A A A K K K

Пояснювальна записка до проекту постанови Кабінету Міністрів України “Про внесення змін до Порядку відчуження об'єктів державної власності ”

від 9 жовтня 2012 р.

ПОЯСНЮВАЛЬНА ЗАПИСКА
до проекту постанови Кабінету Міністрів України
“Про внесення змін до Порядку відчуження об'єктів державної власності ”

1. Обґрунтування необхідності прийняття постанови

На виконання вимог статті 5 Закону України «Про управління об’єктами державної власності» постановою Кабінету Міністрів України від 6 червня 2007 р. № 803 затверджено Порядок відчуження об’єктів державної власності, яким визначено процедурні питання стосовно відчуження об’єктів державної власності, а також послідовність дій у таких процедурах відповідних суб’єктів управління об’єктами державної власності та державних органів приватизації. 

У свою чергу, проведений аналіз практики застосування зазначеного акта законодавства свідчить про наявність  прогалин у цьому нормативно-правовому документі. Крім цього, існують чинники, які значно ускладнюють, а подекуди й унеможливлюють реалізацію управлінських рішень та відповідних повноважень  щодо окремих видів майна, а  саме:

неврегульованість процедури усунення суб’єктом господарювання наявних недоліків та суперечностей в документах, які подаються відповідно до Порядку відчуження об’єктів державної власності, а також невизначеність строку застосування звіту про незалежну оцінку майна для погодження висновку про його вартість призводять до різних підходів у тлумаченні цих процедур;

невідповідність існуючої норми Порядку відчуження об'єктів державної власності вимогам статті 15 Закону України “Про товарну біржу” (із змінами, внесеними Законом України від 20.05.2010 № 2275-VI), в частині можливості продажу майна через біржі.

Крім того, у зв’язку з прийняттям Закону України від 8 вересня 2011 р. № 3713-VI «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо відчуження майна суб’єктів господарювання державного сектору економіки» необхідним є внесення змін до Порядку відчуження об’єктів державної власності в частині врегулювання процедурних питань щодо реалізації Фондом державного майна повноважень виступати організатором продажу нерухомого майна.

2. Мета і шляхи її досягнення

Основною метою розробки проекту акта є удосконалення процедури відчуження суб’єктами господарювання об’єктів державної власності, приведення зазначеного Порядку у відповідність з нормами та вимогами законодавчих актів України.

Зокрема, проектом нормативно-правового акта запроваджується механізм  щодо:

реалізації положень Закону України «Про товарну біржу» (із змінами, внесеними Законом України від 20.05.2010 № 2275-VI) в частині обмежень стосовно продажу майна через біржі;

реалізації положень Закону України від 8 вересня 2011 р.  № 3713-VI «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо відчуження майна суб’єктів господарювання державного сектору економіки» в частині визначення Фонду державного майна організатором продажу нерухомого майна державних підприємств;

встановлення чіткої процедури та єдиних підходів щодо усунення суб’єктом господарювання наявних недоліків і суперечностей в документах, які подаються відповідно до Порядку відчуження об’єктів державної власності, а також визначення строку застосування звіту про оцінку майна для погодження висновку про його вартість.

3. Правові аспекти

У цій сфері суспільних відносин діють Господарський кодекс України, Цивільний кодекс України, Закони України «Про управління об’єктами державної власності», «Про оренду державного та комунального майна», інші  нормативно-правові акти з питань управління об’єктами державної власності, оцінки майна, зокрема Порядок відчуження об’єктів державної власності, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 06.06.2007 № 803 (із змінами та доповненнями).

Реалізація акта не потребує розроблення нових актів.

4. Фінансово-економічне обґрунтування

Реалізація постанови не потребує додаткових витрат з державного бюджету, матеріальних та інших витрат.

5. Позиція заінтересованих органів

Проект постанови потребує погодження з Міністерством економічного розвитку і торгівлі, Міністерством фінансів, Міністерством юстиції.

6. Регіональний аспект

Проект постанови Кабінету Міністрів України не стосується питання розвитку адміністративно – територіальних одиниць.

 

7. Запобігання корупції

У проекті акта відсутні правила і процедури, які можуть містити ризики вчинення корупційних правопорушень.

 

8. Громадське обговорення

Проект постанови оприлюднений на веб-порталі Фонду державного майна України для можливого ознайомлення, надання зауважень та пропозицій.

 

9. Позиція соціальних партнерів

Проект акта не стосується соціально-трудової сфери.

10. Оцінка регуляторного впливу

Впровадження цього регуляторного акта дасть змогу:

удосконалити процедуру відчуження суб’єктами господарювання об’єктів державної власності;

привести Порядок відчуження об’єктів державної власності у відповідність з нормами та вимогами чинних законодавчих актів України;

запровадити чітку процедуру та єдині підходи щодо усунення суб’єктом господарювання наявних недоліків та суперечностей в документах, які подаються відповідно до Порядку відчуження об’єктів державної власності;

встановити строк застосування звіту про оцінку майна для погодження висновку про вартість такого майна;

запровадити реалізацію Фондом державного майна повноважень організатора аукціону з продажу нерухомого майна;

мінімізувати умови для зловживань у процесі реалізації державного майна.

Від впровадження регуляторного акта негативних результатів не очікується.

Відповідно до статті 21 Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності» проект регуляторного акта погоджено  із спеціально уповноваженим органом з питань регуляторної політики та підприємництва.

11. Прогноз результатів

Прийняття постанови сприятиме запровадженню удосконаленого механізму відчуження суб’єктами господарювання об’єктів державної власності, мінімізації умов для зловживань у процесі реалізації таких об'єктів, а також забезпечить приведення Порядку відчуження об’єктів державної власності у відповідність з нормами та вимогами законодавчих актів України. 

 

Голова Фонду                       О. Рябченко

“      ” ___________ 2012 р.