Аналіз регуляторного впливу проекту постанови Кабінет Міністрів України "Про внесення змін до Методики оцінки об'єктів оренди", затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 10 серпня 1995 р. N 629
від 28 червня 2011 р.
Аналіз регуляторного впливу
проекту постанови Кабінет Міністрів України "Про внесення змін до Методики оцінки об'єктів оренди", затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 10 серпня 1995 р. N 629
1. Опис проблеми, яку планується розв'язати шляхом втручання держави у відповідну сферу підприємницької діяльності
З метою забезпечення виконання вимог частини другої статті 11 Закону України "Про оренду державного та комунального майна", в редакції Закону України "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо орендних відносин" від 21.04.2011 № 3269-VІ, Фондом розроблено проект постанови Кабінет Міністрів України "Про внесення змін до Методики оцінки об'єктів оренди", затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 10 серпня 1995 р. N 629 (далі - проект постанови).
2. Визначення цілей державного регулювання
Набрання чинності Законом України "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо орендних відносин" від 21.04.201 № 3269-VІ вимагає впровадження оцінки об'єктів оренди у разі якщо на момент продовження дії договору оренди остання оцінка об'єкта оренди була зроблена більш як три роки тому та удосконалення процедури проведення незалежної та стандартизованої оцінки нерухомого та іншого окремого індивідуально визначеного майна.
3. Опис альтернатив запропонованого регуляторного акта
Вбачається три способи регулювання:
1. Залишити без змін діючу Методику, що не дозволить досягнути цілей державного регулювання.
2. Внесення змін до діючої Методики, тобто розробка зазначеного проекту постанови, що вирішить порушені питання.
3. Розробка нового проекту постанови "Про затвердження Методики оцінки вартості об'єктів оренди", що є недоцільним з точки зору правил нормотворчої техніки, оскільки загалом існуюча методика є ефективною та потребує лише доопрацювання, яке пропонується.
4. Опис механізмів і заходів для розв'язання проблеми
Проект постанови передбачає внесення змін до Методики оцінки вартості об'єктів оренди, якими передбачається впровадження обов'язкової оцінки орендованого майна, якщо на момент продовження (поновлення) договору оренди остання оцінка об'єкта оренди була проведена більше, ніж три роки тому, проведення незалежної оцінки іншого, крім нерухомого, окремого індивідуально визначеного майна, а також спрощення процедури проведення стандартизованої оцінки нерухомого майна.
5. Характеристика очікуваних соціально-економічних наслідків запровадження передбачених заходів
У результаті прийняття розробленого проекту постанови буде забезпечено передбачене законодавством періодичне приведення оцінки об'єкта оренди у відповідність до його сучасної ринкової вартості.
6. Обґрунтування можливості досягнення визначених цілей у разі прийняття регуляторного акта
Для прийняття проекту постанови перешкод правового чи економічного характеру немає.
Об'єкт впливу | Громадяни (як орендарі) | Суб'єкти господарювання | |
---|---|---|---|
Як орендарі | Як орендодавці | ||
Вигоди | Оцінка об'єкта оренди буде періодично приводитись у відповідність до його сучасної ринкової вартості. | ||
Витрати | Додаткові витрати не очікуються |
7. Очікувані результати прийняття акта
Загальним ефектом прийняття проекту постанови буде загальне підвищення ефективності відносин оренди державного майна.
8. Обґрунтування дії строку акта
Запропонована постанова буде діяти до прийняття змін до неї або до її скасування.
9. Визначення показників результативності акта
Показниками результативності запропонованого проекту постанови буде:
забезпечено можливість для збільшення находжень коштів від оренди до Державного бюджету України;
зміни, що пропонуються, поширюватимуться на орендарів та орендодавців державного майна всіх організаційно-правових форм.
10. Визначення заходів, за допомогою яких буде здійснюватися відстеження результативності акта
Відстеження результативності регуляторного акта буде здійснено шляхом моніторингу кількості договорів оренди, укладених за результатами проведених конкурсів.
Базове відстеження результативності регуляторного акту здійснюється до дня набрання чинності шляхом обробки результатів.
Повторне відстеження буде проводитися через рік після набрання чинності регуляторним актом з використанням показників результативності.
Періодичне відстеження буде проводитись раз на три роки на підставі даних звітів про укладені договори оренди та надходження орендної плати.
Заступник директора Департаменту з питань управління державним майном та орендних відносин | Я. Усенко |