Аналіз регуляторного впливу наказу Фонду державного майна України «Про внесення змін до наказів Фонду державного майна України від 04.04.1994 № 175 та від 01.10.1997 № 1065»
від 25 квітня 2012 р.
АНАЛІЗ РЕГУЛЯТОРНОГО ВПЛИВУ
наказу Фонду державного майна України
«Про внесення змін до наказів Фонду державного майна України
від 04.04.1994 № 175 та від 01.10.1997 № 1065»
1. Визначення та аналіз проблеми, яку пропонується розв’язати шляхом державного регулювання господарських відносин
Наказ Фонду державного майна України «Про внесення змін до наказів Фонду державного майна України від 04.04.1994 № 175 та від 01.10.1997 № 1065» розроблено у зв’язку з набранням чинності Закону України від 13.01.2012 № 4336-VI “Про внесення змін до деяких законів України з питань приватизації щодо реалізації положень Державної програми приватизації на 2012 - 2014 роки” та з метою приведення Положення про типовий план розміщення акцій акціонерного товариства, яке створено шляхом корпоратизації, затвердженого наказом Фонду державного майна України від 04.04.1994 № 175, зареєстрованого у Міністерстві юстиції України 12.05.1994 № 96/305 та Положення про план приватизації майна у відповідність до чинного законодавства, затвердженого наказом Фонду державного майна України від 01.10.1997 № 1065, зареєстрованого у Міністерстві юстиції України 17.10.1997 за № 490/2294.
2. Визначення цілей державного регулювання
Основною метою розроблення Фондом державного майна України проекту регуляторного акта «Про внесення змін до наказів Фонду державного майна України від 04.04.1994 № 175 та від 01.10.1997 № 1065» є внесення змін до Положення про типовий план розміщення акцій акціонерного товариства, яке створено шляхом корпоратизації та Положення про план приватизації майна, що врегулює питання, пов’язані з підготовкою державних підприємств до приватизації, з урахуванням вимог Закону України від 13.01.2012 № 4336-VI “Про внесення змін до деяких законів України з питань приватизації щодо реалізації положень Державної програми приватизації на 2012 - 2014 роки”.
Наказ Фонду державного майна України «Про внесення змін до наказів Фонду державного майна України від 04.04.1994 № 175 та від 01.10.1997 № 1065» визначає певну послідовність дій процесу приватизації, конкретизує норми права загального характеру.
3. Визначення та оцінка усіх прийнятних альтернативних способів досягнення встановлених цілей з аргументацією переваг обраного способу
Під час розроблення проекту наказу «Про внесення змін до наказів Фонду державного майна України від 04.04.1994 № 175 та від 01.10.1997 № 1065» було розглянуто два альтернативні способи досягнення встановлених цілей.
1. Залишити без змін існуючі Положення про типовий план розміщення акцій акціонерного товариства, яке створено шляхом корпоратизації та Положення про план приватизації майна. Але, цей спосіб не відповідатиме нормам Закону України “Про внесення змін до деяких законів України з питань приватизації щодо реалізації положень Державної програми приватизації на 2012 - 2014 роки”, під час підготовки до приватизації державних підприємств, акціонерних товариств, які створені шляхом корпоратизації.
На підставі вищевикладеного, можна зробити висновок, що від даної альтернативи необхідно відмовитися.
2. Державне регулювання здійснити шляхом внесення змін до регуляторного акта – наказу Фонду державного майна України «Про внесення змін до наказів Фонду державного майна України від 04.04.1994 № 175 та від 01.10.1997 № 1065».
Зазначений спосіб сприятиме забезпеченню прозорості і відкритості підготовки до приватизації майна, захисту майнових інтересів держави, що дасть змогу здійснювати процес підготовки до приватизації за єдиними правилами і сприятиме об’єктивності отриманих результатів.
Проектом врегульовуються питання взаємодії державних органів приватизації з акціонерними товариствами.
Цей спосіб, на даний момент, є найбільш прийнятним та законним, оскільки проект наказу розроблено у зв’язку з набранням чинності Закону України “Про внесення змін до деяких законів України з питань приватизації щодо реалізації положень Державної програми приватизації на 2012 - 2014 роки”.
Тому, єдиним прийнятним способом забезпечення досягнення цілей державного регулювання уважаємо прийняття наказу Фонду державного майна України «Про внесення змін до наказів Фонду державного майна України від 04.04.1994 № 175 та від 01.10.1997 № 1065».
4. Опис механізмів і заходів, які забезпечать розв’язання визначеної проблеми шляхом прийняття запропонованого регуляторного акта
Досягнення позитивного результату можливе шляхом прийняття даного регуляторного акта.
Для досягнення цілей, визначених у другому розділі аналізу регуляторного впливу, проектом наказу Фонду державного майна України «Про внесення змін до наказів Фонду державного майна України від 04.04.1994 № 175 та від 01.10.1997 № 1065» передбачено приведення Положення про типовий план розміщення акцій акціонерного товариства, яке створено шляхом корпоратизації та Положення про план приватизації майна, у відповідність до вимог Закону України “Про внесення змін до деяких законів України з питань приватизації щодо реалізації положень Державної програми приватизації на 2012 - 2014 роки”.
Крім цього, проект акта удосконалює механізм здійснення розроблення планів приватизації державних підприємств в процесі приватизації (корпоратизації).
Прийняття проекту наказу Фонду державного майна України «Про внесення змін до наказів Фонду державного майна України від 04.04.1994 № 175 та від 01.10.1997 № 1065» дасть змогу здійснювати процес підготовки до приватизації за єдиними правилами, що сприятиме об’єктивності отриманих результатів.
5. Обґрунтування можливості досягнення встановлених цілей у разі прийняття запропонованого регуляторного акта та оцінка можливості впровадження та виконання вимог регуляторного акта
Впливу зовнішніх факторів на дію регуляторного акта не очікується.
Оцінка можливості впровадження акта та виконання вимог акта суб’єктами господарювання висока.
Досягненням установлених цілей, у разі прийняття запропонованого регуляторного акта, буде вдосконалення порядку посилення контролю з боку державних органів приватизації за процесом розроблення планів приватизації державних підприємств в процесі приватизації (корпоратизації).
Реалізація запропонованого регуляторного акта не потребує додаткових матеріальних та фінансових витрат з Державного бюджету України.
Очікувані наслідки дії запропонованого регуляторного акта не передбачають нанесення шкоди суб’єктам господарювання.
Запровадження зазначеного проекту акта забезпечить високу вірогідність досягнення поставлених цілей.
Опис прогнозованих вигод та витрат у разі прийняття регуляторного акта:
Об’єкт впливу | Вигоди | Витрати |
Інтереси держави | Удосконалення розроблення планів приватизації державних підприємств в процесі приватизації (корпоратизації) | Додаткові витрати відсутні |
Суб’єкти господарювання
| Можливість використання нормативно-правових засобів для розроблення планів приватизації державних підприємств в процесі приватизації (корпоратизації) | Додаткові витрати відсутні |
Кількісні показники результативності, вигоди та витрат від прийняття регуляторного акта оцінити не можливо, оскільки його норми прямо не впливають на фінансові результати господарської діяльності.
6. Визначення очікуваних результатів прийняття регуляторного акта
Прийняття наказу Фонду державного майна України «Про внесення змін до наказів Фонду державного майна України від 04.04.1994 № 175 та від 01.10.1997 № 1065» розв’яже проблему єдиного нормативного забезпечення здійснення процесу розробки планів приватизації державних підприємств в процесі приватизації (корпоратизації).
7. Обґрунтування запропонованого строку чинності регуляторного акта
Строк дії акта не обмежений у часі. Зміни та доповнення до цього акта можуть вноситься у разі прийняття нових регуляторних актів, що будуть впливати на вимоги зазначеного регуляторного акта та виявлення нових проблемних питань, що потребуватимуть врегулювання.
8. Визначення показників результативності регуляторного акта
У разі запровадження регуляторного акта, наказу Фонду державного майна України «Про внесення змін до наказів Фонду державного майна України від 04.04.1994 № 175 та від 01.10.1997 № 1065» буде приведено у відповідність до норм Закону України “Про внесення змін до деяких законів України з питань приватизації щодо реалізації положень Державної програми приватизації на 2012 - 2014 роки” що дасть змогу удосконалити організаційно-господарські заходи процесу приватизації державних підприємств, посилити контроль з боку державних органів приватизації за процесом приватизації, що зумовить позитивні наслідки як для держави, так і для суб’єктів господарювання.
Запропонований регуляторний акт обов’язковий до виконання державними підприємствами, функції з управління майном яких, у зв’язку з прийняттям рішення про приватизацію, належать державним органам приватизації, а також акціонерним товариствам, які створені шляхом корпоратизації.
9. Визначення заходів, за допомогою яких буде здійснюватися відстеження результативності регуляторного акта в разі його прийняття
Відстеження результативності регуляторного акта, в разі його прийняття, можливо здійснити за допомогою соціологічного методу, способом узагальнення інформації від зацікавлених сторін щодо здійснення приватизації державних підприємств, акціонерних товариств, які створені шляхом корпоратизації, з метою її обробки та аналізу при проведенні відстежень.
Інформація про приватизацію оприлюднюється в засобах масової інформації відповідно до чинного законодавства.
Стосовно регуляторного акта здійснюватиметься базове, повторне та періодичне відстеження у строки, установлені статтею 10 Закону України “Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності”: базове відстеження - до набрання актом чинності; повторне відстеження - через рік після набрання актом чинності; періодичне відстеження - кожні три роки, починаючи з дня виконання заходів з повторного відстеження результативності цього акта.
Аналіз регуляторного впливу підготовлено Управлінням з питань реформування власності Департаменту планування процесів приватизації та реформування власності Фонду державного майна України (01601, м. Київ, вул. Кутузова, 18/9, тел.200-31-36).
Голова Фонду О. Рябченко