Пояснювальна записка до проекту спільного наказу Фонду державного майна України та Міністерства енергетики та вугільної промисловості України «Про затвердження Методики формування конкурсних умов продажу та вартості єдиних майнових комплексів, пакетів акцій, що належать державі у статутному капіталі акціонерних товариств, утворених у процесі приватизації та корпоратизації державних вугледобувних підприємств»
від 2 жовтня 2013 р.
1. Обґрунтування необхідності прийняття акта
Проект спільного наказу Фонду державного майна України та Міністерства енергетики та вугільної промисловості України «Про затвердження Методики формування конкурсних умов продажу та вартості єдиних майнових комплексів, пакетів акцій, що належать державі у статутному капіталі акціонерних товариств, утворених у процесі приватизації та корпоратизації державних вугледобувних підприємств» (далі – проект Наказу) розроблено відповідно до Законів України від 04 березня 1992 року № 2163-ХІІ «Про приватизацію державного майна», від 12 квітня 2012 року № 4650-VI «Про особливості приватизації вугледобувних підприємств», Порядку проведення аукціону та інвестиційного конкурсу з продажу єдиних майнових комплексів, пакетів акцій, що належать державі у статутному капіталі акціонерних товариств, утворених у процесі приватизації чи корпоратизації державних вугледобувних підприємств, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 08 квітня 2013 року № 238 (зі змінами), Методики оцінки майна, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 10 грудня 2003 року № 1891 (зі змінами), витягу з протоколу № 48 засідання Кабінету Міністрів України від 07 серпня 2013 року.
2. Мета і шляхи її досягнення
Проект Наказу розроблено з метою використання державними органами приватизації при формуванні конкурсних умов продажу та вартості єдиних майнових комплексів, пакетів акцій, що належать державі у статутному капіталі акціонерних товариств, утворених у процесі приватизації та корпоратизації державних вугледобувних підприємств.
Прийняття цього проекту спрямоване на вдосконалення процедури формування умов продажу та вартості об’єктів приватизації.
3. Правові аспекти
Відповідно до витягу з протоколу № 48 засідання Кабінету Міністрів України від 07 серпня 2013 року Фонду державного майна України та Міністерству енергетики та вугільної промисловості України встановлено розробити методику формування конкурсних умов та вартості єдиних майнових комплексів, пакетів акцій, що належать державі у статутному капіталі акціонерних товариств, утворених у процесі приватизації та корпоратизації державних вугледобувних підприємств, яка б унеможливлювала заниження ціни продажу таких об’єктів приватизації.
У даній сфері правового регулювання діють такі акти законодавства: Цивільний кодекс України, Господарський кодекс України, Закон України «Про Державну програму приватизації на 2012-2014 роки», Закон України «Про особливості приватизації вугледобувних підприємств», Закон України «Про приватизацію державного майна», Порядок проведення аукціону та інвестиційного конкурсу з продажу єдиних майнових комплексів, пакетів акцій, що належать державі у статутному капіталі акціонерних товариств, утворених у процесі приватизації чи корпоратизації державних вугледобувних підприємств, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 08 квітня 2013 року № 238 (зі змінами), Методика оцінки майна, затверджена постановою Кабінету Міністрів України від 10 грудня 2003 року № 1891 (зі змінами).
4. Фінансово-економічне обґрунтування
Прийняття проекту Наказу не потребує додаткових витрат і джерел фінансування з Державного бюджету України та сприятиме надходженню до нього коштів від приватизації державного майна.
5. Позиція заінтересованих органів
Проект Наказу має бути затверджений Міністерством енергетики та вугільної промисловості України.
Проект Наказу підлягає державній реєстрації в Міністерстві юстиції України.
6. Регіональний аспект
Прийняття проекту Наказу сприятиме залученню інвестицій у цій сфері, погашенню заборгованості державних підприємств по заробітній платі, перед бюджетами усіх рівнів та іншої кредиторської заборгованості, а також створенню сприятливих умов для подальшого розвитку об’єктів, що в свою чергу позитивно впливатиме на розвиток регіонів.
6 1. Запобігання дискримінації
Проект Наказу не містить положень, які містять ознаки дискримінації.
7. Запобігання корупції
Проект Наказу не містить ризиків вчинення корупційних правопорушень.
8. Громадське обговорення
Проект Наказу оприлюднюється відповідно до Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності» з метою отримання пропозицій та зауважень громадськості.
9. Оцінка регуляторного впливу
Відповідно до Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності» проект Наказу має бути погоджений з Державною службою України з питань регуляторної політики та розвитку.
10. Прогноз результатів
Реалізація норм проекту Наказу сприятиме збільшенню надходжень до Державного бюджету України, залученню потенційних покупців до процесу приватизації та надходженню недержавних інвестицій в реальний сектор економіки.
“_____”___________2013 р.