Аналiз регуляторного впливу проекту постанови Кабінету Міністрів України «Про порядок здійснення контролю за виконанням зобов’язань, визначених умовами договорів купівлі-продажу об’єктів, приватизація яких здійснюється на підставі рішень Кабінету Міністрів України»
від 25 квітня 2012 р.
АНАЛІЗ
регуляторного впливу проекту постанови Кабінету Міністрів України «Про порядок здійснення контролю за виконанням зобов’язань, визначених умовами договорів купівлі-продажу об’єктів, приватизація яких здійснюється на підставі рішень Кабінету Міністрів України»
1. Проблема, яку передбачається розв’язати шляхом державного регулювання
Чинна постанова Кабінету Міністрів України від 12 вересня 1997 року № 1012 “Про порядок контролю за діяльністю підприємств, приватизація яких здійснюється за погодженням з Кабінетом Міністрів України” (далі - постанова) регулює процедуру проведення контролю за діяльністю підприємств, приватизація яких здійснюється за погодженням з Кабінетом Міністрів України, організацію та систематизацію його результатів та встановлює єдині вимоги до документального оформлення результатів контролю.
У зв’язку з прийняттям Закону України від 13 січня 2012 року N 4336-VI «Про внесення змін до деяких законів України з питань приватизації щодо реалізації положень Державної програми приватизації на 2012 - 2014 роки» зазначена постанова є чинною до затвердження Фондом відповідних актів, передбачених цим Законом.
2. Ціль державного регулювання
Приведення у відповідність із чинними нормативно-правовими актами України та вдосконалення процедури здійснення контролю за виконанням зобов’язань, визначених умовами договорів купівлі-продажу об’єктів, приватизація яких здійснюється на підставі рішень Кабінету Міністрів України, у зв’язку з прийняттям Закону України від 13 січня 2012 року N 4336-VI «Про внесення змін до деяких законів України з питань приватизації щодо реалізації положень Державної програми приватизації на 2012 - 2014 роки».
3. Визначення та оцінювання усіх прийнятних альтернативних способів досягнення зазначених цілей, наведення аргументів щодо переваги обраного способу
Визначено такі прийнятні альтернативні способи:
1. Залишення чинної постанови без змін.
Постанова встановлює єдині вимоги до процедури обліку та здійснення контролю за виконанням зобов’язань, визначених умовами договорів купівлі-продажу об’єктів приватизації, які втратили актуальність та суперечать чинному законодавству України.
2. Внесення змін до чинної постанови.
Внесення змін до постанови приводить у відповідність з чинним законодавством України процедуру здійснення контролю за виконанням зобов’язань, визначених умовами договорів купівлі-продажу об’єктів, приватизація яких здійснюється на підставі рішень Кабінету Міністрів України.
4. Механізм, який пропонується застосувати для розв’язання проблеми, і відповідні заходи
Пропонується виключити із постанови ті заходи, які були виконані в період її дії, зокрема:
-«у місячний термін розробити та затвердити типову форму акта перевірки виконання умов договорів купівлі-продажу майна державних підприємств» - наказом Фонду від 15.08.1997 №885, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 12.09.1997 за № 394/2198, було затверджено розроблений Фондом типовий акт поточної та підсумкової перевірки виконання умов договору купівлі-продажу;
-«створити і систематично уточнювати базу даних щодо стану виконання умов договорів купівлі-продажу майна державних підприємств, приватизація яких здійснюється за погодженням з Кабінетом Міністрів України» - створено базу даних щодо стану виконання умов договорів купівлі-продажу майна державних підприємств (у тому числі для підприємств, приватизація яких здійснюється за погодженням з Кабінетом Міністрів України), яку введено в дію наказом Фонду від 25.12.2001 №2387, та впроваджено її постійне уточнення.
5. Обгрунтування можливостей досягнення визначених цілей у разі прийняття регуляторного акта
У разі прийняття регуляторного акта буде закріплена на законодавчому рівні чинна процедура здійснення контролю за виконанням зобов’язань, визначених умовами договорів купівлі-продажу об’єктів, приватизація яких здійснюється на підставі рішень Кабінету Міністрів України.
6. Очікувані результати прийняття акта
У разі прийняття регуляторного акта буде вдосконалена процедура здійснення контролю за виконанням зобов’язань, визначених умовами договорів купівлі-продажу об’єктів, приватизація яких здійснюється на підставі рішень Кабінету Міністрів України.
Сфери впливу | Вид впливу |
Інтереси фізичної або юридичної особи (власник) | Значних витрат не передбачається |
Державний орган приватизації | Значних витрат не передбачається |
7. Обгрунтування запропонованого строку дії акта (у разі обмеження цього строку)
Строк дії акта необмежений.
8. Показники результативності акта
З прийняттям акта буде приведено у відповідність із чинним законодавством України процедуру проведення контролю за виконанням зобов’язань, визначених умовами договорів купівлі-продажу об’єктів, приватизація яких здійснюється на підставі рішень Кабінету Міністрів України.
Середній рівень поінформованості з основних положень акта забезпечується шляхом його розміщення на сайті Фонду у мережі Інтернет з метою оприлюднення та отримання зауважень та пропозицій.
9. Заходи, за допомогою яких буде здійснюватися відстеження результативності акта
Базове відстеження результативності акта здійснюється до дня набрання чинності регуляторним актом шляхом аналізу отриманих зауважень та пропозицій.
Повторне відстеження результативності акта здійснюється через один рік з дня набрання ним чинності, періодичне відстеження результативності акта здійснюється раз на кожні три роки, починаючи з дня закінчення заходів з повторного відстеження результативності цього акта.
Голова Фонду державного майна України О. Рябченко