10 вересня 2003 року № 1440 (Офіційний вісник України, 2003 р., № 37, ст. 1995; 2013 р., № 28, ст. 953), Національний стандарт № 2 «Оцінка нерухомого майна», затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 28 жовтня 2004 року № 1442 (Офіційний вісник України, 2004 р., № 44, ст. 2885; 2011 р., № 84, ст. 3073; 2013, № 28, ст. 953), Методика оцінки майна, затверджена постановою Кабінету Міністрів України від 10 грудня 2003 року № 1891 (Офіційний вісник України, 2003 р., № 51, ст. 2669; 2005 р., № 37, ст. 2299; 2008 р., № 100, ст. 3317; 2009, № 20, ст. 645; 2009 р., № 28, ст. 939, № 66, ст. 2287; 2011, № 95, ст. 3462), Методика оцінки об’єктів оренди, затверджена постановою Кабінету Міністрів України від 10 серпня 1995 року № 629, (Зібрання постанов Уряду України, 1995, № 12, ст. 276; 1996, № 14, ст. 380; Офіційний вісник України, 2003 р., № 1, ст. 23, № 52, ст. 2764; 2008, № 45, ст. 1469; 2011, № 59, ст. 2372; № 71, ст. 2677; 2012 р., № 87, ст. 3533, 2013 р., № 29, ст. 1002), Предметом регулювання проекту наказу є спрощення процедури оформлення оцінки майна, а також інших документів, що стосуються оцінки, зокрема, договорів на проведення оцінки майна шляхом відмови від обов’язкового скріплення печаткою суб’єкта оціночної діяльності підпису його керівника на зазначених документах. 5. Обґрунтування можливостей досягнення поставлених цілей у разі прийняття регуляторного акта Прийняття регуляторного акта забезпечить приведення положень актів Фонду державного майна України з питань оцінки майна і оціночної діяльності в Україні у відповідність із Законом України від 15.04.2014 № 1206-IV «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо спрощення порядку відкриття бізнесу». Оцінка можливостей запровадження акта та дотримання суб'єктами оціночної діяльності його положень висока. Запровадження запропонованого акта забезпечить високу ймовірність досягнення поставлених цілей. Державний контроль та нагляд за дотриманням акта здійснюється Фондом державного майна України відповідно до наданих йому Законами України «Про Фонд державного майна України» та «Про оцінку майна, майнових прав та професійну оціночну діяльність в Україні» повноважень. Об’єкт впливу Вигоди Витрати Держава Забезпечення спрощеної процедури відкриття бізнесу, яка запровадить відмову від обов’язкового виготовлення і використання суб’єктами господарювання печатки, сприятиме збільшенню кількості суб’єктів господарювання, що в свою чергу слугуватиме поліпшенню інвестиційного клімату і збільшенню надходжень до бюджетів у вигляді податків і обов’язкових зборів. Відсутні Суб'єкти господарювання Використання спрощеного механізму відкриття бізнесу, необов’язковість виготовлення і використання печатки під час діяльності суб’єкта господарювання. Відсутні Негативні наслідки прийняття зазначеного регуляторного акта відсутні. Строк дії наказу Фонду державного майна України «Про внесення змін до деяких нормативно-правових актів Фонду державного майна України» необмежений у часі з огляду на те, що Закон України від 15.04.2014 № 1206-IV «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо спрощення порядку відкриття бізнесу» не має обмеження дії в часі. Основним показником результативності акта є кількість документів з оцінки майна, професійної оціночної діяльності, які будуть оформлені із застосуванням спрощеної процедури відкриття бізнесу, запровадженої наказом Фонду державного майна України «Про внесення змін до деяких нормативно-правових актів Фонду державного майна України». Проект регуляторного акта розміщено на офіційному сайті Фонду державного майна України з ___________ 2014 р. і протягом не менше місяця з цієї дати проект буде доступний для обговорення, що є достатнім строком для інформованості спеціалістів у сфері оцінки майна, широкої громадськості з метою вивчення Фондом державного майна України їх думки з приводу результативності запроваджених актом заходів. Відповідно до законодавства Фонд державного майна України здійснюватиме базове, повторне та періодичне відстеження результативності регуляторного акта у строки, визначені статтею 10 Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності». Базове відстеження результативності акта здійснюється до набрання чинності зазначеним актом шляхом вивчення думки спеціалістів у сфері оцінки та широкої громадськості. Результативність змін, що вносяться до деяких нормативно-правових актів Фонду державного майна України з питань оцінки майна і оціночної діяльності в Україні, вивчатиметься Фондом державного майна України протягом року з дати набрання чинності актом. За результатами такого відстеження буде проведений порівняльний аналіз показників результативності акта до набрання ним чинності і після набрання чинності. Періодичне відстеження здійснюватиметься раз на три роки, починаючи з дня вжиття заходів з повторного відстеження результативності акта. Аналіз регуляторного впливу підготовлено Управлінням з питань оціночної діяльності Фонду державного майна України (01601, м. Київ, вул. Кутузова, 18/9, телефон/факс 200-33-59). _______________ 2014 року