A A A K K K

АНАЛІЗ регуляторного впливу до проекту наказу Фонду державного майна України «Про затвердження Порядку внесення змін до договорів купівлі-продажу державного майна».

від 25 квітня 2012 р.

АНАЛІЗ

регуляторного впливу проекту наказу «Про затвердження Порядку надання державними органами приватизації згоди на подальше відчуження та передачу в заставу об’єктів, обтяжених зобов’язаннями їх власників перед державою»

 

Цей аналіз регуляторного впливу (далі – Аналіз) розроблено на виконання та з дотриманням вимог Закону України «Про засади державної регуляторної політики в сфері господарської діяльності» та з урахуванням Методики проведення аналізу впливу регуляторного акта, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 11.03.2004 № 308. Аналіз визначає правові та організаційні засади реалізації проекту наказу Фонду державного майна України «Про затвердження Порядку надання державними органами приватизації згоди на подальше відчуження та передачу в заставу об’єктів, обтяжених зобов’язаннями їх власників перед державою».

 

1. Проблема, яку передбачається розв’язати шляхом державного регулювання

У зв'язку з набранням чинності Законами України «Про Державну програму приватизації» від 13.01.2012 № 4335-VI, «Про внесення змін до деяких Законів України з питань приватизації щодо реалізації положень Державної програми приватизації на 2012-2014 роки» від 13.01.2012 № 4336-VI та «Про Фонд державного майна України» від 09.12.2011 № 4107-VI виникла необхідність у прийнятті Порядку надання державними органами приватизації згоди на подальше відчуження та передачу в заставу об’єктів, обтяжених зобов’язаннями їх власників перед державою, визнанні таким, що втратив чинність, наказу Фонду державного майна України «Про затвердження Порядку надання державними органами приватизації згоди на подальше відчуження та передачу в заставу об'єктів, обтяжених зобов'язаннями їх власників перед державою» від 30.03.2001 №500, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 26.04.2003 2003 за          № 370/5561 (із змінами та доповненнями).

Чинним Порядком, затвердженим наказом Фонду державного майна України від 30.03.2001 № 500, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 26.04.2001 за               № 370/5561, регулюються відносини, які виникають між державним органом приватизації (далі – орган приватизації), що здійснює контроль за виконанням зобов’язань власника об'єкта, взятих ним за договором купівлі-продажу перед державою, та претендентом на придбання об'єкта при його подальшому відчуженні або передачі об’єкта в заставу власником у період дії цих зобов'язань. Проте, діючий Порядок не розповсюджуються на випадки відчуження об’єктів незавершеного будівництва у період дії цих зобов'язань.

З метою врегулювання зазначеного питання та дотримання вимог статті 27 Закону України «Про приватизацію державного майна», статті 23 Закону України «Про приватизацію невеликих державних підприємств (малу приватизацію)», статті 19 Закону України «Про особливості приватизації об’єктів незавершеного будівництва» із змінами, внесеними Законом України «Про внесення змін до деяких Законів України з питань приватизації щодо реалізації положень Державної програми приватизації на 2012-2014 роки», запропоновано  прийняти наказ Фонду державного майна України про затвердження Порядку.

 

2. Ціль державного регулювання

Метою регулювання є:

забезпечення виконання вимог прийнятого Закону України «Про внесення змін до деяких законів України з питань приватизації щодо реалізації положень Державної програми приватизації на 2012-2014 роки»;

урегулювання відносин, які виникають між органом приватизації, що здійснює контроль за виконанням зобов'язань власника об'єкта приватизації перед державою, власником об'єкта приватизації та претендентом на придбання цього об'єкта при його відчуженні або між органом приватизації та власником об’єкта при передачі об’єкта  в заставу в період дії умов договору купівлі-продажу.

 

3. Визначення та оцінювання усіх прийнятних альтернативних способів досягнення зазначених цілей, наведення аргументів щодо переваги обраного способу

Доцільно розглянути два способи досягнення встановленої мети:

збереження існуючого стану, що не дозволить досягнути цілей державного регулювання, визначених у пункті 2 Аналізу, стосовно забезпечення виконання вимог прийнятого Закону України «Про внесення змін до деяких законів України з питань приватизації щодо реалізації положень Державної програми приватизації на 2012-2014 роки».  Чинний Порядок не забезпечує можливість погодження подальшого відчуження об’єктів незавершеного будівництва, що передбачано зазначеним Законом;

прийняття наказу Фонду державного майна України про затвердження Порядку, що дозволить досягнути поставлених цілей, забезпечити дотримання вимог Закону України «Про внесення змін до деяких законів України з питань приватизації щодо реалізації положень Державної програми приватизації на 2012-2014 роки» та уникнути можливих непорозумінь.

 

4. Механізм, який пропонується застосувати для розв’язання проблеми, і відповідні заходи

Прийняття регуляторного акта дозволить забезпечити дотримання вимог чинного законодавства та врегулювати процедуру погодження органами приватизації подальшого відчуження об’єктів приватизації в період дії умов їх договорів купівлі-продажу або передачі їх в заставу.

У проекті Порядку визначено умови, за яких орган приватизації здійснює погодження подальшого відчуження об’єкта або передачі об’єкта в заставу; встановлено вимоги до документів, які подаються власником разом із зверненням до органу приватизації щодо погодження подальшого відчуження об’єкта або передачі його в заставу, в тому числі об’єкта незавершеного будівництва; конкретизується перелік документів, що подаються претендентом разом із документами, зазначеними в розділі 2 цього Порядку.

Зазначені способи забезпечують прозорість та встановлюють єдиний підхід при погодженні подальшого відчуження об’єктів приватизації або передачі їх в заставу під час дії зобов’язань, визначених договорами купівлі-продажу.

 

5. Обґрунтування можливостей досягнення визначених цілей у разі прийняття регуляторного акта

Оцінка впливу зовнішніх факторів

Додаткові зміни до Порядку можуть вноситись у разі змін у чинному законодавстві

Оцінка можливості впровадження та виконання вимог акта

 Прийняття регуляторного акта забезпечить врегулювання взаємовідносин між органом приватизації, що здійснює контроль за виконанням власником об'єкта зобов'язань, взятих перед державою за договором купівлі-продажу, та претендентом на придбання об'єкта при його відчуженні власником у період дії цих зобов'язань або передачі об’єкта в заставу. Забезпечить прозорість механізму надання згоди органом приватизації на подальше відчуження або передачу в заставу об’єкта приватизації його власником під час дії умов договору купівлі-продажу.

6. Очікувані результати прийняття акта

Прийняття регуляторного акта забезпечить досягнення соціально-економічної ефективності приватизованих підприємств, залучення інвестицій шляхом збереження для нового власника об’єкта приватизації всіх невиконаних попереднім власником зобов’язань, взятих ним за договором купівлі-продажу перед державою, контролю з боку органів приватизації за станом їх виконання, а у разі невиконання застосовувати санкцій, передбачені договором купівлі-продажу та чинним законодавством; забезпечить  застосування єдиного підходу при наданні органом приватизації згоди на подальше відчуження або передачу в заставу об’єкта приватизації в період дії умов договору купівлі-продажу.

 

Сфери впливу

Вид впливу

Інтереси фізичної або юридичної особи (власник)

Значних витрат не передбачається

 

Інтереси фізичної або юридичної особи (претендент)

Значних витрат не передбачається

 

Державний орган приватизації

 Витрат не передбачається

 

7. Обґрунтування запропонованого строку дії акта (у разі обмеження цього строку)

Строк дії акта необмежений.

 

8. Показники результативності акта

Основними суб’єктами господарювання є Фонд державного майна України, фізичні або юридичні особи, що володіють об’єктом приватизації та мають намір відчужити або передати його в заставу відповідно до законодавства в період дії зобов’язань, взятих ними перед державою.

Таке регулювання не збільшить розміру коштів та час, що безпосередньо витрачатимуться суб’єктами господарювання, пов’язаними з виконанням вимог акта.

Середній рівень поінформованості з основних положень акта здійснюється шляхом його розміщення на сайті Фонду в мережі Інтернет з метою оприлюднення та отримання зауважень і пропозицій.

 

9. Заходи, за допомогою яких буде здійснюватися відстеження результативності акта

Базове відстеження результативності акта до дня набрання чинності регуляторним актом здійснюється шляхом аналізу отриманих зауважень та пропозицій.

Повторне відстеження результативності акта здійснюється через один рік з дня набрання ним чинності, періодичне відстеження результативності акта здійснюється раз на кожні три роки, починаючи з дня закінчення заходів з повторного відстеження результативності цього акта.

 

Начальник Управління

                                                                                   з питань договірного менеджменту                                           Ю. Нікітін