Аналіз регуляторного впливу проекту наказу Фонду державного майна України «Про внесення змін до Порядку надання орендарю згоди орендодавця державного майна на здійснення невід’ємних поліпшень орендованого державного майна»
від 16 травня 2012 р.
проекту наказу Фонду державного майна України
1. Опис проблеми, яку планується розв'язати шляхом втручання держави у відповідну сферу підприємницької діяльності
Проект наказу розроблено з метою узгодження Порядку надання орендарю згоди орендодавця державного майна на здійснення невід’ємних поліпшень орендованого державного майна зі ст.31 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» від 17 лютого 2011 р.№ 3038-VI та пунктами 14 і 15 Порядку затвердження проектів будівництва і проведення їх експертизи, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 11 травня 2011 року № 560.
Зазначена норма Закону передбачає експертизу проектів будівництва об’єктів, які належать до IV і V категорій складності, а зазначені норми Порядку - експертизу кошторисної частини проектів будівництва об’єктів, які належать до I- III категорій складності.
2. Визначення цілей державного регулювання
Видання наказу має на меті врахування при розгляді звернень орендарів стосовно надання їм згоди орендодавця державного майна на здійснення невід’ємних поліпшень орендованого державного майна вимог Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» від 17 лютого 2011 р.№ 3038-VI та Порядку затвердження проектів будівництва і проведення їх експертизи, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11 травня 2011 року № 560 в частині експертизи кошторисної частини проектної документації на здійснення невід’ємних поліпшень.
3. Опис альтернатив запропонованого регуляторного акта
Вбачається два способи регулювання:
не видавати наказ про внесення змін до Порядку надання орендарю згоди орендодавця державного майна на здійснення невід’ємних поліпшень орендованого державного майна
видати зазначений наказ, що вирішить порушене питання.
4. Опис механізмів і заходів для розв'язання проблеми
Проектом наказу, зокрема, передбачається:
надання орендарем орендодавцю звіту за результатами експертизи кошторисної частини проектної документації на здійснення невід’ємних поліпшень;
здійснення зазначеної експертизи незалежно від того, за рахунок яких коштів фінансуються зазначені поліпшення;
першочергове використання для здійснення поліпшень, які збільшують вартість орендованого державного майна, амортизаційних відрахувань на орендоване державне майно.
5. Обґрунтування можливості досягнення визначених цілей у разі прийняття регуляторного акта
Для прийняття проекту наказу перешкод правового чи економічного характеру немає.
6. Характеристика очікуваних соціально-економічних наслідків запровадження передбачених заходів
У результаті прийняття розробленого проекту наказу буде забезпечено контроль за якістю кошторисної частини проектної документації на здійснення невід’ємних поліпшень, а також більш повне і ефективне використання амортизаційних відрахувань на орендоване державне майно.
Об'єкт впливу | Громадяни (як орендарі) | Суб'єкти господарювання | |
Як орендарі | Як орендодавці | ||
Вигоди
| Краще обґрунтування і, вірогідно, скорочення передбачених кошторисом витрат на реалізацію проекту поліпшень орендованого майна
| більш повне і ефективне використання амортиза-ційних відрахувань на орендоване державне майно | |
Витрати
| Додаткові витрати на експертизу відповідно до вимог законодавства |
|
7. Очікувані результати прийняття акта
Загальним ефектом прийняття проекту наказу буде підвищення ефективності орендних відносин.
8. Обґрунтування дії строку акта
Запропонований наказ буде діяти до внесення до нього змін (прийняття нового наказу) або до його скасування.
9. Визначення показників результативності акта
Показниками результативності запропонованого наказу будуть:
кількість наданих орендарям згод орендодавця на здійснення поліпшень.
Вартість погоджених поліпшень.
10. Визначення заходів, за допомогою яких буде здійснюватися відстеження результативності акта
Відстеження результативності регуляторного акта буде здійснено шляхом аналізу актів, складених за результатами контрольних заходів та інформації про усунення виявлених порушень і недоліків.
Базове відстеження результативності наказу здійснюється до дня набрання ним чинності шляхом обробки інформації.
Повторне відстеження буде проводитися через рік після набрання чинності наказом з використанням показників результативності.
Періодичне відстеження буде проводитись раз на три.
Заступник Голови Фонду І. Хотей