Аналіз регуляторного впливу проекту наказу Фонду державного майна України «Про внесення змін до Порядку ведення Державного реєстру оцінювачів»
від 4 квітня 2013 р.
Наказом Фонду державного майна України (далі - ФДМУ) від 09 вересня 2002 року № 1594 «Про затвердження Порядку ведення Державного реєстру оцінювачів», зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 16 вересня 2002 року за № 752/7040 був затверджений Порядок ведення Державного реєстру оцінювачів, розроблений на виконання вимог статті 17 Закону України «Про оцінку майна, майнових прав та професійну оціночну діяльність в Україні» для забезпечення повного автоматизованого обліку фізичних осіб, які у встановленому порядку отримали кваліфікаційні свідоцтва (документи) оцінювачів. Порядок ведення Державного реєстру оцінювачів, зокрема, передбачав забезпечення Наглядової ради з питань оціночної діяльності необхідною інформацією стосовно оцінювачів. У зв’язку з вилученням статті 21 Закону України «Про оцінку майна, майнових прав та професійну оціночну діяльність в Україні» відповідно до вимог розділу І пункту 45 Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо діяльності Міністерства аграрної політики та продовольства України, Міністерства соціальної політики України, інших центральних органів виконавчої влади, діяльність яких спрямовується та координується через відповідних міністрів», ФДМУ доручалося привести нормативно - правові акти у відповідність з чинним законодавством. З цією метою та на виконання вимог Законів України «Про центральні органи виконавчої влади», «Про Фонд державного майна України» ФДМУ видав наказ від 04 лютого 2013 року № 146 «Про втрату чинності наказом Фонду державного майна України від 08 травня 2002 року № 791», який був зареєстрований в Міністерстві юстиції України 13 лютого 2013 року за № 249/22781. З огляду на вищезазначене, є нагальна потреба внести зміни до Порядку ведення Державного реєстру оцінювачів у зв’язку з втратою чинності наказу ФДМУ від 08 травня 2002 року № 791 «Про затвердження Порядку роботи Наглядової ради з питань оціночної діяльності», зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 04 лютого 2002 року за № 477/6765. 2. Головні цілі прийняття акта Метою прийняття даного проекту наказу є приведення наказу ФДМУ від 09 вересня 2002 року № 1594 «Про затвердження Порядку ведення Державного реєстру оцінювачів», який був зареєстрований в Міністерстві юстиції України 16 вересня 2002 року за № 752/7040 у відповідність до вимог чинного законодавства. Першою альтернативою може бути залишення без змін чинного нормативно - правового акта. У зв’язку з цим виникають певні протиріччя, оскільки стаття 21 Закону України «Про оцінку майна, майнових прав та професійну оціночну діяльність в Україні» втратила чинність і згідно з наказом ФДМУ від 04 лютого 2013 року № 146, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 13 лютого 2013 року за № 249/22781 втратив чинність наказ ФДМУ від 08 травня 2002 року № 791 «Про затвердження Порядку роботи Наглядової ради з питань оціночної діяльності», зареєстрований в Міністерстві юстиції України 04 лютого 2002 року за № 477/6765. Оптимальною є друга альтернатива - врегулювання порушених проблемних питань шляхом внесення змін до Порядку ведення Державного реєстру оцінювачів, затвердженого наказом ФДМУ від 09 вересня 2002 року № 1594, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 16 вересня 2002 року за № 752/7040. Цей спосіб не вимагає розроблення нового документа, а отже, дає змогу заощадити час на його погодження та впровадження. 4. Нормативно - законодавча база У даній сфері правовідносини регулюються такими нормативно-правовими актами: Законом України «Про оцінку майна, майнових прав та професійну оціночну діяльність в Україні»; Законом України «Про Фонд державного майна України»; Законом України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України (щодо діяльності Міністерства аграрної політики та продовольства, Міністерства соціальної політики, інших центральних органів виконавчої влади, діяльність яких спрямовується та координується через відповідних міністрів)». 5. Опис механізмів та заходів для вирішення проблеми Предметом регулювання проекту наказу є процедура, яка забезпечує приведення нормативно-правового акта у відповідність до діючого законодавств. 6. Вірогідність досягнення поставлених цілей Внесення змін до Порядку ведення Державного реєстру оцінювачів, затвердженого наказом ФДМУ від 09 вересня 2002 року № 1594, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 16 вересня 2002 року за № 752/7040 буде сприяти єдності нормативно - правового забезпечення оцінки майна. 7. Очікувані результати прийняття акта Об'єкт впливу Вигоди Витрати Держава Приведення нормативно-правових актів у відповідність до вимог чинного законодавства. Витрати державного та місцевого бюджетів відсутні Суб'єкти господарювання Приведення нормативно-правових актів у відповідність до вимог чинного законодавства. Витрати, пов'язані із запровадженням наказу, у суб'єктів господарювання відсутні Громадяни Приведення нормативно-правових актів у відповідність до вимог чинного законодавства. Витрати, пов'язані із запровадженням наказу, у громадян відсутні Негативні результати прийняття проекту наказу ФДМУ відсутні. 8. Обґрунтування строку чинності регуляторного акта Строк чинності підготовленого проекту наказу ФДМУ не обмежений у часі. Разом з тим він може змінюватися з урахуванням майбутніх змін до законодавства, що впливає на даний нормативно-правовий акт. 9. Показники результативності регуляторного акта Прогнозні значення якісних та кількісних показників результативності регуляторного акта не розроблялись у зв’язку з втратою чинності наказу ФДМУ від 08 травня 2002 року № 791 «Про затвердження Порядку роботи Наглядової ради з питань оціночної діяльності», зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 04 лютого 2002 року за № 477/6765, ФДМУ має вилучити з Порядку ведення Державного реєстру оцінювачів посилання на Наглядову раду з питань оціночної діяльності. Підготовлений проект наказу ФДМУ не справлятиме негативного впливу на ринкове середовище, не порушуватиме законних прав та інтересів суб’єктів господарювання, громадян та держави. 10. Заходи, за допомогою яких буде здійснюватися відстеження результативності регуляторного акта Стосовно підготовленого проекту наказу ФДМУ не буде здійснюватись базове, повторне та періодичне відстеження у межах строків, установлених статтею Законом України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності», оскільки даний документ не є проектом регуляторного акту. Заступник Голови Фонду І.Хотей