Аналіз регуляторного впливу проекту наказу Фонду державного майна України "Про затвердження Методичних рекомендацій"
від 19 червня 2011 р.
Аналіз регуляторного впливу
проекту наказу Фонду державного майна України "Про затвердження Методичних рекомендацій"
1. Опис проблем, які передбачається розв'язати шляхом державного регулювання
Проект наказу Фонду державного майна України "Про затвердження Методичних рекомендацій" розроблено відповідно до пункту 3.11 Національного плану дій на 2011 рік щодо впровадження Програми економічних реформ на 2010 - 2014 роки "Заможне суспільство, конкурентоспроможна економіка, ефективна держава", затвердженого Указом Президента України від 27 квітня 2011 р. №504/2011, з метою спрощення продажу, передачі, списання "поганих активів", у тому числі в межах проведення досудових процедур.
2. Головні цілі державного регулювання
Метою розробки проекту акта є нормативно-правовий акт, який встановить єдині підходи та правила до оцінки такий активів як право вимоги зобов'язання, які є характерними активами фінансових установ, зокрема банків.
Нормативно-правовий акт забезпечить методологічне регулювання оцінки права вимоги зобов'язань, що сприятиме проведенню якісної та об'єктивної оцінки таких активів.
3. Визначення та оцінка альтернативних способів досягнення зазначених цілей
Під час розробки проекту наказу було розглянуто такі альтернативні способи досягнення визначених цілей.
1. Не видавати наказ "Про затвердження Методичних рекомендацій", значно погіршить якість та достовірність незалежної оцінки права вимоги зобов'язання.
2. Видати наказ "Про затвердження Методичних рекомендацій", що дасть змогу забезпечити методичним регулюванням незалежну оцінку права вимоги зобов'язання, а це в свою чергу позитивно позначиться на розвитку ринку права вимоги проблемної заборгованості, що буде сприяти оздоровленню фінансової сфери України в цілому.
4. Опис механізмів і заходів, які забезпечать вирішення проблем
Предметом регулювання проекту наказу є процедура проведення незалежної оцінки права вимоги зобов'язання, яке є характерним активом для суб'єктів банківської сфери. Незалежна оцінки права вимоги зобов'язання, проведена із застосуванням положень зазначеного нормативно-правового акта, буде сприяти підвищенню якості та достовірності такої оцінки.
Суть основних положень запропонованого проекту наказу Фонду державного майна України "Про затвердження Методичних рекомендацій" полягає в визначенні методичних підходів, методів, оціночних процедур оцінки права вимоги зобов'язання.
5. Обґрунтування можливостей досягнення поставлених цілей у разі прийняття регуляторного акта
Прийняття регуляторного акта запровадить процедуру проведення незалежної оцінки права вимоги зобов'язання, яке є характерним активом для суб'єктів банківської сфери. Незалежна оцінки права вимоги зобов'язання, проведена із застосуванням положень зазначеного нормативно-правового акта, буде сприяти підвищенню якості та достовірності такої оцінки.
Оцінка можливостей упровадження акта висока.
Запровадження запропонованого акта забезпечить високу достовірність досягнення поставлених цілей.
Державний контроль та нагляд за дотриманням акта здійснюється Фондом державного майна України.
6. Очікувані результати прийняття акта
Об'єкт впливу | Вигоди | Витрати |
---|---|---|
Держава | Підвищення якості та достовірності оцінки права вимоги зобов'язання, яке є характерним активом для суб'єктів банківської сфери | Відсутні |
Суб'єкти господарювання | Об'єктивність визначення вартості права вимоги зобов'язання, яке є характерним активом для суб'єктів господарювання банківського сектору економіки, що сприятиме оздоровленню кредитних портфелів банків та підвищенню прибутковості їх діяльності | Відсутні |
Громадяни | Об'єктивність визначення вартості права вимоги зобов'язання, яке є характерним активом для суб'єктів господарювання банківського сектору економіки. | Відсутні |
Негативні результати прийняття регуляторного акта відсутні.
7. Обґрунтування строку чинності регуляторного акта
Строк дії наказу Фонду державного майна "Про затвердження Методичних рекомендацій" необмежений у часі на підставі того, що Податковий кодекс України, на реалізацію положень якого розроблений зазначений наказ, не мають обмеження дії в часі.
8. Показники результативності регуляторного акта
Основним показником результативності акта є збільшення кількості угод з купівлі-продажу кредитних портфелів та підвищення прибутковості діяльності банків.
Проект регуляторного акта розміщено на офіційному сайті Фонду державного майна з червня 2011 року, що є достатнім для інформованості громадськості з метою вивчення Фондом її думки з приводу результативності запроваджених актом заходів.
Основним показником результативності акта є збільшення кількості угод з купівлі-продажу кредитних портфелів та підвищення прибутковості діяльності банків.
9. Заходи, за допомогою яких буде здійснюватися відстеження результативності регуляторного акта
Щодо регуляторного акта Фондом державного майна здійснюватиметься базове, повторне та періодичне відстеження результативності регуляторного акта у строки, встановлені статтею 10 Закону України "Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності".
Базове відстеження результативності акта буде здійснюватись до набрання чинності зазначеним актом шляхом вивчення думки спеціалістів у сфері оподаткування та широкої громадськості.
Практика застосування методології визначення вартості права вимоги зобов'язання буде вивчатися Фондом державного майна протягом року з дати набрання чинності актом з метою встановлення результативності його запровадження як повторне відстеження. За результатами такого відстеження буде проведений порівняльний аналіз показників результативності акта до набрання ним чинності і після набрання чинності.
Періодичне відстеження здійснюватиметься раз на три роки, починаючи з дня виконання заходів з повторного відстеження результативності акта.
Вид даних відстеження - статистичні показники:
кількість звернень до Фонду державного майна із зауваженнями та пропозиціями до зазначеного нормативно-правового акта від суб'єктів оціночної діяльності.
Аналіз регуляторного впливу підготовлено Департаментом оціночної діяльності Фонду державного майна (01023, м. Київ, вул. Кутузова, 18/9, телефон/факс 200-33-59).
Заступник Голови Фонду | Є. Григоренко |