Аналіз регуляторного впливу проекту постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження положення про порядок проведення аукціону та інвестиційного конкурсу з продажу єдиних майнових комплексів вугледобувних підприємств»
від 4 вересня 2012 р.
Аналіз регуляторного впливу
проекту постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження положення про порядок проведення аукціону та інвестиційного конкурсу з продажу єдиних майнових комплексів вугледобувних підприємств».
1. Опис проблем, які передбачається розв’язати шляхом державного регулювання
Законом України «Про особливості приватизації вугледобувних підприємств» встановлено, що приватизація державного майна вугледобувних підприємств здійснюється шляхом:
продажу на аукціоні;
інвестиційному конкурсі.
На виконання частини першої статті 8 та абзацу першого частини першої статті 9 Закону України «Про особливості приватизації вугледобувних підприємств» розроблений проект постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження положення про порядок проведення аукціону та інвестиційного конкурсу з продажу єдиних майнових комплексів вугледобувних підприємств».
Метою прийняття акта є реалізація повноважень державних органів приватизації щодо продажу єдиних майнових комплексів вугледобувних підприємств, встановленими Законом способами приватизації.
2. Головні цілі державного регулювання
Головними цілями прийняття акта є визначення порядку проведення аукціону та інвестиційного конкурсу з продажу єдиних майнових комплексів вугледобувних підприємств, а також врегулювання процесу продажу цих об’єктів у відповідності з положеннями норм законодавства.
3. Визначення та оцінка усіх прийнятних альтернативних способів досягнення встановлених цілей з аргументацією переваг обраного способу
На сьогоднішній день альтернативний спосіб досягнення встановлених цілей відсутній.
Тому єдиним можливим способом визначити державне регулювання зазначеного питання є прийняття проекту постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження положення про порядок проведення аукціону та інвестиційного конкурсу з продажу єдиних майнових комплексів вугледобувних підприємств».
4. Опис механізмів і заходів, які забезпечать вирішення проблеми
Запропонований проект постанови Кабінету Міністрів України врегулює механізм продажу єдиних майнових комплексів вугледобувних підприємств, а також процес продажу цих об’єктів у відповідності з положеннями норм законодавства.
Зазначене дозволить державним органам приватизації здійснювати реалізацію своїх повноважень в частині продажу таких об’єктів та сприятиме збільшенню надходжень до Державного бюджету України.
5. Обґрунтування можливостей досягнення поставлених цілей у разі прийняття регуляторного акта
Вплив зовнішніх факторів на дію регуляторного акта не очікується.
Оцінка можливості впровадження акта та виконання вимог акта суб’єктами господарювання є високою.
Прийняття регуляторного акта забезпечить створення правових засад для належного функціонування у сфері продажу державними органами приватизації єдиних майнових комплексів вугледобувних підприємств, та надасть можливість встановлення чітких механізмів продажу цих об’єктів.
Реалізація запропонованого нормативно-правового акта не потребує додаткових витрат з Державного бюджету України.
Запровадження зазначеного проекту постанови Кабінету Міністрів України забезпечить високу вірогідність досягнення поставлених цілей.
6. Очікувані результати прийняття регуляторного акта
Впровадження даного акта дасть змогу удосконалити організаційні процеси продажу єдиних майнових комплексів вугледобувних підприємств.
Основним показником результативності проекту постанови Кабінету Міністрів України є надходження інвестицій від продажу єдиних майнових комплексів вугледобувних підприємств, які будуть спрямовані на впровадження програм технічного переоснащення виробництва вугледобувних підприємств, впровадження прогресивних технологій виробництва, здійснення заходів щодо розвитку шахтного фонду, розвиток відповідного регіону.
Негативні результати прийняття акта відсутні.
7. Обґрунтування строку чинності регуляторного акта
Обмежень у часі строку дії акта немає, що дасть змогу розв'язати проблеми та досягти цілі державного регулювання. Разом з цим, він може змінюватися з урахуванням майбутніх змін до законодавства, що впливатимуть на цей акт.
8. Показники результативності регуляторного акта
Регуляторний акт обов’язковий для виконання Фондом державного майна України, його регіональними відділеннями та представництвами.
Після впровадження акту результативність буде відображена в кількості проданих об'єктів та сумою інвестицій, виражену у грошовому еквіваленті, які будуть спрямовані на впровадження програм технічного переоснащення виробництва вугледобувних підприємств, впровадження прогресивних технологій виробництва, здійснення заходів щодо розвитку шахтного фонду, розвиток відповідного регіону.
Розподіл вигод і витрат для суб’єктів регуляторного акта у зв’язку із його прийняттям наведено у таблиці.
Суб’єкти | Вигоди | Витрати |
Держава | Приведення нормативно-правового акта у відповідність до вимог Закону України «Про особливості приватизації вугледобувних підприємств» | Не потребує |
Суб’єкти господарювання | Встановлення чіткого механізму продажу єдиних майнових комплексів вугледобувних підприємств шляхом продажу на аукціоні та інвестиційному конкурсі. | Не потребує |
Громадяни |
Рівень поінформованості суб’єктів господарювання високий.
9. Заходи, за допомогою яких буде здійснюватися відстеження результативності регуляторного акта
Стосовно регуляторного акта здійснюється базове, повторне та періодичне відстеження у межах термінів, встановлених статтею 10 Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності».
Базове відстеження здійснюється до дня набрання чинності регуляторним актом з метою оцінки стану суспільних відносин, на врегулювання яких спрямована дія акта.
Повторне відстеження здійснюється через рік після набрання чинності регуляторним актом, але не пізніше ніж через два роки, якщо рішенням регуляторного органу, який прийняв цей акт, не встановлено більш ранній строк, з метою оцінки ступеня досягнення цим актом визначених цілей. Установлені кількісні та якісні значення показників результативності акта порівнюються із значеннями аналогічних показників, що встановлені під час базового відстеження.
Періодичне відстеження здійснюється раз на три роки починаючи з дня виконання заходів з повторного відстеження. Установлені кількісні та якісні значення показників результативності акта порівнюються із значеннями аналогічних показників, що встановлені під час повторного відстеження.
Аналіз регуляторного впливу підготовлено Управлінням продажу об’єктів малої приватизації та ЦМК Департаменту конкурентних продажів Фонду державного майна України (вул. Кутузова, 18/9, м. Київ-133, 01601, телефон/ факс 284-52-40).