A A A K K K

Аналіз регуляторного впливу проекту наказу Фонду державного майна «Про внесення змін до Переліку документів, які подаються орендодавцеві для укладення договору оренди майна, що належить до державної власності»

від 14 березня 2012 р.

 

Аналіз регуляторного впливу
проекту наказу Фонду державного майна
«Про внесення змін до Переліку документів, які подаються орендодавцеві для укладення договору оренди майна, що належить до державної власності»

 

   1. Опис проблеми, яку планується розв'язати шляхом втручання держави у відповідну сферу підприємницької діяльності

   З метою підвищення ролі держави в питаннях оцінки об’єктів державного майна, які передаються в оренду, та оптимізації переліку документів, які подаються орендарем орендодавцеві для укладення договору оренди майна, Фонд державного майна розробив проект наказу «Про внесення змін до Переліку документів, які подаються орендодавцеві для укладення договору оренди майна, що належить до державної власності».

   2. Визначення цілей державного регулювання

   Проект наказу «Про внесення змін до Переліку документів, які подаються орендодавцеві для укладення договору оренди майна, що належить до державної власності» розроблено з метою гармонізації законодавства у сфері оренди державного майна та зменшення і оптимізації перелік документів, які подаються потенційним орендарем, який виступає з ініціативою отримати в оренду певне державне майно.

   3. Опис альтернатив запропонованого регуляторного акта

   Вбачається три способи регулювання:

   1.Залишення без змін діючого переліку документів, що не дозволить досягнути цілей державного регулювання.

   2.Внесення змін до переліку документів, тобто розробка зазначеного проекту наказу, що вирішить порушені питання.

   3. Розробка нового проекту наказу Фонду державного майна, що є недоцільним з точки зору правил нормотворчої техніки, оскільки запропоновані зміни до Переліку документів є мінімальними.

   4. Опис механізмів і заходів для розв'язання проблеми

   Проект наказу Фонду державного майна «Про внесення змін до Переліку документів, які подаються орендодавцеві для укладення договору оренди майна, що належить до державної власності» розроблено з метою гармонізації законодавства у сфері оренди державного майна, зокрема передбачається виключити з зазначеного списку такі документи:

   - при поданні документів на оренду цілісного майнового комплексу - звіт про незалежну оцінку основних засобів, нематеріальних активів та оборотних матеріальних засобів;

   - при поданні документів на оренду нерухомого майна - звіт про незалежну оцінку нерухомого та висновок про вартість об'єкта оренди.

   5. Характеристика очікуваних соціально-економічних наслідків запровадження передбачених заходів

   Реалізація наказу дасть змогу зменшити та оптимізувати перелік документів, які подаються першим потенційним орендарем, який виступає з ініціативою оренди певного майна.

   Реалізація    наказу    не    потребує   додаткових    фінансових, матеріальних та інших витрат.

   6. Обґрунтування можливості досягнення визначених цілей у разі прийняття регуляторного акта

   Для прийняття проекту наказу перешкод правового чи економічного характеру немає.

Об'єкт впливу

Громадяни

(як орендарі)

Суб'єкти господарювання

Держава

Як орендарі

Як орендодавці

Вигоди

Зменшення переліку документів, які подаються потенційним орендарем з метою оренди державного майна

-

підвищення ролі держави в питаннях оцінки об’єктів державного майна, які передаються в оренду

Витрати

Додаткові витрати не очікуються.

 

   7. Очікувані результати прийняття акта

   Загальним ефектом прийняття проекту наказу буде загальне підвищення ефективності відносин оренди державного майна.

   8. Обґрунтування дії строку акта

   Запропонований наказ приймається на необмежений строк.

   9. Визначення показників результативності акта

   Показниками результативності запропонованого проекту наказу будуть:

   1) зменшення та оптимізація переліку документів, які подаються потенційним орендарем, який виступає з ініціативою передачі в оренду певного майна;

   2) зміни, що пропонуються, поширюватимуться на орендарів та орендодавців державного майна всіх організаційно-правових форм;

   3) рівень   поінформованості   середній   -   проект наказу було оприлюднено з метою обговорення та отримання від суб'єктів  господарювання  зауважень та пропозицій.

   10. Визначення заходів, за допомогою яких буде здійснюватися відстеження результативності акта

   Відстеження результативності регуляторного акта буде здійснено шляхом моніторингу кількості договорів оренди, укладених за результатами проведених конкурсів.

   Базове відстеження результативності регуляторного акту здійснюється до дня набрання чинності шляхом аналізу пропозицій і зауважень до проекту наказу.

   Повторне відстеження буде проводитися через рік після набрання чинності регуляторним актом з використанням показників результативності.

   Періодичне відстеження буде проводитись раз на три роки на підставі даних звітів про укладені договори оренди та надходження орендної плати.

 

Заступник Голови Фонду                                                          І. Хотей