Аналіз регуляторного впливу проекту постанови Кабінету Міністрів України "Про затвердження платної адміністративної послуги, яка надається Фондом державного майна України"
від 12 квітня 2011 р.
Аналіз регуляторного впливу
проекту постанови Кабінету Міністрів України "Про затвердження платної адміністративної послуги, яка надається Фондом державного майна України"
1.Опис проблем
Проект постанови Кабінету Міністрів України розроблено на виконання пункту 2 постанови Кабінету Міністрів України від 05.01.2011 № 33 "Деякі питання надання платних адміністративних послуг". Правовою підставою розроблення нормативно-правового акта є пункт 32 статті 4 Закону України "Про Державний бюджет України на 2011 рік". Правовідносини в даній сфері суспільних відносин регулює Закон України "Про оцінку майна, майнових прав та професійну оціночну діяльність в Україні".
2. Головні цілі прийняття акта
Метою розроблення проекту постанови є забезпечення доступності, прозорості при наданні платної адміністративної послуги Фондом державного майна України, а також наповнення Державного бюджету України. Відповідно до статті 18 Закону України "Про оцінку майна, майнових прав та професійну оціночну діяльність в Україні" Фонд державного майна України видає юридичним та фізичним особам (приватним підприємцям) сертифікати суб'єктів оціночної діяльності. Сертифікат суб'єкта оціночної діяльності є документом, що засвідчує право суб'єкта оціночної діяльності на внесення його до Державного реєстру суб'єктів оціночної діяльності, які здійснюють оціночну діяльність у формі практичної діяльності з оцінки майна та які визнані суб'єктами оціночної діяльності за напрямами оцінки майна, що в ньому зазначені.
Відповідно до вимог вищезазначеного Закону плата за видачу сертифікатів суб'єктів оціночної діяльності у розмірі трьох неоподатковуваних мінімумів доходів громадян надходить до Державного бюджету України.
Пунктом 3 статті 2 Закону України "Про дозвільну систему у сфері господарської діяльності" передбачено, що видача, анулювання та поновлення сертифікатів суб'єктів оціночної діяльності здійснюється відповідно до цього Закону з урахуванням особливостей, визначених Законом України "Про оцінку майна, майнових прав та професійну оціночну діяльність в Україні".
3. Оцінка альтернативних способів досягнення зазначених цілей
Альтернативними способами досягнення зазначених цілей є:
внесення змін до іншого нормативно-правового акта, що регулює порядок видачі Фондом державного майна України сертифікатів суб'єктів оціночної діяльності;
врегулювання питання надання платної адміністративної послуги шляхом прийняття постанови Кабінету Міністрів України "Про затвердження платної адміністративної послуги, яка надається Фондом державного майна України".
Прийняття постанови Кабінету Міністрів України з питань надання Фондом державного майна України платної адміністративної послуги щодо видачі сертифікатів суб'єктів оціночної діяльності є найбільш оптимальним і доцільним з точки зору врахування політики уряду щодо надання органами державної влади платних адміністративних послуг.
4. Нормативно-законодавча база:
- Закон України "Про Державний бюджет України на 2011 рік";
- Закон України "Про оцінку майна, майнових прав та професійну оціночну діяльність в Україні";
- Закон України "Про дозвільну систему у сфері господарської діяльності".
5. Вірогідність досягнення поставлених цілей
Прийняття постанови дасть змогу реалізувати основні принципи політики уряду у сфері надання платних адміністративних послуг органами виконавчої влади, зокрема, щодо забезпечення їх доступності та прозорості.
6. Очікувані результати
Позитивні:
Прийняття постанови забезпечить реалізацію основних принципів політики уряду у сфері надання платних адміністративних послуг органами виконавчої влади, зокрема, щодо забезпечення їх доступності та прозорості.
Прийняття постанови буде сприяти прискоренню наповнення Державного бюджету України.
Негативні: немає.
7 . Обґрунтування строку чинності регуляторного акта
Строк чинності регуляторного акта не обмежений у часі. Разом з тим він може змінюватися з урахуванням майбутніх змін до законодавства, що впливає на регуляторний акт.
8. Показники результативності акта
Прийняття постанови забезпечить приведення її у відповідність до Закону України "Про Державний бюджет України на 2011 рік", а також буде сприяти впорядкуванню надання адміністративної послуги Фондом державного майна України.
9. Заходи для відстеження результативності акта
Стосовно регуляторного акта здійснюється базове, повторне та періодичне відстеження в межах строків, установлених ст.10 Закону України "Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності":
базове відстеження - до набрання чинності постановою Кабінету Міністрів України "Про затвердження платної адміністративної послуги, яка надається Фондом державного майна України";
повторне відстеження - не раніше ніж через рік після набрання чинності постановою Кабінету Міністрів України "Про затвердження платної адміністративної послуги, яка надається Фондом державного майна України";
періодичне відстеження - раз на три роки, починаючи з дня виконання заходів з повторного відстеження результативності постанови Кабінету Міністрів України "Про затвердження платної адміністративної послуги, яка надається Фондом державного майна України".
Вид даних відстеження - статистичні показники: кількість суб'єктів господарювання (юридичних осіб та фізичних осіб - приватних підприємців), які отримали у Фонді державного майна України сертифікати суб'єктів оціночної діяльності;
кількість сертифікатів суб'єктів оціночної діяльності, які Фонд державного майна України анулював за зверненням суб'єктів господарювання.
Заступник Голови Фонду | Є. Григоренко |