Пояснювальна записка до проекту постанови Кабінету Міністрів України "Про внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 18.01.2001 №32"
від 29 вересня 2010 р.
ПОЯСНЮВАЛЬНА ЗАПИСКА
до проекту постанови Кабінету Міністрів України "Про внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 18.01.2001 №32".
1. Обґрунтування необхідності прийняття акта
Відповідно до пункту 9 статті 27 Закону України "Про приватизацію державного майна" у разі розірвання в судовому порядку договору купівлі-продажу у зв'язку з невиконанням покупцем договірних зобов'язань приватизований об'єкт підлягає поверненню у державну власність, включаючи земельну ділянку.
Постанова Кабінету Міністрів України від 18.01.2001 № 32 "Про затвердження Порядку повернення у державну власність об'єктів приватизації у разі розірвання або визнання недійсними договорів купівлі-продажу таких об'єктів" не врегульовує процедури повернення об'єкта приватизації, проданого за договором купівлі-продажу, у державну власність разом із земельною ділянкою.
Вищезазначений Порядок потребує приведення частини норм, які стосуються питання відшкодування збитків завданих державі за час перебування об'єктів приватизації у приватній власності, у відповідність з нормами діючих Цивільного та Господарського кодексів України, якими врегульовані питання стягнення збитків.
Також на сьогодні залишається актуальною та неврегульованою проблема забезпечення збереження об'єктів приватизації, повернених у державну власність, до їх повторного продажу. З метою врегулювання зазначеного питання у проекті постанови передбачено положення щодо забезпечення постійної дії правової норми стосовно визначення джерел коштів на оплату послуг спеціалізованих організацій, які на договірній основі залучатимуться для забезпечення збереження об'єкта приватизації, поверненого у державну власність, до його повторного продажу.
Тому Фонд державного майна України пропонує внести відповідні зміни до зазначеної Постанови з метою врегулювання відносин, пов'язаних з поверненням у державну власність об'єктів приватизації разом із земельними ділянками на яких зазначені об'єкти розташовані у разі розірвання договору купівлі-продажу таких об'єктів.
2. Мета і шляхи її досягнення
Врахування норм діючого законодавства України та приведення у відповідність з ними Порядку повернення у державну власність об'єктів приватизації у разі розірвання або визнання недійсними договорів купівлі-продажу таких об'єктів.
Визначення джерел коштів на оплату послуг спеціалізованих організацій, які на договірній основі залучатимуться для забезпечення збереження об'єкта приватизації, повернутого у державну власність, до його повторного продажу.
3. Правові аспекти
Перелік нормативно-правових актів, що діють у відповідній сфері суспільних відносин:
Закон України "Про Державну програму приватизації";
Закон України "Про приватизацію державного майна";
Цивільний кодекс України;
Господарський кодекс України;
інші нормативно-правові акти, що регулюють діяльність у сфері приватизації.
4. Фінансово-економічне обґрунтування
Прийняття нормативно-правового акту забезпечить належне збереження повернутого у державну власність об'єкта приватизації (а отже, і його вартості) до моменту його повторного продажу усуне можливі випадки зниження вартості об'єкта до рівня, що не дозволяє розрахуватися з колишнім власником у повному обсязі, і необхідність пошуку коштів для цього з державного бюджету.
Необхідність фінансування послуг сторонніх організацій, залучених на договірній основі, викликана потребою у забезпеченні збереження у належному стані об'єкта приватизації, повернутого у державну власність, до його повторного продажу.
Джерелом покриття фінансових витрат є кошти державного бюджету, передбачені для виконання заходів, пов'язаних з приватизацією державного майна.
Реалізація зазначеного акта здійснюватиметься відповідно до обсягу коштів, передбаченого Законом України про Державний бюджет на відповідний рік за вказаним напрямком.
5. Позиція заінтересованих органів
З метою визначення позиції заінтересованих органів проект нормативно-правового акту направлено для опрацювання та погодження до Міністерства фінансів України, Міністерства економіки України, Державного комітету України з земельних ресурсів та Міністерства юстиції України.
6. Регіональний аспект
Прийняття змін до проекту постанови не стосується питання розвитку адміністративно-територіальних одиниць.
7. Запобігання корупції
У проекті нормативно-правового акта відсутні правила та процедури, які можуть містити ризики вчинення корупційних правопорушень.
8. Громадське обговорення
Здійснюється шляхом розміщення проекту постанови на сайті Фонду у мережі Інтернет з метою оприлюднення та отримання зауважень і пропозицій.
9. Позиція соціальних партнерів
Вищезазначений проект не стосується соціально-трудової сфери.
10. Прогноз результатів
Застосування норм цього нормативно-правового акту дозволить врегулювати відносини, пов'язані з поверненням у державну власність об'єктів приватизації разом із земельними ділянками на яких зазначені об'єкти розташовані у разі розірвання договору купівлі-продажу таких об'єктів.
Заступник директора Департаменту договірного менеджменту | А. Шрамко |