Аналіз регуляторного впливу проекту наказу Фонду державного майна України та Міністерства економіки України "Про затвердження Порядку погодження змін умов продажу, включаючи початкову вартість, на повторному аукціоні"
від 29 березня 2010 р.
АНАЛІЗ РЕГУЛЯТОРНОГО ВПЛИВУ
проекту наказу Фонду державного майна України та Міністерства економіки України "Про затвердження Порядку погодження змін умов продажу, включаючи початкову вартість, на повторному аукціоні"
1. Опис проблеми
Державні підприємства, установи, організації (далі - підприємства) за згодою з відповідним суб'єктом управління мають право здійснювати заходи з відчуження надлишкового майна. Порядок відчуження об'єктів державної власності затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 6 червня 2007 р. № 803.
Постановою Кабінету Міністрів України від 2 березня 2010 р. № 220 внесено зміни до пункту 47 зазначеного Порядку відчуження об'єктів державної власності, якими встановлено, що зміна умов продажу, включаючи початкову вартість, у разі повторного продажу на аукціоні майна, визначеного в абзаці другому пункту 6 цього Порядку, додатково погоджується з Фондом державного майна у порядку, встановленому Фондом державного майна та Мінекономіки.
2. Цілі прийняття акта
Основними цілями прийняття регуляторного акта є підвищення ефективності реалізації майна підприємств державного сектору економіки для поповнення обігових коштів, зменшення витрат на утримання основних фондів, які вибули з виробничого процесу, погашення ними заборгованості.
Крім того, проектом запроваджується єдина, чітка та прозора процедура погодження з Фондом державного майна України змін умов продажу, включаючи початкову вартість, у разі повторного продажу на аукціоні нерухомого майна, а також повітряних та морських суден, суден внутрішнього плавання та рухомого складу залізничного транспорту.
3. Оцінка альтернативних способів досягнення встановлених цілей
Альтернативних способів досягнення зазначених цілей не має.
Прийняття запропонованого регуляторного акта є єдиним способом, який підвищить ефективність продажу державного майна, збільшить надходження коштів до Державного бюджету України, мінімізує умови для зловживань у процесі реалізації державного майна шляхом здійснення необґрунтованого зниження його вартості на 30%.
4. Опис механізмів і заходів для вирішення проблеми
У запропонованому проекті регуляторного акта пропонується запровадити єдину, чітку та прозору процедуру погодження з Фондом державного майна України змін умов продажу, включаючи початкову вартість, у разі повторного продажу на аукціоні нерухомого майна, а також повітряних та морських суден, суден внутрішнього плавання та рухомого складу залізничного транспорту.
Разом з тим запропонований проект акта законодавства визначає:
вичерпний перелік документів, які подаються суб'єктом господарювання, для отримання погодження на зміну умов продажу, включаючи початкову вартість, у разі повторного продажу майна на аукціоні;
вичерпний перелік випадків, за яких може прийматися рішення про відмову в наданні погодження на зміну умов продажу, включаючи початкову вартість, у разі повторного продажу майна на аукціоні.
5. Обґрунтування можливості досягнення встановлених цілей у разі прийняття регуляторного акта
Вплив зовнішніх факторів на дію регуляторного акта не очікується.
Оцінка можливості впровадження регуляторного акта та виконання його вимог є високою.
Досягненням установлених цілей у разі прийняття регуляторного акта буде підвищення ефективності процесу відчуження державного майна, збільшення надходження коштів до Державного бюджету України, що дасть можливість спрямувати більше коштів на виплати заробітної плати, погашення наявної заборгованості за податками і зборами та іншими обов'язковими платежами, вивільнить грошовий ресурс для проведення модернізації та розвитку нових напрямів діяльності, мінімізує можливість вчинення корупційних правопорушень.
Реалізація регуляторного акта не потребує додаткових витрат з Державного бюджету України.
Очікуваними наслідками дії регуляторного акта не передбачено нанесення шкоди суб'єктам господарювання.
Запровадження зазначеного регуляторного акта забезпечить високу ймовірність досягнення поставлених цілей.
6. Очікувані результати
Впровадження цього регуляторного акта дасть змогу:
- підвищити ефективність продажу об'єктів державної власності;
- збільшити надходження коштів до Державного бюджету України;
- спрямувати більше коштів на виплати заробітної плати, погашення наявної заборгованості за податками і зборами та іншими обов'язковими платежами;
- вивільнити грошовий ресурс для проведення модернізації та розвитку нових напрямів діяльності;
- мінімізувати умови для зловживань у процесі реалізації державного майна.
7. Обґрунтування строку чинності акта
Обмежень строку регуляторного акта немає, що дасть змогу розв'язати проблеми та досягти намічених цілей. Строк чинності регуляторного акта - відповідно до законодавства після прийняття його Фондом державного майна України та Міністерством економіки України.
8. Показники результативності акта
Вигоди | Витрати |
---|---|
У сфері держави | |
Збільшить надходження коштів до Державного бюджету України. Мінімізує вчинення корупційних правопорушень. |
Реалізація акта законодавства не потребує витрат з Державного бюджету України |
У сфері підприємств державного сектору економіки | |
Реалізація регуляторного акта дасть можливість спрямувати більше коштів на погашення наявної заборгованості за обов'язковими платежами, вивільнить грошовий ресурс для проведення модернізації та розвитку нових напрямів діяльності. | Додаткові витрати не передбачаються |
9. Заходи для відстеження результативності регуляторного акта
Стосовно регуляторного акта здійснюється базове, повторне та періодичне відстеження.
Базове відстеження здійснюється до дня набрання чинності регуляторним актом. Базове відстеження результативності може бути здійснене після набрання чинності цим регуляторним актом, але не пізніше дня, з якого починається проведення повторного відстеження результативності цього акта.
Повторне відстеження здійснюється через рік після набрання чинності актом, але не пізніше ніж через два роки.
Періодичне відстеження здійснюється раз у три роки, починаючи з дня виконання заходів з повторного відстеження. Встановлені кількісні та якісні значення показників результативності акта порівнюються зі значеннями аналогічних показників, які встановлені під час повторного відстеження.
У процесі відстеження встановлюється кількісне та якісне значення для кожного показника результативності, визначеного під час проведення аналізу впливу регуляторного акта.
Базове, повторне та періодичне відстеження здійснюються на основі показників і даних, визначених під час проведення аналізу впливу регуляторного акта.
В. о. Голови Фонду | О. Рябченко |