Аналіз регуляторного впливу наказу Фонду державного майна України «Про внесення змін до наказу Фонду державного майна України від 01.07.1997 № 683»
від 25 квітня 2012 р.
Аналіз регуляторного впливу
наказу Фонду державного майна України
«Про внесення змін до наказу Фонду державного
майна України від 01.07.1997 № 683»
1. Опис проблеми, яку передбачається розв’язати шляхом державного регулювання
Наказ Фонду державного майна України «Про внесення змін до наказу Фонду державного майна України від 01.07.1997 № 683» розроблено у зв’язку з прийняттям законів України «Про Державну програму приватизації», «Про внесення змін до деяких законів України з питань приватизації щодо реалізації положень Державної програми приватизації на 2012-2014 роки» та з метою приведення Порядку подання та розгляду заяв на приватизацію, затвердженому наказом Фонду державного майна України від 01.07.1997 № 683, зареєстрованому у Міністерстві юстиції України 29.08.1997 № 362/2166, у відповідність до чинного законодавства.
2. Ціль державного регулювання
Метою прийняття наказу Фонду державного майна України «Про внесення змін до наказу Фонду державного майна України від 01.07.1997 № 683» є приведення нормативно-правових актів Фонду державного майна України до вимог чинного законодавства відповідно до вимог прийнятого Закону України «Про внесення змін до деяких законів України з питань приватизації щодо реалізації положень Державної програми приватизації на 2012-2014 роки» та удосконалення Порядку подання та розгляду заяв на приватизацію, затвердженому наказом Фонду державного майна України від 01.07.1997 № 683, зареєстрованому у Міністерстві юстиції України 29.08.1997 № 362/2166, з метою його організації на високому рівні.
3. Визначення та оцінювання усіх прийнятних альтернативних способів досягнення зазначених цілей, наведення аргументів щодо переваги обраного способу
У даній сфері правового регулювання діють такі нормативно-правові акти:
- Закон України «Про приватизацію державного майна»;
- Закон України «Про Державну програму приватизації».
- наказ Фонду державного майна України від 01.07.97 № 683 «Про затвердження Порядку подання та розгляду заяв на приватизацію».
Доцільно розглянути два способи досягнення встановленої мети:
3.1. Збереження існуючого стану та залишення чинного наказу без змін, що не дозволить досягнути цілей державного регулювання, визначених у пункті 2 Аналізу стосовно приведення нормативно-правових актів Фонду державного майна України до вимог чинного законодавства відповідно до вимог прийнятого Закону України «Про внесення змін до деяких законів України з питань приватизації щодо реалізації положень Державної програми приватизації на 2012-2014 роки» та удосконалення Порядку подання та розгляду заяв на приватизацію, затвердженому наказом Фонду державного майна України від 01.07.1997 № 683, зареєстрованому у Міністерстві юстиції України 29.08.1997 № 362/2166, з метою його організації на високому рівні.
3.2. Внесення змін до наказу Фонду державного майна України від 01.07.97 № 683 «Про затвердження Порядку подання та розгляду заяв на приватизацію» дозволить досягнути поставлених цілей, забезпечити дотримання вимог Закону України «Про внесення змін до деяких законів України з питань приватизації щодо реалізації положень Державної програми приватизації на 2012-2014 роки» та уникнути можливих непорозумінь в ході реєстрації заяв від потенційних покупців.
4. Механізм, який пропонується застосувати для розв’язання проблеми, і відповідні заходи
Наказом «Про внесення змін до наказу Фонду державного майна України від 01.07.1997 № 683» пропонується внести зміни до наказу ФДМУ від 01.07.97 № 683 «Про затвердження Порядку подання та розгляду заяв на приватизацію».
Прийняття регуляторного акта дозволить забезпечити дотримання вимог чинного законодавства та удосконалити Порядок подання та розгляду заяв на приватизацію, затвердженому наказом Фонду державного майна України від 01.07.1997 № 683, зареєстрованому у Міністерстві юстиції України 29.08.1997 № 362/2166, з метою його організації на високому рівні.
5. Обгрунтування можливостей досягнення визначених цілей у разі прийняття регуляторного акта
Вплив зовнішніх факторів на дію регуляторного акта не очікується.
Оцінка можливості впровадження регуляторного акта та виконання його вимог є високою.
Додаткові зміни до Порядку подання та розгляду заяв на приватизацію можуть вноситись у разі змін у чинному законодавстві.
Реалізація наказу Фонду державного майна України «Про внесення змін до наказу Фонду державного майна України від 01.07.1997 № 683» не потребує додаткових матеріальних та інших витрат із Державного бюджету України.
Запровадження зазначеного регуляторного акта забезпечить високу ймовірність досягнення поставлених цілей.
6. Очікувані результати прийняття акта
У разі прийняття наказу Фонду державного майна України «Про внесення змін до наказу Фонду державного майна України від 01.07.1997 № 683» буде приведено нормативно-правовий акт Фонду у відповідність до вимог чинного законодавства та удосконалено Порядок подання та розгляду заяв на приватизацію, затвердженому наказом Фонду державного майна України від 01.07.1997 № 683, зареєстрованому у Міністерстві юстиції України 29.08.1997 № 362/2166, з метою його організації на високому рівні.
Прийняття наказу сприятиме підвищенню ефективності оформлення заяв на приватизацію, забезпечить планування надходжень коштів від приватизації державного майна до Державного бюджету України, покращенню взаємодії державних органів приватизації та потенційних покупців, скороченню строків прийняття заяв за рахунок чіткого визначення умов їх подання.
Розподіл вигод і витрат для суб'єктів регуляторного акта у зв'язку з прийняттям запропонованого акта наведено у таблиці:
Суб'єкти | Вигоди | Витрати |
Держава | Приведення нормативно-правового акта у відповідність до вимог прийнятого Закону України «Про внесення змін до деяких законів України з питань приватизації щодо реалізації положень Державної програми приватизації на 2012-2014 роки»
| Додаткові витрати відсутні |
Суб'єкти господарювання | Підвищення ефективності подання заяв на приватизацію, скорочення строків прийняття заяв | Додаткові витрати відсутні |
Громадяни | Реалізація права громадян на участь у процесі приватизації | Додаткові витрати відсутні |
7. Обгрунтування запропонованого строку дії акта (у разі обмеження цього строку)
Строк дії регуляторного акта необмежений. Разом з тим він може змінюватися з урахуванням майбутніх змін до законодавства, що впливає на регуляторний акт.
8. Показники результативності акта
З прийняттям регуляторного акта буде приведено у відповідність із чинним законодавством України нормативний акт Фонду державного майна України та удосконалено Порядок подання та розгляду заяв на приватизацію з метою його організації на високому рівні.
Показниками результативності прийняття регуляторного акта є:
- кількість громадян або юридичних осіб, які скористалися своїм правом на подання та розгляд заяв на приватизацію;
- кошти, які надійшли до державного бюджету від приватизації державних підприємств.
Рівень поінформованості громадян та суб’єктів господарювання – високий.
Проект регуляторного акта розміщено на сайті Фонду у мережі Інтернет з метою оприлюднення та отримання зауважень та пропозицій.
9. Заходи, за допомогою яких буде здійснюватися відстеження результативності акта
Стосовно регуляторного акта здійснюється базове, повторне та періодичне відстеження у межах термінів, встановлених статтею 10 Закону України "Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності".
Базове відстеження здійснюється до дня набрання чинності цим регуляторним актом або набрання чинності більшістю його положень з метою оцінки стану суспільних відносин, на врегулювання яких спрямована дія акта.
Повторне відстеження здійснюється через рік з дня набрання чинності цим регуляторним актом або набрання чинності більшістю його положень, але не пізніше двох років, якщо рішенням регуляторного органу, який прийняв цей акт, не встановлено більш ранній строк, з метою оцінки ступеня досягнення цим актом визначених цілей. Установлені кількісні та якісні значення показників результативності акта порівнюються із значеннями аналогічних показників, що встановлені під час базового відстеження.
Періодичне відстеження здійснюється раз на кожні три роки починаючи з дня закінчення заходів з повторного відстеження результативності, в тому числі і в разі, коли дію акта, прийнятого на визначений строк, було продовжено з метою оцінки ступеня досягнення актом визначених цілей. Установлені кількісні та якісні значення показників результативності акта порівнюються із значеннями аналогічних показників, що встановлені під час повторного відстеження.
Аналіз регуляторного впливу підготовлено Управлінням з питань реформування власності Департаменту планування процесів приватизації та реформування власності Фонду державного майна (вул. Кутузова, 18/9, м. Київ 133, 01601, телефон 200-33-45, факс 280-89-68).
Начальник Управління з
питань реформування власності Н.Рикова