Про Концепцію розподілу між центральними і місцевими органами виконавчої влади повноважень з управління об'єктами державної власності та заходи щодо її реалізації
№ 1703 від 27 жовтня 1998 р.
ПОСТАНОВА КАБІНЕТУ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
від 28 жовтня 1998 р. N 1703
Київ
З метою вдосконалення системи управління об'єктами державної власності Кабінет Міністрів України ПОСТАНОВЛЯЄ:
1. Покласти в основу реформування управління майном, що перебуває у державній власності, положення Концепції розподілу між центральними і місцевими органами виконавчої влади повноважень з управління об'єктами державної власності, яка схвалена на засіданні Кабінету Міністрів України 20 жовтня 1998 р., згідно з додатком.
2. Затвердити план заходів щодо реалізації Концепції розподілу між центральними і місцевими органами виконавчої влади повноважень з управління об'єктами державної власності (додається).
Прем'єр-міністр України В. ПУСТОВОЙТЕНКО
Додаток до постанови Кабінету Міністрів України
від 28 жовтня 1998 р. N 1703
КОНЦЕПЦІЯ
розподілу між центральними і місцевими органами виконавчої влади повноважень з управління об'єктами державної власності
Ця Концепція спрямована на реформування системи управління об'єктами, що перебувають у державній власності, шляхом перерозподілу повноважень з їх управління між центральними і місцевими органами виконавчої влади.
Концепція має за мету підвищення ефективності управління та використання об'єктів державної власності.
Відповідно до цієї Концепції:
1.Фонд державного майна здійснює повноваження з управління:
майном державних підприємств, які з метою приватизації перетворюються в господарські товариства;
державним майном, яке не ввійшло до статутних фондів господарських товариств у процесі приватизації та корпоратизації;
цілісними майновими комплексами, переданими в оренду.
Щодо об'єктів державної власності, які перебувають в його управлінні, Фонд державного майна:
здійснює повноваження власника державного майна в процесі приватизації, крім повноважень з управління державними корпоративними правами;
змінює організаційну форму державних підприємств у процесі приватизації;
приймає рішення щодо подальшого використання державного майна, яке не ввійшло до статутних фондів господарських товариств;
виступає орендодавцем майна, яке перебуває у державній власності;
забезпечує захист майнових прав державних підприємств, організацій, установ на території України та за її межами;
вносить Кабінетові Міністрів України пропозиції щодо закріплення пакета акцій у державній власності;
виступає від імені держави засновником господарських товариств, у тому числі спільних підприємств.
2. Національне агентство з управління державними корпоративними правами (далі - Агентство) здійснює повноваження з управління:
належними державі пакетами акцій акціонерних товариств і холдингових компаній;
державними частками, паями в майні господарських товариств, у тому числі спільних підприємств.
Щодо об'єктів державної власності, які перебувають в його управлінні, Агентство:
призначає уповноважених осіб з управління державними частками, паями, акціями, укладає з ними угоди та здійснює контроль за ефективністю їх роботи;
формує разом з центральними органами виконавчої влади окремі переліки господарських товариств, у статутних фондах яких є державні корпоративні права та які є стратегічними об'єктами для економіки та безпеки держави, з урахуванням принципів діяльності згідно з технологіями вироблення кінцевого продукту;
за рішенням Кабінету Міністрів України передає повноваження з управління державними корпоративними правами, в тому числі зазначених господарських товариств, іншим органам виконавчої влади;
здійснює управління господарськими товариствами шляхом участі своїх представників в роботі органів управління цих товариств;
приймає рішення щодо утворення господарських товариств, у тому числі спільних підприємств, до статутних фондів яких передаються державні корпоративні права;
веде реєстр та проводить оцінку державних корпоративних прав;
вносить Кабінетові Міністрів України пропозиції щодо:
передачі часток, паїв, акцій, які належать державі в майні господарських товариств, в комунальну власність і навпаки;
закріплення акцій у державній власності;
доцільності відчуження або придбання державних корпоративних прав.
Крім того, Агентство виконує специфічні функції з управління державними корпоративними правами:
проводить нормативне та методичне забезпечення управління державними корпоративними правами;
здійснює контроль за ефективністю цього управління.
3. Центральний орган виконавчої влади здійснює повноваження з управління:
державними підприємствами;
казенними підприємствами;
належними державі пакетами акцій акціонерних товариств, переданих за рішенням Кабінету Міністрів України в його управління Агентством;
державними частками, паями в майні господарських товариств, у тому числі спільних підприємств, переданими за рішенням Кабінету Міністрів України в його управління Агентством.
Щодо об'єктів державної власності, які перебувають в його управлінні, центральний орган виконавчої влади:
виконує функції органу, уповноваженого управляти державним майном;
укладає та розриває контракти з керівниками державних і казенних підприємств, контролює їх виконання;
виступає за рішенням Кабінету Міністрів України засновником господарських товариств, у тому числі спільних підприємств;
вносить Кабінетові Міністрів України пропозиції щодо:
передачі об'єктів державної власності до комунальної власності і навпаки;
закріплення акцій, часток, паїв у державній власності;
здійснює через своїх представників управління пакетами акцій акціонерних товариств;
призначає уповноважених осіб з управління державними частками, паями, акціями, укладає з ними угоди та здійснює контроль за ефективністю їх роботи;
здійснює через своїх представників або уповноважених ним осіб управління державними частками, паями в майні господарських товариств, у тому числі спільних підприємств.
4. Місцевий орган виконавчої влади здійснює повноваження з управління:
державними підприємствами, переданими в його управління;
державним майном, яке не ввійшло до статутних фондів господарських товариств і передане в його управління;
належними державі пакетами акцій акціонерних товариств, переданих за рішенням Кабінету Міністрів України в його управління Агентством;
державними частками, паями в майні господарських товариств, у тому числі спільних підприємств, переданими за рішенням Кабінету Міністрів України в його управління Агентством.
Щодо об'єктів державної власності, які перебувають в його управлінні, місцевий орган виконавчої влади:
здійснює функції органу, уповноваженого управляти державним майном;
укладає та розриває контракти з керівниками державних підприємств, контролює їх виконання;
виступає за рішенням Кабінету Міністрів України засновником господарських товариств, у тому числі спільних підприємств;
здійснює через своїх представників управління пакетами акцій акціонерних товариств;
призначає уповноважених осіб з управління державними частками, паями, акціями, укладає з ними угоди та здійснює контроль за ефективністю їх роботи;
здійснює через своїх представників або уповноважених ним осіб управління державними частками, паями в майні господарських товариств, у тому числі спільних підприємств.
Міністр Кабінету Міністрів України А. ТОЛСТОУХОВ
ЗАТВЕРДЖЕНО
постановою Кабінету Міністрів України
від 28 жовтня 1998 р. N 1703
ПЛАН
заходів щодо реалізації Концепції розподілу між центральними і місцевими органами виконавчої влади повноважень з управління об'єктами державної власності
Зміст заходу | Термін виконання | Відповідальні за виконання |
1. Розробити і подати Кабінетові Міністрів України проекти законів щодо внесення змін і доповнень до чинних законодавчих актів з питань врегулювання та здійснення повноважень з управління об'єктами державної власності | грудень 1998 р | Національне агентство з управління державними корпоративними правами |
2. Подати Кабінетові Міністрів України реєстр належних державі акцій, часток, паїв господарських товариств | листопад 1998 р | Фонд державного майна |
3. Починаючи з січня 1999 р. подавати Кабінетові Міністрів України узгоджені переліки господарських товариств, у майні яких є належні державі акції, частки, паї і повноваження з управління якими передаються Національним агентством з управління державними корпоративними правами центральним і місцевим органам виконавчої влади | щокварталу | Національне агентство з управління державними корпоративними правами, |
4. Узгодити з Радою міністрів Автономної Республіки Крим, обл(міськ)держадміністраціями перелік державних підприємств, які передаються до сфери їх управління, та подати Кабінетові Міністрів України проект відповідного рішення | січень 1999р. | Мінекономіки |
5. Подати Кабінетові Міністрів України реєстри наявних договорів (угод) - доручень, укладених з уповноваженими особами на управління державними корпоративними правами, контрактів з керівниками державних акціонерних товариств та холдингових компаній станом на 1 листопада 1998 р. | січень 1999р. | Національне агентство з управління державними корпоративними правами |
6. Перевірити стан виконання керівниками державних підприємств укладених з ними контрактів, передусім з питань забезпечення запланованих показників господарської діяльності, погашення заборгованості перед бюджетом і Пенсійним фондом, виплати заробітної плати. Про вжиті заходи за наслідками перевірки поінформувати Кабінет Міністрів України | січень 1999р. | Мінпромполітики |
7. Внести Кабінетові Міністрів України пропозиції січень 1999 р. щодо організації навчання уповноважених осіб з управління державними корпоративними правами з проведенням сертифікації в установленому порядку | січень 1999р. | Національне агентство з управління державними корпоративними правами |
8. Внести Кабінетові Міністрів України пропозиції щодо фінансового забезпечення управління державними корпоративними правами та джерел стимулювання уповноважених осіб | листопад 1998р | Мінфін |
9. Подати Кабінетові Міністрів України:
б) методику оцінки державних корпоративних прав державними корпоративними правами | грудень 1998 р | Національне агентство з управління державними корпоративними правами |