Пояснювальна записка до проекту Порядку складання і подання інформації та документів щодо діяльності саморегулівних організацій оцінювачів
від 18 липня 2011 р.
ПОЯСНЮВАЛЬНА ЗАПИСКА
до проекту Порядку складання і подання інформації та документів щодо діяльності саморегулівних організацій оцінювачів
1. Обгрунтування необхідності прийняття Порядку
З метою реалізації вимог статті 27 Закону України "Про оцінку майна, майнових прав та професійну оціночну діяльність в Україні" (далі - Закон про оцінку), Порядку визнання Фондом державного майна статусу саморегулівної організації оцінювачів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 13.12.2001 № 1668, Порядку перевірки документів громадської організації, що претендує на визнання статусу саморегулівної організації оцінювачів, затвердженого наказом Фонду державного майна України від 19.12.2001 № 2357 та зареєстрованого у Міністерстві юстиції України 11.01.2002 за №25/6313, Фонд державного майна України (далі - ФДМУ) розробив проект Порядку складання і подання інформації та документів щодо діяльності саморегулівних організацій оцінювачів (далі - Порядок).
З набрання чинності 07.09.2001 Закону про оцінку, ФДМУ визнав стасус шести саморегулівних організаціцій оцінювачів (далі - СРО), а саме: Українського товариства оцінювачів (2002 рік); Союзу експертів України (2002 рік); Асоціації фахівців оцінки (2006 рік); Всеукраїнської спілки експертів оцінювачів (2006 рік); Спілки оцінювачів землі (2008 рік); Спілки оцінювачів України (2009 рік).
Слід констатувати, що контроль з боку держави відбувається лише на стадії перевірки поданих документів громадською організацію фізичних осіб, що претендує на визнання ФДМУ її статусу, як саморегулівної.
Практичний досвід ФДМУ свідчить, що сфера державного регулювання оціночної діяльності має суттєві недоліки, одним з яких залишається недосконала система контролю за діяльностю саморегулівних учасників на ринку оцінки.
На даний час відсутній механізм, який би встановлював вимоги до СРО з питань підготовки відповідної звітності за підсумками поточної діяльності.
Проект Порядку розроблений з метою вдосконалення державного регулювання та впровадження єдиних підходів для забезпечення контролю за виконанням СРО правил громадського регулювання оцінки майна, визначених статтєю 28 Закону про оцінку.
З огляду на вищезазначене, існує нагальна потреба в розробленні Порядку складання і подання інформації та документів щодо діяльності саморегулівних організацій оцінювачів.
2. Мета і шляхи її досягнення
Метою розробки проекту Порядку є усунення існуючих правових прогалин у сфері забезпечення державного регулювання та контролю за виконанням СРО повноважень з громадського регулювання оціночної діяльності у відповідності до сучасних ринкових вимог.
У запропонованій редакції Порядку оптимізовані процедури щодо подання звітності професійними учасників ринку оціночних послуг, зокрема, встановлені вимоги до підготовки документів, регулярної (нерегулярної) інформації, терміни їх складання та подання до ФДМУ.
3. Правові аспекти
Правовою підставою розроблення нормативно-правового акта є Закон України "Про оцінку майна, майнових прав та професійну оціночну діяльність в Україні", Порядок визнання Фондом державного майна статусу саморегулівної організації оцінювачів, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 13.12.2001 № 1668.
4. Фінансово-економічне обґрунтування
Реалізація нормативно-правового акта не потребує додаткових коштів з Державного бюджету України.
5. Позиція заінтересованих органів
Проект Порядку потребує погодження з Державним комітетом з питань регуляторної політики та підприємництва України, а також підлягає державній реєстрації в Міністерстві юстиції України.
6. Регіональний аспект
Проект нормативно-правового акта не стосується питання розвитку адміністративно-територіальних одиниць.
7. Запобігання корупції
У проекті нормативно-правового акта відсутні правила і процедури, які можуть містити ризики вчинення корупційних правопорушень.
8. Громадське обговорення
Відповідно до статті 9 Закону України "Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності" та з метою одержання зауважень і пропозицій від фізичних та юридичних осіб, їх об'єднань проект нормативно-правового акта разом з повідомленням про його оприлюднення та аналізом регуляторного впливу розміщений на офіційному сайті ФДМУ для одержання зауважень і пропозицій.
Таким чином, ФДМУ вжив максимально вичерпних заходів для оприлюднення проекту зазначеного нормативно - правового акта з метою забезпечення широкого громадського обговорення його положень.
9. Позиція соціальних партнерів
Проект Порядку не стосується соціально-трудової сфери.
10. Прогноз результатів
Прийняття Порядку у запропонованій редакції, забезпечить створення правових засад щодо удосконалення державного регулювання оціночної діяльності шляхом забезпечення контролю за діяльністю професійних учасників ринку оціночних послуг, підвищити якість оціночних процедур та створити сучасне, конкурентне оціночне середовище.
Директор Департаменту оціночної діяльності | М.Горяйнов |