Про порядок відчуження майнових об'єктів, що належать до основних фондів і є державною власністю
від 30 листопада 2006 р.
Проект
КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
ПОСТАНОВА
від "___" ____________ 2006 р. | Київ | № _____ |
Про порядок відчуження майнових об'єктів, що належать до основних фондів і є державною власністю
Відповідно до статті 5 Закону України "Про управління об'єктами державної власності" Кабінет Міністрів України постановляє:
1. Затвердити Положення про порядок відчуження майнових об'єктів, що належать до основних фондів і є державною власністю (додається).
2. Фонду державного майна України у місячний термін затвердити примірні форми договорів-доручень, передбачених цим Положенням.
Прем'єр-міністр України | В. Янукович |
Інд.__
Проект
ЗАТВЕРДЖЕНО постановою Кабінету Міністрів України від "___" __________ 2006 р. № ____ |
ПОЛОЖЕННЯ
про порядок відчуження майнових об'єктів, що належать до основних фондів і є державною власністю
1. Положення про порядок відчуження майнових об'єктів, що належать до основних фондів і є державною власністю (далі - Положення), визначає організаційно-господарські процедури реалізації державою права державної власності через відповідні органи управління та встановлює єдиний порядок відчуження державного майна.
Загальні положення
2. Наведені нижче терміни у цьому Положенні вживаються у такому значенні:
майнові об'єкти (далі - майно) - матеріальні активи, які відповідно до чинного законодавства віднесені до основних фондів (засобів);
відчуження майна - передача права власності (господарського відання, оперативного управління) на державне майно юридичним чи фізичним особам за процедурами та у спосіб, передбачених цим Положенням;
оцінка майна - процес визначення його вартості на дату оцінки (на будь-яке число місяця), яка збігається з датою інвентаризації, за процедурою, встановленою нормативно-правовими актами з оцінки майна, і є результатом практичної діяльності суб'єкта оціночної діяльності;
аукціон - спосіб продажу майна, за яким його власником стає покупець, що в ході торгів запропонував за нього найвищу ціну і взяв зобов'язання виконати всі фіксовані умови аукціону;
конкурс - спосіб продажу майна, за яким його власником стає покупець, що запропонував за нього найвищу ціну за письмовим поданням і взяв зобов'язання виконати всі фіксовані умови конкурсу;
організатор аукціону - юридична особа, яка має угоду про продаж майна, що перебуває в державній власності, з Фондом державного майна України;
організатор конкурсу - суб'єкт господарювання, установа (організація), на балансі якого знаходиться майно, або юридична особа, уповноважена суб'єктом господарювання, установою (організацією), за погодженням з Фондом державного майна України;
початкова вартість продажу - вартість, з якої розпочинається продаж майна встановленими законодавством способами, що передбачають конкуренцію покупців;
учасник конкурсу, аукціону - юридична або фізична особа, яка зареєстрована відповідно до цього Положення;
покупець - юридична або фізична особа, яка стала переможцем аукціону або конкурсу з продажу державного майна;
фіксовані умови конкурсу, аукціону - вичерпний перелік зобов'язань, які є однаковими і незмінними для всіх учасників та публікуються в інформаційному повідомленні.
Інші терміни, які використовуються у цьому Положенні, вживаються у значеннях, визначених відповідними законодавчими та нормативно-правовими актами, що регулюють правовий режим власності відповідного державного майна та питання управління державним майном, його оцінки та бухгалтерського обліку.
3. Положення визначає процедури та порядок відчуження державного майна, закріпленого за державними підприємствами (їх структурними підрозділами, об'єднаннями), установами і організаціями, державного майна, переданого в оренду у складі цілісних майнових комплексів державних підприємств, організацій (їх структурних підрозділів), державного майна, переданого в безоплатне користування самоврядним установам і організаціям.
Положення носить рекомендаційний характер при відчуженні майна Національного банку України, майна, що знаходиться на балансі або у віданні Верховної Ради України, Кабінету Міністрів України, а також майна, що забезпечує діяльність Верховної Ради України, Президента України.
4. Відчуження державного майна може здійснюється шляхом:
а) приватизації;
б) внесення до статутних фондів господарських товариств;
в) міни;
г) безоплатної передачі;
ґ) продажу його юридичною особою, на балансі якої перебуває це майно;
д) об'єднання вкладів учасників (просте товариство) за договором про спільну діяльність;
е) фінансового лізингу, якщо перехід права власності на об'єкт лізингу до лізингоодержувача передбачений умовами договору лізингу;
є) примусового відчуження;
ж) процедур банкрутства;
з) продажу податковими органами активів платника податків.
Відчуження державного майна відповідно до підпунктів а, б, г, є-з здійснюється у порядку, встановленому чинним законодавством України.
Відчуження державного майна відповідно до підпунктів е, ж (у процедурі розпорядження майном боржника) здійснюється з урахуванням порядку, встановленого цим Положенням.
Відчуження державного майна відповідно до підпунктів в, ґ, д здійснюється у порядку, встановленому цим Положенням.
5. Дія цього Положення не поширюється на:
а) відчуження цілісних майнових комплексів державних підприємств, їх структурних підрозділів;
б) відчуження індивідуально визначеного майна, яке в установленому порядку включене до переліків об'єктів, що підлягають приватизації відповідно до законодавства з питань приватизації;
в) відчуження майна, на яке відповідно до законодавства України встановлені обмеження чи заборона на відчуження (застава, податкова застава, накладення арешту тощо);
г) відчуження майна, стосовно якого встановлено спеціальний режим управління (житловий фонд, військове майно, державний матеріальний резерв, об'єкти цивільної оборони тощо);
ґ) відчуження державного майна, яке не увійшло до статутних фондів господарських товариств у процесі приватизації (корпоратизації), але перебуває на балансі.
Загальні вимоги до процедури відчуження майна
6. Відчуження державного майна проводиться безпосередньо суб'єктом господарювання, установою (організацією), на балансі яких обліковується це майно, після отримання на це згоди (дозволу) відповідного суб'єкта управління об'єктами державної власності, який є представником власника і виконує його функції у межах, визначених законодавчими актами України (далі - орган управління).
Органи управління приймають рішення про надання згоди (дозволу) на відчуження нерухомого майна, а також повітряних та морських суден, суден внутрішнього плавання та рухомого складу залізничного транспорту лише за умови надання в установленому цим Положенням порядку попереднього погодження Фондом державного майна України.
Відчуження державного майна, яке обліковується на балансі органу управління, здійснюється за рішенням цього органу у порядку, що встановлюється цим Положенням.
7. Для розгляду питання про відчуження майна суб'єктами господарювання, установами (організаціями) до відповідного органу управління (державного органу приватизації) подаються:
7.1. Звернення суб'єкта господарювання, установи (організації) стосовно відчуження майна.
7.2. Техніко-економічне обґрунтування доцільності відчуження майна та напрямів використання коштів (з обов'язковим визначенням впливу відчуження майна на цілісність майнового комплексу).
7.3. Відомість про вартість основних фондів, які пропонуються до відчуження, згідно з даними бухгалтерського обліку на дату оцінки (додаток 1).
7.4. Акт інвентаризації основних фондів, які пропонуються до відчуження (додаток 2).
7.5. Акт технічного стану майна, складений на дату оцінки та затверджений керівником суб'єкта господарювання, установи (організації).
7.6. Звіт про оцінку майна.
7.7. Протокол (виписка з протоколу) засідання комісії з приватизації (у разі створення комісії) про надання згоди на відчуження майна.
Строк подання документів, визначених підпунктами 7.3 - 7.6, до органів управління (державних органів приватизації) не може перевищувати 2 місяці від дати оцінки.
Документи, визначені підпунктами 7.1-7.6, подаються до державних органів приватизації разом з попереднім висновком відповідного органу управління щодо доцільності провадження відповідної процедури відчуження державного майна.
За вимогою органу управління, державного органу приватизації суб'єкт господарювання, установа (організація) подає додатково документи, необхідні для прийняття обґрунтованого рішення (технічні паспорти, суднові документи, витяги з реєстрів тощо).
8. Незалежна оцінка майна, яке пропонується до відчуження, проводиться відповідно до Закону України "Про оцінку майна, майнових прав та професійну оціночну діяльність в Україні".
Звіт про оцінку майна оформлюється відповідно до вимог Національного стандарту № 1 "Загальні засади оцінки майна і майнових прав", затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 10.09.2003 № 1440.
Рецензування звіту про оцінку майна здійснюється згідно з вимогами статті 13 Закону України "Про оцінку майна, майнових прав та професійну оціночну діяльність в Україні" та пунктів 62-67 Національного стандарту № 1 "Загальні засади оцінки майна і майнових прав", затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 10.09.2003 № 1440, відповідними оцінювачами державних органів приватизації.
Висновок про вартість майна, яке пропонується до відчуження, за результатами рецензування погоджується відповідним органом управління, згідно з вимогами Методики оцінки майна, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 10.12.2003 № 1891.
9. Вартість (у тому числі початкова) майна, що пропонується до відчуження, встановлюється на підставі погодженого висновку про вартість цього майна.
10. Після проведення оцінки майна суб'єкту господарювання, установі (організації) забороняється здійснювати дії щодо об'єкта відчуження, які можуть призвести до зміни його вартості.
Погоджений висновок про вартість майна дійсний до закінчення строку дії згоди (дозволу) органу управління на відчуження цього майна, визначеного пунктом 68 цього Положення.
11. Строк прийняття рішення про надання чи відмову в наданні згоди (дозволу) на відчуження державного майна становить 30 робочих днів із моменту надходження до органу управління повного комплекту документів, визначених пунктом 7 цього Положення, та погодження Фонду державного майна України.
При наданні згоди (дозволу) чи погодження на відчуження державного майна органи управління чи Фонд державного майна України можуть визначати спосіб проведення продажу - через біржі, на аукціоні, за конкурсом, а також умови продажу, які є обов'язковими для виконання суб'єктом господарювання, установою (організацією) при здійсненні ними продажу державного майна.
Відчуження державного майна шляхом продажу, міни та об'єднання вкладів учасників (просте товариство) за договором про спільну діяльність
12. Відчуження державного майна шляхом його продажу здійснюється на конкурентних засадах - через біржі, на аукціоні, за конкурсом.
Продаж майна Національної академії наук України та галузевих академій наук і організацій, віднесених до їх відання, здійснюється лише за конкурсом.
Продаж нерухомого майна, а також повітряних та морських суден, суден внутрішнього плавання та рухомого складу залізничного транспорту здійснюється лише на аукціоні, за конкурсом.
У разі реєстрації в установленому порядку лише одного учасника конкурсу, аукціону, продаж державного майна може бути здійснено шляхом його викупу цим учасником за початковою вартістю (за відсутності інших умов, встановлених органом управління чи державним органом приватизації).
Суб'єкт господарювання, установа (організація) після отримання згоди (дозволу) органу управління на відчуження майна шляхом його продажу (при здійсненні продажу через біржі, на аукціоні) забезпечує укладання договору з юридичною особою, яка має угоду про продаж майна, що перебуває у державній власності, з Фондом державного майна України.
13. Відчуження державного майна суб'єктів господарювання установ (організацій), яке перебуває за кордоном і реалізація якого в Україні неможлива чи недоцільна, здійснюється у порядку, що визначається цим Положенням, з урахуванням вимог законодавства держав, на території яких знаходиться майно, що підлягає відчуженню, а також збереження умов конкурентного продажу майна та використання коштів відповідно до законодавства України.
14. Не може бути об'єктом міни державне майно, у разі якщо іншим об'єктом такої міни є об'єкт, який не належить до об'єктів права державної чи комунальної власності.
15. Передача об'єктів права державної та комунальної власності шляхом обміну цими об'єктами здійснюється у порядку, визначеному Законом України "Про передачу об'єктів права державної та комунальної власності".
16. Обмін між суб'єктами господарювання, установами (організаціями) об'єктами права державної власності здійснюється на підставі укладання договору міни.
За погодженням з органом управління договором може бути встановлений обмін майна на роботи (послуги).
17. За погодженням сторін договору та відповідних органів управління (орендодавця) можлива грошова доплата за майно більшої вартості, що обмінюється на майно меншої вартості за умови, якщо забезпечена еквівалентність вартісних показників, яка підтверджена результатами рецензування.
18. Суб'єкти господарювання, установи (організації) при відчуженні державного майна шляхом об'єднання вкладів учасників (просте товариство) за договором про спільну діяльність в обов'язковому порядку надають та погоджують з органом управління (державними органами приватизації) проект договору простого товариства та висновок про вартість вкладів інших учасників простого товариства.
19. Відчуження державного майна, переданого в оренду у складі цілісних майнових комплексів державних підприємств, організацій (їх структурних підрозділів), шляхом його обміну чи об'єднання вкладів учасників (просте товариство) за договором про спільну діяльність здійснюється лише у випадках, передбачених договором оренди.
20. Підготовка до відчуження державного майна шляхом продажу, міни та об'єднання вкладів учасників (просте товариство) за договором про спільну діяльність здійснюється відповідно до загальних вимог до процедури відчуження майна цього Положення.
21. Кошти, одержані внаслідок відчуження шляхом продажу державного майна суб'єкта господарювання, установи чи організації, спрямовуються відповідно до вимог чинного законодавства України. Суб'єкти господарювання, установи (організації) зобов'язані письмово повідомити орган управління, відповідний державний орган приватизації про результати відчуження та використання коштів, отриманих у результаті відчуження майна, протягом 30 календарних днів (з моменту реалізації) шляхом подання звіту за встановленою формою (додаток 3).
Особливості відчуження державного майна, переданого в оренду
22. Відчуження державного майна, переданого в оренду у складі цілісних майнових комплексів державних підприємств, організацій (їх структурних підрозділів), здійснюється з ініціативи орендаря за попереднім дозволом орендодавця та за умови наявності відповідних положень у договорі оренди.
При відчуженні державного майна, переданого в оренду у складі цілісних майнових комплексів державних підприємств, організацій (їх структурних підрозділів), підлягає компенсації вартість необхідних витрат на невід'ємні поліпшення, які з дозволу орендодавця здійснювалися орендарем за рахунок його власних коштів і призвели до збільшення ринкової вартості об'єкта основного засобу, якщо інше не передбачено договором оренди.
Оцінка орендованого майна, що містить невід'ємні поліпшення, здійснені за час його оренди, проводиться з урахуванням нормативно-правових актів з оцінки майна під час приватизації.
23. Для отримання дозволу на відчуження орендар подає орендодавцю:
а) документи згідно з п. 7 Положення;
б) пропозиції щодо умов продажу основних засобів та проект змін до договору оренди (вартості орендованого майна, переліку орендованого майна, орендної плати тощо);
в) документи, що підтверджують проведені орендарем розрахунки за виконані поліпшення орендованого майна, яке пропонується до відчуження, у тому числі за придбані матеріали, конструкції тощо, які неможливо відокремити від нього без заподіяння йому шкоди;
г) аудиторський висновок щодо підтвердження фінансування здійснених поліпшень орендованого майна, яке пропонується до відчуження, за рахунок коштів орендаря;
ґ) інші документи для ідентифікації та оцінки невід'ємних поліпшень, надання яких передбачено Порядком оцінки орендованого нерухомого майна, що містить невід'ємні поліпшення, здійснені за час його оренди, під час приватизації, затвердженим наказом Фонду державного майна України від 27.02.2004 № 377 та зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 18.03.2004 за № 343/8942;
д) згоду органу управління, яким погоджувалася передача державного майна в оренду (або його правонаступника).
24. Строк прийняття рішення про надання (відмову) дозволу щодо відчуження майна, запропонованого орендарем, становить 30 робочих днів від часу надходження до орендодавця повного комплекту документів, визначених пунктом 23 цього Положення. Погодження надається орендодавцем із визначенням:
- пропозицій щодо змін до договору оренди;
- умов продажу майна.
26. Одержані внаслідок відчуження майна кошти (за вирахуванням вартості необхідних невід'ємних поліпшень (якщо це передбачено договором), яка має бути погоджена з орендодавцем) є державною власністю і використовуються відповідно до вимог договору оренди або зараховуються до Державного бюджету України (у разі невизначеності в договорі оренди чи за згодою сторін) як інші надходження від приватизації.
Ринкова вартість необхідних невід'ємних поліпшень, що були здійснені за рахунок власних коштів орендаря і підлягають компенсації, розраховується відповідно до нормативно-правових актів з оцінки майна. Зміна вартості орендованого майна в результаті його продажу способами, зазначеними пунктом 12 цього Положення, в частині визначення державної частки та частки орендаря у цьому майні, здійснюється у порядку, визначеному пунктом 67 Методики оцінки майна, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 10.12.2003 № 1891.
27. Усі необхідні зміни та доповнення до договорів оренди, пов'язані з відчуженням орендованого майна, вносяться після реалізації майна та використання отриманих коштів відповідно до умов договору доручення.
28. Відчуження індивідуально визначеного орендованого державного майна здійснюється відповідно до норм цього Положення та за умови виведення зазначеного майна зі складу орендованого.
Підготовка до проведення аукціону, конкурсу
29. Підготовка до проведення продажу майна на аукціоні, за конкурсом включає:
- отримання суб'єктом господарювання, установою (організацією) згоди (дозволу) на відчуження майна відповідно до цього Положення;
- визначення початкової вартості продажу майна;
- підготовку інформації про майно та умови його продажу;
- проведення маркетингу щодо визначення потенційних покупців;
- укладання договору з організатором аукціону, конкурсу.
- назву майна, його місцезнаходження;
- відомості про майно (технічні характеристики, рік випуску тощо);
- початкову вартість продажу;
- фіксовані умови продажу майна (в т. ч. відшкодування витрат, пов'язаних з продажем майна);
- кінцевий термін прийняття заяви про участь в аукціоні, конкурсі;
- час та місце ознайомлення з майном;
- час та місце проведення аукціону, конкурсу;
- адресу, номер телефону, час роботи служби з організації аукціону, конкурсу.
Інформація про майно, яке визначене у абзаці другому пункту 6 цього Положення, публікується виключно у загальнодержавних друкованих засобах масової інформації.
32. Термін призначення аукціону, конкурсу не повинен перевищувати 12 місяців з дня отримання згоди (дозволу) на продаж майна.
33. За умови отримання згоди (дозволу) на продаж майна підприємство має право розсилати потенційним покупцям інформаційне повідомлення про продаж майна із запрошенням до участі у конкурсі, аукціоні.
Умови участі покупців в аукціоні, конкурсі
34. Аукціон або конкурс проводиться за наявності не менш як двох учасників.
35. Для реєстрації юридичних чи фізичних осіб як учасників аукціону вони сплачують установлений організатором аукціону реєстраційний внесок, розмір якого не може перевищувати розміру одного неоподатковуваного мінімуму доходів громадян.
Зазначені грошові кошти вносяться шляхом перерахування на відповідний поточний рахунок організатора аукціону.
36. Фізична або юридична особа, яка бажає зареєструватись як учасник аукціону, конкурсу, повинна мати при собі:
- документ, що посвідчує фізичну особу або представника юридичної особи, їх повноваження;
- квитанцію про сплату реєстраційного внеску;
38. Відомості про учасників аукціону, конкурсу заносяться до книги реєстрації окремо щодо кожного об'єкта, який підлягає продажу, і повинні містити:
- порядковий номер (відповідно до реєстрації);
- прізвище, ім'я, по батькові фізичної особи або представника юридичної особи (назву юридичної особи);
- документ, який підтверджує сплату реєстраційного внеску.
39. Кінцевий термін прийняття заяв про участь в аукціоні - три дні до початку аукціону, для участі у конкурсі - п'ять днів до початку проведення конкурсу.
Порядок проведення аукціону
40. Продаж майна на аукціоні проводиться організатором аукціону на підставі угоди з суб'єктом господарювання, установою (організацією). Угода повинна передбачати:
- строки проведення аукціону;
- початкову вартість продажу об'єкта і порядок її зниження;
- розмір і порядок виплати винагороди;
- взаємні зобов'язання, умови розірвання угоди та майнову відповідальність сторін;
- інші умови на розсуд сторін.
номер, під яким учасник бере участь у торгах;
назву об'єкта (об'єктів), у торгах якого бере участь учасник;
умови проведення аукціону.
На публічних торгах можуть бути присутні й інші особи, якщо вони внесуть вхідну плату, установлену організатором аукціону, а також представники органів управління майном та державних органів приватизації (безоплатно).
42. Аукціон проводиться безпосередньо ведучим (далі-ліцитатором). До початку торгів ліцитатор інформує про майно, що підлягає реалізації, та умови його продажу. Початком торгів уважається момент оголошення початкової вартості продажу об'єкта.
Кожна наступна вартість, запропонована учасниками на аукціоні, повинна перевищувати попередню не менш як на 10 відсотків (крок аукціону).
43. Якщо після оголошення початкової вартості продажу учасники не висловлюють бажання придбати об'єкт за оголошеною початковою вартістю, то ліцитатор відповідно до умов угоди з суб'єктом господарювання, установою (організацією) має право знизити вартість об'єкта, але не більш як на 10 відсотків. Якщо і після такого зниження об'єкт не продається, то торги припиняються.
44. Під час аукціону ведеться протокол, до якого заносяться початкова вартість продажу об'єкта, пропозиції учасників аукціону, відомості про учасників аукціону, результат торгів (ціна продажу, відомості про фізичну або юридичну особу, яка одержала право на придбання об'єкта).
Протокол підписується ліцитатором та покупцем (його представником), який одержав право на придбання об'єкта.
Протокол у триденний термін надсилається суб'єкту господарювання, установі (організації), на балансі якого перебуває майно, та затверджується ним, або надається обґрунтована відмова в разі порушення порядку проведення аукціону. Копії затвердженого протоколу видаються переможцю аукціону та організатору аукціону.
45. Аукціон уважається таким, що не відбувся, у разі:
- відсутності учасників або наявності тільки одного учасника;
- несплати переможцем аукціону повністю належної суми на умовах, визначених у договорі купівлі-продажу;
- порушення істотних умов проведення аукціону відповідно до пункту 61 цього Положення;
- невиконання усіма учасниками аукціону фіксованих умов щодо продажу майна.
Порядок проведення конкурсу
46. Конкурс з продажу майна проводиться безпосередньо організатором конкурсу.
Якщо організатором конкурсу є юридична особа, уповноважена суб'єктом господарювання, установою (організацією) за погодженням з Фондом державного майна України, то вона діє відповідно до угоди з суб'єктом господарювання, установою (організацією). Угода повинна передбачати вимоги, передбачені пунктом 40 цього Положення.
47. Організатор конкурсу в десятиденний термін після отримання згоди (дозволу) на відчуження майна створює конкурсну комісію. Кількість членів комісії може становити від 5 до 9 чоловік. Голова конкурсної комісії призначається організатором конкурсу.
За рішенням органу управління майном чи державних органів приватизації до складу комісії включаються їх представники, про що організатора конкурсу повідомляється при наданні згоди (дозволу) на відчуження майна.
48. Конкурсна комісія здійснює реєстрацію учасників конкурсу відповідно до пункту 38 цього Положення, розгляд поданих заяв, ведення протоколу продажу майна та забезпечує конфіденційний режим зберігання поданих документів.
49. Для реєстрації юридичних або фізичних осіб як учасників конкурсу до конкурсної комісії подається підписана і скріплена печаткою на участь в конкурсі у вільній формі заява, яка повинна містити:
- назву об'єкта;
- відомості про юридичну або фізичну особу;
- підтверджувальні документи щодо виконання фіксованих умов конкурсу, які підлягали виконанню до початку проведення конкурсу.
- запропоновану ціну придбання об'єкта;
- зобов'язання щодо виконання фіксованих умов конкурсу;
- інші додаткові зобов'язання.
50. Юридичні або фізичні особи, які не подали документи відповідно до п. 49, не підлягають реєстрації як учасники конкурсу.
51. Засідання конкурсної комісії є відкритими. Конкурс проводиться в один етап, на якому розпечатаються конверти з конкурсними пропозиціями, розглядаються ці пропозиції та визначається переможець конкурсу. На засідання конкурсної комісії запрошуються учасники конкурсу.
Переможцем конкурсу визначається учасник, який запропонував найвищу ціну та виконав (погодився виконати) фіксовані умови конкурсу.
Рішення про вибір переможця конкурсу приймається 2/3 голосів присутніх членів комісії.
52. Ціна продажу майна визначається у ході конкурсного розгляду. Продаж об'єкта не може здійснюватися за ціною нижчою від його початкової вартості.
53. Після закінчення засідання конкурсною комісією складається протокол, в якому зазначаються такі відомості:
- фіксовані умови конкурсу;
- конкурсні пропозиції учасників конкурсу;
- обґрунтування вибору переможця конкурсу;
- відомості про учасників конкурсу.
54. Конкурс уважається таким, що не відбувся, у разі невиконання умов, передбачених пунктом 45 цього Положення.
Вступ у права власності і порядок розрахунків за придбане майно
55. Право власності у покупця майна за договором виникає з моменту передачі об'єкта продажу, якщо інше не передбачено законом або договором купівлі-продажу.
56. Керівник суб'єкта господарювання, установи (організації), на балансі якого знаходиться об'єкт продажу, відповідає за збереження вказаного майна до набуття покупцем права власності на придбаний об'єкт.
57. Право власності на державне майно підтверджується договором купівлі-продажу.
Затверджений протокол є підставою для укладання протягом 10 днів договору купівлі-продажу між переможцем аукціону, конкурсу та суб'єктом господарювання, установою (організацією). Договір включає:
- відомості про суб'єкта господарювання, установу (організацію) та покупця;
- назву й коротку характеристику об'єкта продажу;
- ціну продажу об'єкта на аукціоні, за конкурсом;
- взаємні зобов'язання суб'єкта господарювання, установи (організації) і покупця;
- момент передачі об'єкта продажу покупцю (після повної сплати коштів за придбане майно);
- номери поточних рахунків;
- назви і адреси банківських установ;
- порядок розрахунків за придбане майно;
- інші умови на розсуд сторін.
58. До договору купівлі-продажу включаються зобов'язання сторін, які були визначені фіксованими умовами аукціону чи конкурсу, та відповідальність за їх невиконання.
59. Договір купівлі-продажу є підставою для внесення коштів до банківської установи на обумовлений договором рахунок (рахунки) як оплату за придбане майно.
Покупець зобов'язаний унести зазначені платежі протягом 30 календарних днів з моменту підписання договору купівлі-продажу. Термін оплати може бути продовжено суб'єктом господарювання, установою (організацією) ще на 30 календарних днів за умови сплати не менш як 50 відсотків від ціни продажу об'єкта.
Суб'єкт господарювання, установа (організація) здійснює у встановленому порядку передачу майна покупцю тільки після повної сплати ним грошових коштів за придбане майно шляхом укладання акта приймання-передачі.
Після передачі майна подаються відомості про факт передачі до органу управління з метою подальшої передачі їх до Єдиного реєстру об'єктів державної власності, відповідно до Методики проведення інвентаризації об'єктів державної власності, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 30.11.2005 № 1121.
60. Якщо майно не продано, суб'єкт господарювання, установа (організація), на балансі якого перебуває об'єкт продажу, може прийняти рішення про повторний його продаж.
У разі повторного проведення аукціону, конкурсу можлива зміна умов продажу, включаючи початкову вартість. У цьому разі початкову вартість продажу може бути зменшено не більш як на 30 відсотків.
Повторний аукціон, конкурс проводиться відповідно до порядку, визначеного цим Положенням. У повторному конкурсі не може брати участь переможець попереднього конкурсу, якщо ним не виконані умови договору купівлі-продажу.
61. Конкурс, аукціон може бути припинено і об'єкт знімається з аукціону, конкурсу на вимогу будь-кого з його учасників або органу управління майном чи державних органів приватизації, якщо:
- не виконано вимог щодо змісту інформації, передбаченої пунктом 30 цього Положення, та терміну її опублікування;
- на об'єкт продажу не отримано в установленому порядку згоду (дозвіл) на відчуження;
- переможець не визначається як такий відповідно до цього Положення;
Прикінцеві положення
62. При наданні згоди (дозволу) на відчуження майна органи управління чи державні органи приватизації можуть визначати спосіб проведення продажу майна - на біржі, на аукціоні, за конкурсом, а також умови продажу, які є обов'язковими для виконання суб'єктом господарювання, установою (організацією) при здійсненні ним продажу державного майна.
63. Відчуження державного майна через біржі здійснюється відповідно до Закону України "Про товарну біржу" з урахуванням вимог пунктів 29, 30, 32, 33 цього Положення.
Якщо майно не продано на товарній біржі протягом 30 календарних днів з моменту його виставлення на біржові торги, початкова вартість на це майно може бути зменшена не більш як на 30 відсотків.
64. Керівники суб'єктів господарювання, установ (організацій) несуть відповідальність згідно з чинним законодавством за цільове використання коштів, отриманих від реалізації майна, та за достовірність інформації, наданої органам управління та державним органам приватизації, у тому числі відображення трансакцій з нерухомим майном у Єдиному реєстрі об'єктів державної власності.
65. Відповідальність за дотримання порядку відчуження державного майна відповідно до цього Положення покладається на керівників суб'єктів господарювання, установ (організацій).
66. Суб'єкти господарювання, установи (організації) надають (при здійсненні продажу через біржі, на аукціоні) юридичним особам, які уклали з Фондом державного майна України угоду про продаж майна, що перебуває у державній власності, документи, що підтверджують надання згоди (дозволу) на відчуження шляхом продажу цього майна органом управління та погодження Фондом державного майна України.
67. Контроль за використанням коштів, отриманих від продажу державного майна, та за дотриманням порядку відчуження державного майна покладається на відповідні органи управління та орендодавця.
68. Згода (дозвіл) на відчуження державного майна надається листом (укладенням договору доручення) відповідного органу управління, яким визначаються умови продажу майна.
Строк дії згоди (дозволу) на відчуження державного майна не перевищує 12 місяців від дати її надання.
69. Відчуження державного майна, наданого в оренду, здійснюється на підставі укладення договорів доручень, примірні форми яких затверджую