Аналіз регуляторного впливу проекту постанови Кабінету Міністрів України "Про затвердження Порядку продажу корпоративних прав держави у статутних капіталах банків, що знаходяться в управлінні Міністерства фінансів України"
від 14 червня 2010 р.
АНАЛІЗ РЕГУЛЯТОРНОГО ВПЛИВУ
проекту постанови Кабінету Міністрів України "Про затвердження Порядку продажу корпоративних прав держави у статутних капіталах банків, що знаходяться в управлінні Міністерства фінансів України"
1. Визначення та аналіз проблеми, яку буде розв'язано шляхом державного регулювання
Відповідно до статті 2 Закону України "Про першочергові заходи щодо запобігання негативним наслідкам фінансової кризи та про внесення змін до деяких законодавчих актів України" від 31.10.2008 №639-IV рішення про продаж корпоративних прав держави у статутних капіталах банків приймається Кабінетом Міністрів України.
Міністерство фінансів України після опрацювання даних про фінансовий стан банку готує та вносить Кабінету Міністрів України пропозиції з продажу пакета акцій держави у статутному капіталі банку або спільного продажу пакета акцій держави та акцій інших акціонерів (інвесторів) у статутному капіталі банку на основі Примірного плану продажу корпоративних прав держави у статутному капіталі банку.
Оскільки, Міністерство фінансів України не здійснює повноваження власника державного майна в процесі приватизації, не має повноважень власника державного майна в процесі приватизації та не має відповідних видатків для здійснення заходів, пов'язаних з продажем корпоративних прав держави у статутних капіталах банків, таких як проведення оцінки вартості об'єкта приватизації, підготовка та проведення конкурсів з використанням відкритості пропонування ціни за принципом аукціону, розміщення інформаційного повідомлення в засобах масової інформації, виникла необхідність державного врегулювання питання проведення продажу корпоративних прав держави у статутних капіталах банків.
На сьогодні ця проблема не може бути розв'язана за допомогою існуючих нормативних актів у зв'язку з відсутністю актів, що регулюють ці правовідносини.
2. Ціль державного регулювання
Головною ціллю прийняття акта є встановлення процедури підготовки та проведення продажу пакета акцій держави у статутному капіталі банку або спільного продажу пакета акцій держави та акцій інших акціонерів (інвесторів) у статутному капіталі банку шляхом викупу, конкурсу з використанням відкритості пропонування ціни за принципом аукціону.
3. Альтернативні способи досягнення встановленої цілі
Підготовка зазначеного регуляторного акта є безальтернативною.
Необхідність його існування встановлена Законом України "Про першочергові заходи щодо запобігання негативним наслідкам фінансової кризи та про внесення змін до деяких законодавчих актів України" від 31.10.2008 № 639-IV та постановою Кабінету Міністрів України від 04.11.2008 №960.
4. Механізм, який пропонується застосувати для роз'яснення проблеми, і відповідні заходи
Представлений проект регуляторного акта встановлює процедуру підготовки та проведення продажу пакета акцій держави у статутному капіталі банку або спільного продажу пакета акцій держави та акцій інших акціонерів (інвесторів) у статутному капіталі банку шляхом викупу, конкурсу з використанням відкритості пропонування ціни за принципом аукціону.
Акт має загальнодержавний характер.
Акт доводиться до відома суб'єктів відносин через засоби масової інформації, офіційну сторінку ФДМУ в мережі Інтернет тощо.
5. Обґрунтування можливості досягнення визначених цілей у разі прийняття регуляторного акта
Упровадження цього регуляторного акта дасть змогу здійснювати процедуру підготовки та проведення продажу пакета акцій держави у статутному капіталі банку або спільного продажу пакета акцій держави та акцій інших акціонерів (інвесторів) у статутному капіталі банку шляхом викупу, конкурсу з використанням відкритості пропонування ціни за принципом аукціону.
Можливість досягнення визначеної цілі у разі прийняття регуляторного акта полягає у дотриманні норм, які встановлюються цим актом.
6. Характеристика очікуваних соціально-економічних наслідків запровадження передбачених заходів
Реалізація запропонованого регуляторного акта не потребує додаткових матеріальних та фінансових витрат з Державного бюджету України.
7. Очікувані результати прийняття акта
Прийняття зазначеного проекту постанови сприятиме поверненню коштів, витрачених на капіталізацію банків, до Державного бюджету України та підвищенню ефективності діяльності державних органів у фінансово-кредитній сфері.
8. Показники результативності акта
У разі прийняття регуляторного акта буде забезпечено підготовку та проведення продажу пакета акцій держави у статутному капіталі банку або спільного продажу пакета акцій держави та акцій інших акціонерів (інвесторів) у статутному капіталі банку шляхом викупу, конкурсу з використанням відкритості пропонування ціни за принципом аукціону.
9. Визначення заходів, за допомогою яких буде здійснюватися відстеження результативності акта
Базове відстеження результативності зазначеного проекту регуляторного акта здійснюватиметься до дати набрання ним чинності шляхом збирання пропозицій і зауважень.
Повторне відстеження планується здійснити через рік після набрання чинності регуляторним актом, в результаті якого відбудеться порівняння показників базового та повторного відстеження. У разі виявлення неврегульованих та проблемних питань вони будуть вирішені шляхом внесення відповідних змін.
Аналіз регуляторного впливу підготовлено Департаментом підготовки та проведення конкурсів Фонду державного майна України (01133, м. Київ, вул. Кутузова, 18/9, тел. 200-33-74).
Голова Фонду | О. Рябченко |