Аналіз регуляторного впливу проекту наказу Фонду державного майна України "Про затвердження Положення про порядок погодження планів санації та мирових угод"
від 11 червня 2007 р.
АНАЛІЗ РЕГУЛЯТОРНОГО ВПЛИВУ
Проекту наказу Фонду державного майна України "Про затвердження Положення про порядок погодження планів санації та мирових угод"
1. Опис проблеми
У зв'язку з прийняттям Господарського кодексу України, Цивільного кодексу України, Закону України "Про управління об'єктами державної власності" від 21.09.06 № 185-V виникла потреба вдосконалення Положення про порядок погодження планів санації господарських товариств та державних підприємств, щодо яких прийнято рішення про приватизацію, затвердженого наказом Фонду державного майна України від 05.10.2001 № 1809 і зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 23 10.2001 за № 897/6088, в частині приведення його у відповідність до вимог вищезазначених законодавчих актів.
Перш за все, необхідно змінити назву Положення, оскільки це буде Положення про порядок погодження не тільки планів санації, а й мирових угод. Тому, це буде Положення про порядок погодження планів санації та мирових угод.
Розширяється перелік підприємств, на які поширюється дія цього положення. А саме, включені (відповідно до вимог п. 33 ст. 6 Закону України "Про управління об'єктами державної власності" ) об'єкти державної власності, що знаходяться в управлінні міністерств та інших органів виконавчої влади, в разі створення за їх участю нових суб'єктів господарювання.
Нагальною є потреба вдосконалення змісту та структури планів санації з метою підвищення ефективності відновлення платоспроможності підприємств-боржників. Тому п.2.4 Положення викладено в новій редакції.
З метою максимального скорочення термінів опрацювання планів санації та мирових угод запропоновано новий порядок прийняття Фондом рішення про погодження планів санації та мирових угод.
У зв'язку із прийняттям Закону України "Про управління об'єктами державної власності" постала проблема забезпечення Фондом розробки умов санації підприємств, що перебувають в його управлінні, у статутних фондах яких корпоративні права держави перевищують 50 відсотків, що мають стратегічне значення для економіки та безпеки держави. Для цього в Положення введено новий розділ 6 "Забезпечення Фондом розробки умов санації підприємств, що перебувають в його управлінні, у статутних фондах яких корпоративні права держави перевищують 50 відсотків, що мають стратегічне значення для економіки та безпеки держави".
Таким чином, підготовлена нова редакція Положення.
2. Цілі прийняття запропонованого акта
Головними цілями прийняття акта є приведення Положення про порядок погодження планів санації господарських товариств та державних підприємств, щодо яких прийнято рішення про приватизацію, затвердженого наказом Фонду державного майна України від 05.10.2001 № 1809 і зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 23 10.2001 за № 897/6088 у відповідність до вимог Господарського кодексу України, Цивільного кодексу України і Закону України "Про управління об'єктами державної власності".
3. Оцінка альтернативних способів досягнення встановлених цілей
В даному випадку вбачається за можливе визначити два альтернативні способи досягнення поставлених цілей - розробити нову редакцію Положення про порядок погодження планів санації і мирових угод або внести зміни в існуюче Положення. Оскільки обсяги запропонованих змін складають значну частину Положення, більш прийнятним варіантом вважаємо викласти його в новій редакції.
4. Опис механізмів і заходів для вирішення проблеми
Нова редакція Положення про порядок погодження планів санації та мирових угод передбачає:
- вдосконалення змісту та структури планів санації з метою підвищення ефективності відновлення платоспроможності підприємств-боржників;
- новий порядок прийняття Фондом рішення про погодження планів санації та мирових угод;
- забезпечення Фондом розробки умов санації підприємств, що перебувають в його управлінні, у статутних фондах яких корпоративні права держави перевищують 50 відсотків, що мають стратегічне значення для економіки та безпеки держави.
5. Обґрунтування можливості досягнення встановлених цілей у разі прийняття запропонованого регуляторного акта
Впливу зовнішніх факторів на дію регуляторного акта не очікується.
Оцінка можливості впровадження акта та виконання вимог акта суб'єктами господарювання висока.
Прийняття регуляторного акта надасть можливість встановлення чітких механізмів процедури погодження планів санації та мирових угод державних підприємств, функції з управління майном яких, у зв'язку з прийняттям рішення про приватизацію, належать ФДМУ, та господарських організацій, у статутних фондах яких корпоративні права держави перевищують 25 відсотків, а також об'єктів державної власності, що знаходяться в управлінні міністерств та інших органів виконавчої влади, в разі створення за їх участю нових суб'єктів господарювання.
Витрати коштів та часу для суб'єктів господарювання та держави є мінімальними, пов'язані з оформленням документів і отриманням погоджень Фонду державного майна України. Реалізація запропонованого регуляторного акта не потребує додаткових матеріальних та фінансових витрат з Державного бюджету України.
Очікувані наслідки дії запропонованого регуляторного акта не передбачають нанесення шкоди суб'єктам господарювання.
Запровадження зазначеного наказу Фонду державного майна України забезпечить високу вірогідність досягнення поставлених цілей.
6. Очікувані результати
Впровадження даного регуляторного акта надасть змогу посилити контроль з боку держави (інтереси якої представляє Фонд державного майна України) за процесом відновлення платоспроможності підприємств-боржників - державних підприємств, функції з управління майном яких, у зв'язку з прийняттям рішення про приватизацію, належать Фонду державного майна України, та господарських організацій, у статутних фондах яких корпоративні права держави перевищують 25 відсотків, а також об'єктів державної власності, що знаходяться в управлінні міністерств та інших органів виконавчої влади, в разі створення за їх участю нових суб'єктів господарювання.
Від впровадження регуляторного акта негативних результатів не очікується.
Об'єкт впливу | Вигоди | Витрати |
---|---|---|
Держава | Збільшення надходжень до Державного бюджету України в результаті покращення результатів фінансової діяльності підприємств після відновлення їх платоспроможності шляхом санації чи укладання мирових угод | Додаткові витрати відсутні |
Центральні органи виконавчої влади | Встановлення чітких механізмів процедури погодження планів санації та мирових угод, а також посилення контролю за ходом відновлення платоспроможності підприємств, в тому числі за використанням майна в цьому процесі | Додаткові витрати відсутні |
Суб'єкти господарювання, установи (організації) | Здійснення діяльності в прозорому нормативно-правовому полі, залучення додаткових коштів для підвищення ефективності господарської діяльності | Додаткові витрати відсутні |
7. Обґрунтування строку чинності акта
Обмежень строку регуляторного акта немає, що дасть змогу розв'язати проблеми та досягти цілі державного регулювання. Термін чинності регуляторного акта - відповідно до законодавства після державної реєстрації в Міністерстві юстиції України.
8. Показники результативності акта:
посилення контролю з боку Фонду державного майна України за процесом відновлення платоспроможності боржників;
підвищення ефективності діяльності та ринкової вартості підприємства;
поліпшення використання фінансових результатів і підвищення фінансової стійкості підприємства;
покращення показників господарської діяльності;
відновлення прибутковості підприємств;
підвищення ефективності використання майна підприємств;
збільшення надходжень до Державного бюджету України, що зумовить позитивні наслідки як для держави, так і для суб'єктів господарювання.
9. Заходи для відстеження результативності акта
Стосовно регулятивного акта здійснюється базове, повторне та періодичне відстеження у межах строків, установлених статтею 10 Закону України "Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності".
Базове відстеження здійснюється до дня набрання чинності регуляторним актом або більшістю його положень з метою оцінки стану суспільних відносин, на врегулювання яких спрямована дія акта.
Повторне відстеження здійснюється через рік після набрання чинності актом або більшістю його положень, але не пізніше ніж через два роки, якщо рішенням регуляторного органу, який прийняв цей акт, не встановлено більш ранній строк, з метою оцінки ступеня досягнення цим актом визначених цілей. Установлені кількісні та якісні показники результативності акта порівнюються із значеннями аналогічних показників, що встановлені під час базового обстеження.
Періодичне відстеження здійснюється раз на три роки, починаючи з дня виконання заходів з повторного відстеження, в тому числі у разі, коли дію акта, прийнятого на визначений строк, було продовжено з метою оцінки ступеня досягнення актом визначених цілей. Установлені кількісні та якісні значення показників результативності акта порівнюються із значеннями аналогічних показників, що встановлені під час повторного відстеження.
У процесі відстеження встановлюється кількісне та якісне значення для кожного показника результативності, визначеного під час проведення аналізу впливу регуляторного акта.
Повторне та періодичне відстеження здійснюється на основі показників і даних соціологічних досліджень, статистичних даних та даних міністерств і відомств.
Аналіз регуляторного впливу підготовлено Департаментом банкрутства, санації та реструктуризації Фонду державного майна України (01023, м. Київ, вул. Кутузова, 18/9, тел./факс 200-36-26).
Заступник Голови Фонду | С. Лєдомська |