Аналіз регуляторного впливу спільного наказу Міністерства фінансів України, Фонду державного майна України «Про внесення змін до нормативно-правового акта»
від 16 вересня 2012 р.
АНАЛІЗ РЕГУЛЯТОРНОГО ВПЛИВУ
спільного наказу Міністерства фінансів України, Фонду державного майна України «Про внесення змін до нормативно-правового акта»
1. Опис проблем, які передбачається розв’язати шляхом державного регулювання
Проект спільного наказу Міністерства фінансів України, Фонду державного майна України «Про внесення змін до нормативно-правового акта» (далі – проект спільного наказу) розроблений у зв’язку з набранням чинності Законом України «Про внесення змін до деяких законів України з питань приватизації щодо реалізації положень Державної програми приватизації на 2012-2014 роки» (від 13 січня 2012 року № 4336-VI) та з метою приведення Положення про порядок здійснення аналізу фінансового стану підприємств, що підлягають приватизації, затвердженого спільним наказом Міністерства фінансів України, Фонду державного майна України від 26 січня 2001 року №49/121, зареєстрованим в Міністерстві юстиції 08 лютого 2001 року за №121/5312, у відповідність з чинним законодавством.
2. Головні цілі державного регулювання
Основною метою розроблення Фондом державного майна України проекту регуляторного акта є внесення змін до Положення про порядок здійснення аналізу фінансового стану підприємств, що підлягають приватизації, затвердженого спільним наказом Міністерства фінансів України, Фонду державного майна України від 26 січня 2001 року № 49/121, яке регулює питання, пов’язані зі встановленням єдиного порядку і основних методичних засад проведення аналізу фінансового стану підприємств, що приватизуються.
3. Визначення та оцінка альтернативних способів досягнення зазначених цілей
Під час розробки проекту спільного наказу було розглянуто такі альтернативні способи досягнення визначених цілей.
1. Не вносити зміни до наказу Міністерства фінансів України та Фонду державного майна України від 26 січня 2001 року № 49/121, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 08 лютого 2001 року за №121/5312. У такому випадку виникне проблема невідповідності наказу Міністерства фінансів України та Фонду державного майна України від 26 січня 2001 року № 49/121 діючому законодавству.
На підставі вищевикладеного можна зробити висновок, що від даної альтернативи необхідно відмовитися.
2. Державне регулювання здійснити шляхом внесення змін до регуляторного акта - спільного наказу Міністерства фінансів України, Фонду державного майна України від 26 лютого 2001 року № 49/121 «Про затвердження Положення про порядок здійснення аналізу фінансового стану підприємств, що підлягають приватизації».
Зазначений спосіб дасть змогу привести нормативно-правовий акт Міністерства фінансів України та Фонду державного майна України у відповідність із діючим законодавством.
Цей спосіб, на даний момент, є найбільш прийнятним та законним, оскільки проект спільного наказу розроблено у зв’язку з набранням чинності Законом України «Про внесення змін до деяких законів України з питань приватизації щодо реалізації положень Державної програми приватизації на 2012-2014 роки».
4. Опис механізмів і заходів, які забезпечать вирішення проблем
Досягнення позитивного результату можливе шляхом прийняття даного регуляторного акта.
Для досягнення цілей, визначених у другому розділі аналізу регуляторного впливу, проектом спільного наказу передбачено приведення Положення про порядок здійснення аналізу фінансового стану підприємств, що підлягають приватизації у відповідність із вимогами Закону України «Про приватизацію державного майна» та інших нормативно-правових актів.
Прийняття проекту спільного наказу дасть змогу встановити єдиний порядок і основні методичні засади проведення аналізу фінансового стану підприємств, що приватизуються.
5. Обґрунтування можливостей досягнення цілей у разі прийняття регуляторного акта
Впливу зовнішніх факторів на дію регуляторного акта не очікується.
Оцінка можливості впровадження акта та виконання вимог акта суб’єктами господарювання висока.
Досягненням установлених цілей, у разі прийняття запропонованого регуляторного акта, буде встановлення єдиного порядку і методичних засад проведення фінансового аналізу підприємств, що приватизуються.
Реалізація запропонованого регуляторного акта не потребує додаткових матеріальних та фінансових витрат з Державного бюджету України.
Очікувані наслідки дії запропонованого регуляторного акта не передбачають нанесення шкоди суб’єктам господарювання.
Запровадження зазначеного проекту акта забезпечить високу вірогідність досягнення поставлених цілей.
6. Очікувані результати прийняття акта
Об’єкт впливу | Вигоди | Витрати |
Держава | Удосконалення порядку проведення фінансового аналізу підприємств, що приватизуються | Відсутні |
Суб’єкти господарювання | Удосконалення порядку проведення фінансового аналізу підприємств, що приватизуються | Відсутні |
Негативні результати прийняття регуляторного акта відсутні.
7. Обґрунтування строку чинності регуляторного акта
Строк дії акта не обмежений у часі. Зміни та доповнення до цього акта можуть вноситися у разі прийняття нових регуляторних актів, що будуть впливати на вимоги зазначеного регуляторного акта та на виявлення нових проблемних питань, що потребуватимуть врегулювання.
8. Показники результативності регуляторного акта
Показником результативності проекту спільного наказу буде:
- кількість підприємств, аналіз фінансового стану яких буде проведено з використанням спільного наказу.
9. Заходи, за допомогою яких буде здійснюватися відстеження результативності регуляторного акта
Фонд державного майна здійснюватиме базове, повторне та періодичне відстеження результативності регуляторного акта у строки, визначені статтею 10 Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності».
Базове відстеження результативності акта здійснюється до набрання чинності зазначеним актом шляхом вивчення думки спеціалістів у сфері оцінки та широкої громадськості.
Результативність дій, запроваджених проектом спільного наказу, вивчатиметься Фондом державного майна протягом року з дати набрання чинності актом. За результатами такого відстеження буде проведений порівняльний аналіз показників результативності акта до набрання ним чинності і після набрання чинності.
Періодичне відстеження здійснюватиметься раз на три роки, починаючи з дня вжиття заходів з повторного відстеження результативності акта.
Аналіз регуляторного впливу підготовлено Управлінням з питань оціночної діяльності Фонду державного майна (01601, м. Київ, вул. Кутузова, 18/9, телефон/факс 200-36-33).
Заступник Голови Фонду І. Хотей