A A A K K K

Аналіз регуляторного впливу проекту наказу Фонду державного майна України «Про внесення змін до нормативно-правового акта»

від 9 вересня 2013 р.

Аналіз регуляторного впливу
проекту наказу Фонду державного майна України
«Про внесення змін до нормативно-правового акта»

Цей аналіз регуляторного впливу розроблено з дотриманням вимог Закону України «Про засади державної регуляторної політики в сфері господарської діяльності» та з урахуванням Методики проведення аналізу впливу регуляторного акта, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 11 березня 2004 року № 308. Аналіз визначає правові та організаційні засади реалізації проекту наказу Фонду державного майна України «Про внесення змін до нормативно-правового акта».

1. Опис проблем, які передбачається розв’язати шляхом державного регулювання

Проект наказу Фонду державного майна України «Про внесення змін до нормативно-правового акта» розроблено відповідно до Законів України «Про приватизацію державного майна», «Про Державну програму приватизації» з метою удосконалення процедури приватизації об’єктів групи Е, яка затверджена наказом Фонду від 22 травня 2012 року № 723 «Про затвердження Порядку здійснення підготовки до приватизації та продажу акцій (часток), що належать державі у статутних капіталах господарських товариств, інших господарських організацій і підприємств, заснованих на базі об'єднання майна різних форм власності та розташованих на території України або за її межами», зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 12 червня 2012 року за № 937/21249.

Метою прийняття акта є реалізація повноважень державних органів приватизації щодо продажу об’єктів групи Е встановленими Законом способами приватизації.

2. Визначення цілей державного регулювання

Головними цілями прийняття акта є удосконалення  процедури приватизації об’єктів групи Е.

3. Визначення та оцінка усіх прийнятних альтернативних способів досягнення встановлених цілей з аргументацією переваг обраного способу.

У даній сфері правового регулювання діють такі акти законодавства: Конституція України, Цивільний кодекс України, Господарський кодекс України, Закон України «Про Фонд державного майна України», Закон України «Про Державну програму приватизації», Закон України «Про центральні органи виконавчої влади», Закон України «Про приватизацію державного майна», Закон України «Про приватизацію невеликих державних підприємств (малу приватизацію)», Закон України «Про акціонерні товариства».

Доцільно розглянути два способи досягнення встановленої мети:

- залишення без змін чинного нормативно-правового акта, що не дасть змоги досягнути цілей державного регулювання, визначених у пункті 2 Аналізу, стосовно забезпечення виконання вимог чинного законодавства про приватизацію;

-  прийняття проекту наказу дасть змогу досягнути поставлених цілей, забезпечити дотримання вимог Законів України «Про Державну програму приватизації», «Про приватизацію державного майна» та уникнути можливих непорозумінь.

4. Опис механізмів і заходів, які забезпечать вирішення проблеми

Запропонований проект наказу Фонду державного майна України удосконалить процедуру продажу об’єктів групи Е шляхом викупу, на аукціоні, в тому числі за методом зниження ціни та без оголошення ціни. Зазначене дасть змогу Фонду державного майна України здійснювати реалізацію своїх повноважень в частині продажу об’єктів групи Е та сприятиме збільшенню надходжень до Державного бюджету України.

Для впровадження цього регуляторного акта необхідно вжити таких організаційних заходів: забезпечити інформування громадськості про вимоги регуляторного акта шляхом його оприлюднення в мережі Інтернет – на офіційному веб-сайті Фонду державного майна України.

5. Обґрунтування можливостей досягнення поставлених цілей у разі прийняття регуляторного акта

Вплив зовнішніх факторів на дію регуляторного акта не очікується. Негативного впливу на дію регуляторного акта не передбачається.

Рівень можливості впровадження акта та виконання вимог акта є високим, оскільки суб’єкти господарювання зацікавлені у вдосконалені процедури здійснення приватизаційних процесів.

Прийняття регуляторного акта забезпечить створення правових засад для належного функціонування у сфері продажу державними органами приватизації об’єктів групи Е та надасть можливість встановлення чітких механізмів продажу цих об’єктів.

Реалізація запропонованого нормативно-правового акта не потребує додаткових витрат з Державного бюджету України.

6. Очікувані результати прийняття регуляторного акта

Впровадження даного акта дасть змогу удосконалити організаційні процеси продажу об'єктів групи Е.

Основним показником результативності проекту наказу Фонду державного майна є надходження коштів до Державного бюджету України від продажу об’єктів групи Е.

Негативні результати прийняття акта відсутні.

7. Обґрунтування строку чинності регуляторного акта

Обмежень у часі строку дії акта немає, що дасть змогу розв'язати проблеми та досягти цілей державного регулювання. Разом з цим, він може змінюватися з урахуванням майбутніх змін до законодавства, що впливатимуть на цей акт.

8. Показники результативності регуляторного акта

Регуляторний акт обов’язковий для виконання органами приватизації України.

Після впровадження акта результативність буде відображена в кількості проданих об'єктів та сумою коштів, що надійдуть від продажу об'єктів групи Е до Державного бюджету України.

Розподіл вигод і витрат для суб’єктів регуляторного акта у зв’язку із його прийняттям наведено у таблиці.

Суб’єкти

Вигоди

Витрати

Держава

Законів України «Про Державну програму приватизації», «Про приватизацію державного майна»

 Не потребує

Суб’єкти господарювання

Встановлення чіткого механізму продажу об’єктів групи Е шляхом викупу, на аукціоні, в тому числі за методом зниження ціни та без оголошення ціни

 Не потребує

Громадяни

Рівень поінформованості суб’єктів господарювання високий.

9. Заходи, за допомогою яких буде здійснюватися відстеження результативності регуляторного акта

Стосовно регуляторного акта здійснюється базове, повторне та періодичне відстеження у межах термінів, встановлених статтею 10 Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності».

Базове відстеження результативності вищезазначеного регуляторного акта здійснюватиметься до дня набрання чинності цим актом, шляхом збору пропозицій, зауважень та їх аналізу.

Повторне відстеження здійснюється через рік після набрання чинності регуляторним актом, але не пізніше ніж через два роки, якщо рішенням регуляторного органу, який прийняв цей акт, не встановлено більш ранній строк, з метою оцінки ступеня досягнення цим актом визначених цілей. Установлені кількісні та якісні значення показників результативності акта порівнюються із значеннями аналогічних показників, що встановлені під час базового відстеження. У разі виявлення неврегульованих та проблемних питань шляхом аналізу показників дії цього акта, такі питання будуть врегульовані шляхом внесення відповідних змін.

Періодичне відстеження здійснюється раз на три роки починаючи з дня виконання заходів з повторного відстеження. Установлені кількісні та якісні значення показників результативності акта порівнюються із значеннями аналогічних показників, що встановлені під час повторного відстеження.

 

Голова Фонду                                                         О. Рябченко

   «___» ____________2013 року