Аналіз реґуляторного впливу проекту Закону України "Про заборону виселення творчих спілок із займаних ними на законних підставах приміщень державної та комунальної власності"
від 20 грудня 2009 р.
АНАЛІЗ РЕҐУЛЯТОРНОГО ВПЛИВУ
проекту Закону України "Про заборону виселення творчих спілок із займаних ними на законних підставах приміщень державної та комунальної власності"
1. Визначення та аналіз проблеми, яку пропонується розв'язати шляхом прийняття пропонованого акта
На сьогодні у м. Києві та інших регіонах України існують випадки виселення творчих спілок із приміщень, які вони займали на законних підставах для здійснення своєї діяльності, та які використовують під творчі майстерні, зокрема безпідставно розриваються або не продовжуються договори оренди, хоча, відповідно ст. 9 до Закони України "Про професійних творчих працівників та творчі спілки", творчі спілки мають право на пріоритетність при продовженні договору оренди приміщень, які вони орендують під творчі майстерні, студії, лабораторії тощо.
Однією з головних проблем є невиконання органами місцевого самоврядування постанови Кабінету Міністрів України від 10.07.1998 № 1058 "Про передачу нерухомого майна творчим спілкам", згідно з п. 3 якої органам місцевого самоврядування рекомендовано передати у власність або у довічне користування будинки і приміщення, які є комунальною власністю ( додаток 3 до постанови).
18 грудня 2008 року Київська міська рада без попередження спілок (орендарів) прийняла рішення № 861-1/861 "Про внесення доповнень до рішення Київради від 24.06.2009 № 322/1532 "Про затвердження переліку будинків, які підлягають реконструкції або реставрації за залучені кошти". До зазначеного переліку увійшли будинки за адресами:
вул. Пушкінська, 32, літера А, де розміщені Національна спілкам композиторів України, Київська організація Національної спілки композиторів України та Національний ансамбль солістів "Київська камерата" (зазначений об'єкт включено до додатку 3 вищевказаної постанови Кабінету Міністрів України від 10.07.1998 № 1058);
вул. Рейтарська, 27, де розміщена Національна спілка майстрів народного мистецтва України;
Більше трьох років органи місцевого самоврядування не продовжують договір оренди приміщень по вул. Майбороди (Мануїльського), 25-б Спілці дизайнерів України, які вона займає з 1988 року.
Будинки за зазначеними адресами є знаними в Україні культурно-мистецькими осередками.
Вирішення вищевказаної проблема має велике значення для подальшого розвитку та збереження національної культури.
2. Визначення цілей прийняття запропонованого акта
Цілями прийняття пропонованого законопроекту є:
- запобігання зловживанню та попередження виселення творчих спілок із приміщень державної та комунальної власності, якими вони користуються для здійснення своєї діяльності, у тому числі членів творчих спілок із творчих майстерень;
- припинення органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування чинності договорів оренди приміщень державної та комунальної власності, які займають творчі спілки для здійснення своєї діяльності, у тому числі їх члени під творчі майстерні
3. Опис альтернатив запропонованого акта Вбачається два способи регулювання:
1. Неприйняття запропонованого законопроекту не припинить прийняття органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування рішень про виселення творчих спілок із займаних ними на законних підставах приміщень державної та комунальної власності.
2. Прийняття запропонованого законопроекту вирішить порушене питання.
4. Опис заходів і механізмів, які забезпечать розв'язання визначеної проблеми шляхом прийняття запропонованого регуляторного акта
Закон України "Про заборону виселення творчих спілок із займаних ними на законних підставах приміщень державної та комунальної власності" у разі його прийняття буде передбачати:
- заборону виселення творчих спілок та їх членів із займаних ними на законних підставах приміщень державної та комунальної власності;
- заборону органам виконавчої влади, органам місцевого самоврядування припиняти чинність договорів оренди приміщень державної та комунальної власності, у тому числі у зв'язку із закінченням строку їх дії, укладених з творчими спілками для їх розміщення та членами творчих спілок для облаштування майстерень, крім випадків порушення орендарем істотних умов договору оренди, визначених частиною першою статті 10 Закону України "Про оренду державного та комунального майна".
5. Обґрунтування можливості досягнення встановлених цілей у разі прийняття запропонованого регуляторного акта Позитивним фактором прийняття запропонованого законопроекту є припинення примусового позбавлення творчих спілок та їх членів прав користування приміщеннями державної та комунальної власності, в яких вони перебувають упродовж 10 років та які використовують для здійснення своєї статутної діяльності.
Негативним фактором у прийняття запропонованого регуляторного акта може бути те, що органи місцевого самоврядування не сприйматимуть запропонований законопроект.
6. Очікувані результати прийняття запропонованого регуляторного акта
Сфера впливу | Вигоди | Витрати |
---|---|---|
Держава | Збереження української національної культури, сприяння розвитку національних творчих спілок, вдосконалення їх діяльності щодо творення національної культури та мистецтв | Відсутні |
Творчі спілки | Посилення державної підтримки творчих спілок | Відсутні |
Очікувані наслідки дії запропонованого регуляторного акта не передбачають нанесення шкоди суб'єктам господарювання.
7. Показники результативності регуляторного акта
Показниками результативності запропонованого Закону є припинення прийняття органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування рішень про безпідставне виселення творчих спілок із займаних ними на законних підставах приміщень державної та комунальної власності.
8. Обґрунтування строку дії регуляторного акта Закон України "Про заборону виселення творчих спілок із займаних ними на законних підставах приміщень державної та комунальної власності" буде діяти до моменту втрати його чинності.
9. Визначення заходів, за допомогою яких буде здійснюватися відстеження результативності регуляторного акта Базове відстеження результативності вищезазначеного регуляторного акта буді здійснюватися до дати набрання чинності цим актом шляхом збору пропозицій і зауважень до нього.
Повторне відстеження буде здійснюватися через рік після набрання чинності актом.
Періодичне відстеження планується здійснювати раз на три роки, починаючи з дня виконання заходів з повторного відстеження.
В. о. Голови Фонду | Д. Парфененко |