Аналіз регуляторного впливу проекту постанови Кабінет Міністрів України "Про внесення змін до Методики розрахунку і порядку використання плати за оренду державного майна"
від 19 червня 2011 р.
Аналіз регуляторного впливу
проекту постанови Кабінет Міністрів України "Про внесення змін до Методики розрахунку і порядку використання плати за оренду державного майна"
1. Опис проблеми, яку планується розв'язати шляхом втручання держави у відповідну сферу підприємницької діяльності
З метою виконання вимог Закону України "Про оренду державного та комунального майна" в редакції Закону України "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо орендних відносин" від 21.04.2011 № 3269-VІ та на виконання Плану організації заходів щодо виконання Закону України від 21 квітня 2001 р. № 3269-IV "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо орендних відносин", схваленого 6 червня 2011 року (протокол № 39, доручення від 07.06.2011 № 25860/1/1-11) Фондом державного майна розроблено проект постанови Кабінет Міністрів України "Про внесення змін до Методики розрахунку і порядку використання плати за оренду державного майна" (далі - проект постанови).
2. Визначення цілей державного регулювання
Проект постанови Кабінету Міністрів України "Про внесення змін до Методики розрахунку і порядку використання плати за оренду державного майна" розроблено з метою приведення зазначеного нормативного акту у відповідність до Закону України "Про оренду державного та комунального майна".
3. Опис альтернатив запропонованого регуляторного акта
Вбачається три способи регулювання:
1. Залишити без змін діючу Методику, що не дозволить досягнути цілей державного регулювання.
2. Внесення змін до діючої Методики, тобто розробка зазначеного проекту постанови, що вирішить порушені питання.
3. Розробка нового проекту постанови, що є недоцільним з точки зору правил нормотворчої техніки, оскільки загалом існуюча методика є ефективною та потребує лише доопрацювання, яке пропонується.
4. Опис механізмів і заходів для розв'язання проблеми
Проект постанови передбачає внесення змін до Методики розрахунку і порядку використання плати за оренду державного майна, а саме: приведення Методики розрахунку і порядку використання плати за оренду державного майна у відповідність до статті 287 Господарського кодексу, статті 5 Закону України "Про оренду державного та комунального майна" постанови Кабінету Міністрів України "Про Методику розрахунку і порядок використання плати за оренду державного майна" в частині неможливості для державних підприємств бути орендодавцями цілісних майнових комплексів їх структурних підрозділів та нерухомого майна загальною площею понад 200 кв м; удосконалення порядку розрахунку орендної плати за цілісні майнові комплекси державних підприємств, зокрема в частині врахування при розрахунку вартості нематеріальних активів; уточнення порядку індексації річної орендної плати у розмірі 1 гривні; збільшення розміру орендних ставок за використання цілісних майнових комплексів державних підприємств.
5. Характеристика очікуваних соціально-економічних наслідків запровадження передбачених заходів
У результаті прийняття розробленого проекту постанови буде забезпечено виконання норм Закону України "Про оренду державного та комунального майна" та Плану організації заходів щодо виконання Закону України від 21 квітня 2001 р. № 3269-IV "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо орендних відносин", схваленого 6 червня 2011 року (протокол № 39, доручення від 07.06.2011 № 25860/1/1-11).
Реалізація постанови не потребує додаткових фінансових, матеріальних та інших витрат. Очікуються додаткові надходження орендної плати до державного бюджету.
6. Обґрунтування можливості досягнення визначених цілей у разі прийняття регуляторного акта
Для прийняття проекту постанови перешкод правового чи економічного характеру немає.
Об'єкт впливу | Громадяни (як орендарі) | Суб'єкти господарювання | |
---|---|---|---|
Як орендарі | Як орендодавці | ||
Вигоди | Удосконалення порядку розрахунку орендної плати за цілісні майнові комплекси державних підприємств, зокрема в частині врахування при розрахунку вартості нематеріальних активів; уточнення порядку індексації річної орендної плати у розмірі 1 гривні | ||
Витрати | Незначне підвищення розміру орендної плати за ЦМК | Додаткові витрати не очікуються |
7. Очікувані результати прийняття акта
Загальним ефектом прийняття проекту постанови буде загальне підвищення ефективності відносин оренди державного майна.
8. Обґрунтування дії строку акта
Запропонована постанова буде діяти до прийняття змін до неї або до її скасування.
9. Визначення показників результативності акта
Показниками результативності запропонованого проекту постанови буде:
забезпечення можливості збільшення находжень коштів від оренди до Державного бюджету України;
зміни, що пропонуються, поширюватимуться на орендарів та орендодавців державного майна всіх організаційно-правових форм.
10. Визначення заходів, за допомогою яких буде здійснюватися відстеження результативності акта
Відстеження результативності регуляторного акта буде здійснено шляхом моніторингу кількості договорів оренди, укладених за результатами проведених конкурсів.
Базове відстеження результативності регуляторного акту здійснюється до дня набрання чинності шляхом обробки результатів.
Повторне відстеження буде проводитися через рік після набрання чинності регуляторним актом з використанням показників результативності.
Періодичне відстеження буде проводитись раз на три роки на підставі даних звітів про укладені договори оренди та надходження орендної плати.
Заступник директора Департаменту з питань управління державним майном та орендних відносин | Я. Усенко |