A A A K K K

Аналіз регуляторного впливу  проекту постанови Кабінету Міністрів України “Про внесення змін до Порядку перетворення в процесі приватизації державних, орендних підприємств і підприємств із змішаною формою власності в акціонерні товариства”

від 16 квітня 2009 р.

АНАЛІЗ РЕГУЛЯТОРНОГО ВПЛИВУ
проекту постанови Кабінету Міністрів України "Про внесення змін до Порядку перетворення в процесі приватизації державних, орендних підприємств і підприємств із змішаною формою власності в акціонерні товариства"

1. Опис проблеми

У зв'язку з прийняттям Закону України від 17 вересня 2008 року № 514-VI "Про акціонерні товариства" виникла потреба приведення Порядку перетворення у процесі приватизації державних, орендних підприємств і підприємств із змішаною формою власності у відкриті акціонерні товариства, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11.09.1996 № 1099, у відповідність до вимог вищезазначеного закону.

2. Цілі прийняття пропонованого акта

Головними цілями прийняття акта є приведення Порядку перетворення в процесі приватизації державних, орендних підприємств і підприємств із змішаною формою власності у відкриті акціонерні товариства, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11.09.1996 №1099, у відповідність до вимог Закону України "Про акціонерні товариства".

3. Оцінка альтернативних способів досягнення встановлених цілей

У даному випадку вбачається за можливе визначити два альтернативні способи досягнення встановлених цілей.

1. Залишити існуючий Порядок перетворення в процесі приватизації державних, орендних підприємств і підприємств із змішаною формою власності в акціонерні товариства. Але цей спосіб не відповідатиме нормам Закону України "Про акціонерні товариства" під час перетворення в процесі приватизації державних, орендних підприємств і підприємств із змішаною формою власності в акціонерні товариства

2. Державне регулювання зазначеного питання шляхом внесення запропонованих змін до Порядку перетворення в процесі приватизації державних, орендних підприємств і підприємств із змішаною формою власності в акціонерні товариства.

Зазначений спосіб сприятиме вдосконаленню порядку перетворення в процесі приватизації державних, орендних підприємств і підприємств із змішаною формою власності в акціонерні товариства відповідно до норм Закону України "Про акціонерні товариства" під час здійснення перетворення в процесі приватизації державних, орендних підприємств і підприємств із змішаною формою власності в акціонерні товариства. Тому єдиним прийнятним методом забезпечення досягнення цілей державного регулювання уважаємо прийняття постанови Кабінету Міністрів України "Про внесення змін до Порядку перетворення в процесі приватизації державних, орендних підприємств і підприємств із змішаною формою власності в акціонерні товариства".

4. Опис механізмів і заходів для вирішення проблеми

Після набрання чинності нормативно-правовим актом "Про внесення змін до Порядку перетворення в процесі приватизації державних, орендних підприємств і підприємств із змішаною формою власності в акціонерні товариства" шляхом внесення змін до Порядку перетворення у процесі приватизації державних, орендних підприємств і підприємств із змішаною формою власності у відкриті акціонерні товариства, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11.09.1996 №1099, він визначатиме порядок при перетворенні в процесі приватизації державних, орендних підприємств і підприємств із змішаною формою власності в акціонерні товариства, в частині визначення строків виконання заходу, сприятиме посиленню контролю з боку Фонду державного майна України за процесом перетворення у процесі приватизації державних, орендних підприємств і підприємств із змішаною формою власності в акціонерні товариства та буде приведений у відповідність до вимог Закону України "Про акціонерні товариства".

5. Обґрунтування можливості досягнення встановлених цілей у разі прийняття запропонованого регуляторного акта

Впливу зовнішніх факторів на дію регуляторного акта не очікується.

Оцінка можливості впровадження акта та виконання вимог акта суб'єктами господарювання висока.

Досягненням установлених цілей у разі прийняття запропонованого регуляторного акта буде вдосконалення та посилення контролю з боку Фонду державного майна України за процесом перетворення в процесі приватизації державних, орендних підприємств і підприємств із змішаною формою власності в акціонерні товариства.

Реалізація запропонованого регуляторного акта не потребує додаткових матеріальних та фінансових витрат з Державного бюджету України.

Очікувані наслідки дії запропонованого регуляторного акта не передбачають нанесення шкоди суб'єктам господарювання.

Запровадження зазначеного проекту наказу Фонду державного майна України забезпечить високу вірогідність досягнення поставлених цілей.

6. Визначення очікуваних результатів прийняття регуляторного акта

Впровадження даного регуляторного акта дасть змогу:

- посилити контроль з боку Фонду за процесом перетворення в процесі приватизації державних, орендних підприємств і підприємств із змішаною формою власності в акціонерні товариства;

- удосконалити організаційно - господарські заходи процесу перетворення підприємств;

- покращити результати перетворення підприємств.

7. Обґрунтування строку чинності акта

Обмеження строку регуляторного акта немає, що дасть змогу розв'язати проблеми та досягти цілі державного регулювання. Термін чинності регуляторного акта - відповідно до законодавства після державної реєстрації в Міністерстві юстиції України.

8. Показники результативності акта

У разі запровадження регуляторного акта буде приведено у відповідність до норм Закону України "Про акціонерні товариства" законодавчу базу, удосконалено організаційно-господарські заходи процесу перетворення в процесі приватизації державних, орендних підприємств і підприємств із змішаною формою власності в акціонерні товариства, посилено контроль з боку Фонду державного майна України за процесом приватизації, що зумовить позитивні наслідки як для держави, так і для суб'єктів господарювання.

Запропонований регуляторний акт обов'язковий до виконання державними підприємствами, функції з управління майном яких, у зв'язку з прийняттям рішення про приватизацію, належать Фонду державного майна України.

Рівень поінформованості суб'єктами господарювання з основних положень регуляторного акта високий.

9. Визначення заходів, за допомогою яких буде здійснюватися відстеження результативності регуляторного акта в разі його прийняття

Відстеження результативності регуляторного акта, в разі його прийняття, можливо здійснити за допомогою звітності органів приватизації щодо здійснення перетворення в процесі приватизації державних, орендних підприємств і підприємств із змішаною формою власності в акціонерні товариства.

Стосовно регуляторного акта здійснюватиметься базове, повторне та періодичне відстеження, у строки, установлені статтею 10 Закону України "Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності": базове відстеження - до набрання актом чинності; повторне відстеження - через рік після набрання актом чинності; періодичне відстеження - кожні три роки починаючи з дня виконання заходів з повторного відстеження результативності цього акта.

Вид даних для відстеження - дослідження статистичних показників.

Узагальнення з метою щоквартального та щорічного подання Президентові України, Верховній Раді України та Кабінету Міністрів України інформації про процес приватизації.

Оприлюднення інформації про процес приватизації у засобах масової інформації.

Аналіз регуляторного впливу підготовлено Департаментом реформування власності Фонду державного майна України (01023, м. Київ, вул. Кутузова, 18/9, тел.200-33-19).

В.о. Голови ФондуД. Парфененко