Про Державну програму приватизації на 2010—2014 роки
від 14 грудня 2009 р.
Проект
Вноситься Кабінетом Міністрів України Ю. ТИМОШЕНКО " ___ " _____________ 2009 р. |
ЗАКОН УКРАЇНИ
Про Державну програму приватизації на 2010-2014 роки
1. Затвердити Державну програму приватизації на 2010-2014 роки (додається).
2. Цей Закон набирає чинності з дня його опублікування.
3. Кабінету Міністрів України у тримісячний строк з дня набрання чинності цим Законом:
подати на розгляд Верховної Ради України пропозиції щодо приведення законодавчих актів України у відповідність із цим Законом;
привести свої нормативно-правові акти у відповідність із цим Законом;
забезпечити перегляд і скасування органами виконавчої влади прийнятих ними нормативно-правових актів, що не відповідають цьому Закону.
Голова Верховної Ради України |
ЗАТВЕРДЖЕНО Законом України "Про Державну програму приватизації на 2010-2014 роки" від 2010 року № |
ДЕРЖАВНА ПРОГРАМА
приватизації на 2010-2014 роки
Розділ I. Загальна частина
1. Державна програма приватизації на 2010-2014 роки (далі - Програма) визначає мету, пріоритети та умови приватизації державного майна у 2010-2014 роках.
Стратегія подальшого реформування державної власності включає здійснення заходів, спрямованих на завершення приватизації державного майна як широкомасштабного проекту трансформації державної власності, що розпочався в Україні в 1992 році, гармонізацію процесів приватизації із стратегією розвитку національної економіки та її окремих галузей.
2. Основною метою приватизації у 2010-2014 роках є:
підвищення соціально-економічної ефективності виробництва, забезпечення взаємопов'язаності стратегії приватизації державного майна із стратегією розвитку економіки України та її окремих галузей;
перехід на програмні принципи ринкової трансформації у стратегічних галузях економіки під час приватизації об'єктів, яка має ґрунтуватися на програмах розвитку таких галузей;
сприяння технологічному та управлінському оновленню підприємств, оптимізація частки державного сектору економіки, створення конкурентного середовища;
забезпечення використання коштів, отриманих від приватизації, для задоволення потреб суспільства та структурної перебудови економіки України.
3. Пріоритетами приватизації є:
оптимізація структури державної власності у виробничій сфері;
урахування впливу приватизації на економічну конкуренцію та безпеку держави;
залучення до приватизації покупців, які заінтересовані у довгостроковому розвитку підприємств;
підвищення довіри покупців до процесу приватизації;
урахування індивідуальних особливостей об'єктів приватизації;
досягнення максимальної ефективності продажу об'єктів приватизації, зокрема шляхом продажу:
- дрібних пакетів акцій, окремо визначених об'єктів нерухомого майна, об'єктів незавершеного будівництва;
- збиткових підприємств під зобов'язання покупців щодо проведення їх фінансового оздоровлення;
- високоліквідних об'єктів для забезпечення виконання завдань з надходження коштів від приватизації;
сприяння розвиткові фондового ринку з використанням продажу акцій акціонерних товариств на фондових біржах;
збільшення обсягу надходження до державного бюджету коштів, одержуваних від приватизації, шляхом підвищення конкурентності та прозорості продажу об'єктів приватизації.
4. З урахуванням мети та пріоритетів приватизації, визначених цією Програмою, встановлюються такі завдання:
забезпечення досягнення максимальної відкритості та прозорості всіх процедур приватизації;
здійснення приватизації об'єктів, подальше перебування яких у державній власності є економічно недоцільним;
зосередження на індивідуальній приватизації, зокрема підприємств, які згідно з Програмою належать до групи Г, за умови, що всі етапи та процедури приватизації передбачають врахування індивідуальних особливостей підприємств та ринку його товарів ( робіт, послуг);
досягнення максимальної глибини приватизації об'єктів, розпочатої до набрання чинності цією Програмою;
забезпечення надходження до державного бюджету коштів, одержуваних від приватизації, в сумі, передбаченій законом про Державний бюджет України на відповідний рік.
5. Приватизація об'єктів стратегічних галузей економіки здійснюється з урахуванням затверджених Кабінетом Міністрів України програм їх розвитку, що визначають галузеві особливості приватизації.
Перелік стратегічних галузей економіки та програми їх розвитку затверджує Кабінет Міністрів України.
Підготовка програм розвитку стратегічних галузей здійснюється уповноваженими органами управління у строки, встановлені Кабінетом Міністрів України.
6. У програмах розвитку стратегічних галузей економіки визначаються, зокрема, вимоги до:
удосконалення системи державного регулювання приватизованих об'єктів відповідних галузей;
строків та способів здійснення приватизації об'єктів стратегічних галузей економіки на час дії Програми;
здійснення приватизації підприємств, діяльність яких має значний вплив на функціонування відповідної галузі, за індивідуальними планами з визначенням особливих умов приватизації, зокрема щодо залучення портфельних інвесторів, розміру пакета акцій (часток, паїв), що пропонується для продажу, особливостей приватизації підприємств, які мають ознаки домінування на загальнодержавному ринку товарів (робіт, послуг), науково-дослідних (науково-технічних) установ, містоутворюючих підприємств, а також підприємств, що мають стратегічне значення для економіки та безпеки держави;
обмеження за кваліфікаційними вимогами участі потенційних покупців у приватизації контрольних пакетів акцій (часток, паїв) підприємств, що мають стратегічне значення для економіки та безпеки держави, і підприємств, що займають монопольне (домінуюче) становище на ринку товарів;
визначення небезпечного для економічної незалежності України збільшення частки іноземного капіталу в стратегічних галузях економіки;
стимулювання залучення інвестицій у розвиток приватизованих об'єктів стратегічних галузей економіки.
7. Терміни, що використовуються у Програмі, вживаються у значенні, наведеному у Законі України "Про приватизацію державного майна".
Розділ II. Підготовка до приватизації державного майна
8. Кабінет Міністрів України до 15 січня поточного року затверджує та доводить уповноваженим органам управління завдання з передачі до Фонду державного майна України для підготовки до продажу в наступному бюджетному періоді об'єктів права державної власності. Сумарна прогнозована вартість цих об'єктів не повинна бути меншою, за прогнозовану суму надходження коштів від приватизації до державного бюджету у відповідному бюджетному періоді.
9. Уповноважені органи управління щороку до 15 березня подають до Фонду державного майна України пропозиції стосовно включення об'єктів права державної власності до переліків об'єктів, які підлягають приватизації у наступному бюджетному періоді, складені за результатами аналізу фінансового і виробничо-технічного стану об'єктів та ефективності використання державного майна (в розрізі класифікаційних груп, визначених пунктом 21 цієї Програми) за останні три роки.
Уповноважені органи управління здійснюють аналіз можливих соціально-економічних наслідків приватизації підприємств, що мають стратегічне значення для економіки та безпеки держави, підприємств, які мають ознаки домінування на загальнодержавному ринку товарів (робіт, послуг), науково-дослідних (науково-технічних) установ, містоутворюючих підприємств. Якщо приватизація об'єкта призведе до негативних наслідків, такий об'єкт не планується до приватизації.
Пропозиції стосовно включення об'єктів права державної власності до переліків об'єктів, які підлягають приватизації, подаються разом з висновками про прогнозовану суму надходження коштів від приватизації запропонованих до переліків об'єктів та прогнозом соціально-економічних наслідків приватизації.
10. При формуванні пропозицій до переліків об'єктів, до них, у першу чергу, включаються:
об'єкти, подальше перебування яких у державній власності є економічно недоцільним та потребує виділення додаткових бюджетних коштів для забезпечення розвитку виробництва або їх утримання;
підприємства, що потребують фінансового оздоровлення (підприємства, стан яких за результатами аналізу фінансової і господарської діяльності має ознаки неплатоспроможності) шляхом залучення недержавних інвестицій;
об'єкти незавершеного будівництва, що не можуть бути добудовані через відсутність фінансування з державного бюджету.
11. Уповноважені органи управління протягом бюджетного періоду, що передує наступному бюджетному періоду, відповідно до затвердженого Кабінетом Міністрів України прогнозного завдання з надходження коштів від приватизації до державного бюджету:
1) подають:
до 1 березня центральному органу виконавчої влади з питань економічної політики пропозиції щодо внесення змін до переліку об'єктів права державної власності, що не підлягають приватизації, для узагальнення та подання їх на розгляд Кабінету Міністрів України;
до 1 березня Кабінету Міністрів України погоджені з центральними органами виконавчої влади з питань економічної та фінансової політики пропозиції щодо скорочення переліку казенних підприємств;
до 15 березня Фонду державного майна України пропозиції щодо ініціювання органом приватизації прийняття Кабінетом Міністрів України рішення про продаж пакетів акцій, закріплених за державою (тимчасово залишених у державній власності);
2) здійснюють передприватизаційну підготовку об'єктів права державної власності.
Передприватизаційна підготовка передбачає:
реорганізацію державних підприємств шляхом їх злиття, поділу, приєднання, перетворення окремих об'єктів права державної власності. Реорганізація підприємств, які мають стратегічне значення для економіки та безпеки держави, здійснюється виключно за погодженням з Кабінетом Міністрів України;
виявлення державного майна, що не підлягає приватизації, у тому числі матеріальних носіїв секретної інформації, та визначення умов його подальшого використання з обов'язковим внесенням пропозицій Кабінету Міністрів України щодо визначення органу, який управлятиме таким майном;
проведення інвентаризації та зарахування на бухгалтерський облік об'єктів (активів), у тому числі об'єктів права інтелектуальної власності;
виявлення об'єктів соціально-культурного призначення, побутової сфери, визначення умов їх подальшого функціонування, здійснення передачі в установленому порядку таких об'єктів у власність відповідних територіальних громад або державним органам приватизації для подальшого продажу відповідно до законодавства;
виявлення об'єктів державного житлового фонду для передачі в установленому порядку таких об'єктів у власність відповідних територіальних громад;
виявлення іншого державного майна, яке тимчасово не використовується, та визначення умов його подальшого використання в установленому Кабінетом Міністрів України порядку;
уточнення складу виробничих потужностей мобілізаційного призначення та обсягів запасів мобілізаційного резерву з урахуванням доцільності їх подальшого збереження;
списання майна, що фізично та морально застаріло, не підлягає відновленню і не може бути об'єктом приватизації;
проведення досудової санації підприємств;
виділення із складу підприємств структурних підрозділів, що можуть бути виділені в установленому порядку в самостійні юридичні особи із складанням розподільного балансу;
оформлення державних актів щодо прав на земельні ділянки або договорів оренди на земельні ділянки;
визначення можливостей подальшого використання об'єктів незавершеного будівництва, у тому числі щодо залучення інвесторів до їх добудови;
визначення меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) та закріплення їх межовими знаками, виготовлення технічної документації, зокрема технічного паспорта земельної ділянки;
здійснення інших заходів, визначених законодавством.
12. Кабінет Міністрів України до 1 липня поточного року визначає перелік об'єктів приватизації, продаж яких має забезпечити виконання завдань з надходження коштів від приватизації у наступному бюджетному періоді.
13. Фонд державного майна України здійснює підготовку проекту прогнозного завдання з надходження коштів від приватизації у бюджетному періоді, що передує наступному бюджетному періоду, з урахуванням пропозицій уповноважених органів управління за погодженням з центральними органами виконавчої влади з питань фінансової і економічної політики, виходячи з результатів аналізу виробничо-технічного та фінансового стану об'єктів права державної власності, продаж яких передбачається здійснити у відповідному році.
14. Фонд державного майна України:
здійснює підготовку до продажу та продаж об'єктів права державної власності, переданих йому уповноваженими органами управління, а також реструктуризацію об'єктів, не приватизованих через відсутність попиту;
затверджує план-графік поквартального та помісячного продажу об'єктів на наступний рік до 31 грудня поточного року.
15. Фонд державного майна України за погодженням з Кабінетом Міністрів України може залучати радників (уповноважених осіб) до роботи з підготовки до продажу об'єктів приватизації групи Г.
Оплата послуг радника (уповноваженої особи) здійснюється залежно від ціни, за яку продано об'єкт приватизації, щодо якого він надав послуги, визначеної договором.
Перелік об'єктів приватизації, до підготовки до продажу яких залучаються радники (уповноважені особи), та порядок визначення розміру їх винагороди затверджуються Кабінетом Міністрів України.
Розділ ІІІ. Дотримання вимог законодавства про захист економічної конкуренції у процесі приватизації.
16. Приватизація підприємств, що мають ознаки домінування на загальнодержавному або регіональному ринку товарів (робіт, послуг), здійснюється за погодженням з відповідним органом Антимонопольного комітету України.
17. Учасники конкурсу (аукціону, відкритих торгів) з продажу акцій (часток, паїв), результатом проведення якого є забезпечення досягнення чи перевищення 25 або 50 відсотків голосів у вищому органі управління відповідного суб'єкта господарювання, а також активів у вигляді єдиного майнового комплексу чи структурного підрозділу суб'єкта господарювання, що має стратегічне значення для економіки та безпеки держави або ознаки домінування на загальнодержавному ринку товарів (робіт, послуг), зобов'язані надати під час здійснення зазначених процедур відомості про відносини контролю.
18. До участі у приватизації контрольного пакета акцій (часток, паїв) та єдиних майнових комплексів, що мають стратегічне значення для економіки та безпеки держави або ознаки домінування на загальнодержавному ринку товарів (робіт, послуг), не допускаються особи, зареєстровані в офшорній зоні чи країнах, включених FATF до списку країн, що не співпрацюють у сфері протидії відмиванню доходів, одержаних злочинним шляхом, та покупці, яких безпосередньо контролюють ці особи.
19. У випадках, передбачених законодавством про захист економічної конкуренції, покупець зобов'язаний отримати дозвіл відповідного органу Антимонопольного комітету України на безпосереднє або опосередковане придбання, набуття у власність в інший спосіб чи отримання в управління акцій (часток, паїв) у розмірі, що забезпечує досягнення чи перевищення 25 або 50 відсотків голосів у вищому органі управління відповідного суб'єкта господарювання, а також активів у вигляді єдиного майнового комплексу або структурного підрозділу суб'єкта господарювання (далі - дозвіл на концентрацію).
20. Порядок подання та розгляду заяви про надання дозволу на концентрацію встановлюється законодавством про захист економічної конкуренції. При цьому учасники конкурсів (аукціонів, відкритих торгів) не пізніше дня завершення прийняття конкурсної документації подають Антимонопольному комітетові України заяву про надання дозволу на концентрацію.
Розділ IV. Класифікація об'єктів приватизації та застосування способів приватизації
21. Об'єкти приватизації класифікуються за такими групами:
група А - єдині майнові комплекси державних підприємств, державних господарських об'єднань, їх структурних підрозділів, які можуть бути виділені в самостійні суб'єкти господарювання-юридичні особи (у тому числі ті, що передані в оренду, перебувають у процесі реструктуризації) із середньообліковою чисельністю працюючих до 100 осіб включно або понад 100 осіб, але вартості майна яких недостатньо для формування статутного капіталу акціонерного товариства; окреме індивідуально визначене рухоме та нерухоме майно (у тому числі будівлі, споруди, нежитлові приміщення); майно, що залишилося після завершення процедури ліквідації державних підприємств, визнаних банкрутами; майно державних підприємств (крім майнових комплексів, що належать до груп В і Г), які були не продані як єдині майнові комплекси; державне майно, не включене до статутного капіталу господарських товариств, за винятком об'єктів, що належать до груп Д і Ж;
група В - єдині майнові комплекси державних підприємств (у тому числі ті, що передані в оренду), державних господарських об'єднань, їх структурних підрозділів із середньообліковою чисельністю працюючих понад 100 осіб, вартість майна яких достатня для формування статутного капіталу акціонерного товариства; акції акціонерного товариства, утвореного в процесі приватизації та корпоратизації (крім об'єктів групи Г); єдині майнові комплекси підприємств і організацій сільського, рибного господарства та агропромислового комплексу незалежно від вартості майна та середньооблікової чисельності працюючих;
група Г - єдині майнові комплекси державних підприємств (у тому числі ті, що передані в оренду), що на момент прийняття рішення про приватизацію (продаж) мають стратегічне значення для економіки та безпеки держави або ознаки домінування на загальнодержавному ринку товарів (робіт, послуг); акції акціонерних товариств, утворених у процесі корпоратизації, що на момент прийняття рішення про приватизацію (продаж) мають стратегічне значення для економіки та безпеки держави або ознаки домінування на загальнодержавному ринку товарів (робіт, послуг); акції акціонерних товариств, що перебувають у процесі продажу і на момент затвердження уточненого плану розміщення акцій мають стратегічне значення для економіки та безпеки держави або ознаки домінування на загальнодержавному ринку товарів (робіт, послуг);
група Д - об'єкти незавершеного будівництва, законсервовані об'єкти;
група Е - акції (частки, паї), що належать державі у статутних капіталах господарських товариств, інших господарських організацій і підприємств, заснованих на базі об'єднання майна різних форм власності та розташованих на території України або за її межами;
група Ж - об'єкти соціально-культурного призначення.
22. Приватизація державного майна здійснюється у способи, визначені Законом України "Про приватизацію державного майна", з урахуванням особливостей їх застосування, встановлених для окремих груп об'єктів приватизації іншими законами та цією Програмою.
Приватизація об'єктів групи А
23. Приватизація об'єктів групи А здійснюється відповідно до Закону України "Про приватизацію невеликих державних підприємств (малу приватизацію)" з урахуванням особливостей, визначених цією Програмою.
Рішення про приватизацію об'єктів групи А приймає державний орган приватизації.
24. У разі прийняття рішення про приватизацію орендованого державного майна (будівлі, споруди, нежитлового приміщення) орендар одержує право на викуп цього майна, якщо орендарем за згодою орендодавця за рахунок власних коштів здійснено поліпшення орендованого майна, яке неможливо відокремити від відповідного об'єкта без завдання йому шкоди, вартістю не менш як 25 відсотків залишкової (відновної за вирахуванням зносу) вартості майна (будівлі, споруди, приміщення) до набрання чинності цією Програмою або вартістю не менш як 25 відсотків ринкової вартості майна (будівлі, споруди, приміщення), визначеної суб'єктом оціночної діяльності - суб'єктом господарювання для цілей оренди, після набрання чинності цієї Програми.
25. Продаж нежитлових приміщень, будівель та споруд, що згідно із законодавством можуть бути об'єктами приватизації, незалежно від підпорядкування здійснюється державними органами приватизації відповідно до законодавства з питань приватизації
26. Майно, що залишилося після задоволення вимог кредиторів державного підприємства, визнаного банкрутом за рішенням господарського суду (у разі якщо господарський суд прийняв постанову про його ліквідацію), передається ліквідаційною комісією відповідному державному органу приватизації для подальшої приватизації за актом приймання-передачі у порядку, встановленому Фондом державного майна України.
Акт приймання-передачі майна ліквідованого підприємства підписується ліквідатором та представником державного органу приватизації.
Продаж зазначеного майна здійснюється виключно на аукціонах.
27. Державний орган приватизації з власної ініціативи приймає рішення про приватизацію об'єктів групи А, які утворюються на базі державного майна підприємств, що реструктуризуються, нежитлових приміщень, об'єктів, щодо яких знято заборону на приватизацію в установленому законом порядку, та інших неприватизованих об'єктів групи А.
Приватизація об'єктів групи В
28. Приватизація об'єктів групи В здійснюється у способи, визначені Законом України "Про приватизацію державного майна" шляхом продажу єдиних майнових комплексів або продажу акцій акціонерних товариств, з урахуванням особливостей, визначених цією Програмою.
29. Належні державі пакети акцій підприємств, державна частка у статутному капіталі яких становить 25 і менше відсотків, пропонуються до продажу на фондових біржах.
30. Першочергове розміщення акцій здійснюється шляхом пільгового продажу акцій.
31. У разі придбання суб'єктами фондового ринку, зокрема фінансовими посередниками, пакета акцій, що становить більш як 25 відсотків статутного капіталу акціонерного товариства, обов'язковою умовою участі у продажу є подання потенційним покупцем в установленому законодавством порядку державним органам приватизації інформації про особу, в інтересах якої придбавається пакет акцій.
32. Конкурс з відкритістю пропонування ціни за принципом аукціону (далі - конкурс) з продажу пакету акцій акціонерного товариства, що належить до групи В, може проводитися за умови, що об'єктом продажу є контрольний пакет акцій.
Контрольним пакетом акцій є пакет акцій у розмірі понад 50 відсотків статутного капіталу акціонерного товариства, що дає можливість юридичній або фізичній особі здійснювати вирішальний вплив на діяльність відповідного суб'єкта господарювання
У разі якщо конкурс не відбувся, пакет акцій може виставлятися на повторний конкурс або пропонуватися для продажу на фондових біржах, у тому числі, шляхом його дроблення.
33. З метою визначення реальної ринкової вартості пакета акцій, приватизація якого здійснюється шляхом проведення конкурсу, до проведення конкурсу Фонд державного майна України пропонує для продажу на фондових біржах пакет акцій акціонерного товариства розміром 5 - 10 відсотків статутного капіталу, за винятком випадку, якщо внаслідок такого продажу розмір пакета акцій, що залишається до реалізації, становитиме менш як 50 відсотків плюс одна акція.
34. Акції, не продані відповідно до пункту 32 цієї Програми, можуть пропонуватися для продажу на спеціалізованих аукціонах за грошові кошти або відкритих грошових регіональних аукціонах через Державну акціонерну компанію "Національна мережа аукціонних центрів" (далі - Національна мережа аукціонних центрів) у порядку, встановленому Фондом державного майна України за погодженням з Антимонопольним комітетом України.
35. Акції, не продані відповідно до пункту 34 цієї Програми, можуть бути запропоновані для продажу на аукціоні без оголошення ціни.
Для продажу на аукціоні без оголошення ціни на фондових біржах через Національну мережу аукціонних центрів можуть пропонуватися лише пакети акцій акціонерних товариств, які не вдалося продати у будь-який інший спосіб. Такі аукціони проводяться до остаточного продажу всіх акцій. При цьому початкова вартість пакета акцій не встановлюється державним органом приватизації, а переможцем аукціону визнається учасник, який запропонував найвищу ціну.
36. Для продажу на аукціоні без оголошення ціни можуть бути запропоновані державні пакети акцій акціонерних товариств, перелік яких затверджує Кабінет Міністрів України за поданням Фонду державного майна України.
Запропоновані для продажу державні пакети акцій повинні відповідати одному з таких критеріїв:
акціонерне товариство не провадить господарської діяльності;
розмір пакета акцій становить менш як 10 відсотків статутного капіталу акціонерного товариства;
пакет акцій не вдалося продати в інший спосіб.
37. Державні органи приватизації з урахуванням пунктів 32-36 цієї Програми забезпечують продаж усіх акцій, не проданих відповідно до пункту 57 Державної програми приватизації на 2000-2002 роки.
Державні органи приватизації здійснюють продаж 100 відсотків акцій акціонерних товариств, створених на базі об'єктів групи В, приватизацію яких розпочато до набрання чинності цієї Програми.
38. Приватизація об'єктів групи В здійснюється з дотриманням вимог законодавства про захист економічної конкуренції.
Приватизація об'єктів групи Г
39. Приватизація об'єктів групи Г здійснюється у способи, визначені Законом України "Про приватизацію державного майна" шляхом продажу єдиних майнових комплексів або продажу акцій акціонерних товариств, з урахуванням особливостей, визначених цією Програмою.
40. Належні державі пакети акцій підприємств, державна частка у статутному капіталі яких становить 25 і менше відсотків, пропонуються до продажу на фондових біржах.
41. Першочергове розміщення акцій здійснюється шляхом пільгового продажу акцій.
42. Продажу підлягає контрольний пакет акцій.
Продаж контрольного пакета акцій здійснюється за конкурсом (на відкритих торгах), з урахуванням пунктів 31, 33 цієї Програми.
43. Умови конкурсу (відкритих торгів) об'єктів групи Г, економічна діяльність яких є інвестиційно привабливою (добування паливно-енергетичних корисних копалин, видавнича та поліграфічна діяльність, виробництво продуктів нафтоперероблення, добрив та азотних сполук, іншої основної неорганічної хімічної продукції, металургійне виробництво, виробництво двигунів і турбін, будування та ремонт суден, виробництво ювелірних виробів, виробництво та розподілення електроенергії, діяльність авіаційного транспорту, пошти та зв'язку), і підприємств оборонно-промислового комплексу незалежно від виду економічної діяльності затверджує Кабінет Міністрів України.
Умови конкурсу (відкритих торгів) з продажу пакетів акцій інших акціонерних товариств груп Г затверджує державний орган приватизації.
44. У разі, якщо на конкурс з продажу контрольного пакета акцій надійшла заява від одного покупця, ціна продажу пакета акцій визначається згідно з законодавством, але не може бути нижчою за ціну, визначену покупцем у конкурсній пропозиції.
45. Якщо контрольний пакет акцій продано, то інші акції товариства пропонуються для продажу на фондових біржах.
46. У разі якщо конкурс з продажу пакета акцій не відбувся, державний орган приватизації може прийняти рішення про повторне проведення конкурсу.
Умови повторного конкурсу та початкова вартість пакета акцій не потребують затвердження Кабінетом Міністрів України.
47. У разі якщо конкурс з продажу контрольного пакета акцій не відбувся двічі підряд, пакет акцій продається на фондовій біржі, в тому числі, шляхом його дроблення.
48. Кабінет Міністрів України визначає перелік акціонерних товариств, пакети акцій яких у процесі приватизації дозволяється пропонувати в установленому законодавством порядку для продажу на міжнародних фондових ринках, зокрема у вигляді депозитарних розписок.
Приватизація об'єктів групи Д
49. Приватизація об'єктів групи Д здійснюється відповідно до законів України "Про особливості приватизації об'єктів незавершеного будівництва", "Про приватизацію невеликих державних підприємств (малу приватизацію)".
Приватизація об'єктів групи Е
50. Приватизація об'єктів групи Е здійснюється конкурентними способами.
51. Продаж об'єктів групи Е здійснюється за процедурами, встановленими для продажу акцій об'єктів групи В.
Приватизація об'єктів групи Ж
52. Приватизація об'єктів групи Ж здійснюється у способи, визначені Законом України "Про приватизацію невеликих державних підприємств (малу приватизацію)", Законом України "Про приватизацію державного майна", з урахуванням особливостей, визначених цією Програмою.
Приватизація об'єктів групи Ж здійснюється в порядку, встановленому Фондом державного майна України.
53. При виборі способів і умов продажу об'єктів державний орган приватизації максимально враховує їх значення в організації соціального обслуговування населення окремої території.
54. Уповноважені органи управління разом з пропозиціями стосовно включення об'єктів права державної власності до переліку об'єктів групи Ж, що підлягають приватизації, подають до державних органів приватизації пропозиції щодо терміну збереження профілю діяльності або можливості перепрофілювання кожного з об'єктів.
55. Державні органи приватизації за погодженням з відповідними місцевими державними адміністраціями затверджують переліки об'єктів, що підлягають приватизації. У разі ненадходження протягом трьох тижнів від відповідної державної адміністрації відповіді щодо погодження переліку об'єктів групи Ж, що підлягають приватизації, поданий перелік вважається погодженим.
56. Об'єкти групи Ж, рішення про приватизацію яких прийнято після набрання чинності цією Програмою, приватизуються шляхом їх продажу єдиним майновим комплексом із збереженням профілю діяльності. Продаж окремих об'єктів нерухомості санаторно-курортних закладів та закладів туризму не допускається.
57. Об'єкти групи Ж, що не функціонують більше трьох років або перебувають в аварійному стані, можуть бути приватизовані без збереження профілю діяльності за погодженням такої умови з органами місцевого самоврядування та органами виконавчої влади.
Підприємство, яке більш ніж 5 років утримує за рахунок власних коштів об'єкт групи Ж, має першочергове право на викуп такого об'єкта.
58. Розташовані у сільській місцевості об'єкти освіти, культури, мистецтва, охорони здоров'я, фізичної культури, які не були передані у власність територіальних громад і утримуються за рахунок коштів підприємства, в разі відсутності заяв на приватизацію можуть бути передані безоплатно у власність цьому підприємству за умови збереження функціонального призначення зазначених об'єктів.
Особливості приватизації окремих об'єктів
59. Приватизація науково-дослідних і проектно-конструкторських організацій та установ здійснюється з урахуванням ролі таких об'єктів в обслуговуванні галузей (секторів) економіки та підприємств.
60. Науково-дослідні та проектно-конструкторські організації та установи підлягають обов'язковій передприватизаційній підготовці з обов'язковим відображенням об'єктів права інтелектуальної власності в активах цих об'єктів.
61. Приватизація майна підприємств агропромислового комплексу здійснюється з урахуванням Закону України "Про особливості приватизації майна в агропромисловому комплексі".
62. Приватизація холдингових компаній здійснюється з урахуванням Закону України "Про холдингові компанії в Україні".
63. Приватизація підприємств, діяльність яких пов'язана з використанням надр, здійснюється з урахуванням Закону України "Про надра".
64. Приватизація об'єктів, розташованих у зоні гарантованого добровільного відселення з території, що зазнала радіоактивного забруднення внаслідок Чорнобильської катастрофи, здійснюється з урахуванням Закону України "Про правовий режим території, що зазнала радіоактивного забруднення внаслідок Чорнобильської катастрофи".
Розділ V. Порядок закріплення у державній власності пакетів акцій акціонерних товариств.
65. У державній власності може закріплюватися тільки пакет акцій акціонерного товариства, що належить до групи Г. При цьому розмір такого пакета акцій має становити 25 або 50 відсотків статутного капіталу акціонерного товариства плюс одна акція. Порядок закріплення у державній власності пакетів акцій встановлюється Кабінетом Міністрів України.
66. Закріплення пакета акцій у державній власності відбувається з ініціативи уповноважених органів управління.
67. Рішення про закріплення пакета акцій у державній власності приймає Кабінет Міністрів України окремо щодо кожного акціонерного товариства на строк до трьох років.
68. Уповноважений орган управління постійно аналізує діяльність акціонерних товариств, пакети акцій яких закріплені у державній власності, та подає Кабінету Міністрів України та Фонду державного майна України звіт про результати їх фінансово-економічної діяльності. Якщо протягом строку закріплення пакета акцій у державній власності відбувається зниження обсягів, рентабельності виробництва, виникає або збільшується заборгованість підприємства із заробітної плати, платежів до бюджету, державних цільових фондів, зменшується вартість власного капіталу акціонерного товариства, пакет акцій, закріплений у державній власності, підлягає продажу відповідно до цієї Програми.
69. Після закінчення строку закріплення пакета акцій у державній власності Кабінет Міністрів України може прийняти рішення про закріплення у державній власності цього пакета на новий строк, але не більше як на три роки.
70. У разі закріплення пакета акцій у державній власності план приватизації (розміщення акцій) вважається виконаним за умови продажу всіх акцій, за винятком закріплених, та оформляється рішенням відповідного державного органу приватизації.
71. Кабінет Міністрів України за поданням Фонду державного майна України, погодженим з центральним органом виконавчої влади з питань аграрної політики, може прийняти рішення про достроковий продаж пакетів акцій, тимчасово залишених у державній власності відповідно до Закону України "Про особливості приватизації майна в агропромисловому комплексі".
Розділ VІ. Земельні відносини в процесі приватизації
72. Продаж об'єкта приватизації разом із земельною ділянкою державної власності, на якій він розташований, здійснюється єдиним об'єктом у порядку, затверд