Аналіз регуляторного впливу проекту наказу Фонду державного майна України «Про внесення змін до Порядку реєстрації фізичних осіб (оцінювачів) у Державному реєстрі оцінювачів»
від 5 лютого 2013 р.
1. Опис проблем, які передбачається розв’язати шляхом державного регулювання
З набранням чинності 07 вересня 2001 року Закону України «Про оцінку майна, майнових прав та професійну оціночну діяльність в Україні» (далі - Закон про оцінку), відповідно до вимог статті 17 Закону про оцінку, Фонд державного майна України (ФДМУ) був зобов’язаний встановити порядок подання оцінювачами інформації до Державного реєстру оцінювачів.
Наказом ФДМУ від 19 грудня 2001 року № 2355, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 28 грудня 2001 року за № 1092/6283 був затверджений Порядок реєстрації фізичних осіб (оцінювачів) у Державному реєстрі оцінювачів, у якому, зокрема, зазначалось, що свідоцтво про реєстрацію у Державному реєстрі оцінювачів підписується посадовою особою ФДМУ, яка визначена відповідним наказом Голови ФДМУ у двох примірниках, один з яких видається оцінювачу, другий зберігається у ФДМУ.
Враховуючи постійне збільшення кількості оцінювачів та з метою спрощення процедури підготовки свідоцтв про реєстрацію у Державному реєстрі оцінювачів (зокрема, заощадженню часу на їх оформлення), необхідно внести відповідні зміни до нормативно-правового акта, що регулює процедуру підготовки свідоцтв про реєстрацію у Державному реєстрі оцінювачів, - Порядку реєстрації фізичних осіб (оцінювачів) у Державному реєстрі оцінювачів, затвердженого наказом ФДМУ від 19 грудня 2001 року № 2355 та зареєстрованого у Міністерстві юстиції України 28 грудня 2001 року за № 1092/6283.
2. Головні цілі державного регулювання
Метою прийняття даного проекту наказу є спрощення процедури та дотримання термінів підготовки свідоцтв про реєстрацію у Державному реєстрі оцінювачів.
3. Визначення та оцінка альтернативних способів досягнення зазначених цілей
Першою альтернативою може бути залишення без змін чинного нормативно-правового акта. Але, у зв’язку з цим можуть виникати випадки порушення термінів підготовки та видачі свідоцтв про реєстрацію у Державному реєстрі оцінювачів, внаслідок збільшення кількості фізичних осіб, які отримали кваліфікаційні свідоцтва.
Оптимальною є друга альтернатива - врегулювання порушених проблемних питань шляхом прийняття відповідного проекту наказу.
4. Нормативно - законодавча база
У даній сфері правовідносини регулюються такими нормативно-правовими актами:
Законом України «Про оцінку майна, майнових прав та професійну оціночну діяльність в Україні»;
Порядком реєстрації фізичних осіб (оцінювачів) у Державному реєстрі оцінювачів, затвердженим наказом ФДМУ від 19 грудня 2001 року № 2355 та зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 28 грудня 2001 року за № 1092/6283;
Порядком подання нормативно - правових актів на державну реєстрацію до Міністерства юстиції України та проведення їх державної реєстрації, затвердженим наказом Міністерства юстиції України від 12 квітня 2005 року № 34/5 (із змінами).
5. Опис механізмів та заходів для вирішення проблеми
Відповідно до вимог Порядку реєстрації фізичних осіб (оцінювачів) у Державному реєстрі оцінювачів, затвердженого наказом ФДМУ від 19 грудня 2001 року № 2355 та зареєстрованого у Міністерстві юстиції України 28 грудня 2001 року за № 1092/6283, ФДМУ протягом двох тижнів здійснює розгляд, перевірку документів та приймає відповідне рішення про реєстрацію у Державному реєстрі оцінювачів. Рішення про реєстрацію приймається посадовою особою ФДМУ шляхом видання свідоцтва про реєстрацію у Державному реєстрі оцінювачів встановленого зразка.
З огляду на значне збільшення обсягу документів, що подаються фізичними особами на отримання свідоцтв про реєстрацію у Державному реєстрі оцінювачів є нагальна потреба внести відповідні зміни до Порядку реєстрації фізичних осіб (оцінювачів) у Державному реєстрі оцінювачів, затвердженого наказом ФДМУ від 19 грудня 2001 року № 2355 та зареєстрованого у Міністерстві юстиції України 28 грудня 2001 року за № 1092/6283 у частині спрощення процедури та недопущення зриву термінів підготовки свідоцтв про реєстрацію у Державному реєстрі оцінювачів.
6. Обґрунтування можливостей досягнення поставлених цілей у разі прийняття регуляторного акта
Впровадження зазначеного проекту наказу дасть можливість спростити процедуру підготовки свідоцтв про реєстрацію у Державному реєстрі оцінювачів. Оцінка можливостей запровадження акта та дотримання оцінювачами його положень висока. Запровадження даного акта забезпечить високу вірогідність досягнення поставлених цілей. Прийняття нормативно - правового акта сприятиме реалізації основних принципів політики уряду в сфері надання безоплатних адміністративних послуг органами виконавчої влади.
7. Очікувані результати прийняття акта
Об'єкт впливу | Вигоди | Витрати |
Держава | Приведення нормативно-правових актів у відповідність до вимог чинного законодавства. | Витрати державного та місцевого бюджетів відсутні |
Суб'єкти господарювання | Приведення нормативно-правових актів у відповідність до вимог чинного законодавства. | Витрати, пов'язані із запровадженням наказу, у суб'єктів господарювання відсутні |
Громадяни | Приведення нормативно-правових актів у відповідність до вимог чинного законодавства. | Витрати, пов'язані із запровадженням наказу, у громадян відсутні |
Негативні результати прийняття регуляторного акта відсутні.
8. Обґрунтування строку чинності регуляторного акта
Строк дії розробленого наказу ФДМУ не обмежений у часі. Разом з тим він може змінюватися з урахуванням майбутніх змін до законодавства, що впливає на регуляторний акт.
9. Показники результативності регуляторного акта
Підготовлений наказ ФДМУ «Про внесення змін до Порядку реєстрації фізичних осіб (оцінювачів) у Державному реєстрі оцінювачів» не справлятиме негативний вплив на ринкове середовище, не порушуватиме законних прав та інтересів фізичничних осіб - оцінювачів, громадян та держави.
10. Заходи, за допомогою яких буде здійснюватися відстеження результативності регуляторного акта
Стосовно регуляторного акта здійснюється базове, повторне та періодичне відстеження в межах строків, установлених статтею 10 Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності»:
базове відстеження - до набрання чинності змінами до Порядку реєстрації фізичних осіб (оцінювачів) у Державному реєстрі оцінювачів, затвердженого наказом ФДМУ від 19 грудня 2001 року № 2355 та зареєстрованого у Міністерстві юстиції України 28 грудня 2001 року за № 1092/6283;
повторне відстеження - не раніше ніж через рік після набрання чинності змінами до Порядку реєстрації фізичних осіб (оцінювачів) у Державному реєстрі оцінювачів, затвердженого наказом ФДМУ від 19 грудня 2001 року № 2355 та зареєстрованого у Міністерстві юстиції України 28 грудня 2001 року за № 1092/6283, але не пізніше ніж через два роки;
періодичне відстеження - раз на три роки, починаючи з дня виконання заходів з повторного відстеження результативності змін до Порядку реєстрації фізичних осіб (оцінювачів) у Державному реєстрі оцінювачів, затвердженого наказом ФДМУ від 19 грудня 2001 року № 2355 та зареєстрованого у Міністерстві юстиції України 28 грудня 2001 року за № 1092/6283.
Вид даних відстеження - статистичні показники:
кількість оцінювачів, які отримали у ФДМУ свідоцтва про реєстрацію у Державному реєстрі оцінювачів;
кількість свідоцтв про реєстрацію у Державному реєстрі оцінювачів, які ФДМУ анулював.
Заступник Голови Фонду І.Хотей