Аналіз регуляторного впливу Про затвердження Порядку продажу об'єктів, що підлягають приватизації, разом із земельними ділянками державної власності
від 16 лютого 2009 р.
Аналіз регуляторного впливу
Про затвердження Порядку продажу об'єктів, що підлягають приватизації, разом із земельними ділянками державної власності
1. Визначення та аналіз проблеми, яку пропонується розв'язати шляхом державного регулювання господарських відносин
Відповідно до частини першої статті 128 Земельного кодексу України та статті 181 Закону України "Про приватизацію державного майна", пропонується затвердити Порядок продажу об'єктів, що підлягають приватизації, разом із земельними ділянками державної власності.
За допомогою цього нормативного акту передбачається підготовка та проведення продажу на аукціонах земельних ділянок державної власності, на яких розташовані об'єкти, які підлягають приватизації.
Метою прийняття акту є реалізація повноважень державних органів приватизації щодо продажу земельних ділянок державної власності, на яких розташовані об'єкти, які підлягають приватизації.
2. Визначення цілей державного регулювання
Головними цілями прийняття акта є приведення норм Порядку у відповідність до вимог Земельного кодексу, Законів України "Про приватизацію державного майна", "Про оцінку майна, майнових прав та професійну оціночну діяльність в Україні", законодавства, яке регулює сферу здійснення закупівель товарів, робіт і послуг за державні кошти тощо, що дозволить державним органам приватизації здійснювати продаж земельних ділянок державної власності, на яких розташовані об'єкти, що підлягають приватизації, та виконання плану на поточний рік з надходження коштів до Державного бюджету України від продажу таких земельних ділянок.
Запропонований проект постанови Кабінету Міністрів України врегульовує проблемні питання, пов'язані з вдосконаленням процедур, пов'язаних з проведенням робіт із землеустрою, для визначення меж земельної ділянки в натурі (на місцевості), закріплення їх межовими знаками та оцінкою земельних ділянок і об'єктів приватизації у складі об'єктів аукціону.
3. Визначення та оцінка усіх прийнятних альтернативних способів досягнення встановлених цілей з аргументацією переваг обраного способу
На сьогодні не існує альтернативних способів досягнення зазначених цілей. В даному випадку вбачається за можливе визначити державне регулювання зазначеного питання шляхом прийняття акта. Затвердження Порядку сприятиме спрощенню процедури підготовки об'єкта аукціону до продажу, як наслідок це призводить до скорочення термінів та витрат на виконання робіт з землеустрою та оцінки. Організаційні процеси, відображені у даному порядку, мають досконалий алгоритм, в якому чітко визначено послідовність етапів продажу та функції сторін.
Таким чином, вважаємо єдиним прийнятним методом забезпечення досягнення цілей державного регулювання прийняття постанови Кабінету Міністрів України "Про затвердження Порядку продажу об'єктів, що підлягають приватизації, разом із земельними ділянками державної власності".
4. Опис механізмів і заходів, які забезпечать розв'язання визначеної проблеми шляхом прийняття запропонованого регуляторного акта
В рамках впровадження Порядку передбачається здійснення наступних заходів:
- затвердження постанови КМУ "Про затвердження Порядку продажу об'єктів, що підлягають приватизації, разом із земельними ділянками державної власності"
- надання роз'яснень та інструктивних листів щодо організаційних процедур із запровадження Порядку.
5. Обґрунтування можливості досягнення встановлених цілей у разі прийняття запропонованого регуляторного акта та оцінка можливості впровадження та виконання вимог регуляторного акта
Впливу зовнішніх факторів на дію регуляторного акта не очікується.
Оцінка можливості впровадження акта та виконання вимог акта суб'єктами господарювання висока.
Прийняття регуляторного акта надасть можливість встановлення чітких механізмів проведення робіт із землеустрою та оцінки в межах діючих нормативно-правових актів з даних питань та розподілу функцій між державними виконавчими органами.
Досягненням установлених цілей у разі прийняття запропонованого акта буде спрощення процедури підготовки об'єкта аукціону до продажу, чітке визначення послідовності етапів та повноважень сторін.
Реалізація запропонованого нормативно-правового акта не потребує додаткових матеріальних та фінансових витрат з Державного бюджету України.
Очікувані наслідки дії запропонованого акта не передбачають нанесення шкоди суб'єктам господарювання.
Запровадження зазначеного проекту постанови Кабінету Міністрів України забезпечить високу вірогідність досягнення поставлених цілей.
6. Визначення очікуваних результатів прийняття запропонованого регуляторного акта, зокрема розрахунок очікуваних витрат та вигод суб'єктів господарювання, громадян та держави внаслідок дії регуляторного акта
Впровадження даного акта дасть змогу:
- скорочення термінів та витрат на виконання робіт з землеустрою та оцінки;
- удосконалити організаційні процеси продажу об'єктів аукціону.
Від впровадження запропонованого акта негативних результатів не очікується.
Реалізація проекту постанови направлена на збільшення надходжень коштів до Державного бюджету України від операцій з продажу державними органами приватизації земельних ділянок державної власності, на яких розташовані об'єкти, що підлягають приватизації.
7. Обґрунтування запропонованого строку чинності регуляторного акта
Обмежень строку дії акта немає, що дасть змогу розв'язати проблеми та досягти цілі державного регулювання. Термін дії акта - необмежений, з моменту прийняття акту Кабінетом Міністрів України.
8. Визначення показників результативності регуляторного акта
Після впровадження Порядку результативність буде відображена в кількості проданих об'єктів та сумою коштів, що надійдуть від продажу земельних ділянок державної власності під об'єктами приватизації до Державного та місцевого бюджетів.
9. Визначення заходів, за допомогою яких буде здійснюватися відстеження результативності регуляторного акта в разі його прийняття
Результативність регуляторного акта в разі його прийняття можливо здійснити за допомогою відстеження звітності органів приватизації щодо здійснення оцінки об'єктів приватизації та їх продажу.
Стосовно регуляторного акта здійснюватиметься базове, повторне та періодичне відстеження, у строки, встановлені статтею 10 Закону України "Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності": базове відстеження - до набрання актом чинності; повторне відстеження - через рік після набрання актом чинності; періодичне відстеження - кожні три роки починаючи з дня виконання заходів з повторного відстеження результативності цього акта.
Вид даних для відстеження - дослідження статистичних показників.
Узагальнення з метою щоквартального та щорічного подання Президентові України, Верховній Раді України та Кабінету Міністрів України інформації про обсяги і результати продажу земельних ділянок державної власності, на яких розташовані об'єкти, що підлягають приватизації.
Оприлюднення інформації в засобах масової інформації (друкованих виданнях, мережі Інтернет).
Заступник Голови Фонду | О.Потімков |