Пояснювальна записка до проекту постанови Кабінету Міністрів України "Про внесення змін до постанов Кабінету Міністрів України
від 21 лютого 2012 р.
ПОЯСНЮВАЛЬНА ЗАПИСКА
до проекту постанови Кабінету Міністрів України "Про внесення змін до постанов Кабінету Міністрів України
1. Обґрунтування необхідності прийняття акта
Проект акта розроблено у зв'язку і з прийняттям Закону України "Про Фонд державного майна України" та Закону України "Про внесення змін до деяких законів України з питань приватизації щодо реалізації положень Державної програми приватизації на 2012 - 2014 роки" з метою приведення нормативно-правових актів Фонду державного майна України у відповідність до вимог вказаних законів та Закону України "Про центральні органи виконавчої влади".
Проектом акту пропонується внести зміни до наступних постанов Кабінету Міністрів України:
- постанови Кабінету Міністрів України від 13 грудня 2001 року № 1668 "Про затвердження Порядку визнання Фондом державного майна статусу саморегулівної організації оцінювачів";
- постанови Кабінету Міністрів України від 3 листопада 1998 року № 1740 "Про затвердження Порядку сплати збору на обов'язкове державне пенсійне страхування з окремих видів господарських операцій";
- постанови Кабінету Міністрів України від 7 вересня 1998 р. № 1388 "Про затвердження Порядку державної реєстрації (перереєстрації), зняття з обліку автомобілів, автобусів, а також самохідних машин, сконструйованих на шасі автомобілів, мотоциклів усіх типів, марок і моделей, причепів, напівпричепів, мотоколясок, інших прирівняних до них транспортних засобів та мопедів";
- постанови Кабінету Міністрів України від 11 листопада 2009 р. №1200 "Про затвердження Порядку здійснення оптової та роздрібної торгівлі транспортними засобами та їх складовими частинами, що мають ідентифікаційні номери";
- постанови Кабінету Міністрів України від 26 травня 2004 р. №671 "Про затвердження Тимчасового порядку державної реєстрації правочинів".
Відповідно до абзацу 10 частини 5 статті 5 Закону України "Про Фонд державного майна України" на Фонд держаного майна покладено повноваження щодо визнання статусу саморегулівних організацій оцінювачів, їх об'єднань та здійснення контролю за додержанням ними правил громадського регулювання оцінки майна, майнових прав та професійної оціночної діяльності ведення у визначеному ним порядку.
У зв'язку з цим виникла необхідність приведення у відповідність постанови Кабінету Міністрів України від 13 грудня 2001 року № 1668 "Про затвердження Порядку визнання Фондом державного майна статусу саморегулівної організації оцінювачів" в частині вимог щодо визнання статусу об'єднань саморегулівних організацій оцінювачів.
Відповідно до пункту 173.1 статті 173 "Порядок оподаткування операцій з продажу або обміну об'єктів рухомого майна" Податкового Кодексу України (далі Кодекс) дохід від продажу об'єкта рухомого майна визначається виходячи з ціни, зазначеної в договорі купівлі-продажу, але не нижче оціночної вартості такого об'єкта.
Також, згідно з пунктом 189.3 статті 189 Кодексу, який регламентує особливості сплати податку на додану вартість платниками податку, які провадять підприємницьку діяльність з постачання вживаних товарів (комісійну торгівлю), для фізичної особи (комітента) ціна продажу вживаного транспортного засобу визначається, виходячи з ціни, зазначеної у договорі купівлі-продажу, але не нижче оціночної вартості такого засобу, розрахованої суб'єктом оціночної діяльності, уповноваженим здійснювати оцінку відповідно до закону.
Законом України "Про Фонд державного майна України" (пункт 5 частини першої статті 5), який набув чинності 6 січня 2012 року, передбачено ведення Фондом державного майна України Державного реєстру за напрямом для цілей оподаткування.
Виходячи зі змісту частини першої статті 18 Закону про оцінку майна, право на внесення до Державного реєстру за напрямом для цілей оподаткування мають суб'єкти оціночної діяльності - суб'єкти господарювання, які отримали сертифікат суб'єкта оціночної діяльності за напрямом для цілей оподаткування. При цьому, інформація з Державного реєстру за напрямом для цілей оподаткування про суб'єктів оціночної діяльності - суб'єктів господарювання, які отримали сертифікат суб'єкта оціночної діяльності за напрямом для цілей оподаткування, дублюється у Переліку, який ведеться та оприлюднюється Державною податковою службою України відповідно до вимог пункту 5 частини першої статті 5 Закону України "Про Фонд державного майна України", та використовується Державною податковою службою України при здійсненні контролю за повнотою сплати податків і зборів та виконанням обов'язків податкових агентів, платників податків.
Пунктом 4 розділу ІІ "Прикінцеві положення" Закону України "Про внесення змін до деяких законів України з питань приватизації щодо реалізації положень Державної програми приватизації на 2012 - 2014 роки" установлено, що оцінка майна, майнових прав для цілей оподаткування та нарахування і сплати інших обов'язкових платежів, які справляються відповідно до законодавства (у тому числі правочинів, що підлягають нотаріальному посвідченню та/або державній реєстрації) (далі - оцінка для цілей оподаткування), здійснюється відповідно до законодавства з питань оціночної діяльності з урахуванням пункту 5 статті 5 Закону України "Про Фонд державного майна України" суб'єктами оціночної діяльності - суб'єктами господарювання приватної форми власності, виключним видом діяльності яких є оцінка для цілей оподаткування.
Тобтое, при здійсненні фізичною особою операцій з продажу (обміну) об'єкта рухомого майна, в тому числі вживаного транспортного засобу (в тому числі через комісійні магазини, торгівельні організації, інших посередників), обов'язково застосовується оціночна вартість, що визначена суб'єктами оціночної діяльності - суб'єктами господарювання приватної форми власності, виключним видом діяльності яких є оцінка для цілей оподаткування, які отримали сертифікат суб'єкта оціночної діяльності за напрямом для цілей оподаткування та інформація про яких включена до Державного реєстру за напрямом для цілей оподаткування. При цьому, визначення оціночної вартості об'єкта рухомого майна, в тому числі вживаного транспортного засобу, здійснюється щодо кожної операції з продажу (обміну) об'єкта рухомого майна, в тому числі вживаного транспортного засобу (в тому числі через комісійні магазини, торгівельні організації, інших посередників), незалежно від того чи оподатковується дохід за такою операцією чи не оподатковується. В інших випадках (для інших цілей) застосовується оцінка, яка проводиться суб'єктом оціночної діяльності відповідно до Закону про оцінку майна, який діє в частині, що не суперечить Закону України "Про Фонд державного майна України".
У зв'язку з цим виникла необхідність приведення у відповідність постанови Кабінету Міністрів України від 3 листопада 1998 року № 1740 "Про затвердження Порядку сплати збору на обов'язкове державне пенсійне страхування з окремих видів господарських операцій", постанови Кабінету Міністрів України від 7 вересня 1998 р. № 1388 "Про затвердження Порядку державної реєстрації (перереєстрації), зняття з обліку автомобілів, автобусів, а також самохідних машин, сконструйованих на шасі автомобілів, мотоциклів усіх типів, марок і моделей, причепів, напівпричепів, мотоколясок, інших прирівняних до них транспортних засобів та мопедів", постанови Кабінету Міністрів України від 11 листопада 2009 р. №1200 "Про затвердження Порядку здійснення оптової та роздрібної торгівлі транспортними засобами та їх складовими частинами, що мають ідентифікаційні номери" та постанови Кабінету Міністрів України від 26 травня 2004 р. №671 "Про затвердження Тимчасового порядку державної реєстрації правочинів".
2. Мета і шляхи її досягнення
Метою прийняття проекту постанови Кабінету Міністрів України є методичне врегулювання питань оцінки, приведення нормативно-правових актів Фонду державного майна України у відповідність з Законами України "Про Фонд державного майна України", "Про внесення змін до деяких законів України з питань приватизації щодо реалізації положень Державної програми приватизації на 2012 - 2014 роки" та організаційного забезпечення податкової оцінки майна, майнових прав.
3. Правові аспекти
У даній сфері правового регулювання діють такі нормативно-правові акти:
- Конституція України від 28.06.1996 року.
- Податковий кодекс України від 02.12.2010 р. № 2755-VI.
- Цивільний кодекс України від 16.01.2003 р. № 435-IV.
- Закон України "Про Фонд державного майна України" від 09.12.2011 р. № 4107-VI.
- Закон України "Про центральні органи виконавчої влади" від 17 березня 2011 року N 3166-VI.
- Закон України "Про оцінку майна, майнових прав та професійну оціночну діяльність в Україні" від 12.07.2001 р. N 2658-III.
- Інші нормативно-правові акти.
4. Фінансово-економічне обґрунтування
Реалізація проекту акту додаткових витрат Державного бюджету не вимагає.
5. Позиція заінтересованих органів
Проект акта потребує погодження з Міністерством фінансів, Міністерством економічного розвитку і торгівлі, Міністерством внутрішніх справ України, Міністерством соціальної політики України та Міністерством юстиції України.
6. Регіональний аспект
Проект акта не стосується питання розвитку адміністративно-територіальних одиниць.
7. Запобігання корупції
Проект акту не містить у собі правил та процедур, які можуть містити ризики вчинення корупційних правопорушень.
8. Громадське обговорення
Проект акта не потребує проведення консультацій з громадськістю.
9. Позиція соціальних партнерів
Проект акта не стосується соціально-трудової сфери, тому не потребує погодження з уповноваженими представниками від всеукраїнських профспілок, їх об'єднань та всеукраїнських об'єднань організацій роботодавців.
10. Прогноз результатів
У разі прийняття проекту наказу буде приведено у відповідність нормативно-правові акти Фонду державного майна України у відповідність до Закону України "Про Фонд державного майна України" від 09.12.2011 р. № 4107-VI та Закону України "Про внесення змін до деяких законів України з питань приватизації щодо реалізації положень Державної програми приватизації на 2012 - 2014 роки".
Голова Фонду | О. Рябченко |
___ _____________ 2012 р.