A A A K K K

Аналіз регуляторного впливу проекту постанови Кабінету Міністрів України "Про внесення змін до Методики оцінки об'єктів оренди"

від 22 січня 2008 р.

Аналіз регуляторного впливу
Проекту постанови Кабінету Міністрів України "Про внесення змін до Методики оцінки об'єктів оренди"

1.Опис проблеми, яку планується розв'язати шляхом втручання держави у відповідну сферу підприємницької діяльності

З набранням чинності постановою Кабінету Міністрів України від 27.12.06 №1846 методичні засади визначення вартості цілісних майнових комплексів підприємств, їх структурних підрозділів, що передаються в оренду, перестали відповідати методам розрахунку орендної плати за зазначені цілісні майнові комплекси (далі - ЦМК). У розрахунку орендної плати відбувся перехід до розрахунків на основі вартості основних засобів, визначених за незалежною оцінкою, а Методика оцінки залишилася зорієнтованою на розрахунки за залишковою вартістю і забезпечує дані про залишкову вартість основних засобів.

Тому на виконання протокольного доручення Урядового комітету з питань економічної політики (п.14 протоколу від 26.12.06 №15) підготовлений цей проект.

2. Визначення цілей державного регулювання

Метою даного регулювання є:

  • узгодження норм Методики оцінки об'єктів оренди та Методики розрахунку і порядку використання плати за оренду державного майна
  • забезпечення розрахунків орендної плати за ЦМК на основі незалежної оцінки основних засобів. Незалежна оцінка буде здійснюватись відповідно до вимог законодавства України про оцінку (Закон, Національні стандарти оцінки)
  • забезпечення продажу орендарям ЦМК оборотних матеріальних активів (відповідно до вимог ст.4 Закону України "Про оренду державного та комунального майна") за незалежною оцінкою, як це робиться при приватизації та при відчуженні майна.

3. Опис альтернатив запропонованого регуляторного акту

Альтернативним способом є діюча Методика оцінки об'єктів оренди, проте з набранням чинності постановою Кабінету Міністрів України від 27.12.06 №1846 методичні засади визначення вартості цілісних майнових комплексів підприємств, їх структурних підрозділів, що передаються в оренду, перестали відповідати методам розрахунку орендної плати за зазначені цілісні майнові комплекси (далі - ЦМК). У розрахунку орендної плати відбувся перехід до розрахунків на основі вартості основних засобів, визначених за незалежною оцінкою, а Методика оцінки залишилася зорієнтованою на розрахунки за залишковою вартістю і забезпечує дані про залишкову вартість основних засобів.

4. Опис механізмів і заходів для розв'язання проблеми

Проектом постанови передбачено що:

  • незалежна оцінка основних засобів та нематеріальних активів, буде обов'язковою;
  • вартість оборотних матеріальних активів, що викуповуються орендарем, визначатиметься за незалежною оцінкою;
  • у разі передачі в оренду нерухомого майна за договором, орендодавцем за яким є орган, визначений у абзацах другому і третьому статті 5 Закону України "Про оренду державного та комунального майна", звіт про незалежну оцінку розглядається і рецензується цим органом;
  • у разі передачі в оренду нерухомого майна за договором, орендодавцем за яким є підприємство, висновок про вартість майна затверджується органом, уповноваженим управляти майном цього підприємства. Якщо органом, який управляє майном, є Кабінет Міністрів України, звіт про незалежну оцінку розглядається і рецензується Фондом державного майна України. Висновок про вартість майна затверджується Фондом державного майна України.

5. Характеристика очікуваних соціально-економічних наслідків запровадження передбачених заходів

Впровадження незалежної оцінки призведе до збільшення розміру орендної плати та, відповідно, до збільшення надходжень від орендної плати до Державного Бюджету України.

6. Обґрунтування можливості досягнення визначених цілей у разі прийняття регуляторного акта:

Прийняття проекту постанови призведе до більш ефективного визначення вартості майна ЦМК в сьогоднішніх умовах та до забезпечення досягнення цілей визначення вартості основних засобів за незалежною оцінкою, що необхідно для розрахунку орендної плати.

7. Очікувані результати прийняття акта:

Об'єкт впливу громадяни Суб'єкти господарювання Держава
Вигоди - Визначається ринкова вартість активів, що здається в оренду та викуповується орендарем Збільшення орендної плати
витрати - Додаткові витрати на оренду плату (в 1,2-1,5 рази) -

Позитивні результати: встановлення ринкової процедури визначення вартості майна ЦМК та збільшення надходжень від орендної плати до Державного бюджету України.

Негативні результати: без внесення змін до проекту постанови методичні засади визначення вартості цілісних майнових комплексів підприємств, їх структурних підрозділів, що передаються в оренду, перестануть відповідати методам розрахунку орендної плати за зазначені цілісні майнові комплекси.

7. Обґрунтування дії строку акта:

Запропоновані зміни до Методики оцінки об'єктів оренди будуть діяти до прийняття нових змін або до їх скасування.

8. Визначення показників результативності акта:

Показниками результативності проекту постанови буде:

1). Збільшення надходжень до Державного бюджету України, пов'язаних з дією цієї постанови.

2). Збільшення орендної плати по договорам оренди ЦМК.

3). Рівень поінформованості буде значним: по-перше - проект постанови було оприлюднено з метою обговорення та отримання від суб'єктів господарювання зауважень та пропозицій, по-друге - після прийняття цього регуляторного акта, його буде розміщено на сайтах Фонду державного майна України та Верховної ради України.

4). Кількість суб'єктів, на які поширюється дія регуляторного акту - на всіх орендарів ЦМК.

9. Визначення заходів, з допомогою яких буде здійснюватися відстеження результативності акта

Відстеження результативності регуляторного акта буде здійснено за показниками результативності та шляхом аналізу динаміки розміру орендної плати за ЦМК по даних "ІПС "ЕТАП-ОРЕНДА".

Базове відстеження результативності проекту постанови здійснюється до дня набрання чинності шляхом обробки результатів

Повторне відстеження буде проводитись через рік після набрання чинності цього проекту постанови з використанням показників результативності.

Заступник Голови ФондуА.Гриненко