A A A K K K

Аналіз регуляторного впливу проекту спільного наказу ФДМУ, Міністерства фінансів України, Міністерства юстиції України, МВС України та постанови правління ПФУ "Про затвердження Порядку взаємодії під час застосування оцінки для цілей оподаткування за окремими видами майна та майнових прав"

від 28 лютого 2012 р.

Аналіз регуляторного впливу проекту спільного наказу Фонду державного майна України, Міністерства фінансів України, Міністерства юстиції України, Міністерства внутрішніх справ України та постанови правління Пенсійного фонду України "Про затвердження Порядку взаємодії під час застосування оцінки для цілей оподаткування за окремими видами майна та майнових прав"

1. Опис проблем, які передбачається розв'язати шляхом державного регулювання

У зв'язку із набранням чинності Закону України "Про Фонд державного майна України" та Закону України "Про внесення змін до деяких законів України з питань приватизації щодо реалізації положень Державної програми приватизації на 2012 - 2014 роки" необхідно розробити та привести у відповідність із зазначеними Законами власні нормативно-правові акти.

Відповідно до пункту 5 статті 5 Закону України "Про Фонд державного майна України" до повноважень Фонду державного майна України у сфері оцінки майна, майнових прав та професійної оціночної діяльності належить ведення у визначеному порядку Державного реєстру оцінювачів та суб'єктів оціночної діяльності, які здійснюють оцінку майна, майнових прав та професійну оціночну діяльність за відповідними напрямами (спеціалізаціями), а також за окремим напрямом (спеціалізацією) для цілей оподаткування та нарахування і сплати інших обов'язкових платежів, які справляються відповідно до законодавства, для включення (виключення) таких суб'єктів оціночної діяльності до Переліку суб'єктів оціночної діяльності - суб'єктів господарювання, як органів, уповноважених здійснювати оцінку для випадків, встановлених Податковим кодексом України і таких, що мають право здійснювати оцінку для цілей оподаткування та нарахування і сплати інших обов'язкових платежів, які справляються відповідно до законодавства (у тому числі правочинів, що підлягають нотаріальному посвідченню та/або державній реєстрації.

Відповідно до статті 4 розділу ІІ "Прикінцеві положення" Закону України "Про внесення змін до деяких законів України з питань приватизації щодо реалізації положень Державної програми приватизації на 2012 - 2014 роки" оцінка майна, майнових прав для цілей оподаткування та нарахування і сплати інших обов'язкових платежів, які справляються відповідно до законодавства (у тому числі правочинів, що підлягають нотаріальному посвідченню та/або державній реєстрації), здійснюється відповідно до законодавства з питань оціночної діяльності з урахуванням пункту 5 статті 5 Закону України "Про Фонд державного майна України" суб'єктами оціночної діяльності - суб'єктами господарювання приватної форми власності, виключним видом діяльності яких є оцінка для цілей оподаткування.

У зв'язку з цим виникла необхідність прийняття спільного наказу Фонду державного майна України, Міністерства фінансів України, Міністерства юстиції України, Міністерства внутрішніх справ України та постанови правління Пенсійного фонду України "Про затвердження Порядку взаємодії під час застосування оцінки для цілей оподаткування за окремими видами майна та майнових прав".

2. Головні цілі державного регулювання

Прийняття Порядку взаємодії під час застосування оцінки для цілей оподаткування за окремими видами майна та майнових прав, зумовить виконання пункту 4 розділу V "Прикінцеві положення" Закону України "Про Фонд державного майна України" в частині приведення у тримісячний строк нормативно-правових актів у відповідність із вказаним Законом.

3. Визначення та оцінка альтернативних способів досягнення зазначених цілей

Альтернативних способів досягнення зазначених цілей не визначено.

4. Опис механізмів і заходів, які забезпечать вирішення проблем

- Конституція України від 28.06.1996 року.

- Податковий кодекс України від 02.12.2010 р. № 2755-VI.

- Цивільний кодекс України від 16.01.2003 р. № 435-IV.

- Закон України "Про Фонд державного майна України" від 09.12.2011 р. № 4107-VI.

- Закон України "Про внесення змін до деяких законів України з питань приватизації щодо реалізації положень Державної програми приватизації на 2012 - 2014 роки" від 13 січня 2012 року N 4336-VI.

- Закон України "Про центральні органи виконавчої влади" від 17 березня 2011 року N 3166-VI.

- Закон України "Про оцінку майна, майнових прав та професійну оціночну діяльність в Україні" від 12.07.2001 р. N 2658-III.

5. Опис механізмів і заходів для вирішення проблеми

Прийняття Порядку взаємодії під час застосування оцінки для цілей оподаткування за окремими видами майна та майнових прав забезпечить врегулювання питання обміну між органами виконавчої влади інформацією, в тому числі з метою включення (виключення) інформації до Переліку суб'єктів оціночної діяльності - суб'єктів господарювання, як органів, уповноважених здійснювати оцінку для випадків, встановлених Податковим кодексом України і таких, що мають право здійснювати оцінку для цілей оподаткування та нарахування і сплати інших обов'язкових платежів, які справляються відповідно до законодавства.

Реалізація регуляторного акта не потребує додаткових витрат з Державного бюджету України.

6. Очікувані результати прийняття регуляторного акта

Основним показником результативності акта є запровадження дієвого механізму обміну між органами виконавчої влади інформацією під час застосування оцінки для цілей оподаткування за окремими видами майна та майнових прав.

Забезпечення регулювання та контролю органами державної влади за результатами розрахунків величини податку відповідно до дохідності від продажу (обміну, дарування) об'єкта нерухомого та рухомого майна та платоспроможності платника податку.

Основним показником результативності акта є можливість на кожному етапі здійснити порівняльний аналіз оціночної вартості з ціною об'єкта зазначеного в договорі купівлі-продажу та скорочення термінів здійснення таких розрахунків, що є фактором активізації ринку нерухомості.

Негативні результати прийняття регуляторного акта відсутні.

7. Обґрунтування строку чинності регуляторного акта

Строк чинності регуляторного акта не обмежений у часі. Разом з тим він може змінюватися з урахуванням майбутніх змін до законодавства, що впливає на регуляторний акт.

8. Показники результативності регуляторного акта

Регуляторний акт обов'язковий для виконання Фондом державного майна України, суб'єктами оціночної діяльності, оцінювачами та іншими учасниками ринку оціночних послуг.

У разі прийняття проекту наказу буде приведено у відповідність нормативно-правові акти Фонду державного майна України у відповідність до Закону України "Про Фонд державного майна України" від 09.12.2011 р. № 4107-VI та Закону України "Про внесення змін до деяких законів України з питань приватизації щодо реалізації положень Державної програми приватизації на 2012 - 2014 роки".

Розподіл вигод і витрат для суб'єктів регуляторного акта у зв'язку з прийняттям запропонованого акта наведено у таблиці.

Суб'єктиВигодиВитрати
ДержаваПриведення нормативно-правового акта у відповідність із Законом України "Про Фонд державного майна України". Жодних
Суб'єкти господарюванняЛіквідація правових прогалин у регулюванні процесу створення правових засад для належного функціонування сфери оціночної діяльності та застосування сучасних інструментів з питань оцінки майна і майнових правЖодних
ГромадяниЛіквідація правових прогалин у регулюванні процесу створення правових засад для належного функціонування сфери оціночної діяльності та застосування сучасних інструментів з питань оцінки майна і майнових правЖодних

Рівень поінформованості суб'єктів господарювання з основних положень регуляторного акта високий.

9. Заходи, за допомогою яких буде здійснюватися відстеження результативності регуляторного акта

Стосовно регуляторного акта здійснюється базове, повторне та періодичне відстеження у межах термінів, встановлених статтею 10 Закону України "Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності".

Базове відстеження здійснюється до дня набрання чинності регуляторним актом або більшістю його положень з метою оцінки стану суспільних відносин, на врегулювання яких спрямована дія акта.

Повторне відстеження здійснюється через рік після набрання чинності актом або більшістю його положень, але не пізніше ніж через два роки, якщо рішенням регуляторного органу, який прийняв цей акт, не встановлено більш ранній строк, з метою оцінки ступеня досягнення цим актом визначених цілей. Установлені кількісні та якісні значення показників результативності акта порівнюються із значеннями аналогічних показників, що встановлені під час базового відстеження.

Періодичне відстеження здійснюється раз на три роки починаючи з дня виконання заходів з повторного відстеження, в тому числі у разі, коли дію акта, прийнятого на визначений строк, було продовжено з метою оцінки ступеня досягнення актом визначених цілей. Установлені кількісні та якісні значення показників результативності акта порівнюються із значеннями аналогічних показників, що встановлені під час повторного відстеження.

Аналіз регуляторного впливу підготовлено Управлінням з питань оціночної діяльності Департаменту координації розробки та виконання програмних документів, оцінки та розпорядження об'єктами державної власності Фонду державного майна (вул. Кутузова, 18/9, м. Київ 133, 01601, телефон 200-36-43, факс 200-35-86).

Начальник Управління з питань оціночної діяльностіМ.Г.Горяйнов

"___"___________________ 2012 р.