Аналіз регуляторного впливу наказу Фонду державного майна України від 06.02.2007 № 201 "Про нову редакцію Положення про порядок реструктуризації підприємств"
від 11 березня 2007 р.
АНАЛІЗ РЕГУЛЯТОРНОГО ВПЛИВУ
наказу Фонду державного майна України від 06.02.2007 № 201 "Про нову редакцію Положення про порядок реструктуризації підприємств"
1. Опис проблеми
У зв'язку з прийняттям Господарського кодексу України, Цивільного кодексу України, Закону України "Про управління об'єктами державної власності" від 21.09.06 № 185-V, видання наказу ФДМУ "Про затвердження Типового плану реструктуризації та досудової санації господарських товариств, у статутних фондах яких державна частка становить більше ніж 50 відсотків" від 17.11.04 № 2502, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 17.12.04 за № 1598/10197, на сьогодні є потреба приведення Положення про порядок реструктуризації підприємств, затвердженого наказом Фонду державного майна України від 12.04.02 № 667, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 07.05.02 за № 702, у відповідність до вимог вищезазначених законодавчих та нормативних актів та удосконалення процесу реструктуризації державних підприємств, функції з управління майном яких, у зв'язку з прийняттям рішення про приватизацію, належать Фонду державного майна України, та господарських організацій, у статутних фондах яких корпоративні права держави перевищують 50 відсотків.
2. Цілі прийняття пропонованого акта
Головними цілями прийняття акта є приведення Положення про порядок реструктуризації підприємств, затвердженого наказом Фонду державного майна України від 12.04.02 № 667, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 07.05.02 за № 702, у відповідність до вимог Господарського кодексу України, Цивільного кодексу України, Закону України "Про управління об'єктами державної власності", наказу Фонду державного майна України "Про затвердження Типового плану реструктуризації та досудової санації господарських товариств, у статутних фондах яких державна частка становить більше ніж 50 відсотків" від 17.11.04 № 2502, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 17.12.04 за №1598/10197, удосконалення процесу реструктуризації державних підприємств, функції з управління майном яких, у зв'язку з прийняттям рішення про приватизацію, належать Фонду державного майна України, та господарських організацій, у статутних фондах яких корпоративні права держави перевищують 50 відсотків, а також посилення контролю з боку Фонду державного майна України за процесом реструктуризації цих підприємств.
3. Оцінка альтернативних способів досягнення встановлених цілей
В даному випадку вбачається за можливе визначити два альтернативні способи досягнення встановлених цілей.
1. Залишити існуюче Положення про порядок реструктуризації підприємств. Але цей спосіб не є ефективним і не врегульовує особливості господарських та цивільних відносин, встановлені Господарським кодексом України та Цивільним кодексом України та правові основи управління об'єктами державної власності, визначені Законом України "Про управління об'єктами державної власності", під час здіснення реструктуризації державних підприємств, функції з управління майном яких, у зв'язку з прийняттям рішення про приватизацію, належать ФДМУ, та господарських організацій, у статутних фондах яких корпоративні права держави перевищують 50 відсотків.
2. Державне регулювання зазначеного питання шляхом внесення запропонованих змін до Положення про порядок реструктуризації.
Зазначений спосіб сприятиме удосконаленню процесу реструктуризації підприємств, врегулюванню особливостей господарських та цивільних відносин, встановлених Господарським кодексом України та Цивільним кодексом України і правові основи управління об'єктами державної власності, визначені Законом України "Про управління об'єктами державної власності", під час здіснення реструктуризації державних підприємств, функції з управління майном яких, у зв'язку з прийняттям рішення про приватизацію, належать ФДМУ, та господарських організацій, у статутних фондах яких корпоративні права держави перевищують 50 відсотків. Тому, вважаємо єдиним прийнятним методом забезпечення досягнення цілей державного регулювання затвердження наказу Фонду державного майна України "Про нову редакцію Положення про порядок реструктуризації підприємств".
4. Опис механізмів і заходів для вирішення проблеми
Після набрання чинності нормативно-правовим актом "Про нову редакцію Положення про порядок реструктуризації підприємств" шляхом внесення змін до Положення про порядок реструктуризації підприємств, затвердженого наказом Фонду державного майна України від 12.04.02 № 667, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 07.05.02 за № 414/6702, він визначає положення при проведенні реструктуризації державних підприємств, функції з управління майном яких, у зв'язку з прийняттям рішення про приватизацію, належать ФДМУ, та господарських організацій, у статутних фондах яких корпоративні права держави перевищують 50 відсотків, в частині розширення кола ініціаторів прийняття рішення про реструктуризацію, зміни завдань та повноважень комісії з реструктуризації, посилення контролю з боку Фонду державного майна України за процесом реструктуризації підприємств та відчуженням майна підприємств в процесі реструктуризації, та буде приведений у відповідність до вимог Господарського кодексу України, Цивільного кодексу України та Закону України "Про управління об'єктами державної власності".
5. Обґрунтування можливості досягнення встановлених цілей у разі прийняття запропонованого регуляторного акта
Впливу зовнішніх факторів на дію регуляторного акта не очікується.
Оцінка можливості впровадження акта та виконання вимог акта суб'єктами господарювання висока.
Досягненням установлених цілей у разі прийняття запропонованого регуляторного акта буде удосконалення процесу реструктуризації підприємств та посилення контролю з боку Фонду державного майна України за процесом реструктуризації підприємств.
Реалізація запропонованого регуляторного акта не потребує додаткових матеріальних та фінансових витрат з Державного бюджету України.
Очікувані наслідки дії запропонованого регуляторного акта не передбачають нанесення шкоди суб'єктам господарювання.
Запровадження зазначеного проекту наказу Фонду державного майна України забезпечить високу вірогідність досягнення поставлених цілей.
6. Очікувані результати
Впровадження даного регуляторного акта дасть змогу:
- посилити контроль з боку Фонду за процесом реструктуризації державних підприємств, функції з управління майном яких, у зв'язку з прийняттям рішення про приватизацію, належать ФДМУ, та господарських організацій, у статутних фондах яких корпоративні права держави перевищують 50 відсотків;
- удосконалити організаційно-господарські заходи процесу реструктуризації підприємств;
- покращити результати реструктуризації підприємств.
7. Обґрунтування строку чинності акта
Обмежень строку регуляторного акта немає, що дасть змогу розв'язати проблеми та досягти цілі державного регулювання. Термін чинності регуляторного акта - відповідно до законодавства після державної реєстрації в Міністерстві юстиції України.
8. Показники результативності акта
У разі запровадження регуляторного акта буде приведено у відповідність до вимог Господарського кодексу України, Цивільного кодексу України, Закону України "Про управління об'єктами державної власності", наказу Фонду державного майна України "Про затвердження Типового плану реструктуризації та досудової санації господарських товариств, у статутних фондах яких державна частка становить більше ніж 50 відсотків" від 17.11.04 № 2502, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 17.12.04 за №1598/10197, Положення про порядок реструктуризації підприємств, затвердженого наказом Фонду державного майна України від 12.04.02 № 667, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 07.05.02 за № 702, удосконалено організаційно-господарських заходів процесу реструктуризації державних підприємств, функції з управління майном яких, у зв'язку з прийняттям рішення про приватизацію, належать ФДМУ, та господарських організацій, у статутних фондах яких корпоративні права держави перевищують 50 відсотків, посилено контроль з боку Фонду державного майна України за процесом реструктуризації та використанням майна цих підприємств, що зумовить позитивні наслідки як для держави, так і для суб'єктів господарювання.
Запропонований регуляторний акт обов'язковий до виконання державними підприємствами, функції з управління майном яких, у зв'язку з прийняттям рішення про приватизацію, належать ФДМУ, та господарськими організаціями, у статутних фондах яких корпоративні права держави перевищують 50 відсотків.
Рівень поінформованості суб'єктами господарювання з основних положень регуляторного акта високий.
9. Заходи для відстеження результативності акта
Стосовно регулятивного акта здійснюється базове, повторне та періодичне відстеження у межах строків, установлених статтею 10 Закону України "Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності".
Базове відстеження здійснюється до дня набрання чинності регуляторним актом або більшістю його положень з метою оцінки стану суспільних відносин, на врегулювання яких спрямована дія акта.
Повторне відстеження здійснюється через рік після набрання чинності актом або більшістю його положень, але не пізніше ніж через два роки, якщо рішенням регуляторного органу, який прийняв цей акт, не встановлено більш ранній строк, з метою оцінки ступеня досягнення цим актом визначених цілей. Установлені кількісні та якісні показники результативності акта порівнюються із значеннями аналогічних показників, що встановлені під час базового обстеження.
Періодичне відстеження здійснюється раз на три роки, починаючи з дня виконання заходів з повторного відстеження, в тому числі у разі, коли дію акта, прийнятого на визначений строк, було продовжено з метою оцінки ступеня досягнення актом визначених цілей. Установлені кількісні та якісні значення показників результативності акта порівнюються із значеннями аналогічних показників, що встановлені під час повторного відстеження.
У процесі відстеження встановлюється кількісне та якісне значення для кожного показника результативності, визначеного під час проведення аналізу впливу регуляторного акта.
Базове, повторне та періодичне відстеження здійснюється на основі показників і даних, визначених під час проведення аналізу впливу регуляторного акта.
9.2. Узагальнення та аналіз звітності суб'єктів господарювання про результати реструктуризації підприємств та щоквартальне і щорічне подання Президентові України, Верховній Раді України та Кабінету Міністрів України інформації про обсяги і результати реструктуризації підприємств.
9.3. Оприлюднення інформації про процеси реструктуризації в засобах масової інформації (друкованих виданнях, мережі Інтернет).
Аналіз регуляторного впливу підготовлено Департаментом банкрутства, санації та реструктуризації Фонду державного майна України (01023, м. Київ, вул. Кутузова, 18/9, тел./факс 200-36-26).
В.о. Голови Фонду державного майна України | В. Петров |