A A A K K K

Аналіз регуляторного впливу Проекту наказу Фонду державного майна України "Про затвердження Положення про умови і порядок проведення конкурсів з визначення організаторів аукціонів по відчуженню об'єктів державної власності"

від 27 липня 2010 р.

АНАЛІЗ РЕГУЛЯТОРНОГО ВПЛИВУ
Проекту наказу Фонду державного майна України "Про затвердження Положення про умови і порядок проведення конкурсів з визначення організаторів аукціонів по відчуженню об'єктів державної власності"

1. Опис проблеми, яку планується розв'язати шляхом втручання держави у відповідну сферу підприємницької діяльності

У зв'язку з прийняттям постанови Кабінету Міністрів України від 02.03.2010 №220 виникла необхідність державного врегулювання питання щодо визначення на конкурентних засадах в установленому Фондом державного майна України порядку юридичних осіб, які мають право на організацію і проведення аукціонів з відчуження об'єктів державної власності.

На цей час зазначена проблема не може бути розв'язана за допомогою існуючих нормативних актів у зв'язку з відсутністю актів, що регулюють зазначені у постанові Кабінету Міністрів України відносини. Отже єдиним вирішенням даного питання є прийняття Положення про умови і порядок проведення конкурсів з визначення організаторів аукціонів по відчуженню об'єктів державної власності.

Для вирішення проблем, які мають та можуть мати місце в процесі відчуження державного майна, з метою збереження конкурентності в процесі відчуження державного майна, запобігання зловживанням та порушенням законодавства, у тому числі упередження змови між суб'єктом господарювання та організатором аукціону розробляється Положення про умови і порядок проведення конкурсів з визначення організаторів аукціонів по відчуженню об'єктів державної власності.

2. Визначення цілей державного регулювання

Головними цілями прийняття акта є запровадження конкурентних засад щодо визначення юридичних осіб, що можуть залучатися до організації відчуження об'єктів державної власності, забезпечення відкритості та прозорості проведення конкурсів, а також посилення контролю за діяльністю організаторів аукціонів.

3. Опис альтернатив запропонованого регуляторного акту

Для досягнення встановлених цілей є два альтернативних способи:

1. Залишити існуюче нормативно-правове регулювання без змін, яке передбачає, що суб'єкт господарювання самостійно визначає організатора аукціону. Такий спосіб не є ефективним тому, що створює всі умови для зловживань з боку суб'єкта господарювання з організатором аукціону, в результаті чого держава недоотримає очікуваних надходжень від відчуження об'єктів державної власності.

2. Прийняття Положення про умови і порядок проведення конкурсів з визначення організаторів аукціонів по відчуженню об'єктів державної власності підвищить ефективність продажу державного майна, збільшить надходження коштів до Державного бюджету України, виключить умови для зловживань у процесі реалізації державного майна через існуючий механізм.

4. Опис механізмів і заходів для розв'язання проблеми

Після набрання чинності Положення про умови і порядок проведення конкурсів з визначення організаторів аукціонів по відчуженню об'єктів державної власності передбачається врегулювання конкурентних засад з відбору юридичних осіб, які мають право організації і проведення аукціонів та біржових торгів по відчуженню об'єктів державної власності шляхом визначення порядку проведення конкурсу та уніфікації вимог до претендентів, можливості оскарження результатів конкурсу. Зазначеним Положенням передбачено досягнення мети проведення конкурсів з визначення організаторів аукціонів - юридичних осіб з продажу майна, що перебуває у державній власності, створення та організацію діяльності конкурсної комісії, вимоги до претендентів на участь у конкурсі, порядок проведення конкурсу, порядок розгляду спорів, пов'язаних з результатами конкурсів, порядок виключення організаторів аукціонів з Реєстру організаторів аукціонів.

5. Характеристика очікуваних соціально-економічних наслідків запровадження передбачених заходів

Реалізація запропонованого регуляторного акта не потребує додаткових матеріальних та фінансових витрат з Державного бюджету України.

Встановлюється рівний, прозорий та відкритий доступ юридичних осіб до участі у організації відчуження об'єктів державної власності.

6. Обґрунтування можливості досягнення визначених цілей у разі прийняття регуляторного акту

Положенням врегульовуються конкурентні засади з відбору юридичних осіб, що мають право на організацію відчуження державного майна

7. Очікувані результати прийняття акта

Об'єкт впливу Витрати Вигоди
Держава Витрати відсутні Підвищення контролю за діяльністю з відчуження об'єктів державної власності
Центральні органи виконавчої влади Витрати відсутні Встановлення чітких механізмів процедури відчуження, а також посилення контролю за ходом відчуження
Юридичні особи - організатори аукціонів Витрати на підготовку документів до конкурсу Здійснення діяльності в прозорому нормативно-правовому полі

8. Обґрунтування строку чинності акта

Положення про умови і порядок проведення конкурсів з визначення організаторів аукціонів по відчуженню об'єктів державної власності діє до моменту припинення дії Порядку відчуження об'єктів державної власності, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 06.06.2007 № 803.

9. Показники результативності акта:

посилення контролю з боку Фонду державного майна за процесом відчуження об'єктів державної власності;

збільшення надходжень від реалізації об'єктів держвної власності;

зменшення порушень законодавства з боку організаторів аукціонів, що зумовить досягнення позитивних результатів як для держави, так і для суб'єктів господарювання;

дія нормативного акта поширюється на всі державні підприємства та установи;

рівень поінформованості суб'єктами господарювання з основних положень регуляторного акта вище середнього, оскільки проект регуляторного акта та аналіз його регуляторного впливу оприлюднюється на офіційному веб-сайті Фонду державного майна України;

10. Визначення заходів, за допомогою яких буде здійснюватися відстеження результативності акта

Базове відстеження результативності вищезазначеного проекту регуляторного акта здійснюватиметься до дати набрання ним чинності шляхом отримання пропозицій і зауважень та їх аналізу.

Повторне відстеження планується здійснити через рік після набуття чинності регуляторним актом, в результаті якого відбудеться порівняння показників базового та повторного обстеження. У разі надходження пропозицій та зауважень, які заслуговують на увагу, або виявлення нерегульованих та проблемних питань, ці питання будуть врегульовані шляхом внесення відповідних змін.

Періодичні відстеження планується здійснювати раз у три роки з дати виконання заходів з повторного відстеження з метою подальшого удосконалення вищезазначеного регуляторного акта.

Аналіз регуляторного впливу підготовлено Департаментом стратегії корпоративного управління Фонду державного майна України (01133, м. Київ, вул. Кутузова, 18/9, тел. 200-33-75).

Директор Департаменту стратегії корпоративного управлінняА. Сачівко