Аналіз впливу регуляторного акту
від 28 серпня 2011 р.
АНАЛІЗ ВПЛИВУ РЕГУЛЯТОРНОГО АКТУ
1. Проблема, яку передбачається розв'язати шляхом державного регулювання.
Проект наказу Фонду державного майна України "Про внесення Змін до Положення про порядок розрахунків з учасниками при ліквідації інвестиційних фондів або взаємних фондів інвестиційних компаній, затвердженого наказом Фонду державного майна України, Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 17.11.99 № 2167/321, зареєстрованого у Міністерстві юстиції України 29.12.99 за № 920/4213 (далі - регуляторний акт), розроблено у відповідності до норм Закону України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні", розділу ХІ Закону України "Про інститути спільного інвестування (пайові та корпоративні інвестиційні фонди)", Указу Президента України "Про інвестиційні фонди та інвестиційні компанії" від 19 лютого 1994 року № 55/94 на виконання вимог Міністерства юстиції України з метою приведення зазначеного нормативно-правового акта у відповідність до законодавства.
Зміни до вищевказаного нормативно-правового акту вносяться у частині, що стосуються особливостей депонування коштів інвестиційних фондів та взаємних фондів інвестиційних компаній з урахуванням вимог чинного законодавства. Таким чином, проект регуляторного акту не передбачає можливості здійснення депонування цінних паперів, які перебували у активах фонду, з метою розрахунків з власниками цінних паперів фондів такими цінними паперами.
Крім того, проект регуляторного акту передбачає приведення згаданих у нормативно-правовому акті назв законів України, посилань на офіційні друковані джерела преси та категорій існування форм цінних паперів у відповідність до їх теперішніх назв.
2. Цілі державного регулювання.
Зазначений проект регуляторного акту розроблено з метою здійснення заходів щодо додержання законодавства про державну реєстрацію нормативно-правових актів.
3. Визначення альтернативних способів досягнення зазначених цілей та аргументи щодо переваги обраного способу.
Способом досягнення зазначених цілей, який обраний Фондом, є розроблення зазначеного проекту регуляторного акта.
Положення про порядок розрахунків з учасниками при ліквідації інвестиційних фондів або взаємних фондів інвестиційних компаній, затверджене наказом Фонду державного майна України, Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 17.11.99 № 2167/321, зареєстроване у Міністерстві юстиції України 29.12.99 за № 920/4213, (далі - Положення) визначає послідовність дій та організаційних заходів, які необхідно здійснити при проведенні розрахунків з учасниками під час ліквідації інвестиційних фондів і взаємних фондів інвестиційних компаній. Залишення зазначеного Положення чинним суперечить нормам законодавства.
Отже цей спосіб, як альтернативний для вирішення зазначених цілей не може бути прийнято.
Таким чином, способом досягнення зазначених цілей, який обраний Комісією, є розробка вищезазначеного регуляторного акта.
4. Механізм, який застосовується для розв'язання проблеми, і відповідні заходи.
Розв'язання вищезазначеної проблеми можливе шляхом внесення змін до Положення про порядок розрахунків з учасниками при ліквідації інвестиційних фондів або взаємних фондів інвестиційних компаній, затвердженого наказом Фонду державного майна України, Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 17.11.99 №2167/321, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 29.12.99 за №920/4213.
Проектом регуляторного акта передбачено внесення змін зокрема в частині, що стосуються особливостей депонування коштів інвестиційних фондів та взаємних фондів інвестиційних компаній з урахуванням вимог чинного законодавства.
Так, проектом регуляторного акта не передбачено можливості депонування цінних паперів, які перебували у активах фонду, з метою розрахунків з власниками цінних паперів фондів такими цінними паперами.
Крім того, проект регуляторного акту передбачає приведення згаданих у нормативно-правовому акті назв законів України, посилань на офіційні друковані джерела преси та категорій існування форм цінних паперів у відповідність до їх теперішніх назв.
5. Обґрунтування можливостей досягнення визначення цілей у разі прийняття регуляторного акта.
Проектом регуляторного акта встановлено послідовність дій та організаційних заходів, які необхідно здійснити при проведенні розрахунків з учасниками під час ліквідації інвестиційних фондів і взаємних фондів інвестиційних компаній.
Опис прогнозованих вигод та витрат у разі прийняття регуляторного акта:
Об'єкт впливу | Вигоди | Витрати |
---|---|---|
Центральні органи виконавчої влади | Удосконалення процедури проведення розрахунків з учасниками під час ліквідації інвестиційних фондів і взаємних фондів інвестиційних компаній з метою захисту прав учасників таких фондів та здійснення державного нагляду за їх діяльністю. | Додаткові витрати відсутні. |
Суб'єкти господарювання | Здійснення процедури проведення розрахунків з учасниками під час ліквідації інвестиційних фондів і взаємних фондів інвестиційних компаній в порядку встановленому законодавством. | Додаткові витрати відсутні. |
Юридичні та фізичні особи | Забезпечення прав та законних інтересів учасників таких фондів. | Додаткові витрати відсутні. |
Контроль за дотриманням вимог зазначеного регуляторного акту буде здійснюватися за рахунок Комісії, як органу державної влади.
6. Очікувані результати прийняття акта.
Очікувані результати прийняття акта здійснюються за методом аналізу у простій формі.
Прийняття регуляторного акта буде сприяти:
посиленню державного регулювання та контролю у цій сфері;
захисту прав та законних інтересів учасників закритих фондів та закритих взаємних фондів інвестиційних компаній, що створені у встановленому законодавством порядку до набрання чинності Законом України "Про інститути спільного інвестування (пайові та корпоративні інвестиційні фонди)";
удосконаленню процедури проведення розрахунків з учасниками закритих фондів та закритих взаємних фондів інвестиційних компаній.
7. Строк дії акта.
Строк дії акта не обмежений у часі.
8. Показники результативності акта.
Показником результативності цього регуляторного акту буде вирішення проблем, зазначених у пункті 1 Аналізу впливу регуляторного акта.
Прогнозні значення обов'язкових показників результативності регуляторного акта є такими.
Розмір надходжень до державного та місцевих бюджетів і державних цільових фондів у зв'язку з дією акта не зміниться, оскільки актом не передбачено стягнення плати з суб'єктів господарювання.
Дія цього акта на сьогодні поширюється на інвестиційні фонди та інвестиційні компанії, створені у відповідності до Указу Президента України "Про інвестиційні фонди та інвестиційні компанії" від 19 лютого 1994 року № 55/94.
Розмір коштів і час, що витрачатимуться суб'єктами господарювання у зв'язку з дією акта, не зміниться.
Рівень поінформованості суб'єктів господарювання з основних положень акта є високим, оскільки вказаний регуляторний акт Фонду державного майна України розміщується на його офіційному сайті http//www.spfu.gov.ua, про що в офіційному друкованому виданні Фонду було здійснено інформаційне повідомлення.
9. Заходи, за допомогою яких буде здійснюватись відстеження результативності акта.
Базове відстеження результативності регуляторного акта буде здійснюватися до дня набрання чинності цим актом шляхом збору пропозицій і зауважень та їх аналізу.
Повторне відстеження планується здійснити через рік з дня набрання чинності регуляторним актом, але не пізніше ніж через два роки після набуття чинності регуляторним актом, в результаті якого відбудеться порівняння показників базового та повторного відстеження. У разі виявлення неврегульованих та проблемних моментів шляхом аналізу якісних та кількісних показників цього акту, ці моменти буде виправлено шляхом внесення відповідних змін.
Відстеження результативності регуляторного акту буде здійснюватись Комісією статистичним методом, а також на основі аналізу зауважень та пропозицій, що будуть надходити від суб'єктів господарювання протягом строку дії регуляторного акта.
Аналіз впливу регуляторного акта підготовлений Департаментом стратегії корпоративного управління.
Голова Фонду | О. Рябченко |