Аналіз регуляторного впливу проекту наказу Фонду державного майна України «Про визнання таким, що втратив чинність, наказу Фонду державного майна України від 26 червня 2001 року № 1137»
від 4 вересня 2013 р.
1. Опис проблем, які передбачається розв’язати шляхом державного регулювання Наказом Фонду державного майна України від 26 червня 2001 року № 1137 «Про затвердження Порядку знерухомлення цінних паперів, що належать державі й випущені в документарній формі», зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 02 серпня 2001 року за № 659/5850, був затверджений Порядок знерухомлення цінних паперів, що належать державі й випущені в документарній формі з метою установлення процедури знерухомлення цінних паперів, що належать державі й випущені в документарній формі, у процесі їх приватизації. Зазначений наказ був розроблений на виконання Законів України «Про Національну депозитарну систему та особливості електронного обігу цінних паперів в Україні», «Про приватизацію державного майна» для забезпечення механізму знерухомлення цінних паперів, що належать державі й випущені в документарній формі, Положення про порядок ведення реєстрів власників іменних цінних паперів, затвердженого рішенням Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 26.05.1998 № 60. На сьогодні чинними є Державна програма приватизації на 2012-2014 роки, затверджена Законом України «Про Державну програму приватизації», Положення про порядок ведення реєстрів власників іменних цінних паперів, затверджене рішенням Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 17 жовтня 2006 року №1000 (із змінами і доповненнями), а також статті 20 розділу ІV Закону України «Про акціонерні товариства», відповідно до якої акції товариств існують виключно у бездокументарній формі. 2. Головні цілі прийняття акта Метою прийняття зазначеного наказу Фонду державного майна України є приведення нормативно-правових актів Фонду у відповідність із нормами Закону України «Про акціонерні товариства». 3. Визначення та оцінка альтернативних способів досягнення зазначених цілей Першою альтернативою може бути залишення без змін чинного нормативно-правового акта. У зв’язку із цим виникають певні протиріччя, пов‘язані з вимогами статті 20 розділу ІV Закону України «Про акціонерні товариства», відповідно до якої акції товариств існують виключно у бездокументарній формі. Отже, оптимальною є друга альтернатива - врегулювання порушених проблемних питань шляхом прийняття відповідного проекту наказу. 4. Нормативно-законодавча база У даній сфері правовідносини регулюються такими нормативно-правовими актами: Законом України «Про Державну програму приватизації»; Законом України «Про акціонерні товариства»; Законом України «Про Національну депозитарну систему та особливості електронного обігу цінних паперів в Україні»; Законом України «Про цінні папери та фондовий ринок»; Законом України «Про внесення змін до деяких законів України з питань приватизації щодо реалізації положень Державної програми приватизації на 2012-2014 роки». 5. Опис механізмів та заходів для розв‘язання проблеми Предметом регулювання проекту наказу є процедура, яка забезпечує визнання нормативно-правового акта таким, що втратив чинність, та приведення у відповідність із чинним законодавством нормативних актів. 6. Обґрунтування можливостей досягнення поставлених цілей у разі прийняття регуляторного акта Впровадження зазначеного наказу дасть змогу усунути дублювання існуючих нормативно-правових актів. 7. Очікувані результати прийняття акта Об'єкт впливу Вигоди Витрати Держава Приведення нормативно-правових актів у відповідність із вимогами чинного законодавства Витрати державного або місцевого бюджетів відсутні Суб'єкти господарювання Приведення нормативно-правових актів у відповідність із вимогами чинного законодавства Витрати, пов'язані із запровадженням наказу, у суб'єктів господарювання відсутні Громадяни Приведення нормативно-правових актів у відповідність із вимогами чинного законодавства Витрати, пов'язані із запровадженням наказу, у громадян відсутні Негативні результати прийняття регуляторного акта відсутні. 8. Обґрунтування строку чинності регуляторного акта Строк дії наказу Фонду державного майна України «Про визнання таким, що втратив чинність, наказу Фонду державного майна України від 26 червня 2001 року № 1137» необмежений у часі. 9. Показники результативності регуляторного акта Прогнозні значення якісних та кількісних показників результативності регуляторного акта не розроблялись у зв’язку з тим, що він скасовує дію наказу Фонду державного майна України від 26 червня 2001 року № 1137 «Про затвердження Порядку знерухомлення цінних паперів, що належать державі й випущені в документарній формі», зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 02 серпня 2001 року за № 659/5850. Підготовлений наказ Фонду державного майна України «Про визнання таким, що втратив чинність, наказу Фонду державного майна України від 26 червня 2001 року № 1137» не справлятиме негативного впливу на ринкове середовище, не порушуватиме законних прав та інтересів суб’єктів господарювання, громадян та держави. 10. Заходи, за допомогою яких буде здійснюватися відстеження результативності регуляторного акта Стосовно регуляторного акта не буде здійснюватись базове, повторне та періодичне відстеження у межах строків, установлених статтею 10 Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності» у зв’язку з тим, що він скасовує дію наказу Фонду державного майна України від 26 червня 2001 року № 1137 «Про затвердження Порядку знерухомлення цінних паперів, що належать державі й випущені в документарній формі», зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 02 серпня 2001 року за № 659/5850. Перший заступник Голови Фонду Є. Іванов