Аналіз регуляторного впливу проекту наказу ФДМУ "Про затвердження Змін до Порядку проведення конкурсу на право оренди державного майна"
від 2 грудня 2008 р.
Аналіз регуляторного впливу
проекту наказу ФДМУ "Про затвердження Змін до Порядку проведення конкурсу на право оренди державного майна"
1. Опис проблеми, яку планується розв'язати шляхом втручання держави у відповідну сферу підприємницької діяльності:
На виконання окремого протокольного доручення засідання Кабінету Міністрів України від 19.11.2008 № 62 Фондом державного майна України підготовлені зміни до чинного Порядку проведення конкурсу на право оренди державного майна, яки передбачається застосування відкритості пропонування розміру орендної плати за принципом аукціону при визначенні переможця конкурсу.
2. Визначення цілей державного регулювання:
Метою даного регулювання є запровадження відкритості пропонування розміру орендної плати за принципом аукціону при визначенні переможця конкурсу.
3. Опис альтернатив запропонованого регуляторного акта:
Вбачається три способи регулювання:
1. Залишення без зміни діючого Порядку проведення конкурсів на право оренди державного майна, що не дозволить виконати доручення Кабінету Міністрів України.
2. Внесення змін до діючого Порядку проведення конкурсів на право оренди державного майна, тобто розробка даного проекту наказу, що вирішить порушене питання.
3. Розробка нового проекту наказу "Про затвердження Порядку проведення конкурсу на право оренди державного майна", що є недоцільним з правил юридичної техніки, оскільки, загалом існуючий порядок є ефективним та потребує лише доопрацювання, яке пропонується.
4. Опис механізмів і заходів для розв'язання проблеми:
Змінами, які вносяться до діючого Порядку проведення конкурсу на право оренди державного майна, передбачається запровадження відкритості пропонування розміру орендної плати за принципом аукціону при визначенні переможця конкурсу.
5. Характеристика очікуваних соціально-економічних наслідків запровадження передбачених заходів:
Запропоновані Зміни до діючого Порядку проведення конкурсу на право оренди державного майна матимуть наслідком збільшення надходжень від орендної плати.
6. Обґрунтування можливості досягнення визначених цілей у разі прийняття регуляторного акта:
Для внесення Змін до діючого Порядку проведення конкурсу на право оренди державного майна перешкод правового чи економічного характеру немає.
Об'єкт впливу | Громадяни (як орендарі) | Суб'єкти господарювання | |
---|---|---|---|
Як орендарі | Як орендодавці | ||
Вигоди | запровадження відкритості пропонування розміру орендної плати за принципом аукціону при визначенні переможця конкурсу | Більш прозора процедура проведення конкурсів | запровадження відкритості пропонування розміру орендної плати за принципом аукціону при визначенні переможця конкурсу |
витрати | Додаткові витрати не очікуються | Додаткові витрати не очікуються | Додаткові витрати не очікуються |
7. Очікувані результати прийняття акта:
Більш прозора процедура проведення конкурсів, збільшення надходжень від орендної плати.
8. Обґрунтування дії строку акта:
Запропоновані Зміни до діючого Порядку проведення конкурсу на право оренди державного майна будуть діяти до прийняття нових змін або до їх скасування.
9. Визначення показників результативності акта:
Показниками результативності запропонованих Змін до Порядку проведення конкурсу на право оренди державного майна буде:
збільшення розміру надходжень до Державного бюджету, пов'язаних з дією Змін до діючого Порядку проведення конкурсу на право оренди державного майна.
10. Визначення заходів, за допомогою яких буде здійснюватися відстеження результативності акта:
Відстеження результативності регуляторного акта буде здійснено шляхом відстеження кількості договорів оренди, укладених шляхом конкурсу.
Базове відстеження результативності Змін до діючого Порядку проведення конкурсу на право оренди державного майна здійснюється до дня набрання чинності шляхом обробки результатів.
Повторне відстеження буде проводитись через рік після набрання чинності запропонованих Змін до діючого Порядку проведення конкурсу на право оренди державного майна з використанням показників результативності.
Періодичне відстеження буде проводитись раз на три роки на підставі даних звітів про проведені конкурси, укладені договори оренди та надходження орендної плати.
Заступник Голови Фонду | Д.Парфененко |