Про затвердження Порядку продажу об'єктів, що підлягають приватизації, разом із земельними ділянками державної власності
від 16 лютого 2009 р.
Проект
КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
ПОСТАНОВА
від ______________200_ р. | Київ | № ___ |
Про затвердження Порядку продажу об'єктів, що підлягають приватизації, разом із земельними ділянками державної власності
Кабінет Міністрів України постановляє:
1 Відповідно до частини першої статті 128 Земельного кодексу України та статті 181 Закону України "Про приватизацію державного майна" затвердити Порядок продажу об'єктів, що підлягають приватизації, разом із земельними ділянками державної власності, що додається.
2. Затвердити форму Технічного паспорту земельної ділянки, на якій розташований об'єкт, що підлягає приватизації, та її місце розташування, що додається.
3. Затвердити форму Державного акту на право власності на земельну ділянку, що додається.
Прем'єр-міністр України | Ю. Тимошенко |
ЗАТВЕРДЖЕНО постановою Кабінету Міністрів України від ________ №_____ |
ПОРЯДОК
продажу об'єктів, що підлягають приватизації, разом із земельними ділянками державної власності
1. Цей Порядок визначає процедуру продажу об'єктів, що підлягають приватизації, разом із земельними ділянками державної власності.
2. У цьому Порядку наведені нижче терміни вживаються у такому значенні:
аукціон - спосіб продажу об'єкта аукціону учаснику, який запропонував найвищу ціну;
аукціонна комісія - утворена державним органом приватизації комісія для підготовки та проведення аукціону;
державні органи приватизації - Фонд державного майна, його регіональні відділення в областях, м. Києві і Автономній Республіці Крим та м. Севастополі, що становлять єдину систему державних органів приватизації;
державні органи земельних ресурсів - Центральний орган виконавчої влади з питань земельних ресурсів та його територіальні органи;
ліцитатор - особа, що володіє технікою проведення торгів і веде аукціон в установленому порядку;
об'єкт аукціону - об'єкт приватизації разом із земельною ділянкою державної власності, на якій він розташований;
підготовка земельних ділянок - землевпорядні та землеоціночні роботи, пов'язані з підготовкою земельних ділянок для продажу у складі об'єкта аукціону або для внесення земельних ділянок у статутні капітали господарських товариств;
виконавець робіт з оцінки об'єкта аукціону - юридична або фізична особа, що має сертифікат суб'єкта оціночної діяльності, ліцензію на проведення землеоціночних робіт, кваліфікаційне свідоцтво оцінювача з експертної грошової оцінки земельних ділянок та здійснює практичну діяльність за відповідними напрямами оцінки.
виконавець робіт з оцінки об'єкта аукціону - юридична або фізична особа, що має сертифікат суб'єкта оціночної діяльності, кваліфікаційне свідоцтво оцінювача з експертної грошової оцінки земельних ділянок, ліцензію на проведення землеоціночних робіт та здійснює практичну діяльність за відповідними напрямами оцінки.
3. Фінансування заходів, пов'язаних з підготовкою земельних ділянок державної власності до продажу у складі об'єкта аукціону, здійснюється за рахунок коштів, передбачених Законом України про державний бюджет на поточний рік.
Замовником зазначених робіт та послуг виступає державний орган приватизації.
Підготовка земельної ділянки
4. Державні органи приватизації формують з урахуванням затверджених переліків об'єктів державної власності, що підлягають приватизації:
переліки об'єктів приватизації у складі об'єкта аукціону
переліки господарських товариств, до статутних капіталів яких вносяться земельні ділянки, та надсилають їх відповідним державним органам земельних ресурсів разом із запитом про надання:
земельно-кадастрової документації та технічної документації із землеустрою щодо визначення меж земельної ділянки в натурі (на місцевості);
витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку;
інформації про наявність заборон для продажу земельних ділянок відповідно до вимог земельного законодавства;
інформації про наявність сервітутів та обмежень (обтяжень) прав на земельні ділянки щодо об'єктів, які включені до переліку, та дозволені види використання.
Державний орган земельних ресурсів подає державному органу приватизації у десятиденний строк після надходження запиту зазначену інформацію, земельно-кадастрову документацію та витяги з технічної документації із землеустрою.
Інформація стосовно наявності природоохоронних обмежень, належності земельних ділянок до об'єктів природно-заповідного фонду та можливості продажу земельних ділянок, які входять до складу таких об'єктів, з урахуванням їх екологічної цінності готується державними органами земельних ресурсів за погодженням з державними органами охорони навколишнього природного середовища.
Переліки об'єктів, що належать згідно з Державною програмою приватизації, до групи Ж та підлягають приватизації разом із земельними ділянками, на яких вони розташовані, затверджуються регіональними відділеннями Фонду державного майна за погодженням з Фондом державного майна.
5. Державний орган приватизації на підставі відповіді, наданої державним органом земельних ресурсів, у разі відсутності інформації та документації, готує завдання на виконання відповідних робіт із землеустрою та визначає на конкурентних засадах виконавця робіт із землеустрою в порядку, що визначається Фондом державного майна. За результатами проведеного конкурсу з виконавцем робіт із землеустрою укладається відповідний договір, у якому згідно з технічним завданням зазначається порядок проведення робіт з дотриманням вимог Закону України "Про державну експертизу землевпорядної документації".
6. У процесі підготовки земельної ділянки у складі об'єкта аукціону державні органи земельних ресурсів у двадцятиденний строк забезпечують проведення за ініціативою державного органу приватизації державної землевпорядної експертизи виготовленої документації із землеустрою, зокрема, щодо встановлення меж земельної ділянки в натурі (на місцевості), та у десятиденний строк виготовлення технічного паспорту земельної ділянки, що підлягає продажу у складі об'єкта аукціону за формою, згідно з додатком 1 Порядку.
Технічний паспорт земельної ділянки виготовляється на підставі документації із землеустрою, одержаної державним органом приватизації від виконавців робіт із землеустрою.
7. Державний орган приватизації після отримання технічного паспорту земельної ділянки, що підлягає продажу у складі об'єкта аукціону, приймає рішення про продаж об'єкта аукціону та визначає на конкурентних засадах виконавця робіт з оцінки об'єкта аукціону. За результатами проведеного конкурсу з виконавцем робіт з оцінки об'єкта аукціону укладається відповідний договір.
8. Вартість об'єкта аукціону визначається відповідно до Методики експертної грошової оцінки земельних ділянок, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2002 р. № 1531 (Офіційний вісник України, 2002 р., № 42, ст. 1941), та Методики оцінки майна, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 10 грудня 2003 р. № 1891 (Офіційний вісник України, 2003 р., № 51, ст. 2669).
За результатами оцінки виконавець робіт з оцінки об'єкта аукціону складає звіт про оцінку об'єкта аукціону. У звіті про оцінку об'єкта аукціону зазначаються окремо вартість об'єкта аукціону, вартість об'єкта приватизації, вартість земельної ділянки.
Початковою вартістю об'єкта аукціону є вартість об'єкта аукціону, визначена за результатами оцінки.
Проведення оцінки, рецензування звіту про оцінку об'єкта аукціону та затвердження результатів оцінки, а також визначення строку дії висновку про вартість об'єкта аукціону здійснюється відповідно до вимог Методики оцінки майна, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 10 грудня 2003 р. № 1891 (Офіційний вісник України, 2003 р., № 51, ст. 2669), встановлених для об'єктів приватизації.
9. Земельні ділянки у складі об'єкта аукціону з моменту прийняття рішення про продаж об'єкту аукціону забороняється передавати в оренду, під забудову, вчиняти інші дії, якщо це може призвести до обмеження (обтяження) прав на земельну ділянку, до одержання покупцем об'єкта аукціону документа, що посвідчує право власності на земельну ділянку (державного акту) та його державної реєстрації.
Після завершення заходів зазначених у пунктах 4 - 8 цього Порядку державний орган приватизації, відповідно до затверджених переліків об'єктів, що підлягають приватизації, здійснює заходи щодо продажу об'єкта аукціону або внесення земельної ділянки до статутного капіталу господарського товариства.
Продаж об'єктів, що підлягають приватизації, разом із земельними ділянками державної власності
10. Продаж об'єктів державної власності, що підлягають приватизації шляхом продажу на аукціоні та відносяться за класифікацією чинної Державної програми приватизації до груп А, Д, Ж та цілісні майнові комплекси, які відносяться до груп В та Г, разом із земельними ділянками державної власності здійснюється шляхом продажу об'єкта аукціону.
Продаж земельних ділянок державної власності, на яких розташовані акціонерні товариства, в статутних капіталах яких є акції, що належать державі, здійснюється шляхом продажу відповідно до законодавства акцій таких акціонерних товариств після внесення державним органом приватизації земельних ділянок до статутних капіталів цих товариств за рішенням Кабінету Міністрів України.
Продаж земельних ділянок державної власності, на яких розташовані господарські товариства, в статутних капіталах яких є частки, паї, що належать державі, здійснюється шляхом продажу відповідно до законодавства часток, паїв таких товариств після внесення державним органом приватизації земельних ділянок до статутних капіталів цих господарських товариств
11. Організатором аукціону є відповідний державний орган приватизації.
12. Інформація про продаж об'єкта аукціону опубліковується не пізніше ніж за 30 календарних днів до дати проведення аукціону в інформаційних бюлетенях державних органів приватизації, інших друкованих виданнях, визначених державними органами приватизації.
13. Інформація, що підлягає опублікуванню, повинна містити:
відомості про об'єкт аукціону, у тому числі про об'єкт приватизації, відповідно до статті 15 Закону України "Про приватизацію невеликих державних підприємств (малу приватизацію)" та статті 19 Закону України "Про приватизацію державного майна ";
про розмір та цільове призначення земельної ділянки згідно з даними технічного паспорта земельної ділянки;
про містобудівні умови і обмеження забудови земельної ділянки, види використання (пріоритетні та допустимі) - для містобудівних потреб;
умови продажу об'єкта аукціону, в тому числі початкову вартість об'єкта аукціону;
найменування, адресу державного органу приватизації, номер контактного телефону;
суму реєстраційного внеску та суму гарантійного внеску, що повинні сплачуватися учасниками, порядок їх сплати;
номер рахунку державного органу приватизації та реквізити органу Державного казначейства, у якому відкрито рахунок для сплати реєстраційного та гарантійного внесків, а також номер валютного рахунку та реквізити банку для сплати гарантійних внесків для учасників-нерезидентів;
номер рахунку державного органу приватизації та реквізити органу Державного казначейства, у якому відкрито рахунок для розрахунків за придбаний об'єкт аукціону;
відомості про дату припинення приймання заяв на участь в аукціоні, час і місце ознайомлення з об'єктом аукціону та проведення аукціону;
інші відомості, визначені державним органом приватизації.
14. Інформація про учасників аукціону, їх кількісний і персональний склад, та інше, що міститься у поданих ними заявах на участь в аукціоні, а також про результати розгляду заяв є конфіденційною і не підлягає розголошенню до опублікування результатів аукціону.
15. Інформація про результати аукціону опубліковується державним органом приватизації протягом 15 днів після укладення договору купівлі-продажу разом з інформацією про продаж об'єкта приватизації та подається відповідному органу виконавчої влади, в управлінні якого перебував такий об'єкт.
Інформація повинна містити:
відомості про об'єкт аукціону, у тому числі про об'єкт приватизації, місце розташування, розмір та цільове призначення земельної ділянки;
ціна об'єкта аукціону та його складових (об'єкта приватизації та земельної ділянки) за результатами продажу на аукціоні;
інші відомості, визначені державним органом приватизації.
16. Продаж об'єкта аукціону здійснюється на відкритому засіданні аукціонної комісії, яка утворюється державним органом приватизації і до якої включаються спеціалісти та експерти, представники державного органу земельних ресурсів, органу місцевого самоврядування, балансоутримувача, трудового колективу підприємства, що приватизується (у разі приватизації єдиного майнового комплексу підприємства). Кількість членів комісії може становити від п'яти до дев'яти осіб. Голова комісії призначається відповідним державним органом приватизації. Якщо в аукціоні бере участь господарське товариство, утворене за участю трудового колективу підприємства, що приватизується, представник такого трудового колективу виключається із складу аукціонної комісії і не має права брати участь у засіданнях комісії з моменту подання таким господарським товариством до органу приватизації заяви на участь в аукціоні.
Делегування представників до складу комісії обов'язкове для керівників державних підприємств, установ та організацій. На час роботи у складі комісії за її членами зберігається місце роботи і середній заробіток згідно із законодавством про працю.
17. Аукціонна комісія визначає умови та строк проведення аукціону, що включають початкову вартість продажу об'єкта аукціону.
Умови аукціону містять зобов'язання покупця, зокрема, щодо:
подальшої експлуатації об'єкта приватизації відповідно до вимог законодавства;
подальшого використання земельної ділянки відповідно до вимог законодавства.
Умови аукціону затверджує відповідний державний орган приватизації.
18. Обмеження кількості учасників, що беруть участь в аукціоні, заборонено.
19. До участі в аукціоні допускаються фізичні та юридичні особи, що визнані покупцями об'єктів приватизації відповідно до статті 8 Закону України "Про приватизацію державного майна", згідно із Земельним кодексом України мають право на придбання земельних ділянок у власність, сплатили встановлений державним органом приватизації реєстраційний внесок, розмір якого не може перевищувати розміру одного неоподатковуваного мінімуму доходів громадян, а також гарантійний внесок у розмірі 10 відсотків початкової вартості об'єкта аукціону.
Реєстраційний та гарантійні внески перераховуються на рахунки органів приватизації, відкриті в органах Державного казначейства та уповноважених банках.
20. Розгляд клопотання іноземних юридичних осіб, спільних підприємств, заснованих за участю іноземних юридичних і фізичних осіб, заінтересованих у придбанні об'єктів приватизації разом із земельною ділянкою державної власності, на якій він розташований, здійснюються державними органами приватизації після отримання погодження Кабінету Міністрів України.
21. Фізична або юридична особа, що бажає зареєструватися як учасник аукціону, повинна подати:
заяву про участь в аукціоні у порядку, що встановлюється Фондом державного майна;
для іноземних юридичних осіб та спільних підприємств, заснованих за участю іноземних юридичних і фізичних осіб - погодження Кабінету Міністрів України;
документи, що підтверджують сплату реєстраційного та гарантійного внесків;
декларацію про доходи, ідентифікаційний номер згідно з Державним реєстром фізичних осіб - платників податків та інших обов'язкових платежів (крім осіб, що відповідно до законодавства не мають ідентифікаційного номера) (для учасників - фізичних осіб);
нотаріально посвідчену копію свідоцтва про державну реєстрацію фізичної особи - підприємця, копії довідки про взяття на облік платника податків та свідоцтва про реєстрацію платника податку на додану вартість (для учасників - фізичних осіб - підприємців);
нотаріально посвідчені (легалізовані та перекладені - для нерезидентів) копії установчих документів, свідоцтва про державну реєстрацію (витягу з торговельного, банківського чи судового реєстру або реєстраційного посвідчення - для нерезидентів), довідку з Єдиного державного реєстру підприємств та організацій України (далі - ЄДРПОУ); копії довідки про взяття на облік платника податків та свідоцтва про реєстрацію платника податку на додану вартість; рішення про участь в аукціоні; документи щодо призначення керівників (для учасників - юридичних осіб);
документ, що підтверджує розмір державної частки у статутному капіталі та майні учасника, інформацію про наявність серед учасників юридичної особи іноземних юридичних або фізичних осіб;
документ про розподіл статутного капіталу серед учасників;
відомості про джерела надходження коштів, які будуть використані під час сплати за об'єкт аукціону (для учасників - іноземних інвесторів та підприємств з іноземними інвестиціями);
копію свідоцтва про реєстрацію іноземною юридичною особою постійного представництва з правом провадження господарської діяльності на території України.
Під час подання заяви потенційний покупець пред'являє паспорт або інший документ, що посвідчує його особу, а якщо він діє як представник юридичної особи, - засвідчене в установленому порядку відповідне доручення.
22. За вимогою учасників державний орган приватизації повинен забезпечити умови для огляду об'єкта аукціону. Балансоутримувач об'єкта приватизації або, у разі його відсутності, особа відповідальна за збереження довгострокових межових знаків, повинні забезпечити доступ учасників до об'єкта аукціону.
23. До початку аукціону державний орган приватизації вносить до книги реєстрації учасників аукціону із зазначенням порядкового номера такі відомості про учасників:
1) для фізичних осіб:
громадян України - прізвище, ім'я та по батькові, адреса (місце проживання) та ідентифікаційний номер згідно з Державним реєстром фізичних осіб - платників податків та інших обов'язкових платежів;
іноземців, осіб без громадянства - прізвище, ім'я та по батькові (за наявності), адреса (місце проживання за межами України);
номери рахунків державних органів приватизації, назва та адреса органу Державного казначейства, до яких зроблено внески;
2) для юридичних осіб:
резидентів - найменування, місцезнаходження, ідентифікаційний код згідно з ЄДРПОУ;
нерезидентів - найменування, місцезнаходження та країна, де зареєстрована особа;
номери рахунків державних органів приватизації, назва та адреса органу Державного казначейства, до яких зроблено внески;
24. Приймання заяв на участь в аукціоні припиняється за три дні до початку аукціону. Після закінчення аукціону сплачені учасниками, що не перемогли в цьому аукціоні, гарантійні внески повертаються у десятиденний строк.
25. Покупцеві, який придбав об'єкт аукціону, сума гарантійного внеску зараховується в установленому порядку до суми вартості придбаного об'єкта аукціону.
Сплачені реєстраційні внески не повертаються.
26. Проведення аукціону може здійснювати державний орган приватизації, або юридична, чи фізична особа (далі - виконавець аукціону) на підставі договору з відповідним державним органом приватизації.
27. Примірний договір з виконавцем аукціону, що затверджується Фондом державного майна, повинен містити таку інформацію:
строк проведення аукціону;
початкова вартість об'єкта аукціону;
вартість послуг з проведення аукціону;
взаємні зобов'язання, умови розірвання договору та майнова відповідальність сторін;
інші відомості.
Вартість послуг з проведення аукціону визначається на підставі кошторису витрат.
Розмір винагороди виконавцю аукціону не повинен перевищувати 0,1 відсотка ціни продажу об'єкта аукціону.
28. Для участі в аукціоні учасникам видаються квитки учасників аукціону, які повинні містити такі відомості:
номер, під яким покупець бере участь в аукціоні;
найменування об'єкта (об'єктів), в аукціоні з продажу якого бере участь покупець;
правила та умови проведення аукціону.
Під час реєстрації учаснику аукціону видається інформаційна картка та картка учасника аукціону (із зазначенням на зворотному боці правил його проведення), а також примірник проекту договору купівлі-продажу об'єкта аукціону.
29. Аукціон проводиться безпосередньо ліцитатором. До початку аукціону ліцитатор надає його учасникам характеристику об'єкта аукціону, ознайомлює з умовами його продажу, а також правилами проведення аукціону. Початком аукціону вважається момент оголошення початкової вартості об'єкта аукціону.
Якщо протягом трьох хвилин після оголошення не буде запропоновано вищу ціну, ліцитатор одночасно з ударом молотка робить оголошення про придбання об'єкта аукціону тією особою, що запропонувала найвищу ціну. При цьому кожна наступна ціна, запропонована учасниками на аукціоні, повинна перевищувати попередню не менш як на 10 відсотків початкової вартості об'єкта аукціону.
У разі коли протягом трьох хвилин після триразового оголошення початкової ціни об'єкта аукціону ніхто з учасників не висловить бажання придбати його за ціною, оголошеною ліцитатором, аукціон вважається таким, що не відбувся.
Якщо запропонована учасником аукціону ціна перевищує запропоновану ліцитатором, ліцитатор називає номер учасника і запропоновану ним ціну.
30. Під час проведення аукціону аукціонна комісія веде протокол, до якого вноситься початкова вартість об'єкта аукціону, пропозиції учасників аукціону, відомості про них, результати аукціону (ціна продажу, відомості про фізичну або юридичну особу, що набула право на придбання об'єкта).
Протокол підписується ліцитатором, членами аукціонної комісії та учасником (його представником), який набув право на придбання об'єкта.
Протокол надсилається у триденний строк відповідному державному органу приватизації для затвердження.
31. Переможець аукціону, який відмовився від підписання протоколу аукціону, позбавляється права на подальшу участь в цьому аукціоні. Гарантійний внесок йому не повертається, а перераховується до державного бюджету.
Переможець аукціону, який відмовився від підписання договору купівлі-продажу або не з'явився без поважних причин для його підписання протягом п'яти днів після затвердження протоколу аукціону, позбавляється права на подальшу участь у придбанні цього об'єкта аукціону. Гарантійний внесок йому не повертається, а перераховується до державного бюджету.
32. Якщо учасник або його уповноважений представник не з'явився без поважних причин на аукціон і зірвав його проведення, сума сплаченого ним гарантійного внеску не повертається, а перераховується до державного бюджету.
У разі виникнення спору питання вирішується у судовому порядку.
33. Аукціон припиняється і об'єкт знімається з аукціону у разі недотримання учасниками правил проведення аукціону, передбачених цим Порядком, та на вимогу будь-кого з його учасників або органу приватизації у разі, коли:
не виконано вимог щодо змісту інформації про об'єкт аукціону, передбаченої цим Порядком, та строку її опублікування;
об'єкт включено до відповідного переліку об'єктів, що підлягають приватизації, з порушенням законодавства;
істотно порушено правила оголошення та проведення аукціону, передбачені цим Порядком.
34. Аукціон визнається таким, що не відбувся, у разі:
відсутності учасників або наявності тільки одного учасника;
коли жоден з учасників не запропонував ціну, яка дорівнює початковій вартості або вища за початкову вартість об'єкта аукціону;
несплати в установлений строк переможцем аукціону належної суми за придбаний об'єкт аукціону.
35. Усі розбіжності, що виникають під час проведення аукціону, усуваються під час його проведення ліцитатором за погодженням з аукціонною комісією.
36. У разі визнання аукціону таким, що не відбувся, об'єкт аукціону може бути запропонований для продажу на аукціоні повторно.
Об'єкти, що належать згідно з Державною програмою приватизації до груп А, Ж та Д, які два чи більше разів пропонувалися до продажу на аукціоні разом із земельною ділянкою і не продані через відсутність учасників, за рішенням державного органу приватизації можуть бути запропоновані до приватизації із зменшенням початкової вартості об'єкта аукціону не більше, як на 30 відсотків, але не менше ринкової вартості земельної ділянки яка входить до складу об'єкта аукціону.
Об'єкти групи Д (незавершеного будівництвом), які пропонувалися до продажу із зменшенням початкової вартості об'єкта аукціону і не продані через відсутність учасників, за рішенням Фонду державного майна можуть бути запропоновані до приватизації без земельної ділянки, на якій цей об'єкт розташовано, під розбирання.
37. Результати продажу об'єкта аукціону оформляються договором купівлі-продажу, який підлягає нотаріальному посвідченню, державній реєстрації.
38. Примірний договір купівлі-продажу об'єкта аукціону затверджує Фонд державного майна. Договір купівлі-продажу об'єкта аукціону повинен відповідати вимогам законодавства.
Якщо чинним законодавством дозволено в процесі приватизації державного майна оплату його вартості у вільноконвертованій іноземній валюті та якщо переможцем аукціону визнано нерезидента або підприємство з іноземними інвестиціями, державний орган приватизації приймає пропозицію переможця аукціону про те, що ціна продажу об'єкта аукціону в договорі купівлі-продажу вказується у вільноконвертованій валюті за курсом Національного банку України на дату затвердження державним органом приватизації протоколу аукціону.
39. Порядок сплати та строки внесення коштів за об'єкт аукціону визначаються договором купівлі-продажу. Строк внесення коштів не повинен перевищувати 60 календарних днів після укладення зазначеного договору.
40. Строк дії зобов'язань за договором купівлі-продажу, порядок контролю за їх виконанням, умови внесення змін до договору та порядок повернення у державну власність приватизованих об'єктів у разі розірвання договорів купівлі-продажу за рішенням суду через невиконання покупцями їх умов визначаються законодавством.
41. Подальше відчуження об'єкта, що є предметом договору купівлі-продажу, здійснюється за згодою державного органу приватизації з урахуванням вимог частини восьмої статті 27 Закону України "Про приватизацію державного майна" та частини першої статті 377 Цивільного кодексу України з одночасним переходом до нового власника зобов'язань за цим договором.
42. Право власності на об'єкт аукціону набувається покупцем з моменту сплати його повної вартості на рахунки державних органів приватизації, відкриті в органах Державного казначейства, одержання та державної реєстрації державного акта на право власності на земельну ділянку. Право власності на земельну ділянку посвідчується державним актом за формою згідно з додатком 2 Порядку.
43. Ціна продажу об'єкта аукціону складається з ціни об'єкта приватизації та земельної ділянки у складі об'єкта аукціону, які формуються пропорційно їх частці у початковій вартості об'єкта аукціону.
Кошти, які надійшли від продажу об'єкта аукціону перераховуються державними органами приватизації відповідно до Закону України про державний бюджет.