A A A K K K

Аналіз регуляторного впливу проекту наказу Фонду державного майна України «Про визнання таким, що втратив чинність, нормативно-правового акта»

від 30 серпня 2013 р.

Аналіз регуляторного впливу
проекту наказу Фонду державного майна України «Про визнання таким, що втратив чинність, нормативно-правового акта»

1. Визначення та аналіз проблеми, яку пропонується розв’язати шляхом державного регулювання господарських відносин

Наказом Антимонопольного комітету України, Фонду державного майна України від 2 серпня 1997 року № 88/01/1358, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 24 грудня 1997 року за № 620/2424, затверджено Порядок прийняття рішення про необхідність реорганізації об’єкта приватизації (далі – Порядок).

Цей Порядок розроблений з метою дотримання норм Законів України від 27 березня 1991 року № 887-XII «Про підприємства в Україні» та від 18 лютого 1992 року № 2132-XII  «Про обмеження монополізму та недопущення недобросовісної конкуренції у підприємницькій діяльності» та регламентує процедуру прийняття рішення про необхідність реорганізації об’єкта приватизації.

Зазначені закони України втратили чинність з 1 січня 2004 року згідно з Господарським кодексом України від 16 січня 2003 року № 436-IV та згідно із Законом України від 11 січня 2001 року № 2210-III «Про захист економічної конкуренції».

У зв’язку із вищевикладеним наказ Антимонопольного комітету України, Фонду державного майна України від 2 грудня 1997 року
№ 88/01/1358 «Про затвердження Порядку прийняття рішення про необхідність реорганізації об'єкта», зареєстрований в Міністерстві юстиції України 24 грудня 1997 року за № 620/2424, має бути визнано таким, що втратив чинність.

2. Визначення цілей державного регулювання

Метою розроблення Фондом державного майна України проекту наказу «Про визнання таким, що втратив чинність, нормативно-правового акта» є приведення нормативно-правових актів Фонду державного майна України у відповідність із вимогами чинного законодавства України.

3. Визначення та оцінка усіх прийнятних альтернативних способів досягнення встановлених цілей

Під час розроблення проекту наказу «Про визнання таким, що втратив чинність, нормативно-правового акта» було розглянуто три альтернативні способи досягнення цілей.

Першою альтернативою є залишення чинним Порядку прийняття рішення про необхідність реорганізації об'єкта приватизації. Але цей спосіб не враховуватиме вимог чинного законодавства.

На підставі цього можна зробити висновок, що від даної альтернативи необхідно відмовитись.

Другою альтернативою є внесення змін до наказу Антимонопольного комітету України, Фонду державного майна України від 2 грудня 1997 року № 88/01/1358 «Про затвердження Порядку прийняття рішення про необхідність реорганізації об'єкта приватизації», зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 24 грудня 1997 року за № 620/2424.

Цей спосіб є неприйнятним з огляду на втрату чинності Законів України від 27 березня 1991 року № 887-XII «Про підприємства в Україні» та від 18 лютого 1992 року № 2132-XII «Про обмеження монополізму та недопущення недобросовісної конкуренції у підприємницькій діяльності», на виконання яких був розроблений Порядок прийняття рішення про необхідність реорганізації об'єкта.

Отже, оптимальною є третя альтернатива – визнання таким, що втратив чинність, наказу Фонду державного майна України від 2 грудня 1997 року
№ 88/01/1358, шляхом видання суб’єктом нормотворення відповідного розпорядчого документа.

4. Опис механізмів і заходів, які забезпечать розв’язання визначеної проблеми шляхом прийняття запропонованого регуляторного акта

Досягнення позитивного результату можливе шляхом видання відповідного розпорядчого документа.

Розв’язання визначеної проблеми здійснюватиметься у порядку, який забезпечує визнання нормативно-правових актів такими, що втратили чинність, та приведення нормативних актів у відповідність із вимогами чинного законодавства.

5. Обґрунтування можливості досягнення встановлених цілей у разі прийняття запропонованого регуляторного акта та оцінка можливості впровадження та виконання вимог регуляторного акта

Встановленої цілі буде досягнуто у разі видання наказу Фонду державного майна України «Про визнання таким, що втратив чинність, нормативно-правового акта».

Впливу зовнішніх факторів на можливість впровадження зазначеного наказу та його дію не очікується.

Опис прогнозованих вигод та витрат у разі видання акта:

Об’єкт впливу

Вигоди

Витрати

Інтереси держави

Приведення нормативно-правових актів у відповідність із вимогами чинного законодавства

Витрати державного та місцевого бюджетів відсутні

Суб’єкти господарювання

Приведення нормативно-правових актів у відповідність із вимогами чинного законодавства

Витрати, пов’язані із запровадженням наказу, у суб’єктів господарювання відсутні

Громадяни

Приведення нормативно-правових актів у відповідність із вимогами чинного законодавства

Витрати, пов’язані із запровадженням наказу, у громадян відсутні

Негативні результати видання регуляторного акта відсутні.

Кількісні показники результативності, вигоди та витрати від видання акта оцінити неможливо, оскільки його норми не впливають на фінансові результати господарської діяльності.

6. Визначення очікуваних результатів прийняття регуляторного акта

Видання наказу Фонду державного майна України «Про визнання таким, що втратив чинність, нормативно-правового акта» сприятиме забезпеченню приведення нормативно-правових актів Фонду державного майна України у відповідність із вимогами чинного законодавства України.

7. Обґрунтування строку чинності регуляторного акта

Строк дії наказу Фонду державного майна України «Про визнання таким, що втратив чинність, нормативно-правового акта» необмежений у часі.

8. Визначення показників результативності регуляторного акта

Прогнозні значення якісних та кількісних показників результативності регуляторного акта не розроблялися у зв’язку з тим, що він скасовує дію наказу Фонду державного майна України.

Наказ Фонду державного майна України «Про визнання таким, що втратив чинність, нормативно-правового акта» не справлятиме негативного впливу на ринкове середовище, не порушуватиме законних прав та інтересів суб’єктів господарювання, громадян та держави.

9. Заходи, за допомогою яких буде здійснюватися відстеження результативності регуляторного акта

Стосовно регуляторного акта не буде здійснюватись базове, повторне та періодичне відстеження у межах строків, установлених статтею 10 Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності» у зв’язку з тим, що він скасовує дію наказу Фонду державного майна України.

 

Голова Фонду                                                            О. Рябченко