A A A K K K

Аналіз регуляторного впливу проекту Закону України "Про внесення змін до Закону України "Про оренду державного та комунального майна"

від 8 січня 2009 р.

Аналіз регуляторного впливу

проекту Закону України "Про внесення змін до Закону України "Про оренду державного та комунального майна"

1. Опис проблеми, яку планується розв'язати шляхом втручання держави у відповідну сферу підприємницької діяльності

Проект Закону України "Про внесення змін до Закону України "Про оренду державного та комунального майна" був розроблений на виконання доручень Кабінету Міністрів України від 30.10.2008 № 2892/21/1-08, від 10.11.2008 № 54635/1/1-08, від 05.12.2008 № 54635/3/1/-08 з метою врегулювання питання оренди державного та комунального майна суб'єктами виборчого процесу під час виборів, суб'єктів, що надають соціальні послуги, а також визначення всього кола осіб, до яких не застосовуються конкурсні засади відбору, в положеннях спеціалізованого Закону України "Про оренду державного та комунального майна". На відміну від регулювання цього питання законами однорічної дії (Закон України "Про Державний бюджет України"), прийняття пропонованого законопроекту створить стабільний порядок визначення орендарів державного та комунального майна.

2. Визначення цілей державного регулювання

Практика визначення орендарів державного та комунального майна на конкурсних засадах засвідчила необхідність визначення кола фізичних та юридичних осіб, яким надається можливість орендувати державне та комунальне майна без застосування конкурсних процедур. З цією метою передбачається внести відповідні зміни до статті 9 Закону України "Про оренду державного та комунального майна".

Проект також враховує зміни до статті 9, що запропоновані раніше Кабінетом Міністрів України проектом Закону України "Про внесення змін та доповнень до деяких законодавчих актів України щодо орендних відносин", що прийнятий Верховною Радою України у першому читанні.

3. Опис альтернатив запропонованого регуляторного акта

Вбачається три способи регулювання:

1. Залишення без зміни діючого Закону України "Про оренду державного та комунального майна", що не дозволить виконати доручення Кабінету Міністрів України.

2. Внесення змін до Закону України "Про оренду державного та комунального майна", тобто розробка даного законопроекту, що вирішить порушене питання.

3. Розробка нового проекту Закону України "Про оренду державного та комунального майна", що є недоцільним з точки зору правил юридичної техніки, оскільки загалом існуючий Закон є ефективним та потребує лише доопрацювання, яке пропонується.

4. Опис механізмів і заходів для розв'язання проблеми

Розроблені зміни вносяться до чинної редакції частини 4 статті 9 Закону України "Про оренду державного та комунального майна" з урахуванням положень частини 7 статті 58 Закону України "Про вибори Президента України", частини 9 статті 66 Закону України "Про вибори народних депутатів України", частини 3 статті 51 Закону України "Про вибори депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, місцевих рад та сільських, селищних, міських голів", частини 6 прикінцевих та перехідних положень Закону України "Про внесення змін до Закону України "Про нотаріат". Цим узагальнюються категорії осіб, які мають право орендувати державне та комунальне майно поза конкурсом.

5. Характеристика очікуваних соціально-економічних наслідків запровадження передбачених заходів

Запропонований законопроект має на меті реалізацію положень частини 7 статті 58 Закону України "Про вибори Президента України", частини 9 статті 66 Закону України "Про вибори народних депутатів України", частини 3 статті 51 Закону України "Про вибори депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, місцевих рад та сільських, селищних, міських голів", частини 6 прикінцевих та перехідних положень Закону України "Про внесення змін до Закону України "Про нотаріат", а також державну підтримку певних категорій осіб, які в силу тих чи інших обставин не є конкурентоздатними, але при цьому діяльність яких є соціально значимою.

6. Обґрунтування можливості досягнення визначених цілей у разі прийняття регуляторного акта

Для прийняття законопроекту перешкод правового чи економічного характеру немає.

Об'єкт впливуГромадяни (як орендарі)Суб'єкти господарювання
Як орендаріЯк орендодавці
Вигоди Чітке визначення кола осіб, що мають право на оренду державного та комунального майна поза конкурсом, в значній мірі зменшить ризик виникнення проблемних ситуацій та можливих зловживань.
ВитратиДодаткові витрати не очікуються

7. Очікувані результати прийняття акта

Чітке визначення кола осіб, що мають право на оренду державного та комунального майна поза конкурсом дозволить визначити стабільні умови визначення орендарів державного і комунального майна за конкурсом і поза конкурсом.

8. Обґрунтування дії строку акта

Запропоновані зміни до діючого Закону України "Про оренду державного та комунального майна" будуть діяти до прийняття нових змін або до їх скасування.

9. Визначення показників результативності акта

Показниками результативності запропонованих змін до діючого Закону України "Про оренду державного та комунального майна" буде:

узгоджено положення частини 7 статті 58 Закону України "Про вибори Президента України", частини 9 статті 66 Закону України "Про вибори народних депутатів України", частини 3 статті 51 Закону України "Про вибори депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, місцевих рад та сільських, селищних, міських голів", частини 6 прикінцевих та перехідних положень Закону України "Про внесення змін до Закону України "Про нотаріат" із законодавством України щодо орендних відносин;

надано державну підтримку певній категорії осіб, які в силу тих чи інших обставин не є конкурентно здатними, але при цьому діяльність яких є соціально значимою;

прийняття законопроекту позитивно вплине на діяльність орендодавців, оскільки чітке визначення кола осіб, які мають право на оренду державного та комунального майна, значною мірою зменшить можливість допущення порушень.

10. Визначення заходів, за допомогою яких буде здійснюватися відстеження результативності акта

Відстеження результативності регуляторного акта буде здійснено шляхом відстеження кількості договорів оренди, укладених із визначеними категоріями осіб.

Базове відстеження результативності змін до діючого Закону України "Про оренду державного та комунального майна" здійснюється до дня набрання чинності шляхом обробки результатів.

Повторне відстеження буде проводитись через рік після набрання чинності запропонованих змін до діючого Закону України "Про оренду державного та комунального майна" з використанням показників результативності.

Періодичне відстеження буде проводитись раз на три роки на підставі даних звітів про укладені договори оренди та надходження орендної плати.

Заступник Голови ФондуД.Парфененко