Аналiз регуляторного впливу проекту наказу «Про внесення змін до Наказу Фонду державного майна України від 27.07.2000 №1559
від 25 квітня 2012 р.
АНАЛІЗ
регуляторного впливу проекту наказу «Про внесення змін до Наказу Фонду державного майна України від 27.07.2000 №1559»
Цей аналіз регуляторного впливу (далі – Аналіз) розроблено на виконання та з дотриманням вимог Закону України «Про засади державної регуляторної політики в сфері господарської діяльності» та з урахуванням Методики проведення аналізу впливу регуляторного акта, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 11.03.2004 № 308. Аналіз визначає правові та організаційні засади реалізації проекту наказу Фонду державного майна України «Про внесення змін до Наказу Фонду державного майна України від 27.07.2000 №1559».
1. Проблема, яку передбачається розв’язати шляхом державного регулювання
У зв'язку з набранням чинності Законами України «Про Державну програму приватизації» від 13.01.2012 № 4335-VI та «Про внесення змін до деяких Законів України з питань приватизації щодо реалізації положень Державної програми приватизації на 2012-2014 роки» від 13.01.2012 № 4336-VI виникла необхідність у внесення змін до Наказу Фонду державного майна України від 27.07.2012 № 1559, щодо формування Переліку економічної інформації, яка характеризує фінансово-майновий стан підприємств, що підлягають приватизації, з метою визначення способу їх продажу на підставі аналізу попиту потенційних покупців.
Чинним Переліком, затвердженим наказом Фонду державного майна України від 27.07.2000 № 1559, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 14.08.2000 за № 498/4719, надається економічна інформація, яка характеризує фінансово-майновий стан підприємств, що підлягають приватизації, з метою визначення способу їх продажу на підставі аналізу попиту потенційних покупців. В зв’язку зі зміною форми № 1-Б "Звіт про фінансові результати", затвердженою наказом Держкомстату від 20 липня 2009 року N 271 і зареєстрованою в Міністерстві юстиції України 4 серпня 2009 р. за N 731/16747, та необхідністю зміни форми подання іншої економічної інформації, з метою врегулювання та відповідно до пунктів 8 та 11 Державної програми приватизації на 2012 - 2014 роки, затвердженої Законом України "Про Державну програму приватизації" від 13 січня 2012 року N 4335-VI запропоновано внести зміни до наказу Фонду державного майна України про затвердження Переліку.
2. Ціль державного регулювання
Метою регулювання є:
забезпечення виконання вимог прийнятого Закону України «Про внесення змін до деяких законів України з питань приватизації щодо реалізації положень Державної програми приватизації на 2012-2014 роки».
3. Визначення та оцінювання усіх прийнятних альтернативних способів досягнення зазначених цілей, наведення аргументів щодо переваги обраного способу
Доцільно розглянути два способи досягнення встановленої мети:
збереження існуючого стану, що не дозволить досягнути цілей державного регулювання, визначених у пункті 2 Аналізу, стосовно забезпечення виконання вимог прийнятого Закону України «Про внесення змін до деяких законів України з питань приватизації щодо реалізації положень Державної програми приватизації на 2012-2014 роки». Чинний Перелік вимагає подання інформації за формою, що втратила чинність;
прийняття наказу Фонду державного майна України про внесення змін, дозволить досягнути поставлених цілей, забезпечити дотримання вимог Закону України «Про внесення змін до деяких законів України з питань приватизації щодо реалізації положень Державної програми приватизації на 2012-2014 роки» та уникнути можливих непорозумінь.
4. Механізм, який пропонується застосувати для розв’язання проблеми, і відповідні заходи
Прийняття регуляторного акта дозволить забезпечити дотримання вимог чинного законодавства та визначити фінансово-майновий стан підприємств, що підлягають приватизації, з метою визначення способу їх продажу на підставі аналізу попиту потенційних покупців
5. Обґрунтування можливостей досягнення визначених цілей у разі прийняття регуляторного акта
Оцінка впливу зовнішніх факторів
Додаткові зміни до Переліку можуть вноситись у разі змін у чинному законодавстві
Оцінка можливості впровадження та виконання вимог акта
Прийняття регуляторного акта забезпечить визначення фінансово-майнового стану підприємств, що підлягають приватизації, з метою визначення способу їх продажу на підставі аналізу попиту потенційних покупців.
6. Очікувані результати прийняття акта
Прийняття регуляторного акта забезпечить виконання вимог пунктів 8 та 11 Державної програми приватизації на 2012 - 2014 роки, затвердженої Законом України "Про Державну програму приватизації" від 13 січня 2012 року N 4335-VI, з метою врахування особливостей фінансово-майнового стану та конкурентоспроможності підприємств, що підлягають приватизації.
7. Обґрунтування запропонованого строку дії акта (у разі обмеження цього строку)
Строк дії акта необмежений.
8. Показники результативності акта
Середній рівень поінформованості з основних положень акта здійснюється шляхом його розміщення на сайті Фонду в мережі Інтернет з метою оприлюднення та отримання зауважень і пропозицій.
Розподіл вигод і витрат для суб’єктів регуляторного акта у зв’язку із його прийняттям наведено у таблиці.
Суб’єкти | Вигоди | Витрати |
Держава | Приведення нормативно-правового акта у відповідність до вимог Законів України «Про Державну програму приватизації» та «Про внесення змін до деяких законів України з питань приватизації щодо реалізації положень Державної програми приватизації на 2012-2014 роки» | Не потребує |
Суб’єкти господарювання | Аналіз попиту потенційних покупців
| Не потребує |
Громадяни |
9. Заходи, за допомогою яких буде здійснюватися відстеження результативності акта
Базове відстеження результативності акта до дня набрання чинності регуляторним актом здійснюється шляхом аналізу отриманих зауважень та пропозицій.
Начальник Управління з питань оціночної діяльності М. Горяйнов