A A A K K K

Про затвердження Положення про порядок здійснення контролю за розпорядженням активами, що належать господарським товариствам

№ 2946 від 7 листопада 2005 р.

Фонд державного майна України

Наказ

від 8 листопада 2005 рокуN 2946

Зареєстровано в Міністерстві юстиції України 28 лютого 2006 р. за N 208/12082

Про затвердження Положення про порядок здійснення контролю за розпорядженням активами, що належать господарським товариствам

На виконання п. 44 Основних концептуальних підходів до підвищення ефективності управління корпоративними правами держави, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 11.02.2004 N 155, та з метою захисту майнових інтересів акціонерів під час здійснення операцій розпорядження майном господарських товариств, у статутних фондах яких державна частка становить більше ніж 50 відсотків, НАКАЗУЮ:

1. Затвердити Положення про порядок здійснення контролю за розпорядженням активами, що належать господарським товариствам (додається).

2. Директору Департаменту фінансового аналізу О. Поліщуку та директору Юридичного департаменту О. Шмуляру подати цей наказ на державну реєстрацію до Міністерства юстиції України.

3. Заступнику директора Департаменту з питань корпоративних відносин Й. Войцеховському та директору Департаменту міждержавних відносин та спільних підприємств О. Курлову рекомендувати прийняття органами управління господарських товариств, у статутних фондах яких державна частка становить більше 50 відсотків плюс 1 акція, внутрішнього Положення про розпорядження майном товариства, розробленого відповідно до норм цього Положення.

4. Скасувати наказ Фонду державного майна України від 17.06.2004 N 1194 "Про затвердження Положення про порядок здійснення контролю за розпорядженням майном господарських товариств".

5. Контроль за виконанням цього наказу покласти на першого заступника Голови Фонду.

В. о. Голови ФондуВ. Петров
ПОГОДЖЕНО: 
Голова Державного комітету України з питань регуляторної політики та підприємництваА. Дашкевич

 ЗАТВЕРДЖЕНО
наказом Фонду державного майна України
від 8 листопада 2005 р. N 2946

Зареєстровано
в Міністерстві юстиції України
28 лютого 2006 р. за N 208/12082

Положення про порядок здійснення контролю за розпорядженням активами, що належать господарським товариствам

1. Загальні положення

1.1. Це Положення розроблено з метою здійснення контролю за ефективністю розпорядження активами та підвищення ефективності управління корпоративними правами держави, відповідно до Цивільного та Господарського кодексів України, Законів України "Про господарські товариства", "Про власність", "Про Державну програму приватизації", Постанови Верховної Ради України від 07.07.92 N 2558-XII "Про Тимчасове положення про Фонд державного майна України", постанови Кабінету Міністрів України від 15.05.2000 N 791 "Про управління корпоративними правами держави" та інших нормативно-правових актів.

1.2. Це Положення визначає порядок здійснення контролю за розпорядженням активами, які є власністю господарських товариств, у статутних фондах яких державна частка становить більше 50 відсотків (далі - майно), в частині продажу, міни, безоплатної передачі, передачі як внесок до статутних фондів інших юридичних осіб майна господарських товариств (далі - розпорядження майном).

1.3. Дія цього Положення поширюється на господарські товариства, у яких функції управління корпоративними правами держави здійснює Фонд державного майна України або орган виконавчої влади, що виконує функції з управління корпоративними правами держави на підставі генеральної угоди з Фондом (далі - Відповідальний представник або уповноважена особа).

1.4. У період до проведення перших загальних зборів акціонерів та набуття в процесі приватизації прав власності на акції господарського товариства іншими акціонерами питання про розпорядження майном господарських товариств розглядаються Відповідальним представником або уповноваженою особою.

1.5. Якщо питання щодо розпорядження майном розглядається загальними зборами товариства, згода на здійснення розпорядження майном оформляється окремим дорученням (довіреністю) Відповідальному представнику або уповноваженій особі, яка виконує функції з управління пакетом акцій, що належить державі, та яка братиме участь у загальних зборах.

1.6. Рішення про погодження розпорядження майном оформлюються Відповідальним представником або уповноваженою особою за встановленою формою згідно з додатком 1, якщо таке рішення прийнято стосовно майна господарських товариств, у статутних фондах яких державна частка становить 100 відсотків, у інших випадках за формою згідно з додатком 2.

1.7. Відповідальний представник або уповноважена особа та органи управління господарським товариством можуть погоджувати розпорядження майном із зацікавленими органами виконавчої влади, якщо ці операції можуть призвести до зниження виробничого потенціалу підприємства, зменшення обсягу випуску конкурентоспроможної продукції, товарів (виконання послуг), зниження інвестиційної привабливості, якщо інше не передбачено статутом.

1.8. З метою забезпечення дієвого контролю за використанням державного майна, внесеного до статутних фондів суб'єктів господарювання, Відповідальним представником або уповноваженою особою, на підставі інформації господарських товариств (додатки 1 - 6 до Положення) ведеться моніторинг окремо за способами відчуження майна, здійснюється аналіз дотримання норм чинного законодавства. За результатами аналізу вживаються можливі заходи реагування.

2. Погодження розпорядження майном

2.1. Особливості реалізації

2.1.1. Реалізація майна товариства може здійснюватися на конкурентних засадах - через біржі, на аукціоні або за конкурсом.

2.1.2. Кошти, отримані від реалізації майна, є власністю господарського товариства.

2.1.3. З метою погодження прийняття рішення щодо реалізації майна господарські товариства подають Відповідальному представнику або уповноваженій особі такі документи:

  • лист-звернення з техніко-економічним об­рунтуванням доцільності реалізації майна;
  • протокол засідання виконавчого органу та наглядової ради щодо розгляду питань, порушених у зверненні товариства;
  • копія документа, що підтверджує право власності на нерухоме майно, яке реалізується;
  • фінансова звітність за станом на останню звітну дату (форма N 1 "Баланс", форма N 3 "Звіт про рух грошових коштів" з розшифровкою статей 180, 190, 200, форма N 5 "Примітки до річної фінансової звітності" /розділи I - V/);
  • інформація про вартість відчужуваного майна згідно з даними бухгалтерського обліку;
  • акт про інвентаризацію майна, яке пропонується до продажу;
  • акт про технічний стан майна;
  • звіт про незалежну оцінку майна (у разі необхідності);
  • рецензія звіту про незалежну оцінку майна, здійснена Фондом державного майна (у разі необхідності);
  • інформація виконавчого органу товариства про відсутність обмежень щодо розпорядження майном.
2.1.4. За результатами відчуження майна в 30-денний термін після здійснення операції Відповідальному представнику або уповноваженій особі надається інформація за формою згідно з додатком 3.

2.2. Особливості міни

2.2.1. Основні засоби господарського товариства можуть бути передані у власність іншим суб'єктам господарювання відповідно до договору міни.

2.2.2. Господарські товариства з метою погодження прийняття рішення щодо міни майна подають Відповідальному представнику або уповноваженій особі такі документи:

  • письмове звернення з техніко-економічним об­рунтуванням доцільності міни майна;
  • згода другої сторони на міну;
  • протокол виконавчого органу та наглядової ради щодо міни майна;
  • інформація про вартість майна, яке підлягає обміну згідно з даними бухгалтерського обліку;
  • фінансова звітність за станом на останню звітну дату (форма N 1 "Баланс", форма N 3 "Звіт про рух грошових коштів" з розшифровкою статей 180, 190, 200, форма N 5 "Примітки до річної фінансової звітності" /розділи I - V/);
  • акт про інвентаризацію майна, яке підлягає обміну;
  • дані технічного огляду об'єктів міни;
  • звіти про незалежну оцінку об'єктів обміну (у разі необхідності);
  • рецензія звіту про оцінку майна (у разі необхідності);
  • копія документа, що підтверджує право власності на нерухоме майно, яке обмінюється;
  • інформація виконавчого органу товариства про відсутність обмежень щодо розпорядження майном, яким обмінюються.
2.2.3. У місячний термін після прийняття Відповідальним представником або уповноваженою особою рішення щодо міни майна виконавчим органом товариства оформлюються договір міни та акт приймання-передавання майна.

2.2.4. За результатами обміну майна у 30-денний термін після здійснення операції Відповідальному представнику або уповноваженій особі надається інформація за формою згідно з додатком 4.

2.3. Особливості безоплатної передачі

2.3.1. Майно господарського товариства може бути безоплатно передано в разі прийняття органами управління товариства такого рішення відповідно до норм чинного законодавства України.

2.3.2. Безоплатна передача майна як надання благодійної допомоги здійснюється за рішенням органів управління товариством та за погодженням з Відповідальним представником або уповноваженою особою.

2.3.3. Господарські товариства з метою погодження прийняття рішення безоплатної передачі майна подають Відповідальному представнику або уповноваженій особі такі документи:

  • письмове звернення з об­рунтуванням доцільності безоплатної передачі майна;
  • протокол виконавчого органу та наглядової ради товариства щодо безоплатної передачі майна;
  • перелік майна, яке передається безоплатно, із зазначенням таких даних: рік будівництва або випуску, місцезнаходження, стисла характеристика, інвентарний номер, первісна та балансова (залишкова) вартість;
  • копія документа, що підтверджує право власності на нерухоме майно, яке є об'єктом безоплатної передачі;
  • фінансова звітність за станом на останню звітну дату (форма N 1 "Баланс", форма N 3 "Звіт про рух грошових коштів" з розшифровкою статей 180, 190, 200), форма N 5 "Примітки до річної фінансової звітності" /розділи I - V/);
  • інформація виконавчого органу товариства про відсутність обмежень щодо розпорядження майном.
2.3.4. У місячний термін після прийняття рішення щодо безоплатної передачі майна виконавчим органом оформлюються відповідні цивільні угоди та акти приймання-передавання майна.

2.3.5. За результатами безоплатної передачі майна у 30-денний термін після здійснення операції Відповідальному представнику або уповноваженій особі надається інформація за формою згідно з додатком 5.

2.4. Особливості передачі майна як внеску до статутних фондів юридичних осіб

2.4.1. Майно господарського товариства може бути передано як внесок до статутних фондів юридичних осіб, створених за участю товариства, в обмін на корпоративні права.

2.4.2. Установчими документами новоствореного суб'єкта господарювання має передбачатися, що розмір корпоративних прав держави у таких товариствах становить більше як 50 відсотків статутного фонду. При цьому створення товариств на базі майна підприємств-монополістів і тих, що мають стратегічне значення для економіки та безпеки держави, здійснюється за погодженням з Кабінетом Міністрів України.

2.4.3. Рішенням щодо передачі майна як внеску до статутних фондів юридичних осіб можуть бути визначені додаткові умови розпорядження таким майном.

2.4.4. З метою погодження прийняття рішення щодо передачі майна господарських товариств як внеску до статутних фондів юридичних осіб господарські товариства подають Відповідальному представнику або уповноваженій особі такі документи:

  • лист-звернення про наміри здійснення майнових внесків до статутних фондів інших юридичних осіб;
  • бізнес-план, який повинен містити техніко-економічне об­рунтування мети та доцільності заснування іншої юридичної особи, розрахунок прогнозованого економічного ефекту;
  • проект установчих документів нової юридичної особи;
  • перелік майна, що пропонується передати як внесок до статутного фонду господарського товариства, із зазначенням дати введення його в експлуатацію, інвентарного номера, первісної та балансової (залишкової) вартості;
  • копія документа, що підтверджує право власності господарського товариства на нерухоме майно, яке передбачається внести до статутного фонду;
  • звіт про незалежну оцінку майна, яке передбачається внести до статутного фонду (у разі необхідності);
  • рецензія звіту про незалежну оцінку майна, здійсненого Фондом державного майна України (у разі необхідності);
  • фінансова звітність за станом на останню звітну дату (форма N 1 "Баланс", форма N 5 "Примітки до річної фінансової звітності" /розділи I - V/);
  • інформація виконавчого органу товариства про відсутність обмежень щодо розпорядження майном, яке передбачається внести до статутного фонду юридичної особи, що створюється.
2.4.5. У разі створення підприємств з іноземними інвестиціями до переліку, зазначеного в пункті 2.4.4, додатково надаються:

  • документ, що підтверджує реєстрацію іноземного інвестора в країні місцезнаходження;
  • довідка від банківської установи, в якій офіційно відкрито рахунок іноземного інвестора в країні його місцезнаходження.
2.4.6. Після прийняття рішення про створення нової юридичної особи, її реєстрації в установленому порядку, призначення особи, якій надається право розпорядчого підпису, відкриття спеціального рахунку для перерахування грошових коштів (якщо такий внесок передбачено установчими документами) оформляється акт приймання-передавання майна, що вноситься до статутного фонду створюваного товариства.

2.4.7. За результатами передачі майна як внеску до статутних фондів юридичних осіб у 30-денний термін після здійснення операції Відповідальному представнику або уповноваженій особі надається інформація за формою згідно з додатком 6 до Положення.

Директор ДепартаментуО. Поліщук
ПОГОДЖЕНО: 
Перший заступник Міністра економікиС. А. Романюк
Голова Антимонопольного комітету УкраїниО. Костусєв

Завантажити Додатки