A A A K K K

Про затвердження Порядку продажу корпоративних правдержави у статутних капіталах банків, що знаходяться вуправлінні Міністерства фінансів України

від 14 червня 2010 р.

КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ

ПОСТАНОВА

від___________ 2010 р.Київ№ ____

Про затвердження Порядку продажу корпоративних прав держави у статутних капіталах банків, що знаходяться в управлінні Міністерства фінансів України

Відповідно до статті 2 Закону України "Про першочергові заходи щодо запобігання негативним наслідкам фінансової кризи та про внесення змін до деяких законодавчих актів України" Кабінет Міністрів України постановляє:

Затвердити Порядок продажу корпоративних прав держави у статутних капіталах банків, що знаходяться в управлінні Міністерства фінансів України (додається).

Прем'єр-міністр УкраїниМ. АЗАРОВ

Проект

 ЗАТВЕРДЖЕНО
постановою Кабінету Міністрів України
від _________ № _____

ПОРЯДОК
продажу корпоративних прав держави у статутних капіталах банків, що знаходяться в управлінні Міністерства фінансів України

Загальні положення

1. Порядок продажу корпоративних прав держави у статутних капіталах банків, що знаходяться в управлінні Міністерства фінансів України (далі - Порядок), розроблено відповідно до Законів України "Про першочергові заходи щодо запобігання негативним наслідкам фінансової кризи та про внесення змін до деяких законодавчих актів України", "Про банки і банківську діяльність", "Про приватизацію державного майна", "Про Державну програму приватизації", "Про Національну депозитарну систему та особливості електронного обігу цінних паперів в Україні", "Про цінні папери та фондовий ринок", "Про акціонерні товариства" і регламентує застосування способів продажу.

2. Цей Порядок встановлює процедуру підготовки та проведення продажу пакета акцій держави у статутному капіталі банку або спільного продажу пакета акцій держави та акцій інших акціонерів (інвесторів) у статутному капіталі банку шляхом викупу, конкурсу з використанням відкритості пропонування ціни за принципом аукціону (далі - Конкурс).

3. Міністерство фінансів України (далі - Мінфін) після опрацювання даних щодо фінансового стану банку готує та вносить Кабінету Міністрів України (далі -Кабінет Міністрів) пропозиції з продажу пакета акцій держави у статутному капіталі банку або спільного продажу пакета акцій держави та акцій інших акціонерів (інвесторів) у статутному капіталі банку на основі Примірного плану продажу корпоративних прав держави у статутному капіталі банку (далі - План продажу) згідно з додатком 1 до цього Порядку. Невід'ємною частиною Плану продажу є:

- висновок аудиту про фактичний фінансовий стан банку та спроможність забезпечити дотримання вимог нормативно-правових актів Національного банку України (далі - Нацбанк);

- укладений Мінфіном та акціонером (інвестором) банку договір про спільний продаж частки держави та частки інших акціонерів (інвесторів) у статутному капіталі банку ( у разі спільного продажу).

4. План продажу може бути розроблений за ініціативою Мінфіну або у разі надходження від акціонерів банку пропозиції щодо викупу акцій (їх частки). План продажу, складений Мінфіном, надсилається до Фонду державного майна України (далі - Фонд) і Нацбанку на погодження. Процедура погодження не повинна тривати більше місяця від дати надходження Плану продажу. Погоджений План продажу Мінфін подає на затвердження до Кабінету Міністрів.

5. Кабінет Міністрів після розгляду консультативно-дорадчим органом - Експертно-аналітичною радою з питань участі держави у капіталізації банків - приймає рішення про затвердження Плану продажу.

6. У разі відхилення Кабінетом Міністрів Плану продажу Мінфін надає акціонеру (інвестору) банку вмотивовану відмову щодо продажу акцій банку.

7. Затверджений Кабінетом Міністрів План продажу доводиться до відома Мінфіну, Нацбанку, Фонду та Антимонопольного комітету України.

8. Після надходження до Мінфіну затвердженого Кабінетом Міністрів Плану продажу акцій він готує запит Державній комісії з цінних паперів та фондового ринку щодо розпорядження реєстроутримувачам, зберігачам та депозитаріям про надання інформації щодо інвесторів банку та разом з цими даними передає пакет акцій Фонду на рахунок у цінних паперах у зберігача або на особовий рахунок Фонду в системі реєстру у реєстроутримувача.

9. Фонд видає наказ про організацію продажу пакета акцій, в якому передбачає:

визначення способу продажу (викуп або продаж пакета акцій на Конкурсі);

визначення дати оцінки на останнє число місяця, в якому видається наказ;

склад комісії з продажу корпоративних прав держави у статутному капіталі банку (далі - Комісія);

строки продажу тощо.

10. Оцінка пакета акцій, що належить державі в статутному капіталі банку, або спільного пакета акцій держави та акцій інших акціонерів (інвесторів) у статутному капіталі банку з метою викупу або продажу на Конкурсі проводиться відповідно до Методики оцінки майна, затвердженої Кабінетом Міністрів. При цьому інвентаризація майна банку станом на визначену Фондом дату оцінки не проводиться, а для оцінки акцій банк надає суб'єкту оціночної діяльності матеріали останньої, проведеної перед датою оцінки, інвентаризації. Для надання послуг з оцінки акцій може укладатися відповідно до законодавства про оцінку та оціночну діяльність тристоронній договір, за яким третьою стороною виступає особа - платник. Оцінка пакета акцій проводиться у не менш ніж двомісячний строк (від дати оцінки до затвердження її результатів).

11. На підставі затвердженого висновку про вартість пакета акцій Фонд готує рекомендації для Комісії щодо ціни продажу пакета акцій, яка розглядається та визначається Комісією протягом установленого Методикою оцінки майна строку його дії.

12. Документи, які стосуються юридичної або фізичної особи - нерезидента України, подаються мовою оригіналу з перекладами українською мовою, засвідченими в нотаріальному порядку. Копії документів мають бути засвідчені в нотаріальному порядку за місцем їх видачі. Документи мають бути легалізовані в консульських установах України (якщо інше не передбачено міжнародними угодами, згода на обов'язковість яких надана Верховною Радою України).

Комісія з продажу корпоративних прав держави

13. Продаж пакета акцій держави у статутному капіталі банку або спільний продаж пакета акцій держави та акцій інших акціонерів (інвесторів) у статутному капіталі банку здійснюється Комісією, склад якої формується Фондом упродовж 30 календарних днів з дня прийняття рішення Кабінетом Міністрів про затвердження Плану продажу.

14. Комісія створюється у складі 8 осіб.

15. До складу комісії в обов'язковому порядку входять по два представники від Фонду, Мінфіну, Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку, а також Нацбанку (за згодою).

16. Склад комісії затверджується наказом Фонду. З числа представників Фонду наказом призначаються голова комісії (далі - Голова) і відповідальний секретар. На час роботи в Комісії за її членами зберігаються місце роботи (посада) та середня заробітна плата згідно з чинним законодавством України.

17. Фонд зобов'язаний забезпечити Комісію необхідними документами та рекомендаціями для здійснення продажу, а також приміщенням для проведення її засідань, комп'ютерною технікою, засобами зв'язку, канцелярським приладдям тощо.

18. Комісії має такі повноваження:

визначення умов продажу, вимог до потенційних акціонерів (інвесторів);

визначення фіксованих умов Конкурсу;

інформування акціонерів (інвесторів) про їхне переважне право на приватизацію пакета акцій держави у статутному капіталі банку;

розгляд листів акціонерів (інвесторів) про участь у процесі приватизації;

інформування акціонерів (інвесторів) про укладання договору купівлі-продажу пакета акцій держави у статутному капіталі банку;

розробка проекту інформаційного повідомлення про проведення Конкурсу згідно з додатком 2 до цього Порядку та подання його на затвердження Фонду;

розгляд конкурсних пропозицій учасників Конкурсу та прийняття відповідних рішень;

ведення протоколів та подання їх на затвердження Фонду;

визначення переможця Конкурсу.

19. Комісія має право:

під час визначення умов продажу звертатися до Нацбанку, Мінфіну, Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку, Фонду із запитами щодо надання інформації про банк, документів та інших матеріалів, необхідних для роботи Комісії;

звертатися по допомогу до спеціалістів, радників та експертів.

20. Членом Комісії не може бути особа, яка має особисту або ділову заінтересованість у результатах викупу, Конкурсу та визначенні переможця.

21. Усі зміни до складу Комісії вносяться відповідними наказами Фонду.

22. Керує діяльністю Комісії і організовує її роботу Голова.

23. Голова Комісії зобов'язаний повідомити членів Комісії про заплановані засідання. Повідомлення надсилаються факсом або передаються по телефону.

24. Відповідальний секретар забезпечує виконання доручень Голови та відповідає за підготовку матеріалів для розгляду Комісією і правильність ведення протоколів засідань Комісії.

25. Члени Комісії зобов'язані брати участь у роботі Комісії, виконувати розпорядження і доручення Голови.

26. Засідання Комісії є правочинним за умови участі в ньому не менш ніж 2/3 членів Комісії.

27. Засідання Комісії є закритими, але Комісія має право розглядати на своїх засіданнях пояснення учасників щодо конкурсних пропозицій, а також пояснення спеціалістів, радників та експертів, залучених до роботи Комісії. Засідання Комісії з визначення переможця Конкурсу є відкритими.

28. Рішення Комісії приймається простою більшістю голосів присутніх на засіданні членів Комісії. У разі рівної кількості голосів голос Голови є вирішальним.

29. Усі рішення Комісії приймаються шляхом поіменного усного голосування (тільки "за" або "проти"), підсумки якого заносяться до відповідного протоколу.

30. Рішення Комісії оформлюється протоколом, який підписують всі присутні на засіданні члени Комісії.

31. Фонд:

надає Комісії рекомендації щодо ціни продажу пакета акцій та умов продажу пакета акцій;

забезпечує підписання потенційними інвесторами договору про конфіденційність інформації про банк;

готує та видає потенційним інвесторам пакет документації про Конкурс;

встановлює вимоги до потенційних інвесторів;

приймає та реєструє конверти з підтвердними документами потенційних інвесторів і забезпечує конфіденційний режим їх зберігання;

розпечатує конверти з підтвердними документами, здійснює їх перевірку на відповідність вимогам чинного законодавства, вимогам до потенційних інвесторів;

на підставі інформації, наданої потенційними інвесторами в підтвердних документах, визначає учасників Конкурсу і передає конкурсні пропозиції учасників Конкурсу Комісії;

складає перелік потенційних інвесторів, яких не включено до числа учасників Конкурсу, і в триденний строк з дня прийняття відповідного рішення повідомляє їх про причини відмови;

приймає заяви учасників Конкурсу про відкликання конкурсних пропозицій;

затверджує документи, підготовлені Комісією;

забезпечує публікацію інформаційного повідомлення про проведення Конкурсу, складеного Комісією, після затвердження протоколу Фондом;

затверджує переможця Конкурсу;

проводить переговори з переможцем щодо умов та положень договору купівлі-продажу;

опубліковує інформаційне повідомлення про підсумки Конкурсу згідно з додатком до цього Порядку;

опубліковує інформаційне повідомлення про продаж пакета акцій за процедурою викупу.

Порядок проведення викупу

32. Комісія протягом трьох місяців з дня її утворення проводить засідання, на якому визначає умови продажу згідно з Планом продажу, рекомендаціями Фонду щодо вартості пакета акцій та умов продажу.

33. Розроблені умови продажу протягом 10 робочих днів затверджуються Фондом.

34. Протягом 5 робочих днів з дня затвердження умов продажу Комісія надсилає акціонерам (інвесторам) повідомлення про їхне переважне право на приватизацію, яке обов'язково повинне містити перелік умов продажу, а також ціну продажу та адресу, куди може звернутися інвестор з відповіддю про згоду взяти участь у процесі приватизації.

35. Акціонер (інвестор) або його уповноважений представник може отримати під розписку таке повідомлення у відповідального секретаря Комісії. У такому разі зазначені документи акціонеру (інвестору) не надсилаються.

36. Протягом одного місяця з дня отримання повідомлення акціонер (інвестор) надає відповідь, в якій повідомляє про свою згоду або незгоду на участь у процесі продажу. Відповідь про згоду на участь у процесі продажу обов'язково повинна містити погодження із ціною продажу пакета акцій, а також прийняття всіх умов продажу. У відповіді обов'язково вказуються реквізити для зв'язку з акціонером (інвестором), а саме: телефон, факс, електронна адреса. До відповіді про згоду на участь у процесі приватизації обов'язково додається письмовий дозвіл Нацбанку на придбання істотної участі у банку. Потенційні інвестори у передбачених законодавством випадках, в яких необхідне отримання дозволу органів Антимонопольного комітету України на придбання пакета акцій, подають копію рішення Антимонопольного комітету України чи адміністративної колегії Антимонопольного комітету України про надання дозволу на концентрацію або копію попередніх висновків органів Антимонопольного комітету України стосовно відсутності необхідності одержання дозволу на концентрацію, чи копію заяви про надання дозволу на придбання пакета акцій з відміткою (штамп, дата, вхідний номер, підпис) канцелярії Антимонопольного комітету України про її прийняття;

Інвестори - юридичні особи також надають:

копію свідоцтва про державну реєстрацію, засвідчену в нотаріальному порядку;

копії установчих документів, засвідчені в нотаріальному порядку;

документ, що підтверджує прізвище, ім'я та по батькові представника юридичної особи та його повноваження.

Інвестори - фізичні особи також надають:

інформацію про особу (прізвище, ім'я та по батькові, паспортні дані, ідентифікаційний (реєстраційний) номер платника податків);

документ, що підтверджує прізвище, ім'я та по батькові представника фізичної особи та його повноваження.

37. Останній день строку подання акціонером (інвестором) відповіді про згоду на участь у процесі приватизації вказується у повідомленні. Якщо відповіді від кожного з акціонерів (інвесторів) отримано раніше останнього дня строку подання відповіді, вказаного у повідомленні, останнім днем вважається день надходження останньої з відповідей акціонерів (інвесторів).

38. У разі, якщо останній день строку подання відповіді про згоду на участь у процесі приватизації припадає на вихідний, святковий або інший неробочий день, днем завершення строку подання є наступний за ним робочий день.

39. Відповідь про згоду на участь у процесі продажу разом з додатками подається до Фонду уповноваженим представником акціонера (інвестора) у запечатаному конверті та реєструється в момент подання (вказуються номер, дата та час їх реєстрації). Особі, яка подала такі документи, Фонд видає довідку про реєстрацію, в якій зазначаються номер, дата, час реєстрації, а також ім'я, прізвище та по батькові особи, яка здійснила реєстрацію.

40. Якщо на участь у процесі приватизації надійшла згода акціонера (інвестора), Комісія проводить засідання, на якому приймає рішення про проведення викупу. Рішення Комісії протягом 3 робочих днів від дати його прийняття оформлюється наказом Фонду.

41. У разі згоди декількох акціонерів (інвесторів) на першочергове придбання державної частки розмір майна, яке набувається кожним зі співзасновників, визначається відповідно до установчих документів у погодженому між ними розмірі або пропорційно їхнім часткам у статутному капіталі банку.

42. Комісія надсилає акціонеру (інвестору) пропозицію щодо укладання договору купівлі-продажу об'єкта приватизації, що пропонується до продажу, та проект договору у двох примірниках. Проект договору купівлі-продажу складається на підставі примірного договору купівлі-продажу, затвердженого Фондом.

43. Акціонер (інвестор) може провести переговори з Комісією щодо уточнення умов та положень договору, які є неістотними, та повинен підписати договір купівлі-продажу пакета акцій протягом 10 днів з дня одержання проекту договору, а також виконати інші формальні дії, пов'язані з нотаріальним оформленням договору.

44. При відмові акціонерів (інвесторів) від першочергового придбання державної частки або за відсутності їхньої відповіді протягом вказаного строку та у разі відмови акціонера (інвестора) від підписання договору купівлі-продажу Комісія протягом 5 робочих днів після завершення строку, який визначено для підписання договору купівлі-продажу, проводить засідання, на якому приймає рішення про проведення Конкурсу. Таке рішення протягом 3 робочих днів оформлюється наказом Фонду.

Умови Конкурсу

45. Умови конкурсу розробляються Комісією згідно з рекомендаціями Фонду та Планом продажу і включають вимогу щодо надання учасником конкурсу бізнес-плану згідно з Положенням про порядок створення і державної реєстрації банків, відкриття їх філій, представництв, відділень, затвердженим постановою Нацбанку від 31.08.2001 № 375 та зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 24.10.2001 за № 906/6097.

Вимоги до участі в Конкурсі

46. Для участі в Конкурсі потенційні інвестори подають заяву та Підтвердні документи.

47. Підтвердні документи подаються особисто потенційним інвестором або уповноваженими ним особами та реєструються органом приватизації в момент їх подання шляхом реєстрації номера, дати та часу. Потенційному інвестору видається довідка про реєстрацію, у якій зазначаються номер, дата, час реєстрації, ім'я, прізвище та по батькові особи, яка здійснила реєстрацію.

48. Потенційні інвестори повинні подати такі Підтвердні документи:

документи, які підтверджують внесення конкурсної гарантії і здійснення реєстраційного внеску за подання заяви на участь у Конкурсі у встановленому законодавством розмірі на вказаний в інформаційному повідомленні поточний рахунок та призначення платежу;

письмовий дозвіл Національного банку України на придбання істотної участі у банку.

Інвестори - юридичні особи додатково подають:

підписану і скріплену печаткою заяву про участь у Конкурсі;

копію свідоцтва про державну реєстрацію, засвідчену в нотаріальному порядку;

копії установчих документів, засвідчені в нотаріальному порядку;

документ, що підтверджує прізвище, ім'я та по батькові представника юридичної особи та його повноваження.

Інвестори - фізичні особи додатково подають:

підписану заяву про участь у Конкурсі;

інформацію про особу (прізвище, ім'я та по батькові, паспортні дані, ідентифікаційний (реєстраційний) номер платника податків);

документ, що підтверджує прізвище, ім'я та по батькові представника фізичної особи та його повноваження.

49. Потенційні інвестори також подають відомості про кількість акцій банку, що перебувають у володінні (управлінні, користуванні) інвестора.

50. Потенційні інвестори у передбачених законодавством випадках, у яких необхідне отримання дозволу Антимонопольного комітету України на придбання пакета акцій, подають копію рішення Антимонопольного комітету України чи адміністративної колегії Антимонопольного комітету України про надання дозволу на концентрацію або копію попередніх висновків органів Антимонопольного комітету України стосовно відсутності необхідності одержання дозволу на концентрацію, чи копію заяви про надання дозволу на придбання пакета акцій з відміткою (штамп, дата, вхідний номер, підпис) канцелярії Антимонопольного комітету України про їх прийняття.

51. Всі Підтвердні документи запечатуються в окремий непрозорий пакет з написом "Підтвердні документи", на якому зазначається тільки адреса Фонду та назва Конкурсу. На пакеті не повинна міститись інформація, за допомогою якої можна було б ідентифікувати потенційного інвестора.

52. Підтвердні документи, оформлені та подані потенційними інвесторами з порушенням вимог, зазначених у цьому Порядку, до розгляду не приймаються.

53. Підтвердні документи можуть бути відкликані потенційним інвестором не пізніше останнього дня строку приймання зазначених документів. Для відкликання своєї пропозиції учасник подає до Фонду заяву за вільною формою. Справжність підпису на заяві про відкликання Підтвердних документів засвідчується печаткою потенційного інвестора, при цьому заява, подана фізичною особою, повинна бути засвідчена в установленому законодавством порядку.

54. У разі відкликання Підтвердних документів потенційним інвестором сума конкурсної гарантії повертається в десятиденний строк з моменту реєстрації Фондом такої заяви і потенційний інвестор автоматично звільняється від конкурсних зобов'язань.

55. Якщо Підтвердні документи відкликані потенційним інвестором після останнього дня строку приймання документів, сума конкурсної гарантії йому не повертається.

Порядок підготовки конкурсу

56. Підготовка до продажу пакета акцій за Конкурсом розпочинається Фондом на підставі Плану продажу.

57. Одночасно з прийняттям рішення про продаж на Конкурсі розпочинається:

підготовка пакета документації про Конкурс;

підготовка рекомендацій Фондом щодо початкової вартості та фіксованих умов Конкурсу для Комісії.

58. Протягом 10 робочих днів з моменту утворення Комісії Фонд надсилає їй на розгляд рекомендації щодо визначення фіксованих умов Конкурсу та початкової вартості пакета акцій, розмір якої дорівнює розміру ціни продажу, за якою пакет пропонувався для викупу акціонерам (інвесторам).

59. На підставі наданих рекомендацій Комісія проводить засідання, на якому визначає початкову вартість і фіксовані умови відповідного Конкурсу, та готує проект інформаційного повідомлення про проведення Конкурсу. Протокол про визначення початкової вартості і фіксованих умов Конкурсу та проект інформаційного повідомлення направляються на затвердження до Фонду.

60. Протягом 10 робочих днів з моменту отримання документів, у разі згоди з визначеними Комісією початковою вартістю, фіксованими умовами Конкурсу, Фонд затверджує протокол, вносить до інформаційного повідомлення вимоги до потенційних інвесторів, згідно з затвердженим Планом продажу і забезпечує його публікацію.

61. Інформаційне повідомлення про проведення Конкурсу (згідно з додатком) затверджується Фондом і публікується у додатку до "Державного інформаційного бюлетеня про приватизацію" - газеті "Відомості приватизації".

62. Інформаційне повідомлення про Конкурс має бути опубліковане у період від 30 до 75 календарних днів до дати проведення Конкурсу. Після публікації інформаційного повідомлення про Конкурс потенційні інвестори, що бажають отримати пакет документації про Конкурс, письмово звертаються до Фонду.

63. Пакет документації про Конкурс має містити:

1) процедурні матеріали:

норми цього Порядку;

форму заяви потенційного інвестора про участь у Конкурсі;

проект договору купівлі-продажу;

2) інформаційні матеріали:

копія Статуту банку;

План продажу;

копії документів, що складаються банком як квартальна та річна фінансова звітність відповідно до Інструкції про порядок складання та оприлюднення фінансової звітності банків України, затвердженої постановою Правління Національного банку України від 27.12.2007 №480, зареєстрованої в Міністерстві юстиції України 18.01.2008 за №32/1472, за останній квартал та рік;

документи й відомості про банк, які необхідні для подання до Антимонопольного комітету України заяви про надання дозволу на придбання пакета акцій;

інші відомості та документи.

64. Для отримання пакета документації про Конкурс потенційні інвестори повинні укласти з Фондом договір про конфіденційність наданої інформації.

65. За вимогою потенційних інвесторів Фонд має надавати їм дозвіл на відвідання банка. Під час відвідання банка потенційні інвестори мають право:

отримувати інформацію про діяльність банка, яка не містить державної таємниці та конфіденційних відомостей;

оглядати об'єкт;

брати інтерв'ю у керівництва банка.

66. Прийняття Фондом Підтвердних документів починається з дня опублікування інформаційного повідомлення і закінчується за 7 календарних днів до початку проведення Конкурсу.

67. У тижневий строк після опублікування інформаційного повідомлення Фонд повідомляє Антимонопольний комітет України про дату закінчення прийняття Підтвердних документів, яку встановлено пунктом 66 цього Порядку.

68. У разі зміни дати закінчення прийняття Підтвердних документів Фонд повідомляє про це Антимонопольний комітет України.

69. Наступного дня після закінчення прийняття Підтвердних документів, Фонд розпечатує в присутності потенційних інвесторів пакет з Підтвердними документами, складає їх опис та встановлює наявність необхідних документів.

70. Протягом 5 робочих днів після дати закінчення прийняття Підтвердних документів Фонд у разі необхідності здійснює перевірку відомостей, які містяться в Підтвердних документах.

71. У разі ненадання потенційним інвестором необхідних документів або відомостей згідно з цим Порядком, Фонд приймає рішення про недопущення його до участі у Конкурсі.

72. При виявленні розбіжностей між інформацією, отриманою Фондом від відповідних органів виконавчої влади, установ та організацій, та відомостями, наданими потенційним інвестором у складі Підтвердних документів, Фонд має право вимагати письмові пояснення від потенційного інвестора та прийняти відповідне рішення про допущення або недопущення його до участі у Конкурсі.

73. За підсумками розгляду інформації, яка міститься в Підтвердних документах, Фонд затверджує список учасників Конкурсу та передає Комісії до початку проведення Конкурсу.

74. Потенційний інвестор не допускається Фондом до участі в Конкурсі за таких умов:

він не може бути визнаний покупцем згідно із законодавством України;

не надано всіх Підтвердних документів, відомостей, передбачених цим Порядком;

не дотримано строків подання підтвердних документів;

не дотримано вимог до потенційних інвесторів.

Порядок проведення Конкурсу

75. Подання потенційними інвесторами до Фонду заяв про участь у Конкурсі разом з Підтвердними документами відбувається до граничного терміну, установленого в інформаційному повідомленні, за місцезнаходженням Фонду.

76. Після отримання пакета документації про Конкурс потенційний інвестор опрацьовує і подає до Фонду один примірник пропозицій до договору купівлі-продажу пакета акцій з чітко зазначеними змінами та доповненнями.

77. Будь-які пропозиції до проекту договору купівлі-продажу, запропоновані потенційними інвесторами, не повинні суперечити умовам проведення Конкурсу, зазначеним в інформаційному повідомленні про проведення Конкурсу. Фонд має право відхилити будь-які зміни та доповнення до проекту договору купівлі-продажу, якщо вони суперечать умовам проведення Конкурсу та чинному законодавству України.

78. Фонд приймає та реєструє надані потенційним інвестором пропозиції до договору купівлі-продажу.

79. З моменту отримання проекту договору купівлі-продажу Фонд здійснює аналіз, проводить переговори з потенційними інвесторами щодо проекту договору, узагальнює надані потенційними інвесторами пропозиції до договору купівлі-продажу.

80. Опрацьований Фондом остаточний проект договору купівлі-продажу, до якого не можуть бути внесені зміни, надається кожному потенційному інвестору не пізніше 7 (семи) робочих днів до дати та часу проведення Конкурсу.

81. Не пізніше ніж за 3 (три) робочих дні до дати проведення Конкурсу потенційний інвестор повинен подати до Фонду проект остаточного договору купівлі-продажу, кожний аркуш якого має бути скріплений підписом уповноваженої особи потенційного інвестора як підтвердження потенційним інвестором того, що цей проект буде безумовно підписаний ним у разі визнання його переможцем Конкурсу.

82. Неподання потенційним інвестором до Фонду у визначений термін проекту остаточного договору купівлі-продажу в одному примірнику, кожний аркуш якого скріплено підписом уповноваженої особи потенційного інвестора, або внесення змін до нього є підставою для недопущення його Фондом до подання Конкурсної пропозиції ціни згідно з додатком 3 цього Порядку.

83. Список учасників конкурсу, допущених до подання Конкурсних пропозицій ціни, затверджується Фондом та передається Комісії до початку проведення Конкурсу.

84. Фонд повідомляє про допущення до подання Конкурсних пропозицій ціни учасників Конкурсу одним із таких засобів зв'язку - надсиланням листів поштою, факсом, телефоном.

85. На дату проведення Конкурсу Комісія проводить відкрите засідання. На цьому засіданні присутні учасники Конкурсу, а також можуть бути присутні представники засобів масової інформації та інші заінтересовані особи. Фондом забезпечується проведення аудіозапису. Учасники Конкурсу або їх уповноважені особи подають свої бізнес-плани та Конкурсні пропозиції ціни в окремих запечатаних непрозорих конвертах. Відповідальний секретар Комісії реєструє в протоколі засідання кожного учасника Конкурсу, який подає бізнес-план та Конкурсну пропозицію ціни, із зазначенням дати, часу, імені уповноваженої особи, видає картку з номером учасника.

86. Реєстрація Конкурсних пропозицій ціни завершується за 10 хвилин до початку проведення Конкурсу.

87. Уповноважені особи учасників Конкурсу можуть опустити до прозорої скриньки тільки зареєстровані Конкурсні пропозиції ціни.

88. Голова комісії у присутності членів Комісії та заінтересованих осіб дістає зі скриньки Конкурсні пропозиції ціни та оголошує їх зміст у порядку послідовності реєстраційних номерів.

89. До подальшого розгляду не приймаються Конкурсні пропозиції ціни, у яких зазначена ціна придбання пакета акцій учасником нижче визначеної Комісією і затвердженої Фондом початкової вартості за пакет акцій, або які не містять згоди учасника на виконання фіксованих умов Конкурсу. Такі Конкурсні пропозиції ціни заносяться до протоколу з позначкою "не виконано умови Конкурсу".

90. Після оголошення усіх Конкурсних пропозицій ціни Конкурс проводиться у вигляді торгів "з голосу" ліцитатором. Ліцитатор повинен мати досвід та володіти технікою проведення торгів. Ліцитатор надає послуги на договірній основі з Фондом.

91. Початком торгів уважається момент оголошення ліцитатором найвищої ціни, запропонованої учасниками у Конкурсній пропозиції ціни, яка вважається початковою ціною торгів. Якщо після триразового оголошення ціни не буде запропоновано більш високу ціну, ліцитатор одночасно з ударом молотка оголошує про придбання пакета акцій учасником, що запропонував найвищу у Конкурсній пропозиції ціну.

92. У процесі проведення торгів його учасники піднімають картку зі своїм номером, повернутим до ліцитатора, й називають свою ціну.

93. Збільшення ціни здійснюється учасниками згідно з кроком, який установлюється Комісією, але не може бути меншим за 1 % початкової ціни торгів. Якщо після того, як ліцитатор тричі оголосив останню ціну, від учасників не надійдуть пропозиції щодо більш високої ціни, то ліцитатор оголошує "Продано" з одночасним ударом молотка, називає номер учасника, який запропонував максимальну ціну, та оголошує його переможцем.

94. Учасник, який під час торгів не виконує вимог цього Порядку або своєю поведінкою заважає проведенню Конкурсу, за рішенням Комісії залишає Конкурс, про що робиться запис у протоколі.

95. Під час Конкурсу відповідальний секретар Комісії веде протокол, в якому зазначаються, зокрема, такі відомості:

початкова вартість пакета акцій;

пропозиції учасників Конкурсу;

початкова ціна торгів;

результат Конкурсу.

Протокол підписується всіма членами Комісії, інвестором та ліцитатором в день проведення Конкурсу та затверджується Фондом.

Перехід та оформлення прав власності на пакет акцій та укладення договору купівлі-продажу

96. Покупець набуває право власності на пакет акцій відповідно до вимог Закону України "Про приватизацію державного майна". Право власності на пакет акцій банку переходить до інвестора з моменту сплати повної ціни продажу придбаного пакета акцій на Конкурсі. Право інвестора на участь в управлінні, одержанні доходу тощо реалізується з моменту внесення змін до реєстру власників іменних цінних паперів (документарна форма випуску). Право інвестора на участь в управлінні, одержанні доходу тощо реалізується з моменту зарахування їх на рахунок власника у зберігача (бездокументарна форма).

97. Передача пакета акцій продавцем інвестору здійснюється у триденний строк після повної сплати ціни продажу пакета акцій і засвідчується Актом приймання-передавання пакета акцій банку, який підписується сторонами договору купівлі-продажу пакета акцій. Перехід права власності від продавця до покупця здійснюється відповідно до вимог Закону України "Про Національну депозитарну систему та особливості електронного обігу цінних паперів в Україні".

98. Відчуження покупцем пакета акцій до повного виконання зобов'язань за договором здійснюється виключно за згодою продавця, яка надається відповідно до порядку, встановленого Фондом та законодавством України, а саме: єдиним пакетом із збереженням для нового власника зобов'язань покупця за договором, які не виконані на момент відчуження. Забороняється подальше відчуження окремих частин придбаного пакета акцій до повного виконання зобов'язань за договором.

99. Договір купівлі-продажу підлягає обов'язковому нотаріальному посвідченню. Усі витрати, пов'язані з нотаріальним посвідченням договору купівлі-продажу, покладаються на покупця.

100. Сума конкурсної гарантії, унесена інвестором для участі в Конкурсі, зараховується інвестору в рахунок оплати ціни продажу пакета акцій.

101. Договір купівлі-продажу складається на підставі примірного договору купівлі-продажу, рекомендованого Фондом, зміст якого містить такі умови та положення:

назва та місцезнаходження банку;

відомості про продавця та покупця;

предмет договору;

ціна пакета акцій, яку зобов'язується сплатити покупець;

строки оплати пакета акцій;

обов'язки продавця;

обов'язки покупця;

місцезнаходження та банківські реквізити сторін;

відповідальність сторін за невиконання обов'язків;

правові наслідки невиконання обов'язків;

порядок здійснення сторонами контролю дотрим