Аналіз регуляторного впливу проекту зміни до Положення про порядок укладання угоди про співробітництво з професійної підготовки оцінювачів, затвердженого наказом Фонду державного майна України від 29.10.2001 № 1977 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 15.11.2001 за № 955/6146
від 26 жовтня 2011 р.
Аналіз регуляторного впливу проекту зміни до Положення про порядок укладання угоди про співробітництво з професійної підготовки оцінювачів, затвердженого наказом Фонду державного майна України від 29.10.2001 № 1977 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 15.11.2001 за № 955/6146
1.Опис проблем
Відповідно до статті 14 Закону України "Про оцінку майна, майнових прав та професійну оціночну діяльність в Україні" професійна підготовка оцінювачів здійснюється навчальними закладами, які уклали угоди про співробітництво з професійної підготовки оцінювачів з Фондом державного майна України (ФДМУ). ФДМУ спільно з навчальними закладами видає кваліфікаційні свідоцтва оцінювачів.
З метою прийняття рішення ФДМУ про доцільність укладання угоди про співробітництво з професійної підготовки оцінювачів з навчальним закладом, а також забезпечення належного рівня контролю за їх підготовкою утворюється Комісія з тестування навчальних закладів. Очолює Комісію Голова Комісії-заступник Голови ФДМУ.
Згідно з Указом Президента України від 09.12.2010 № 1085/2010 "Про оптимізацію системи центральних органів виконавчої влади" з метою усунення дублювання повноважень, підвищення ефективності державного управління здійснюється скорочення чисельності управлінського апарату.
У зв'язку із змінами, що відбулися в структурі ФДМУ, повноваження голови Комісії з тестування навчальних закладів можуть бути покладені не лише на заступника Голови ФДМУ, але й на керівника нижчого рівня.
Таким чином, з метою оптимізації роботи Комісії є нагальна потреба внести відповідну зміну до п. 19 Положення про порядок укладання угоди про співробітництво з професійної підготовки оцінювачів, затвердженого наказом ФДМУ від 29.10.2001 № 1977 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 15.11.2001 за № 955/6146.
2. Головні цілі прийняття акта
Внесення зміни до Положення буде сприяти оптимізації роботи Комісії з тестування навчальних закладів, а також підвищить ефективність її діяльності.
3. Оцінка альтернативних способів досягнення зазначених цілей
Альтернативними способами досягнення зазначених цілей є:
- підготовка нової редакції Положення про порядок укладання угоди про співробітництво з професійної підготовки оцінювачів, затвердженого наказом ФДМУ від 29.10.2001 № 1977 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 15.11.2001 за № 955/6146;
- врегулювання питання зміни складу Комісії з тестування навчальних закладів шляхом внесення змін до інших нормативно-правових актів з питань оцінки майна;
- врегулювання питання зміни складу Комісії з тестування навчальних закладів шляхом розроблення нових нормативно-правових актів з питань оцінки майна.
Внесення зміни до Положення про порядок укладання угоди про співробітництво з професійної підготовки оцінювачів, затвердженого наказом ФДМУ від 29.10.2001 № 1977 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 15.11.2001 за № 955/6146, є найбільш оптимальним способом досягнення поставлених цілей. Цей спосіб не вимагає розроблення нового документа, а отже, дає змогу заощадити час на його погодження та впровадження.
4. Нормативно-законодавча база:
- Закон України "Про оцінку майна, майнових прав та професійну оціночну діяльність в Україні";
- Указ Президента України від 09.12.2010 № 1085/2010 "Про оптимізацію системи центральних органів виконавчої влади".
5. Опис механізмів і заходів для вирішення проблеми
Внесення відповідної зміни щодо складу Комісії з тестування навчальних закладів буде сприяти оптимізації її діяльності. З цією метою підготовлено проект наказу ФДМУ "Про внесення зміни до Положення про порядок укладання угоди про співробітництво з професійної підготовки оцінювачів".
6. Вірогідність досягнення поставлених цілей
Запровадження зазначеної зміни оптимізує діяльність Комісії з тестування навчальних закладів та підвищить ефективність її роботи.
7. Очікувані результати
Позитивні:
Проект зміни до Положення про порядок укладання угоди про співробітництво з професійної підготовки оцінювачів буде сприяти забезпеченню безперервної роботи Комісії з тестування навчальних закладів, підвищенню її фахового рівня.
Негативні: немає.
8. Обґрунтування строку чинності регуляторного акта
Строк чинності регуляторного акта не обмежений в часі. Разом з тим він може змінюватися з урахуванням майбутніх змін до законодавства, що впливає на регуляторний акт.
9. Показники результативності акта
Внесення зміни до чинного Положення сприятиме покращенню співробітництва ФДМУ з навчальними закладами в галузі професійної підготовки оцінювачів.
10. Заходи для відстеження результативності акта
Стосовно регуляторного акта здійснюється базове, повторне та періодичне відстеження в межах строків, установлених ст. 10 Закону України "Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності":
базове відстеження - до набрання чинності зміною до Положення про порядок укладання угоди про співробітництво з професійної підготовки оцінювачів, затвердженого наказом ФДМУ від 29.10.2001 № 1977 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 15.11.2001 за № 955/6146;
повторне відстеження - не раніше ніж через рік після набрання чинності зміною до Положення про порядок укладання угоди про співробітництво з професійної підготовки оцінювачів, затвердженого наказом ФДМУ від 29.10.2001 № 1977 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 15.11.2001 за № 955/6146;
періодичне відстеження - раз на три роки, починаючи з дня виконання заходів з повторного відстеження результативності змін до Положення про порядок укладання угоди про співробітництво з професійної підготовки оцінювачів, затвердженого наказом ФДМУ від 29.10.2001 № 1977 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 15.11.2001 за № 955/6146.
Вид даних відстеження - статистичні показники:
кількість навчальних закладів, що уклали з ФДМУ угоди про співробітництво з професійної підготовки оцінювачів;
кількість перевірок навчальних закладів, проведених Комісією з тестування навчальних закладів.
Директор Департаменту оціночної діяльності | М. Горяйнов |